globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

9.7.2018 v 17:01 | Nahoru | #70381

skodovak píše: Bimbam: U motoru co má futra bych držel poměr výrobcem udávaný on ten olejový polštář člověk neochčije, a i u 4T motorky ať koupím sebelepší olej, nebudu jej tam lejt míň

jo,to je uplně stejný,málo oleje je málo oleje

Jawablázni

9.7.2018 v 18:17 | Nahoru | #70382
Olejový polštář člověk opravdu tádydádydá a výrobci super ekomotorů s funkcí start stop to taky ví. Jsem jen zvědav kdy na to přijdou zákazníci. To zas bude objevitelů ameriky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.7.2018 v 18:33 | Nahoru | #70383
Osobně jsem úspěšně TSF lil do všeho, na rozdíl od třeba oleje do 2T skútru či toho Lavio je o něco hustší a tak i v pincku na pohodu. Jen jsem jej nikdy nelil do motorek jetých dlouhodobe na M2T, neb polosynt už uvolňuje trochu ty minerální karbony.
Po dalších a dalších zkušenostech jsem se u Trabanta i Pincka vrátil ke klasickému M2T, Trabiho mažu stejně jako Pincka 1:33. Kdybych do něj lil TSF tak se nedoplatim, a jelikož motor mám už za zenitem pár desítek tisíc km (jakože už čekám každým metrem konečnou),tak těch pár kapek oleje mu nedělá špatně.
Ke kouřivosti, na sraz Hnačov jsme jeli v koloně, zamnou kámoš ve Škodě 120 a za ním kámoš na Jawě 639. Ujela mi ruka a měl jsem namazáno na 17 litrů benzínu půllitr M2T, a co říkali oba kamarádi, nezakouřil ani jednou. Sice bylo cejtit že to je dvoutakt ale oblaka byla až na konci kolony za Jawou namazanou polosyntetikou. Trabant i Pincek mi kouří jen za studena, za tepla ani obláček.

Jde o to na co je motor konstruován, do Kejchaček a "futročepomotorů" bych osobně lil M2T nebo TS bez jediné výčitky svědomí. Do motorů jako Simson či Babetta TSF no a Lavio a podobné nechávám do skútra, i když ten při spotřebě oleje litr na 1000km spíše naplním slavným iPone s jahodovou vůní

(reakce na) Jawablázni

9.7.2018 v 18:56 | Nahoru | #70384
skodovak> S mogulem TSF jsem zadřel 639 a že ho tam bylo 1-40l. Od té doby bych měl strach to do něčeho dát. Bral jsem ho na Vranově nad D. u Eurooilu a pamatuju si to jako včera.

Jawablázni

9.7.2018 v 19:06 | Nahoru | #70385
Jirka: To každopádně posoudit nemohu, já to měl v Simsonu 1:40 a bral jsem ho "na ostrou směs" pod krkem za červené pole otáčkoměru. A bez problému. Ono těžko se posuzuje, zda příčinou byl olej. Pokud by jsi nalil TSF do motoru kejvačky co na M2T objela zeměkouli a karbon ji prská odevšad, a následně bys po pár kilometrech zadřel, asi by se to dalo přisoudit jednoznačně oleji. A to ne pro jeho neschopnost mazat, ale pro jeho schopnost rozpustit letité úsady, které pak nadělaj v motoru gulášovou polívku. U řídkých olejů mám zkušenosti dost od jiných uživatelů. Ne jeden motor trabanta, ideálně s futry na pístních čepech jsem viděl málem bez futer a rachtající, případně přidřený. Univerzální otázka a univerzální odpověď:
-Čím to mažete?
-Tady mám speciální Castrol do sekaček/moderních motorek!
-Hmm, řídký jak voda, kolik mažete?
-Ten týpek v prodejně sekaček říkal že stačí 1:50-1:60 (a jednou dokonce jeden přečet na pixle 1:100).

Ať tam každý leje co chce, je to jeho motorka. Já si troufnu s M2T v kufru jet s Trabantem či Pinckem klidně do Rumunska či na konec Ruska a vim, že pokud se něco rozbije, olejem to nebude.

(reakce na) Jawablázni

9.7.2018 v 19:17 | Nahoru | #70386
Jenda180> Tak to je skoro ideální stav. Chcípající regulátor se dá nahradit v podstatě jakýmkolik zkratovým typem. V podstatě i tím Vapecím z velké sady a je po ptákách.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.7.2018 v 20:08 | Nahoru | #70387
Tak ono to principelně je Ducati s Vape podobná koncepce, jen u Vape je ten altec výkonnější, takže je tam pak standardní zapojení že altec přes regler krmí baterku a odsud se krmí všechno ostatní krom zapalování, ježto to má separátní okruh... U Ducati je to nadvakrát a celkově to není nic moc dobrého... Vape je řádově lepší věc, protože neduhy Ducati zapalování jsou tam odstraněny, byť základní koncepce nezapře "inspiraci".... Vapeto jsem pořizoval kvůli dvanáctivoltu a najezdil jsem s ním desítky tisíc spokojených a halogenem jasně osvětlených kilometrů

Skodovak: tu viskozitu se vyplatí dodržet, u motorů v neznámém stavu ježděných kdo ví jak dlouho na kdovíco je proto Mogul TS bezpečná volba jak tomu pomoct... Nicméně ono ani to M2T už není taková hrůza jako bejvalo, protože dřívě bylo M2T (api TA) a později i M2T super (api TB), dneska už se horší olej než api TB nedělá, takže je to pořád o řád lepší olej než ten se kterým se počítalo, že bude používán....

takže TS je sice ideální olej pro staré werky nabízející vynikající mazací schopnosti za poměrně malý příplatek oproti M2T, nicméně kdo leje M2T tak se zločinu nedopouští.....

TSF už bych do toho nelil, to je olej už příliš kosmický na to abych ho mohl bezvýhradně doporučit... je to olej určený do moderních motorů, stejně jako oleje pro zahradní techniku a jim podobné. Tyto oleje nabízejí sice nejlepší možné mazací schopnosti, ovšem soubor jejich dalších vlastností je pro tyhle staré werky dosti nevhodný.

A ještě jednou zopakuji pro případné návštěvníky: MAZACÍ POMĚR URČUJE BEZVÝHRADNĚ VÝROBCE MOTORU! a dobře ví proč.....

Milan: toho TSka ti můžu obstarat litrovku, pětilitrovku, desetiltrovku nebo barel.... Ve vedlejší vsi je velkosklad OMA a prodávají i maloobchodně... beru tam většinu olejů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.7.2018 v 20:31 | Nahoru | #70388
pech.> Jako tichý pozorovatel a věčný šťoural.
Co považuješ za pomyslný zlom, aby to byl "moderní motor" ? A proto se do něj lil "modrerní" olej ?
A proč záleží na viskozitě, když olej se v benzínu okamžitě naředí ? Dělí se snad tyto dvě tekutiny zase ve válci ?

Jawablázni

9.7.2018 v 21:23 | Nahoru | #70389
Plně s Vámi souhlasím oleje není nikdy dost. VŠUDE


Naposledy editováno 09.07.2018 21:24:03

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.7.2018 v 21:32 | Nahoru | #70390
Jen k těm olejům--používám tyto dva podle toho jakej mají v ZZN(Proagro) na skladě už několik let,(jen to má teď jinou flašu než dřív)včetně záběhu po výbrusu.,v poměru 1:45 stojí cca 90-100kč a jede to,maže to,točím to a kouřivost nevím,za sebe čumím jen jestli mne někdo nepředjíždí.


Naposledy editováno 09.07.2018 21:34:09

(reakce na) Jawablázni

9.7.2018 v 21:33 | Nahoru | #70391

Frantas píše: pech.> Jako tichý pozorovatel a věčný šťoural.
Co považuješ za pomyslný zlom, aby to byl "moderní motor" ? A proto se do něj lil "modrerní" olej ?
A proč záleží na viskozitě, když olej se v benzínu okamžitě naředí ? Dělí se snad tyto dvě tekutiny zase ve válci ?



Ano, vyseparuje se. Když to rozebereš, ze všech ploch můžeš setřít olej.

Jawablázni

9.7.2018 v 21:36 | Nahoru | #70392
Osobně leju všude midland, protože nekouří. Nikde nemám staré úsady, takže je to z hlediska zadření bezpečný a nějaké vymetování vůlí... no, řekněme že je mi to prostě jedno. Hlavně že nevidím modře, když to nadlábnu.

(reakce na) Jawablázni

9.7.2018 v 21:39 | Nahoru | #70393
Vlasťák1973> ty zahradní ekosrágory sem zakázal i mámě. Nestíhá se to upotřebit, pak ta směs může zadřít motor. Samozřejmě kdo řeže pravidelně, ten se bát nemusí.

Jawablázni

9.7.2018 v 22:07 | Nahoru | #70394
Frantas: jak bylo napsáno výše Petrem-L: ten olej se zase vyráží na všech plochách a tak funguje... Pro důkaz nemusíš chodit daleko, stačí když dvoutaktní motor rozebereš, všechno bude mastné jak cyp a tak je to správně.

Skladovatelnost namíchaného benzínu je poměrně krátká.... cca měsíc... Dnešní benzin prostě rozkládá olej....

Jawablázni

9.7.2018 v 23:03 | Nahoru | #70395
Záměrně jsem se zeptal jako blbec, a stejně kvalitní odpověď jsem dostal. To že se benzín celkem rychle odpaří, a zůstane olej je působivé. Otázka však stále visí... Jaký vliv má tedy viskozita dvoutaktního oleje na motor samotný ? Nejsem sice Venca Konopník, ale rozebral jsem kde co a tato otázka je mi stále záhadou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.7.2018 v 23:20 | Nahoru | #70396
Frantas - ty seš ten fousatej co seděl s Rourou u stolku ? Teda přesněji naproti Rourovi?

(reakce na) Jawablázni

9.7.2018 v 23:43 | Nahoru | #70397
Bimbam> Dalo by se to tak říct

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.7.2018 v 23:46 | Nahoru | #70398
Frantas: Princip mazání. Starý kejchačky a podobné stroje maj na pístním čepu futro. Tzn pouzdro tuším z bronzu, ve kterém je s malou vůlí uložený čep. Ta vůle musí být taková, aby to neglajdalo a nemlátilo, ale zároveň se volně točilo. Ta vůle je vymezovaná právě olejem. Když je moc řídký, tak ji nevymezí dostatečně a čep v pouzdru mlátí až jej vymlátí. Když je adekvátně hustý a je ho adekvátní množství (poměr mísení s palivem si výrobce nevycucal z palce, ale vypočital jej a náležitě otestoval), vyplní nepatrnou mezeru olejovym polštářem a k žádnému mlácení nedochází Přirovnám to pro lepší představu. Když si hodíš do sklenice ložiskovou kuličku a zaleješ vodou, zavřeš a budeš chrastit sklenicí, kulička bude lítat a mlátit do stěn. Když místo vody dáš vazelínu nebo husté M2T, bude mlácení menší a kulička bude stabilněji držet své místo. A ono to udělá hodně

K tomuto bych také dodal k otázce co je to "moderní motor", že klíčovým aspektem je právě uložení pohyblivých částí, především právě pístního čepu. Simsona už lze považovat za poměrně moderní motor, ovšem ve srovnání se skútrama z roku 2000 je za opicema. Uložení v jehlových ložiskách je méně náročné na množství a viskozitu oleje, a i prvky jako klapkové sání maj velký vliv na účinnost mazání.

Olej namíchaný do benzínu se dostane do prostoru klikovky jako aerosol (rozprášená mlha) kde se usazuje na stěnách, na klikovce, všude. Když je motor teplý, benzín se okamžitě odpařuje a proudí dál kanály do spalovacího prostoru, ovšem olej zůstává všude. A zde už nás opět zajímá jeho viskozita.

(reakce na) Jawablázni

10.7.2018 v 00:13 | Nahoru | #70399
skodovak> Konečně trošku konstruktivní odpověď Ikdyž jsem čekal trošku "techničtější" obsah. Ale určitě zajímavé.

Jawablázni

10.7.2018 v 00:26 | Nahoru | #70400
Frantas: Tak napiš co chceš Už nevím jak polopatičtěji to napsat aby to pochopil každý. Kdo zápasil někdy s mazáním kluzných ložisek ať už jako Bimbam u parní lokomotivy nebo jako já u stabiláku z 50. let kde bez dostatečného mazání je vůle taková že to zatřepe celým strojem, ten ví co je olejový polštář
Každopádně prostě dodržování pokynů výrobce je základem k vyšší jistotě přežití stroje

Btw u M2T je jedna zásada na valící kámen se mech nenalepí, takže kdo v motoru udržuje průvan, nemusí řešit úsady Když mám pocit, že by mohl být po M2T bordel v motoru, protahnu jej trošku na plnej plyn a úsady předám chudákovi co jede zamnou Zajímavé tendence má Trabant, tu a tam když dochází benzín si střelí do vejfuku a udělá solidní oblak kouře. Ideálně ve chvíli kdy vás předjíždí bílé Porsche

(reakce na) Jawablázni

10.7.2018 v 06:25 | Nahoru | #70401

Bimbam píše: Verdom - a když jsme u těch olejů, mažeš u starších strojů tím Laviem podle výrobce motoru ( cca 1:30) anebo podle toho co praví výrobce oleje ( 1:40 - 1:50 ). Mně se na podzimní nějak klepala ruka když jsem bral benál a namazal jsem červeným olejem asi tak těch 1:30 no a bylo za mnou důkladně modro - Falco by mohl vyprávět.



Dodržuju poměr daný výrobcem toho kterého motoru. Nicméně jelikož výrobce měl u motoru na pístu čep uložený v bronzových futrech a já tam vyměnil na klikovce ojnici a dal uložení na jehlách, je mazání 1:33 více než dostatečné. Nicméně na poměr 1:50 bych nešel ani tak a hranici beru u jehel na Jawě těch 1:40 a u futer 1:33. Ono i Jawa u stejné koncepce motoru poměr měnila, ale těch 1:33 bylo na pumpách a tak se celkem ustálilo pak i v návodech. A kdo má doma návod na kejvu, ten úplně první, tak tam výrobce mazal 1:20 což je naprosto strašný a zde dodržet jeho doporučení není úplně ono. Dokonce neměl jiné poměry pro záběh a provoz. Resp. jsem je nenašel . V novějších to pak rozepsal rozumněji.

Ono těch rozdílů mezi TS a TSF je krom viskozity více. Olej má díky složení i jinde bod vzplanutí a celkově je trochu jiný. Rozpouštění karbonových úsad u 2T motoru nebývá fatální, prostě u 4T ti logr ucpe kanály, ale u 2T to vyletí laufem a tradá. Zadření na TSF se stát může, ale není to olejem, ale chudou směsí nebo příliš těsným výbrusem. Výhodou kousnutí na lepší olej je to, že po vychladnutí jedeš dál a nedochází v takové míře k přemáznutí hliníku přes kroužky a ztrátě komprese. Jak jsem psal, Jawu umaže cokoli, ale hůře spalitelné oleje za sebou nechávají více kouře a karbonu. U nového motoru je fuk, který typ zvolíš, ale u starého čím vyšámanější, tím lepší vyšší viskozita, aby "dotěsnil" silnějším filmem jeho vůle.

Edit: a ekooleje obejít obloukem, jsou určeny pro zahradní techniku, aby byly v přírodě a v zahradě (kolem jezírek s karasama a bazénů) odbouratelné, což mi je u Jawy jedoucí po silnici šumák a jejich degradace už i tak s benzínem plným lihu je celkem rychlá a na zadření či ucpání čehokoli včetně karbu nemám zrovna náladu.

Naposledy editováno 10.07.2018 08:05:48

(reakce na) Jawablázni

10.7.2018 v 08:47 | Nahoru | #70402

Ondrero píše: Já mám na 180 kladiva, 6V a dvoucívkové relé a spokojenost. Oproti jednocívce na Sportce to je výkon jak bejk
Jinak na štítku mám rok výroby 1995 a v TP 1996. Nebude to problém na buzer STK?



Problém s tím není na úřadech je důležité uvedení do provozu mám pionýra 555 / 1962 a první uvedení do provozu 10 /1966,
panelku 1965 a do provozu 1967 a nikdo se tím nezabývá.
Tonda Zloun

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.7.2018 v 10:31 | Nahoru | #70403
Tondo, když seš tady, kolik baj voko vážil ten píst co jsi s ním házel?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.7.2018 v 11:36 | Nahoru | #70404
K těm olejům, léta používám ve všem dvoutaktním plnou syntetiku. Mám jí kousek od baráku a cena pod 200Kč za litr. Panelku mažu 1:40 a nikdy jsem neměl problém. Mám ojnici s bronzí. Výhoda je, že jsem za 40 000km nikdy nemusel sundat výfuky, či čistit píst a spalovací prostor. Čistota. Jen (když si vzpomenu) vyndám a vypálím zadní děrovanou trubku, na které je spíš prach ze silnice než karbon. Ono to s tou viskozitou u 2t nebude zase takový problém...

https://www.eshop-ca...1-racing-2t-1-l.html

Jawablázni

10.7.2018 v 12:08 | Nahoru | #70405
www.zonerama.com/krammer/Photo/4455816/148521063
Ze srazu Dněprů a svatby...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.7.2018 v 12:13 | Nahoru | #70406
Bimbam> Házel jsem s tím asi tři roky zpátky . Odhaduju tak 25-30 kilo max.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.7.2018 v 12:15 | Nahoru | #70407
MartinED250> Do Jawy asi v pohodě, ale do vysokootáčkových namáhaných motorů jsou s ním problémy, takže tam raději ne. Přesto, že má JASO FD, tak Motul 800 je prý lepší. Takže už používám jen Motul 800, abych nemusel řešit nějaký problém a pak si vyčítal, že jsem mohl použít lepší olej.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.7.2018 v 12:39 | Nahoru | #70408
Myslím že k tématu olejů je dobré si ještě přečíst toto
http://www.trabant.c...ch-motoru-a-olej-m2t

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.7.2018 v 13:14 | Nahoru | #70409

mito7 píše: MartinED250> Do Jawy asi v pohodě, ale do vysokootáčkových namáhaných motorů jsou s ním problémy, takže tam raději ne. Přesto, že má JASO FD, tak Motul 800 je prý lepší. Takže už používám jen Motul 800, abych nemusel řešit nějaký problém a pak si vyčítal, že jsem mohl použít lepší olej.



M800 je jiná liga. Dříve jsem do RM250 lil Motul600, protože litr M800 stál snad pětikilo… Ten Castrol leju i do Jawského vodníka 593, ten má taky 35 PS a olej stíhá. Už 14 let..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.7.2018 v 15:22 | Nahoru | #70410
Ten tvuj Castrol je však plná, ikdyž jen JASO FD (já leju do všeho krom Gase polosyntetiku, a ta má taky FD) Přitom 593 má psanej TSF, a to je jen JASO FC, jenže jetli tehdá vůbec něco lepšího bylo, navíc má psanejch 18kw (mám já), a spíš měly papírově ještě míň pokud správně tušim. Tam bych však koukal na to že to má nikasil, a to mě osobně řiká spíš kvalitnější olej. (nebo máš 35PS z továrny ?)

..Článek brňáků o olejích moc pěknej, ten jsem neznal
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist