bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.4.2018 v 12:19 | Nahoru | #68791
Blahopřání k svátku Bimbovi a ostatním Rudolfům posílá
Tonda Zloun

(reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 15:35 | Nahoru | #68792

marauder píše: Blahopřání k svátku Bimbovi a ostatním Rudolfům posílá
Tonda Zloun



Přípojuji se a blahopřeju.

(reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 19:32 | Nahoru | #68793

milan1963 píše: Moje první STK s Jawou 650: "A co to číslo na rámu ? To jste si vyrazil doma, to je vidět. Tak to ne ! Kde to má ( mělo původně ) číslo ? "
To jsem citoval technika z STK. Číslo rámu má Jawa 650 vyražené ručně do laku na rámu. Znamená to, že ručně je nakřivo, navíc do nastříkaného laku...
Těžko jsem vysvětloval, že v době, kdy běžně výrobci čísla vyjiskřují, to v Jawě dělá člověk takto.



Vyjiskřují laserem, gravírují frézičkou, nebo úderovým automatorem a bezvýhradně vžy pod lak...

Roadster: Vin je gravírovaný a dlouhý jak tejden, prostě klasický vin, štítek je tištěný barva do barvy . na černém rámu tištěný bílý štítek a přes to lak .... A protože Vin neobsahuje výrobní číslo, tak to je tam vyražené... Prostě bordel na klolečkách a na stk na to vždycky čumí jak telata, přečtou vyfotí odejdou, vrítí se že podle počet je to OK a procedůra může pokračovat.... Letos v září to bude zase na pořadí dne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 19:38 | Nahoru | #68794
[quote=hrnous]A klasická ukázková 650

"foto"

Mno to jsou fakt ale dementi.... já měl hrachy, když jsem dobouchával číslo na rám na 477 poté co se na 5té technické začali shánět po čísle i mimo štítek, že když to podle pravítka letí 5 desetin z linky, že budou držkovat..... a nedržkovali.... Jawa to seriově dělá 3x hůř...

(reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 19:47 | Nahoru | #68795
pech.> když to chceš mít autentický,musíš to vyrážet tak po patnácti pivech

Jawablázni

17.4.2018 v 21:29 | Nahoru | #68796
To by to musela bejt Jawa ze třetího tisíciletí... tu nemám a nechci

(reakce na) Jawablázni

17.4.2018 v 21:38 | Nahoru | #68797

marauder píše: Blahopřání k svátku Bimbovi a ostatním Rudolfům posílá
Tddeonda Zloun

dekuji za prani.....mam v cudu pocitac tak to datluji na televizi.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2018 v 10:48 | Nahoru | #68798
Bimbo - a šakva, to jsem zase něco netuchal že seš Rudolf ( II ? ) Tak datlům k teleblbně taky vše nej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 13:19 | Nahoru | #68799
Tak jsem včera dovezl Astru ze servisu, tedy značkového. Nebrzdila...divili se, že prý kdo mi ty brzdy dělal. Jejich stav byl Já povídám " no vy, jinam to auto servisovat nejezdím. " A bylo ticho.... Jak je vidět, ani značkový servis nedělá svoji práci na 100 % . Ted' brzdí znatelně lépe , tak honem na STK než se zase něco porouchá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 13:45 | Nahoru | #68800
milan1963> A co s nimi bylo? Příčina?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2018 v 13:50 | Nahoru | #68801
Zničení brzd nepoužíváním, to manželka dokázala zaky, když jezdí málo a jízdním stylem vlaku...

(reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 14:00 | Nahoru | #68802
pech.> Na tom něco bude, protože, já pamatuju u té starší octy, že brzdila ostře už při jemném šlápnutía te´d když sem ji znovu začal jezdit, tak první dva dny brzdila stejně tupě, jak ta dvojková. Aź asi třetí den začala být zase ostřejší už při mírném stlačení pedálu, jak sem byl zvyklej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 15:46 | Nahoru | #68803
PetrL3> Vzduch. Asi špatně odvzušněno. Zadní brzdiče jsem dal měnit i s kotouči před 2 roky když jsem ji koupil. Dnes je to zarezlé. Tedy - už není . A nová lana k ruční taky.

(reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 17:12 | Nahoru | #68804

milan1963 píše: PetrL3> Vzduch. Asi špatně odvzušněno. Zadní brzdiče jsem dal měnit i s kotouči před 2 roky když jsem ji koupil. Dnes je to zarezlé. Tedy - už není . A nová lana k ruční taky.

mimo toho vzduchu je to všechno důsledek toho,že nejezdí

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2018 v 17:38 | Nahoru | #68805
Nedávno tu byla řeč o pístech jaké použít, cež takhle Dřevěné písty

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2018 v 19:04 | Nahoru | #68806
Petr: Milan: Nemako má pravdu, Už jsem to sem několikrát psal pro dobrou kondici brzd, je třeba je pravidelně využívat i s maximální intenzitou, tzn. těsně přez zablokováním kol, prostě občas když jedeš tak si před cedulí obce kde máš místo a vidíš že bys nikoho za sebou neohrozil zabrzdíš z toho kila na 50 plnou intenzitou, tj. tak na 30 metrech dráhy... tím se všechno udrží rozhýbané, z kotoučů se strhne zamatlaný rez, z desek zase tvrdá sklovitá vrstva co má nízké tření a pak to zase brzdí pěkně...

Ti co jezdí jak s vlakem, že brzdy nepoužíbvají takřka vůbec a když už tak na jemné přibržďování, těm kotouče vyreznou do černa, desky jsou na povrchu tvrdé jak diamant, písty a samostavy zatuhnou taky a ty brzdy nakonec vymění dřív než závodník co brzdí výhradně intenzivně.... on je sice třeba za 30-40000kkm totálně ojede a vymění jen kotouče, desky, bubny pakny, ten kdo nebrzdí je vymění ještě dřív, a ještě s prasatama, HBV, atd... které nehýbáním zatuhly, přirezly a když se na to pka na měřící stolici šlápne, tak to neudělá buď takřka nic a nebo loužičku, jak se někde utrhne manžeta......

Stejně tak je to s motorem, motor musí být občas prohnán i na plné otáčky a výkon plně využit, aby všechny regulační mechanismy fungovaly jak mají... Podtlaky, čidla, atd...... Typický vobejda co tvrdí, jak je š120 ukrutně líné auto je obvykle ten, co to nikdy nevytočil přes 3000 ot. a proto má druhou komoru zatuhlou a membránu která jí otvírá prasklou... a bodejť by to padesátikoňové auto jelo, když v tomhle stavu jezdí navíc na půl plynu - 25 koní, což je výkon trabanta, ale v mnohem větším autě.... kdo to pravidelně nakrmí naplno, tomu klapka nezatuhne a ač to auto není zrovna sprinter, dá se s jeho výkonem celkem stíhat provozu alespoň mimo dálnice...

Naposledy editováno 18.04.2018 19:15:55

(reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 19:15 | Nahoru | #68807
Jinak dneska jsem si obstaral na zkoušku ten porezní kotouč na barvu, stál dvě stovky, tak snad to bude fungovat....

Naposledy editováno 18.04.2018 19:16:39

Jawablázni

18.4.2018 v 19:20 | Nahoru | #68808
Tak zas něco na moto hotovo teda částečně, dělám Megana na STK a tak nemám moc časíku,ale zejtra STK a pak už se budu věnovat 180tce,teda až vyměním olej na Opltu,ale to už bude razdva

Jawablázni

18.4.2018 v 19:27 | Nahoru | #68809
Mno já nevím co dřív, mám tu naskladněnou rodičů Felicii na opravu karoserie, výměnu spojky a nějaké drobrnosti ohledně elektriky... resp. tu spojkovou sadu jsem v tom autě vyměnil minulej víkend, spolu s opravou dalších několika bebínek, na který jsem při tom přišel (manžety na poloose a řízení, silentblok motoru na vodní pumpě) tu elektriku mám hotovou tak z poloviny, jestli se dostanu do garáže dneska večer, tak to chci dodělat dneska... zejtra z toho nebude nic, v pátek se asi pustím do tý kastle už, jenže v sobotu musím zas připravovat na stk valník, tam je práce hafo a nakonec ještě traktor...

Jawablázni

18.4.2018 v 19:45 | Nahoru | #68810
Já vycínoval a nalakoval blatník na jawu a přemýšlím, že ho nasadím místo mělkýho a uvidím, jak se mi to bude líbit.

Jawablázni

18.4.2018 v 20:38 | Nahoru | #68811
A jak sem měnil ten kondenzátor, tak je vidět, že opravdu tyhle auta nereznou. Sem tak nějakej komponent sežere sůl, ale kastle je super, je to první rok výroby, nejstarší provedení, najeto 300.

(reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 20:48 | Nahoru | #68812
pech.> Dost důležité je pravidelně měnit brzdovku.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2018 v 21:32 | Nahoru | #68813
Dal jsem se na objímání stromů. Foto z víkendu u Nečtin. Jináč v naší restauraci se kuchaři nějak pokazily chuťové buňky, oběd nic moc spíše nic.

(reakce na) Jawablázni

18.4.2018 v 22:05 | Nahoru | #68814
kehaj> Ono co má taky člověka po tolikati stakanech vodky napadnout jiného než vyrobit písty z toho o roste v lese.

Jawablázni

18.4.2018 v 22:14 | Nahoru | #68815
Svět motorů 1984

Jawablázni

18.4.2018 v 22:47 | Nahoru | #68816
PetrL3: ále reznou... já už jich viděl shnilejch....

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2018 v 23:54 | Nahoru | #68817
Pech: Asi PetrL3 neviděl moji Leganzu z roku 99 co má jeden puchejřek u okna, jinak naprosto bez koroze, nebo docela dost nereznou někteří francouzi. Kupodivu i ta Škoda 120 které majitel po zimě veme vapkou spodek vydržela podstatně déle než Octavie či Passaty

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

19.4.2018 v 00:21 | Nahoru | #68818
Mno u š120 to bylo takové ode zdi ke zdi... první serie užovek na kastli držela velmi slušně... plastizolu byl všude pomalu centimetr a měla kataforézu, tzn. mezi soudobými levnými auty východními i západními (fiat, ford, opel, Vw, lada, zastava) měla výdrž nadprůměrnou, první eMka nic moc, ale poslední eMka už byly zase dobrý....

Passaty jak který, 3-4-5 byly slušný co do kastle, 6 hnije jak svině...

Francouzi - Renault je na průměru, Peugeot a Citroen jsou silně nadprůměrní už tak od poloviny 80 let...

Ohledně octávií -první serie o už jsou na tabák skoro všechny, které byly běžně používány, takže slušné kusy se hledají spíše mezi Tourkami, které ač sjou stále tím samým werkem pro beznohé, jsou prostě mladší... O2, jsou vidět pěkné, ale i zcela shnilé kusy, takže tak půl na půl kdy soukromá auta můžou bejt pořád perspektivní a utahaní pracanti jsou na odpis.... Fabie 1 rezne běžně, však už je to taky skoro 20 leté auto, tak se není čemu divit, nicméně 20 let na původních plechách se dá považovat za slušný průměr, možná i mírný nadprůměr... nicméně kusy z prvních serií jsou už taky běžně zcela opotřebené.... Shnilého Hurvajze jsem zatím neviděl... ale ot bude zase tím, že jsou prostě mladší, vzhledem k tomu že platforma je tatáž, bude to trpět na stejná místa...

Ta Felicie je 97, není špatná, ale je třeba to řádně opravit, než to přeleze na nosný část a z té kosmetiky by se stal problém zásadní.... chceme to auto udržet ještě minimálně 5 let v provozu, pokud nepřijdou jiné problémy, dobře opravená kastle přežije 10 let, než zase a tentokrát už zpravidla zcela shnije...

(reakce na) Jawablázni

19.4.2018 v 02:38 | Nahoru | #68819
Š 120 rezne, at' chci nebo ne. Už jako nová byla po 2 zimách rezavá až hrůza. Tehdy v servisu řekli. že tak reznou všechny...po 5 letech a 25 tisících km se dávaly nové blatníky i prahy. Rezne i přes veškerou domácí péči. Je fakt, že vapku nemám a myju ji hadicí.
Rezne i motorka. Pérák jednou projel solí a na jaře jsem se nestařil divit...

Jawablázni

19.4.2018 v 06:20 | Nahoru | #68820
Hodně dělá údržba. Mám 13 roku Feldu, která je z roku 1996. Každé 3 roky vystříkané komplet dutiny a vždy po zimě, každý rok pod ní a okolo ní vlezu a opravím to co je vidět (vesměs nástřely, apod), Auto drží a je k světu. Teď trochu začínají páté dveře, ale jen povrchovka v rozích okolo gumy skla. Dříve mi tam teklo. Auto každý den v provozu - cesta do práce, o víkendech výlety. Tahá na střeše lyže a v létě kola. Najeto 210 000Km, kupoval jsem jí když měla 60 000Km a nebyla k ní serviska, jezdila v Itálii a nevím, zdali nebyla stočená. Dříve jezdila na CNG, ale nejbližžší čerpačku jsem měl 100km od baráku, tak jsem jí tenkrát předělal na LPG. Kilometr mne vyjde na 1.1kč, což je levnější ježdění než na Jawě 250/559. Opravitelná za pár šlupů. Teď jsem zrovna kupoval do zásoby originální nastrojená ramena od Škoda Auto - rameno s čepem a silentbloky za 600Kč za originální díl. No neber to..

Naposledy editováno 19.04.2018 06:21:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist