globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2018 v 18:10 | Nahoru | #66841
milan1963> potkal jsem asi desetkrát čmouda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2018 v 19:05 | Nahoru | #66842
nemako> jó měli jsme na sebe štěstí.Koukal jsem po veteši a pokaždé když jsem zvedl hlavu a kouknul do davu tak jste tam byli s pani Akorát prvně jsem tě přehlédl mrňousi

(reakce na) Jawablázni

3.2.2018 v 19:31 | Nahoru | #66843
Čmoud> jo jo,musím dávat bacha,aby mě někdo nezašlápnul. snadno se přehlídnu

Jawablázni

3.2.2018 v 20:19 | Nahoru | #66844
To já jsem si dneska užíval na horách. Konkrétně v Jánských Lázní na Černý Hoře. Sjeli jsme si jednou sáňkařskou dráhu asi 3.5km Jeli jsme tři dospělí a jedno dítě a cena celkem za výlet cca 1900kč. Benzín 500, oběd 500, lanovka 600, jedny půjčený sáňky 250, parkoviště 70kč. Za jedno sjetí s kopce docela vejvar.

Jawablázni

3.2.2018 v 21:35 | Nahoru | #66845
Angličani jsou krásné stroje. Ale faktem je, že ta Jawa si prostě cenu drží... Podívejte se ,kolik stojí Jawy v Německu.. Je to obdobné jako u nás a to je stát s perfektní ekonomikou....Jawa padá na ceně až daleko od hranic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2018 v 22:20 | Nahoru | #66846
milan1963> Cena se odvíjí od toho, kolik je ochotný dát kupec... A když to nikdo nekoupí? No... pak asi není nutné to prodávat. Motorky nejsou nutnost, je to o emocích, realita stranou

Jawablázni

3.2.2018 v 22:25 | Nahoru | #66847
To já strávil celé odpo a večer pod Toyotou Corolla,komplet brzdy a vyměna dvou urvanejch šroubu na kole,ty daly zabrat nejvíc,ale je to hotový a může zas do provozu potvora,na některé věci člověk není zvyklej,přece jenom čistokrevnej japonec,ale zas česká člověk si dokáže poradit po svém. ,doma jsem práci v garáži nahlásil včas a tak jsem se moh v klidu i ožrať.

Zeptám se,máte různé kontakty,scháním rám na Simsona včetně TP,klidně zrušené,ale potřebuju doklad(TP) k přepsání rámu,mám Simsona s platným TP,ale po bouračce se kdysy měnil rám a nepřepsalo se to,takže teď se na tom nedá legálně jezdit,už jsem koukal po novém rámu,jde sehnat,ale docela darda,tak scháním starší aby to šlo levnější cestou.

(reakce na) Jawablázni

3.2.2018 v 22:37 | Nahoru | #66848

laďa-prášil píše: milan1963> Cena se odvíjí od toho, kolik je ochotný dát kupec... A když to nikdo nekoupí? No... pak asi není nutné to prodávat. Motorky nejsou nutnost, je to o emocích, realita stranou



jojo o emocích a proto jsem se svým strojem spokojen a pokud by ho měl jinej stroj vystřídat,tak jen ten co mne k tomu nakopne,zkrátka musel by chytit za seerdéééčko a takovej se ještě nenašel a asi ani nenajde,dobře si pamatuju,když jsem scháněl něco na ježdění a už měl domluvenou Cagivu Freecia,sice trochu tahala za palec,ale furt to nabylo ono a náhodou jsem našel takovej zastrčenej inzerát na netu,stránky nic neříkající a tam byla 180tka no a druhej den se pro ni jelo.

Naposledy editováno 03.02.2018 22:38:36

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.2.2018 v 22:44 | Nahoru | #66849
Neměl by někdo tachometr na pionýra? Jakýkoliv typ. Může být pomuchlaný, rozbitý sklo ale aby měl funkční vnitřek. Případně i z babetty do 80km. Nedaří se mi ho sehnat. Replika stojí 1300 a v inzerci jsou ojetý blížící se ceně repliky. Díky

Jawablázni

3.2.2018 v 23:04 | Nahoru | #66850
Elevator co toto https://www.sbazar....87-jawa-50-tachometr a https://www.sbazar....-na-babetu-s-tubusem

Naposledy editováno 03.02.2018 23:06:01

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 00:44 | Nahoru | #66851

nemako píše: taky jsem je tam okukoval a mám na pána vizitku,vozí i lepší kousky. asi všechny moje čízy dám na aukro a koupím si jednu pořádnou věc. dokud jsou předražený,přesně jak píšeš. když dva předválečný pojízdný čtyřtakty s papírama stojej jako jeden calif,je něco v nepořádku



I tak to můžeš udělat... dneska se dělá i z kejchačky strašná vzácnost a přitom je to plíva, kterej je 30 na každým scuku.... jsou i mnohem mladší a přesto vzácnejší motorky za menší cenu a to ani nemusíme mezi zahraniční výrobce...

Já mám wergly tři, dva z toho jsou to splněné sny ale už jsem měl taky cuky, že bych roadstera bouchnul a koupil něco jiného... protože kdysi jsem ho kupoval s tím že je to poslední motorka čz a čtyřtakt... tenkrát to bylo zjevení a stálo mně to dost peněz, ano mám vzácnost, mám věc která stoupla na ceně, ale moc si to neužiju... Má to několik důvodů, nejsou na to věci - když s tím někde plácnu, je to v prdeli.... když bna tom budu jezdit denně, tak tonejde svoje kilometry a bude problém to spravovat...

Takže na něm najednu pár set kilometrů ročně a to je všechno... většinu času to stojí doma, čtyřtakt už mám i jiný, ve všech směrech lepší, jen ne český, navíc se pro denní ježdění změnily i nároky na výkon/dynamiku... nic pod 50 koní jako všednědenní stroj už nechci... Takže nevim, uvidím kdyby něco přišlo...

Smolík byl za pár korun a koupil jsem ho protože je to divnost a prostě jsern ho chtěl, to dvoubarevné lakování se mi prostě hodně líbí a motor má jemnej chod, takové poměrně kulturní ježdění, ačkoli oproti 477 je přínos v dynamice nulový (možná i malinko záporný ), o veterány jsem se zajímal vždycky a to že se mi ho povedlo koupit v zachovalém původním stavu jaksjem chtěl, tak mi to umožnilo přesunout se u "vete" akčí z pozice čumila do pozice účastníka - pokud jde o ty neformální... Jsou i přísnější srazy, kde se více omezuje přístupnost třeba jen na předválky + členové klubu, jako třeba Křivnonoska, tam to nepatří, tak jsem čumilem stále a asi to ani nebude jinak, protože když už mám nějaký wergl mít, tak se chci slušně svižně povozit, aby to odsejpalo a celkově dobře fungovalo, to mi předválky příliš neumožňují.. výkon motoru tam problém nebývá, ale ten zbytek ano.. To přenechám zapálenějším lidem..... Smolík najede tak 1000km ročně.. jedna nebo dvě akce a občas to vyvezu prostě jenom tak že se mi chce.... Toho si nechám, chci mít doma i dvoutakta a oproti obyčejné třipade to prostě jezdí jinak....

Milan: Ariel Square Four - hele já bych ho nechtěl... ten motor má dost problémů že to za to nestojí... pokud chceš předválku motorku, je dostatek jiných lepších i levnějších.... Ty máš zvlášťní schopnost vybrat si vždycky největší sráč

(reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 07:35 | Nahoru | #66852

pech. píše: IAriel Square Four - hele já bych ho nechtěl... ten motor má dost problémů že to za to nestojí... pokud chceš předválku motorku, je dostatek jiných lepších i levnějších.... Ty máš zvlášťní schopnost vybrat si vždycky největší sráč



Pán je evidentně znalec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 07:53 | Nahoru | #66853
pech.> . dneska se dělá i z kejchačky strašná vzácnost a přitom je to plíva, kterej je 30 na každým scuku.... jsou i mnohem mladší a přesto vzácnejší motorky za menší cenu a to ani nemusíme mezi zahraniční výrobce...

Moje řeč třeba některé čezety . V létě no vlastně už loni přes zimu jsem sháněl díly kamarádovi na 472 čezetu. Některé věci sháním dodneska ale prostě nejsou. Např. hliníkový kryt na přepínač blinkrů. Páčky jsem mu sehnal ale bez otvorů na zrcátka atd.. Kamarád bydlí na severu německa kromě 472 -asi nějaká verze smolíka má taky pětistovku OHC a 25 dalších opravdu zajímavých motorek.

Jawablázni

4.2.2018 v 08:01 | Nahoru | #66854
Za ty roky, kdy se jawa změnila z běžného verglu za flašku na modlu, se mi zdá, že se změnili i lidé kolem ní. A to na ty, co se s tím vydají do světa a klidně lesem, jako my a na ty, co to jen sbírají, aby v tom ukryli prachy na nejlepší úrok. Smůlou pro ty první je to, že vyšponovali ti druzí cenu mimo reálnou hodnotu toho stroje. A protože docházejí kvalitní spotřební díly a repliky stojej zaho... Taky jsem přesunul hltání kilometrů na dva japonce a panelku a kejvu, protože Jawy a ježdění na ní se vzdát nechci. Ale co šlo a nebo nebylo v plánu na tom jezdit či to renovovat, jsem buď rozdal nebo prodal. Abych do toho nasypal prachy, abych je uložil dětem a vnoučatům, tak tolik jich zase nemám a potřebuju je a chci užít jinak a jinde. ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 08:26 | Nahoru | #66855
Jirka4137> 472 je 350. mám bohužel tu s velkou nádrží,která se mi nelíbí ta první byla mnohem hezčí,ale nesehnal jsem jí a dneska už jí nechci,když stojí ranec

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2018 v 08:32 | Nahoru | #66856
Verdom a co Ti může na kejvačce tak drahého a nedostižného odejít? Zrovna na 250 - 350 jdou díly co se mění při GO pohodové koupit i v odpovídající kvalitě. Ojnice, písty ložiska,lamely... Navíc za 40 000Km ujetých na 559 jsem nepotřeboval nic. A to se sní fakt nemažu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 08:33 | Nahoru | #66857
pech.> já bych se nerad loučil se sportkou 250, s téčkem a s prasetem. jinak to asi pomalu rozprodm. smolíky mám dva,jednoho exportního dokonce s papírama. 477 s pávem,dokonce v papírech. ještě bych si nechal jednoho pařeza,to byla první věc,na který jsem seděl,někdy před čtyřiceti lety dneska kdybych na to sednul,tak je chudák po smrti,je to chatrná věc. na těch předválkách,který jsem viděl včera na burze se mi líbí,že jsou fakt obrovský. na čízu se blbě vejdu

Naposledy editováno 04.02.2018 08:37:01

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2018 v 08:36 | Nahoru | #66858
Nemako po Smolíkovi kouká kamarád. Líbí se mu a navíc on sám má příjmení Smolík.. Tak kdyby jsi se rozhodnul, dej vědět.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 08:39 | Nahoru | #66859
MartinED250> mám pojízdnýho,natřenýho štětkou a mimo neoriginálních blinkrů,je kompletní. je volnej.

Jawablázni

4.2.2018 v 08:46 | Nahoru | #66860
OK. Tak já se ho v týdnu zeptám.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 09:08 | Nahoru | #66861
MartinED250> Na kejvu či panelku toho mám dost a jak jsem psal, jezdím i na nich, ale chtěl jsem dát do kupy Duplexe, měl jsem tu i nějaké staré čízy a tam origo díly jsou za neskutečný kotel a repliky jsou mizerný a navíc neseděj. Pérák šel pryč proto, že se mi na tom jezdilo blbě a fichtla se simsonem jsem daroval, jelikož mi S11 stačí. ;) . Čekám jak se vyprofiluje mladej, suším tu ještě dvě stopětsedmy na renovaci, pokud nebude zájem, půjdou taky. A co co se týče replik na kejvy a panely, tak sehnat solidní náhon na tacho, vejfuk, kterýmu by seděly díry (a to beru od Hadrávka) nebo futra do vidlí vepředu, tak to je loterie. Spolu s mizernýma almetama, mosaznejma futrama namísto bronzu (to když někdo chce motor a koupí to na burze) a šišatejma ráfkama, kladívkama s plastem namísto pertinaxu, šmajdavejma polskejma rozetama, čínskejma ložiskama od Kinexu, praskavejma mazacíma kolínkama ke kyvce, nafukujícíma se těsněníma do víčka nádrží,a kohoutů, co zacpou až benzín, kluzákama s křivě navařeným dnem z Turecka , naprosto nesedícíma krytama na řetěz. A tak by se dalo i u kejvy pokračovat dlouho. Já to za ty roky vím a mám buď origo nebo si nějak poradím, ale dělat si z toho motorku, pánbů s tebou. Na 559 mám už přes 40 tis. od poslední renovace a jede pořád stejně. Na 354 mám ještě o něco víc. Taky jsem se s tím extra nemazal. Ale určitě chce vědět, co si můžeš dovolit a co tam či onam dát. Bo pokud bys nakoupil u Motoústí dle seznamu a nevěděl na co si dát bacha, tak tolik určo nenajedeš ani s tou panelou. ;)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2018 v 09:17 | Nahoru | #66862
Tak tu panelku jsem dělal před 12 roky. Dělal jsem jen motor, tlumiče, ráfky, výfuky a vidle. Od té doby to jen jezdí. Ani tlumiče netečou. Teď stavím 353 z roku 1955. je ale pěkná, jen orezlá, tak dělám patinovku. Poslední dobou se mi patinovky líbí více než leštěnky.. Kdyby měl někdo zimní výbavu. Měl bych zájem.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 10:10 | Nahoru | #66863

MartinED250 píše: Poslední dobou se mi patinovky líbí více než leštěnky.. .

moje řeč Méně znamená více, ale musí se to umět ošetřit

Naposledy editováno 04.02.2018 10:12:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 10:43 | Nahoru | #66864

nemako píše: Jirka4137> 472 je 350. mám bohužel tu s velkou nádrží,která se mi nelíbí ta první byla mnohem hezčí,ale nesehnal jsem jí a dneska už jí nechci,když stojí ranec



Mno ona ta velká nádrž má svoje opodstatnění, protože smolík když ho proháníš rychle je velkej notorik a s tou malou má pak 350 smolík akční rádius na plný plyn cca 150km a 250 pořád pod 200.... takže se ta velká docela hodí, když ten akční rádius zvedne o 100km....

Jawablázni

4.2.2018 v 10:52 | Nahoru | #66865
verdom + martin: kvalita dílů před 10-15 lety byla jiná než dnes.... právě proto, že to dělali dědci všude možně nba původních přípravcích apod.. dneska je to rychlokvaška, protože všichni výrobci ví, že milion lidí chce plívu renovovat (mnohdy zbytečně) a milion lidí chce plívu generálkovat (mnohdy zbytečně) a najedou na tom dohromady hovno, tak je to že je některý z dílů po pár tisících kilometrech zradí nasere méně než ty co na tom jezdí denně, protože co se vysype těm z první skupiny jednou za mnoho let se těm z druhé skupiny vysere 2x do roka a to nasere tak, že ten wergl vezmeš a zbavíš se ho pro reálnou každodenní nepoužitelnost z hlediska spolehlivosti....

K patinovkám..... Někteří lidi začali chápat že zachování historie není jen o chvilce kdy to vypadlo z montážního pasu (mnoho renovací ale neodpovídá ani tomuto stavu, protože se liší) ale i toho příběhu jak, komu wergl sloužil a jaké stopy to na něm zanechalo... tj ošoupaná nádrž, vyhlazené gumy na stupačkách a heftech, pár klepanců, škrábanců nebo kvetenců, zašlý lak a chrom... to je ten příběh..... Nad tím by ohrnoval rypák jenom blb a nebo amatér..... Samozřejmě mluvím o patinovkách skutečných, nikoli šrotech vytažených z kopřiv ve stavu koule rezu....

Naposledy editováno 04.02.2018 10:54:02

(reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 10:53 | Nahoru | #66866
pech.> nechystám se s tím kolem světa a ta velká je hnusná. bohužel se to prakticky nedá překopat. ani to nemá smysl,bastlit originální věc

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2018 v 10:58 | Nahoru | #66867
překopat se to ofiko nedá, protože to má jiný rám, jiné úchyty a stejně jako velkou nenarveš na původní rám, tak ta malá nejde na ten nový... Změn je hodně, je méně toho co je stejné oproti tomu co je jiné, všechno spolu souvisí a stejně by bylo poznat na první pohled že to není smolík 1 serie, ale smolík serie druhé s malou nádrží...

Naposledy editováno 04.02.2018 10:59:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 11:07 | Nahoru | #66868

nemako píše: pech.> já bych se nerad loučil se sportkou 250, s téčkem a s prasetem. jinak to asi pomalu rozprodm. smolíky mám dva,jednoho exportního dokonce s papírama. 477 s pávem,dokonce v papírech. ještě bych si nechal jednoho pařeza,to byla první věc,na který jsem seděl,někdy před čtyřiceti lety dneska kdybych na to sednul,tak je chudák po smrti,je to chatrná věc. na těch předválkách,který jsem viděl včera na burze se mi líbí,že jsou fakt obrovský. na čízu se blbě vejdu



Fík byl sice taky první věc ne které jsem jezdil, ale i tak jsem, ho bez emocí prodal, protože je to úplně nahovno a děti to chctít nebudou, protože je v 16 letech 125ccm a to je řádově lepší věc....

(reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 11:13 | Nahoru | #66869
pech.> ale tak na půdě chleba nežere a mám takovou vzpomínku na dětství no. za pár korun jsem ho koupil,někdy v roce 95,tak nemám potřebu se ho zbavovat.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2018 v 11:15 | Nahoru | #66870

pech. píše: překopat se to ofiko nedá, protože to má jiný rám, jiné úchyty a stejně jako velkou nenarveš na původní rám, tak ta malá nejde na ten nový... Změn je hodně, je méně toho co je stejné oproti tomu co je jiné, všechno spolu souvisí a stejně by bylo poznat na první pohled že to není smolík 1 serie, ale smolík serie druhé s malou nádrží...

přesně tak. hromada práce a výsledkem by byl bastard
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist