globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

15.6.2018 v 15:03 | Nahoru | #69901

kuba350 píše: Pod to se podepisuju, minulej víkend sem najel hadrákem 640 km a chvílema sem měl z tý jízdy opravdu strach Ale je to prostě zábava jak svině

Jawablázni

15.6.2018 v 15:03 | Nahoru | #69902
MartinED: A ten vypadá perfektně! To je auto na které snadno seženeš potřebné díly, není to brzda provozu, není to moc moderní ani přetechnizované a přesto už to je auto zapadající do dnešního provozu. Akorát možná zbytečně rychlé

Verdom: Kde se to dá podepsat Je to tak. Kdybych s Trabantem nebyl schopen držet na silnici 80-90 bez problému, kdyby mi něco nefungovalo na brzdách (jsou ve stavu kdy jsem schopen s ním brzdit stejně dobře jako s autem starým 10 let, limitací tedy nejsou brzdy ale jen adheze. Na 20 metrech však umím bezpečně zastavit), či bych musel jezdit bez světel protože něco.... to bych si jej netrouf vzít na cestu do práce 40km dlouhou. Už jen ze solidarity s ostatníma řidičema které bych brzdil či ohrozil. Na dálnici s tím nejezdím, taky ze solidarity a zdravého úsudku. A vozidla jako Popular či jiné podobné stroje... na srazy, na akce, na výlet o víkendu po silničkách nižší kategorie... a do práce taky v pohodě, pokud to mám pár kilometrů přes vesničky. Ale musí brzdit a svítit. Kdysi se nemuselo svítit ani nosit přilba či reflexní vesta. Ale taky nebylo X sražených motorkářů z důvodu že "ženská je neviděla". A volba mezi předpisovou smrtí (měl jsem přednost...jsem v rakvi) a dobrovolným životem (vemu si vestu, svítim, snažím se jet ohleduplně) je u mě jasná. A jak sami vidíme... jsou lidi co si vemou na sebe vestu i když nemusí aby byli bezpečnější. A jsou lidi kterým nestačí ani příkaz v zákoně a jsou nebezpečni nejen pro sebe. Vždyť by ty zákony ani nemusely existovat kdyby lidi měli rozum. Viz dálnice v Německu. Je tam na většině míst neomezená rychlost a přesto se tam jezdí bezpečně.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2018 v 15:07 | Nahoru | #69903
Tak ten je moc pěknej ,jak jsem psal s Favoritem bych se do dnešního provozu nebál jako s autem,ale v Megane mám 8 x airbag a i v tom malém mini MPV od Opla má manželka čtyři a to rozhudeje,jinak jízdně je Favorit ještě dnes i po těch letech v pohodě, ono takové Rio ,Getz a jiné podobné auta nejsou na tom ač mladší o moc lépe.

(reakce na) Jawablázni

15.6.2018 v 15:08 | Nahoru | #69904

Verdom píše:
Edit: Auta starší dvaceti let beru jako vraždy a skoroveterány, kdy pro provoz jsou nebezpečné majiteli i okolí,

20 let starý jsou třeba i Octavie a Golfy IV.... Ty mi jako životu a okolí nebezpečný vraždy nepřijdou. Záleží samozřejmě na stavu. On takovej 10 let starej smradlavej francouzskej dýzlák s vybydleným podvozkem může být mnohem nebezpečnější.

Jawablázni

15.6.2018 v 15:11 | Nahoru | #69905
Btw. v Jižní Africe se hojně vyskytují (a do r. 2009 vyráběly) lehce zmodernizované Golfy I s palubkou z Fabie. Na ty jsem docela čuměl.

(reakce na) Jawablázni

15.6.2018 v 15:54 | Nahoru | #69906
kuba350> s tím jsem se bál i za totáče a to nebyl takový provoz.V zimě na dálnici to bylo to pravé žůžo, když tě zezadu tlačil kamion Moc to nebrzdilo a když si říznul zatáčku, tak ses jenom modlil aby se ti nepolámaly dráty a nejel si jiným směrem

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2018 v 17:30 | Nahoru | #69907
Martin ED - no, mně se to zdá předražené. Za starýho favouše skoro třicet tisíc? Pravda, výhodou je zaplacené ekovýpalné. ale i tak se mi to zdá dost, když za stejnou nebo i o pár tisícovek nižší cenu se dá pořídit slušná felda. Teda v benzínu. Plyňáky jsou dražší. Jezdil jsem s favoušem i s formanem, jelo to samozřejmě o dost líp než nějaká stodváca, to je bezesporu, ale řekl bych že felda jede zase líp než ten favouš. Nebo se mně třeba s ní možná líp jezdí.

e - ale já su s penězmama na tom trochu hůř díky opravám a přestavbám baráku, tak je pro mě prostě třicet tisíc za postarší plechovku hodně. Potěšily mě rozvodné závody - včera přišlo vyúčtování a je to dobrý, nemusíme moc doplácet, zálohy jsou narichtovaný rozumně, raději je malinko ještě zvednu. Přece jenom jsem poslední rok hodně dělal v dílně a svařoval, vařilo se , pralo v jednom kuse a peklo taky no tak jsem měl trochu obavy že.

Naposledy editováno 15.06.2018 17:40:06

(reakce na) Jawablázni

15.6.2018 v 19:05 | Nahoru | #69908
Bimbam> Tak podobný stroj je spíš investice do (možná) budoucího youngtimeru. Na dojíždění do práce a poskoky po nákupech se dá za podobný peníz sehnat už i fabie a podobné strojky.

(reakce na) Jawablázni

15.6.2018 v 19:39 | Nahoru | #69909
To Fávo vypadá slušně, drobný bebínka se najdou a,e to se dá ještě zavčasu zachránit. /plně původní to asi nebude, protože nechápu kam se ztratilo čalounění z kufru, kdo takhle blbě nastavil zadní stěrač pár dalších detailů.. zatmelit spáru v zadním podbehu aby se tam nedržel bordel, pořádně napajcovat dutina a spodek a 10 let to vydrží, než to shnije...

Na investiční auto to nevypadá, je to holobyt základní, těch je po garážích důchodců stále dost na to aby to bylo drahé.. kdyby to byla nějaká limitovaná edice jako Silver/Black/Special-Line, marathon/milion-editon nebo solitaire, nebo naopakl úplně první provedení 136LS tak by to s tou investicí šlo trochu spojit...

Tohle je prostě obyčejná verze obyčejnéhjo postaršího auta, která ještě může několik let dobře sloužit. Nic víc..

Favorit skutečně nemá v dnešním provozu problém, po stránce výkonu, jízdního chování a spolehlivosti... Ale i základní verze nejobyčejnějších aut přináší značný posun v pasivní bezpečnosti. Felicie byly na půl cesty ale navíc jen některé... Felicie s bezpečnostními prvky jako Airbagy a ABS mají například několik změn i na skeletu v podobě různých výztuží, liší se karosářské díly... ale takto vybavená felicie není ani jedna ze sta, spíš tak jedna z pěti set... Jeden kousek máme doma, byl to služebák, v rámci zadání jako LXi, tak to někdo objednal dovybavené do plna, ačkoli je to stále označené jako LXi, má to ABS, 2 Airbagy, výškově stavitelnou sedačku, centrál a další píčovinky, akorát jsou tam pořád obyčejné LX potahy, kličkatronic a černé kliky a nárazníky , druhou měl můj kmotr kdy si objednal všemi prvky pasivní bezpečnosti vybavenou Felu po tom co ho nabourali ve 105... Třetí byla dotaženka z venku.... ostatek jsou obyčejné verze, jejichž bezpečnost je s favoritem zhruba shodná... Felda jede líp takyjak která... první feldy měly motory shodné s posledními favority, jedou proto zcela stejně... S nástupem vícebodového vstřikování MPI sice motor trochu zhrubnul v chování, ale výměnou za to jel skutečně líp, protože byl víc hr už od malých otáček a navzdory tomu dobře reaguje na povely i v těch vysokých, kde už jednobodce trochu docházel dech... takže MPI 50Kw je nejlepším motorem pro felicii, jede skutečně lépe než Bmm 50kw, navíc i s trochu menší spotřebou. 1,6 je proti tomu motor poloviční životnosti a konstrukčně značně zastaralý, Diesel nemá smysl.

Tzn. Fela může mít přínos v bezpečnosti již citelný, ale nikoli běžná základní verze, kterých se vyrobilo 99,5%

Takže pokud někomu jde o pasivní bezpečnost, musí přejít až na Fabii, ta se může rovnat s dnešními obyčejnými vozy i v tomto směru.

Bimbam: u starého auta už je skoro jedno co kupuješ, důležité je, v jakém je to stavu a zda je možné a perspektivní to vrátit do stavu bezchybného....

Naposledy editováno 15.06.2018 19:47:32

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2018 v 20:16 | Nahoru | #69910

Tuhle jsem potkal tohohle obříka, pán říkal, že to váží kolem 2,7 tuny a moje kozička 1.13 t, takže mám für 3kw/kg navrch

Jawablázni

15.6.2018 v 20:28 | Nahoru | #69911
Bimbam: Milan jasně napsal že maximálně favorita
Podle fotek je stav odpovídající ceně. Fáčka jdou cenově celkem dost nahoru, může za to dnešní retroboom. Je až k pláči, že levněji koupím zachovalou Simcu 1300 než Škodu 120 M ve stejném či horším stavu. Lidi prostě tady trpí diagnózou slepice a překupníci na tom úspěšně rýžují.
Kamarád koupil za cca 30 (včetně placení eka) prvomodel Favorita. Krásný stav, bez známek koroze, prostě voňavka. Byl celej špatnej z toho že na sraz socialistických vozidel dorazily asi jen čtyři fáčka co tam patří. Mimo to asi dvacet nesocialistických kusů podobných tomu v inzerátu. Dnes už to je youngtimer.
No a Felda? Je jasný že Lucky felda s motorem 1.3 MPI je technologicky někde jinde. Taky tím pádem líp jede. Motor 1.3 ve feldě je naprosto ideální volbou. Mám v okruhu nejbližších kamarádů několik felicii ve všech motorizacích. Ti co na svůj stroj serou, furt se v tom musí hrabat a nadávat. Ti co se o něj staraj, jsou spokojeni. Stačí málo. Jako extrém je jeden kamarád, co před lety koupil za pár korun Feldu Pickup, a dnes je v ní za 250 000kč. Ne nedělám si srandu. Klempíř před rokem to auto stavěl málem z nuly. Přitom na motor nebylo sáhnuto (v létě musí přižhavovat jak to nemá kompresi (je to 1.9D) a převodovka jej čeká neb po delší jízdě nejde pořádně vyndat 5ka).
Na Milanovo místě bych volil když už nic jinýho, alespoň to fáčko. Hlavně ale něco, co už nesloužilo pro odbyt trubek a hadic a fridexu v tehdejším RVHP a má to tedy chladič i motor spolu na správném místě pro auta k ježdění. Na svém místě jezdím autem za 25 000kč v TOP stavu i výbavě, a to jen díky tomu že nejezdím na znak na kapotě ale na kvalitu provedení vozidla. Železná opona dávno padla, hodnoťme auta dle kvality a ne značky. Zas tolik ta značka tu kvalitu nevystihuje.

Edit: Ano Čmoude, zrovna i taková Corsa jako máš ty by byla pro Milana bezvadnou volbou proti staré škodné, navic v kombíku je to praktický stroj

Naposledy editováno 15.06.2018 20:29:32

Jawablázni

15.6.2018 v 21:47 | Nahoru | #69912
Pech má dovoz Itálie. Kupoval jsem to jako šestileté auto s 69000Km. Dlejeich legislativy nemá airbagy a ABS.Jinak vše, mikroplyš, mlhovky , klima,palubní PC, centrál s DO. BMM 1996 ještě s hliníkovým domkem pro termostat. Už zesílená kastle s nápravou "bentlerer" s rozpěrnou tyčí a po odsunu koberce má na tunelu úchyty na ŘJ airbagu - takže zesílená kastle. Jezdí hezky. Mám ta auta rád. Pro fandy k favoritu doporučuji knížku V soukolí okřídleného šípu od p.Králíka. Ing Hrdlička je opravdu kapacita, v těchto dnech vyšel nový dotisk s vyspovídáním Martina Hrdličky - šéfem vývoje podvozků a motorů v VW group. Pro ty, co knížku nechtěji, doporučuji shlédnout toto. Má to auto do dnes a bez tohoto člověka by dnes škodovka nebyl škodovkou.Nikdo by nás tehdy nechtěl...

(reakce na) Jawablázni

15.6.2018 v 21:50 | Nahoru | #69913

Čmoud píše:
Tuhle jsem potkal tohohle obříka, pán říkal, že to váží kolem 2,7 tuny a moje kozička 1.13 t, takže mám für 3kw/kg navrch



Kde jsi sehnal Corsu kombi? to se dělalo v číně a mexiku ne?

Naposledy editováno 15.06.2018 21:54:08

Jawablázni

15.6.2018 v 21:55 | Nahoru | #69914
Bylo jich hrozně málo. Čmoud ztropil rozruch i u nás na západě, kam se dováželo z Německá lecos... ) Corza v kombíku je skoro zázrak..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2018 v 22:23 | Nahoru | #69915
Já potkávám dvě celkem pravidelně, a stejně jako u VW Busíka si vždy vzpomenu na čmouda

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.6.2018 v 22:39 | Nahoru | #69916
Před dvěma roky jsem Milanovi nabízel mojí Fabku někdo mu řek ,že HTP je nahouno tak koupil Astru,Fabka jezdí dodnes má 200km a olej stále nežere a jezdí soused je spokojenej,olej mění po 10tis a za ty dva roky nic nemusel opravovat, sice ji chudinku otlouk,urazil obě zrcátka atd,ale mechanicky je stále v kondici,prodal jsem ji za 40 a ten Favouš ji nesahá ani po kotníky,takže je pěknej,ale ta cena je dost vysoká,to souhlasím s Bimbamem.

(reakce na) Jawablázni

15.6.2018 v 23:58 | Nahoru | #69917
skodovak> jo tam by jedna měla být v Plzni bílá, myslím v naftě a s tažným.Byl jsem se na ní podívat když mi importér odepsal, že na tuto kozu se nedělá tažné Původ je Argentina, pak hupsla do Itálie kde se zaplynovala a pak ku mně

Jawablázni

16.6.2018 v 08:32 | Nahoru | #69918
Přidávám pár fotek z minulého víkendu. Již desátý sraz půllitrů v ČR. Letos se sjelo 74 strojů. Jeli jsme i s MB po ose a vůbec jsme nebyli brzdou provozu jak se tu píše. Někteří jezdí jako paka. Každou chvíli jsme někoho předjížděli... Brácha se s tím nemaže. Foto pod odkazem.

http://ed250.rajce.i...esaty_sraz_OHC_2018/

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.6.2018 v 09:00 | Nahoru | #69919
Tak pulec nemá problém malého výkonu jako kejchačky, tam je to o tom chování podvozku, které musí řidič znát a nenechat se vystrašit

Jawablázni

16.6.2018 v 10:10 | Nahoru | #69920

Jawablázni

16.6.2018 v 10:29 | Nahoru | #69921
jen co to půjde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2018 v 11:35 | Nahoru | #69922

pech. píše: Tak pulec nemá problém malého výkonu jako kejchačky, tam je to o tom chování podvozku, které musí řidič znát a nenechat se vystrašit

Ty heidenhainy s tím dělají divy. Už nevím co je to vlnění v zatáčkách (sólo). Mitas už jen na sajdu...

(reakce na) Jawablázni

16.6.2018 v 11:48 | Nahoru | #69923
Vlasťák1973> Umírám bez airbagů jako chlap .

(reakce na) Jawablázni

16.6.2018 v 12:56 | Nahoru | #69924

MartinED250 píše: Ty heidenhainy s tím dělají divy. Už nevím co je to vlnění v zatáčkách (sólo). Mitas už jen na sajdu...



Heidenau jsem dal na smolika a dobrý, jenže já s nim jezdil zatáčky se stupačkou a stojanem na zemi i na barumkach, podvozek hranatejch čz už je poměrně slušnej. Mitas uz nedělá čistě silniční dezen v požadovaném rozměru pro obě kola, tak jsem to tam dal jakože z nouze a nakonec vynikající chování těch gum. Celkem se i šikne ten prehistorickej vzhled, takže to vypada přirozeně na starém werglu. Směs je ale evidentně dnešní, jsou měkké pěkně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2018 v 14:10 | Nahoru | #69925
Vlasťák1973> Před týdnem jsem byl u obkladače co u mě vždycky dělal. Před 16 roky si kupoval na mě za zaměstnaneckou cenu Fabku I 1,2HTP. Teď má najeto 280tis bez jediného problému, pravidelně měněn olej v motoru a samozřejmě v příslušné době udělány rozvody. Auto denně v provozu v létě v zimě. Nadávají na to ti co s tím nikdy nejeli nebo srali na údržbu. Jednoho takového máme u nás v práci - olej v motoru se nemění jen dolévá, při výměně kotoučů se vymění jeden kotouč, druhý přeci ještě něco s těmi novými deskami vydrží apod. Taky se mu to ve 120tis. vysralo a musel dávat myslím novou hlavu - tak to přece je motor nahovno ………. .
Automechanik co dělá u nás na zkušebně ve skupině zkoušek motorů připravovaných aut do výroby v Boleslavské kolbence ………… .

Jawablázni

16.6.2018 v 14:57 | Nahoru | #69926
"Véčka" co sem potkal v poslední době, dnes dokonce jeden pérák.


1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.6.2018 v 15:42 | Nahoru | #69927
Naše bývalé dlouholeté zásahové vozidlo DA 8 Tatra T805 po mnoha letech vytažené z garáže, kde čeká na renovaci. Slavili jsme 90 let sboru. mimochodem tatřička normálně nastartovala, jede i brzdí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2018 v 16:41 | Nahoru | #69928

Sema píše: Naše bývalé dlouholeté zásahové vozidlo DA 8 Tatra T805 po mnoha letech vytažené z garáže, kde čeká na renovaci. Slavili jsme 90 let sboru. mimochodem tatřička normálně nastartovala, jede i brzdí



To je auto pro Milana, líné je sice jak veš, ale dobře snáší dlouhodobou odstávku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2018 v 18:11 | Nahoru | #69929
pech.> Kačena nádhera v nástavbě mám garážku .Něco pro popobavení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.6.2018 v 20:11 | Nahoru | #69930
Ohledně aut : u mně vše při starém, zůstává 120 / to samozřejmě / i Astra. Momentálně ale jezdím Popularem. Krásné počasí je, tak proč ne. A lidi se diví, proč takovým autem jezdím i do práce. A na nákup. Kdosi tady psal, že auto má jezdit. Tak jezdí. I po dvou měsících odstávky chytá, brzdí... Kam se hrabou moderní vozy...ta Tatra 805 pojede taky vždycky, to je poctivě dělané auto.
Včera jsem tady měl známého, jel 1000 mil československých. Trasa Praha - Bratislava ( i zpět ) , po původní silnici. Z 90 % to jezdí předválečná auta. Letos jich jelo 97 kusů. Smutné je, jak se chovají někteří jiní řidiči. Samozřejmě, že za veterány se dělají kolony. Jede se po silnicích 1. třídy, takže někdy kolona má i několik kilometrů. Někteří to prostě nevydrží, ohrožují majitele veteránů, při zastávkách jim nadávají. Holt - předválečná Piccola nejede víc než 60, do kopce třicítkou. Popular jakbysmet. Kde je ohleduplnost ? I stará auta patří na silnici ( a motorky též ) .
Ale k motorkám. Dnes jsem s kamarádem jel na výlet. Podívali jsme se do Rakouska. Byl to výlet, takže jsme jeli mých oblíbených 60 až 70 km /h. A kochali jsme se. Dali jsme si výbornou kávu i zákusky. Koupili jsme plné nádrže našich Jaw jejich kvalitního bezřepkového benzínu. Poslední dobou střídám Populara a pionýra, tak se aspoň Adenium pořádně projelo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist