globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

12.5.2018 v 08:05 | Nahoru | #69211

Ondrero píše: Tak jsem zitra chtel jet na Zrcadlovou kozu a pocasi nehlasej moc dobrý teda



My jedem. ;)

(reakce na) Jawablázni

12.5.2018 v 08:28 | Nahoru | #69212
Franky> Jo, o tom jsem něco slyšel.
Od roku 1995 co existují STK jsem nikdy nikomu nedal ani halíř. Chci, abych měl auto/moto v pořádku a vždycky jsem prošel. Jen jednou mi u Octavie přímo na lince praskla brzdová hadice a to technik, postříkaný kapalinou, koukal ...
Až poslední dobou - před 2 roky problémy na emisích s Popularem, potom na lince TK problémy s korozí podlahy Octavie a ted' koroze u 120. Kdyby to bylo skrz, neřeknu nic, ale tohle jsou opravdu jen centimetrové povrchové puchýřky pod lakem. No aby ne, auto má po 38 letech původní plechy. Pech : skelet je v pěkném stavu, tady jde pouze o části karoserie, které jsou vidět.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.5.2018 v 10:01 | Nahoru | #69213
Ještě se pochlubím výletem minulý víkend.I když to nebylo na Jawě,ale motor tam mám jako v klasiku V pátek odpo. po práci jsem vyrazil a v pondělí navečer vrátil.Cílem byla Dukla a Zemplínská Šírava.Jel jsem sám a ono to má něco do sebe.Počasí a vše bylo parádní, takže jsem si naramně užil 1896km.

(reakce na) Jawablázni

12.5.2018 v 10:11 | Nahoru | #69214
Béďa17> paráda Taky jezdím radši sám, je to podle tvé hlavy a né podle zdivočelého stáda Nadávat pak můžeš taky jenom sobě

Jawablázni

12.5.2018 v 10:32 | Nahoru | #69215
Německá úprava Jawa 350 OHC.

(reakce na) Jawablázni

12.5.2018 v 13:41 | Nahoru | #69216
Béďa17> Určitě hezký výlet. Na 1 až 2 dny taky jedu sám, ale na delší cestu do zahraničí ne. Není nad to sdílet zážitky a večer u stanů popovídat česky. Navíc v případě nouze je při větším počtu lidí ( ale mám vyzkoušeno, že optimální počet jsou 3 ) lepší možnost pomoci. Jak nepříjemné je jet sám jsem poznal před 8 lety v Itálii, když jsem na motorce havaroval - a to italsky trochu mluvím.
Smartor : Jawu 350 OHC Němci znají, to je dobré. Jawu 660 neznají vůbec, před 14 dny v Rodewisch na ní koukali jak na zjevení.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.5.2018 v 17:57 | Nahoru | #69217
Někam dál by se mi už samotnému také asi nechtělo skrz připadnou poruchu apod.,ale tohle byla paráda. Stan jsem ani nevybalil a spal jen na karimámě.(Budu muset pořídit nějaké to nafukovací ležení).Já jsem zvyklý vstávat a tak jsem vyrážel nejdéle v sedum a to jinému zase nevyhovuje.Prostě vše klaplo na jedničku.

Jawablázni

12.5.2018 v 18:19 | Nahoru | #69218
Béďa- pěknej vejletík,já snad konečně taky sednu za řidítka, když vše klapne tak ve čtvrtek nebo pátek, teď už mám moto skoro hotovou,ale Renault musí do servisu, odešlo něco na spojce, která je tam 12tis ,ale bude to vyměněno v rámci záruky,což je sice pěkné, ale nasereto zvlášť, když to člověk nechá vymenit, aby se tomuhle předešlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.5.2018 v 13:42 | Nahoru | #69219
Béďa17> není se čeho bát a kdyby něco díly se dají poslat všude a jsou tam i rychle. A kdyby nejhůř vždy se najde někdo kdo pro tebe dojede

Jawablázni

13.5.2018 v 14:25 | Nahoru | #69220
Včera u nás klasika.
Zrcadlová Koza. Dorazilo 200 platících řidičů a s nima spousta jiných motomilovníků. ;)
K vidění pár unikátů.


I povedených bastlíků. ;)



Konec byl horší. Ve Všelibicích mělo spousta motoristů celkem vypráno spodní prádlo po lehčí průtrži..
Jinak, kdo nezná Všelibice a má fichtla , jako by nebyl.

(reakce na) Jawablázni

13.5.2018 v 15:36 | Nahoru | #69221

Čmoud píše: Béďa17> není se čeho bát a kdyby něco díly se dají poslat všude a jsou tam i rychle. A kdyby nejhůř vždy se najde někdo kdo pro tebe dojede

Hej

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.5.2018 v 18:50 | Nahoru | #69222
Čechie už neberu jako unikát, kdž existuje minimálně jeden výrobce, který nové "originální repliky" mrská jak Baťa cvičky..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.5.2018 v 19:21 | Nahoru | #69223
Hovno... tak že byly dvoutakty a čtyřtakty, kola litá a plechová, krátké, delší a nejdelší.... to víme... ale že má někdo zapotřebí tuhle rozporuplnou motorku, kombinující ve své době neobyčejně pokrokové věci s věcmi už tehdy zcela zastaralými vyrábět jako repliku, když jízdně to stojí za vyližprdel... mno vyloučit se to nedá..

(reakce na) Jawablázni

13.5.2018 v 21:02 | Nahoru | #69224
Vsecko byla patrne jenom otazka poptavky. Ne technicke urovne. Jinak jedna firma vyrabi motory a druha kousek od ni zbytek verglu.

Jawablázni

13.5.2018 v 22:39 | Nahoru | #69225
Tak mam Tatry za sebou. Od pátku jsme najeli 1222 km. Jen taková ochutnávka víc dám potom do deníku. Našel jsem v Liptovským Mikuláši zaparkovaného pařeza u baráku ,,ALE ŇECO JE ASI ŠPATNĚ?? Štrbské PlesoLomnický ŠtítChopok 2024mnm.

Jawablázni

13.5.2018 v 23:57 | Nahoru | #69226
Ten barák je v pořádku , ale byl určenej pro zákazníka do Austrálie .

(reakce na) Jawablázni

14.5.2018 v 02:08 | Nahoru | #69227
hrnous> Souhlasím, Čechie už unikátem není. Existuje údajně víc replik, než originálů. Možná totéž potká za 80 let Jawu 660 .

(reakce na) Jawablázni

14.5.2018 v 06:10 | Nahoru | #69228

hrnous píše: Čechie už neberu jako unikát, kdž existuje minimálně jeden výrobce, který nové "originální repliky" mrská jak Baťa cvičky..



Zase nevěř na duchy. Máš pravdu, že replik se udělá hodně, ale v Čechách jich až tolik díky ceně nezůstává.
Navíc dost jich je jen jako muzejní exponát a nejezdí. Takže tvrdit o Čechii, pokud nevím co je to zač, že to není unikát je dost mimo mísu. A říct o čemkoli, z Jawy po roce 1945, že to bude unikát je velmi odvážné.
I když pravda, jet na tom příšerným verglu od Liebische může v mnoha směrech novodobé Jawy připomínat
a nikdo normální si to nepořídí. Myšleno v dobrém. A řídit Čechii, s tou spoustou páček, to je jak hrát na klarinet.
Nicméně po zimě prý (na rozdíl od nové Jawy) chytla na druhý překulení.

Ta Čechie co jela letos už jela víckrát a pravda, je to renovace a to celkem zevrubná, dost toho bylo nutný udělat znova.
Ale není to komplet celá nová motorka. Petr má ještě jednu , letos s ní nejel, ale u ní ta původnost je vidět víc nebo snad nechcete tvrdit, že je to "taky" běžná replika.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.5.2018 v 07:13 | Nahoru | #69229
Verdom: Kurňa to je krásný kus!!! Správnej patiňák. Nemohu si pomoci, ale v dnešní záplavě naleštěných zrenovovanin si na srazu připadám jak ve skladu prodejny. Až na výjimky totiž stačí vidět jednu kejvačku po renovaci, jednoho péráka po renovaci, jednoho trabanta po renovaci... a ostatní jsou stejně sterilní. Ale patiňák, původní lak, případně stav motorky v jakém jezdila, na které každý z majitelů zanechal podpis, ať už v podobě škrábance či šachovnice nalepené středem nádrže... Na takové kousky dokážu koukat dlouho. To je totiž ta správná historie, kde nebyla smazána stopa historie od vyrobení motorky do dnešních dní.

(reakce na) Jawablázni

14.5.2018 v 08:24 | Nahoru | #69230
skodovak> Mám to podobně. Nicméně pokud se ti dostane do ruky něco v bednách, flekatý jak indiánský kůň, přetřený štětkou a rezavý jak cyp, není jiná šance, než to dát do kupy tak, aby se na to dalo koukat a když už to lidi stříkají, tak to chtějí mít jako psí kule a samý chrom. A jako u konopnice nechat nachromovat i dekle, no nevim no. Ale jak jsem psal, motorka se musí líbit hlavně majiteli.

Na Zrcadlovku občas dorazí skvělé patinovky.

Ale je toho méně a méně. A konopnice už za veterána moc nepovažuju a je jich víc a víc.
Inu vítězí pohodlí z jízdy a tak staré vergle se nechávají doma a šetří, jelikož kilometr na něm je dražší a dražší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.5.2018 v 09:25 | Nahoru | #69231
Verdom: Je to tak. Jako veteránů z mého pohledu ubývá. Sám nemám nic zrenovované. Trabanta si někteří pamatují z jedné jawajízdy, a po vzhledové stránce na něm nechci nic velkého měnit. Jen v interiéru to chci poladit, ovšem stylově, avšak ne renovovat do původního stavu.
Co má podle mě cenu dávat do původního stavu jsou stroje kterých se zachovalo málo. Ať už to jsou předválečné Jawy, prototypy, nebo u aut takového pěkného Oltcita potkat, či Dacii 1310, to jsou vozidla kterých i na srazech není moc k vidění.
Včera jsem měl diskuzi s kamarádovo otcem. Divil se proč chci vyvařovat chycenej nosník na Renaultu Safrane. Prej to je vrak. Tak mu říkám, kolik takových Safranů u nás jezdí? Kolik jich vůbec je registrovaných? Je to sice rok 97, a na veterán sraz s tím možná někdy pojedu jako vousatej padesátník, ovšem už dnes vim, že na takovém srazu nebudu mít tuctové auto. Asi jako někdo kdo v roce 1960 renovoval válečné autíčko, přitom do veterána tehdy mělo daleko.
Troufám si říct, že Safranů je jako šafránu, a takovou Leganzu? Nemít ji sám, asi bych ji už rok nikde nepotkal. Už dnes jich je méně než užovek, a pokud jich je stejně jako eMBéček, tak je to ještě fajn. A takové stroje stojí za to držet v originále.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.5.2018 v 11:07 | Nahoru | #69232
Béďa - koukám žes to fotil hned za rohem - snad jsi dojel v richtiku a bez jawení dumal jsem nad tím kondíkem a pak dokonce i prakticky vyzkoušel - vzal jsem tři různý kondíky ( jeden starej ale ještě nepoužitej Tesla, dva taky nový nějaký dnešní každej jinej ) a jal se je postupně našmoulit na Konopnici a koukal jsem co se děje - u Tesláckýho praotce sice trochu jiskřily kladívka ale motor šel rozumně, jeden z těch novejch kladívka nejiskřily motor šel stejně, druhej novej noname kladívka sem tam zajiskří motor jde jen na jeden válec . Takže i novej kondík může být nefungující. Naštěstí to stojí pár káčé.

Jawablázni

14.5.2018 v 11:10 | Nahoru | #69233
Verdom - na Konopnici pokud má ještě to starý sedlo, se sedí stejně dobře jako na sedlech - kytarách. Takže pohodlné svezení

Jawablázni

14.5.2018 v 11:25 | Nahoru | #69234
Bimbam: Ono stačí si novej kondík otevřít Je to jen pixlička a uvnitř švábík. Už nějakou dobu schraňuji štarý kondíky a až na to přijde, objednám z TME nebo z číny kondíky a bude se letovat. Není nad to mít to kvalitně.

(reakce na) Jawablázni

14.5.2018 v 12:02 | Nahoru | #69235
skodovak> Veteránů neubývá. To je jen zdání. Záleží na tom, kdo se jak na veterána dívá. Mně je 55 let a za veterána považuju vozidlo vyrobené před rokem 1945. Z dětství si pamatuju, když ještě tyto auta i pár motorek jezdily v běžném provozu a tak mám tento pohled - návrat do dětství. Jsem ochoten připustit, že i tudor 1101 nebo Minor II jsou veteráni, ale u spartaka 440 a Octavie s tím mám problém. Péráka jsem kupoval v době, kdy ho nikdo nechtěl. Motorka tehdy stará 30 let, nic moc. Ale ano, dnes už péráky za veterány považuju, ale dost lituju toho, že jsem prodal všechny svoje předválečné motorky a nenechal si nic , protože jsem je měl vesměs se SPZ a proti pérákovi dobře nejely a ač jsem péráka kupoval jen z nouze ( a dočasně ) , pro jeho spolehlivost a dobré jízdní vlastnosti ho mám dodnes. Dnes bych měl sbírku ( Praga 350, Wanderer, Jawy 175 Villiers až 250 Speciál, ČZ 175...)
V našem klubu máme ted' nově pár mladých kluků mezi 20 a 30 lety. Ti mají svoje Škody 1000 MB, 100, Žiguli 2101, 2103, ale i širokou 120. Nebo panelku 250. To jsou auta i motorky, které mi nic neříkají. Jenže ti kluci jsou o generaci mladší než já a tak si z dětství pamatují právě tato vozidla. Pro ně jsou to veteráni...takže je v tomto ohledu uznávám. A protože jsou mladí , svobodní a nic je netíží, jezdí často na srazy. Proto je na srazech vidět čím dál víc těchto nových vozidel.
Předválečná auta a motorky mají dnes už spíš starší lidi a my už na srazy tolik nejezdíme. Možná proto se zdá, že veteránů, těch opravdových, ubývá.
A ještě jeden pohled. Můj kamarád, 70 letý, má několik Tater - 87, 57, 75. Potom BMW R 75, Jawu 350 SV. Ven už s tím moc nejezdí. A víš s čím jezdí ? S Oltcitem. Na srazech si prý připadá přirozeněji, víc tam zapadne. Takže - i když lidi mají doma opravdové veterány, tak vyjedou ven s Oltcitem, embéčkem, žigulíkem.
Končím, moc jsem se rozepsal a tohle téma je na dlouhou diskusi - ovšem asi ne přímo na Motorkářích.

Jawablázni

14.5.2018 v 12:29 | Nahoru | #69236
Tak já se přidám se svým pohledem na ty renovace.
Pamatuju doby, kdy oktávka bylo normální auto na ježdění pro ty, co potřebovali třeba druhé auto na práci nebo prostě na nic lepšího ještě neměli (mladé rodiny). Taky sem takovou jezdil do osmi let a děla měl takovou do smrti, pak sloužila dál.
Ty lidi to auto opečovávali, udělali plechy, celolak, aby auto ještě dalších 10-20 let sloužilo a nebylo děravý. Dědova bleděmodrá oktávka vypadala nádherně.

A dnes přijde s prominutím kdejakej cucák s čerstvým řidičákem, co obráží srazy a považuje takový auto za horší, než původní shnilotinu. To mi přijde na palici.
Podle mě oktávka po dědovi, kterej pod ní mnoho hodin strávil, aby byla pořád skoro jako nová, je lepší, protože je neustále v provozu, v dobrém stavu a spolehlivá. Ale na sraz aby se člověk styděl, protože kde je patina vole? No nikde. Měls to dědku nechat hnusný, protože těm mladejm to dnes vadí

Jawablázni

14.5.2018 v 12:33 | Nahoru | #69237
Filip - sedím si na vedení. Nechápáto. To jako do novýho kondíku dáš střeva ze starýho anebo naopak - do starýho vnitřek z novýho? Ale pročpak , když se dá namontovat hned ten novej?? Anebo kombinace starýho s novým vevnitř dohromady? Ne že bych se o to někdy chtěl pokusit.... já a letování, to se nekamarádí ale čistě z teoretického pohledu by mě to zajímalo

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.5.2018 v 12:41 | Nahoru | #69238
Petr - no, na starý oktávce byly ještě plechy, důkladný, co vydržely a mnohý auta je mají ještě dodnes. Tam se asi vyplatilo se pod tím občas válet a opravovat a lakovat. Dneska co jsou plechy, to nejsou plechy ale papír, nebo nanejvejš alobal. Soused přes zahradu má na dvoře takovou dost omšelou oktávku. Jednou za čas trvající asi dva uherský roky do toho sedne a vyjede s vozejkem na louku pro seno. Nijak se o to nestará, stojí to pod ořechem a jednou za dlouho se to pohne - ale jede to a plechy z toho ani při takovým stáří nepadají a ještě to tahá vozejk. Čili veterán - nezmar

(reakce na) Jawablázni

14.5.2018 v 13:09 | Nahoru | #69239
Bimbam> Možná některý části. Ale třeba haupna byla v takovém stavu, že sme jeli s tátou pro jinou na vrakáč. Zadní dveře (my měli kombi) držela pohromadě jen vrstva kitu, tak se taky vyměnily. Tam byly díry opravdu skrz. Tenkrát se to nevyplatilo vařit. přijel si na vrakáč a tam bylo těch plechů na sobě dvacet stejnejch, probrals to, vybrals nejlepší. Byl sem moc malej, nepamatuju si, kam sme pro to jeli, to vždycky děda řekl tátovi, kam pro to má jet. Ale prostě to tak bylo. Hnilo to taky, i když plechy byly tlustý. V podlaze byla díra, když sme to koupili, ta se musela vyvařit. No a komu to nehnilo, přestože to auto používal, tak to bylo za cenu údržby a to pak stejně nemohl mít původní lak přeci.

Naposledy editováno 14.05.2018 13:10:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.5.2018 v 14:04 | Nahoru | #69240
Béďa17> Teda taky koukám na slovači, nescházelo moc a skoro jsme se potkali protože přes ten Smokovec jsme jeli taky ale bohužel o pár dní déle.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist