bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 08:01 | Nahoru | #65431
pech.> nechal bych to na milanovi,je plnoletej,tak ať si se svýma věcma dělá co chce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 09:00 | Nahoru | #65432
milan1963> Milane - AAAčka ti něco nabídnou a za jednou tolik to vystaví. Udělej to jak ti radí ostatní - dej si inzerát (Sauto apod.) a mezitím s Astrou jezdi, Když jsi sem dával, že jsi koupil Astru v automatu, tak jsem jen nevěřícně kroutil hlavou. Jen jsi do toho dal spoustu peněz - nikdo ti to auto a věci, které jsi nechal opravit nezaplatí - nejlepší v této situaci je si ho nechat a používat, nechat vystříkat dutiny, ať to chvíli vydrží, máš nové rozvody, brzdy atd. - tak když už jsi si ho koupil tak s ním jezdi. Chlapi ti tady tenkrát radili co by bylo vhodné ke koupi, ale ty jsi podle mě zbrkle koupil Austru v automatu. Dobrý kup většinou není během pár dní, ale je to o tom vybrat si pro sebe typ auta, který se mi líbí, potom se s ním SVÉZT, to považuji za nejdůležitější, jestli mi to auto sedne. A potom se na typ auta, který mi vyhovuje zaměřit a schánět a dobře vybírat, pokud nejsem v posouzení tech. stavu auta znalý sehnat si nějakého kamaráda co se v tom vyzná, příp. když už mám konkrétní auto, tak si zaplatit mechanika co na daném typu dělá - ušetří to spoustu následných financí. Z výše uvedeného popisu se vymyká případ souseda, kterého znáš a víš že auto co prodává je v takovém a takovém stavu, ale tento případ není tak častý. Zásadně nesmíš věřit tomu co ti říkají v bazarech. Vždycky mě fascinuje, když lidi kupují auto a ani se v něm nikdy nesvezli. Líbí se mi hodně aut, ale to neznamená, že bych si je všechny koupil. Ano jsem profesně zatížený - je to moje práce dopodrobna zkoušet co je na autě špatné, ale i když budu jen uživatel, tak si přece musím danou věc trošku vyzkoušet a zjistit, že mi vyhovuje.
"Mám tě rád" - nedělej zbrklá rozhodnutí.

Jawablázni

2.12.2017 v 12:42 | Nahoru | #65433
Nemako: ano je plnoletý, ale ohledně motorizovaných verglů je těžce naivní, osciluje od zbrklosti v rozhodování k zanedbávání technického stavu... Je to leštič, navrch huj a vespod fuj....

Koupit astru v automatu je uspokojivé řešení pro někoho, kdo ten automat skutečně nutně potřebuje a nemá moc peněz...

Ale zároveň je to nebetyčná píčovina, pokud automat nepotřebuje a peníze nejsou až takový problém...

Jirka S: Svatá pravda... ekonomicky nejvýhodnější je dojezdit astru až do doby než shnije, když už je v ní zainvestováno.. protože když se s ní jezdit nebude, tak stejně shnije a investice se nevrátí odslouženými kilometry....

Stejně tak je svatá pravda, že auto se nedá vybrat za tejden - je třeba si dát dohromady co uživatel potřebuje a vyžaduje, pak z toho vyjde množina weglů co jsou dané vlastnosti schopny nabídnout, z nich vyřadíme průserové modely - případně konkrétní konfigurace a ty co zbyde vyzkoušíme, který jde užovateli víc pod čumák ohledně subjektivních hledisek a osobních preferencí.... a pak už zbyde obvykle pár aut v konkrétní specifikaci a tam už lze hledat bolístky, radu osob znalých mezi dlouhodobými uživateli, nebo opraváři zaměřenými na značku a podle těchto dat vybírat konkrétní kus....

Já jsem k výběru werglů vždycky přistupoval zodpovědně a díky tomu a troše štěstí jsem se nenapálil s nákupem auta sám, ani auta která jsem známým vybral a doporučil nezklamala a zpravidla jezdí dodnes....

Naposledy editováno 02.12.2017 12:53:16

(reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 12:45 | Nahoru | #65434
Jirka_S> Taky mám Milana rád, ale on si poradit takřka nikdy nenechá. Bazary žijí z rozdílu ceny mezi nákupem a prodejem. Člověka co tomu nerozumí napálí s plnou parádou a ještě se u toho pokloní a otevřou dveře. Astru dolítej do likvidace, ty prachy do ní vložené už nikdy neuvidíš. Škůdku si šetři, ta už u "veteránistů" a na trhu s auty bude jen získávat na ceně. Ber ta stará auta jako výletní na létní dny a jako investici na ten nejlepší úrok. Už i u motorek spousta lidí při pohledu na ceny Jawapaštik uvažuje o přesunu na běžné lítání k rejžím či špagetám. ;) .

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2017 v 12:59 | Nahoru | #65435
Verdom: Svatá pravda! Jawa na běžné ježdění už se nevyplatí dávno.... protože náklady na provoz jsou sice zhruba stejné jako u rejže a ta rejže udělá lepší službu (pohodlí,spolehlivost, výkon, jízdní vlastnosti), protože Jawě pro velké roční nájezdy hází klacky pod nohy nekvalita ND a tudíž neustálé spravování čehosi toho a onoho pořád dokola, ale protože je přesycený trh, dá se zachovalá rejže středního objemu koupit v pohodě za cenu, která se dnes dává za nejobyčejnější 350, protože po nich lidi jdou jak blbí, ačkoli to za moc nestojí, protože je jich všude dost a nejsou ničím skutečně zajímavé.....

Naposledy editováno 02.12.2017 13:00:14

(reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 13:20 | Nahoru | #65436
pech.> s jawou je ten problém,že metr za hranicema je bezcenná. jednou se ten trh sjednotí a bude po ptactvu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 13:24 | Nahoru | #65437
pech.> Když jsi u Jawy 350, tak čerstvý postřeh: včera k nám do práce nastoupil nový člověk, necelých 50 let. Po zjištění, že mám pionýra (o jiných jsem zatím nemluvil ) ožil. Prý má mustanga, jezdí na něm, ale ted' koupil Jawu 350 ( 639 ) . Prý sotva jede, nemá TK , takže GO bude nutná. Dal za ní 30 tisíc. Kolik bude stát GO ? Motor, tlumiče, ložiska , lak...vyplatí se to ? Kdyby ji eventuálně chtěl potom prodat, podle mně kupce najde. Na rozdíl od Jawaklubu Praha např. ve VSJ mají vesměs všichni k běžnému ježdění právě J 350. Nenaříkají, třeba letos do Holandska jeli 3 dny, ale v klidu, pohodově. A proč ne ? Takoví lidé možná i Jawu 350 po GO koupí.
Vlast'ák : vím, že to myslíš dobře, ale pro mně Š 120 nikdy veteránem nebude. Od toho mám předválečnou techniku. Proto jí klidně "odjezdím".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 13:32 | Nahoru | #65438
milan1963> Na ceny hranatých jaw jen nevěřícně zírám.. ale nechápu, kdo to za ty prachy kupuje. Teda jestli to někdo kupuje.

(reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 13:44 | Nahoru | #65439
Sema> Jak vidíš, kupuje. Třeba můj kolega...podle fotek v mobilu nic moc, motorka má patnáctého majitele, každý se na ní podepsal, něco přidal, něco ubral, aby mohl jezdit kros, a přesto...já na tu cenu taky zírám.

Naposledy editováno 02.12.2017 13:45:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 17:53 | Nahoru | #65440

milan1963 píše: pech.> Když jsi u Jawy 350, tak čerstvý postřeh: včera k nám do práce nastoupil nový člověk, necelých 50 let. Po zjištění, že mám pionýra (o jiných jsem zatím nemluvil ) ožil. Prý má mustanga, jezdí na něm, ale ted' koupil Jawu 350 ( 639 ) . Prý sotva jede, nemá TK , takže GO bude nutná. Dal za ní 30 tisíc. Kolik bude stát GO ? Motor, tlumiče, ložiska , lak...vyplatí se to ? Kdyby ji eventuálně chtěl potom prodat, podle mně kupce najde. Na rozdíl od Jawaklubu Praha např. ve VSJ mají vesměs všichni k běžnému ježdění právě J 350. Nenaříkají, třeba letos do Holandska jeli 3 dny, ale v klidu, pohodově. A proč ne ? Takoví lidé možná i Jawu 350 po GO koupí.
Vlast'ák : vím, že to myslíš dobře, ale pro mně Š 120 nikdy veteránem nebude. Od toho mám předválečnou techniku. Proto jí klidně "odjezdím".



Ke š120 - pokud je to pro tebe spotřební auto, tak ho teda normálně odjezdi, ale potom nemá cenu držet doma astru....

K Jawě 350/639 - nevyplatí a na kšeft už vůbec ne.... ostatně to že sotva jede a nemá stk, nemusí znamenat nutnou stk, do tohoto stavu ji může ochormit pár drobných píčovin.... Ale pro případ že by to nutné bylo, tak počítej motor zakázkou cca 10K, lak - pokud není schopen udělat sám doma tak 5k. tlumiče, pokud se podaří sehnat díly tak litr každej kus... K tomu máš řetězovku za litr, sadu pneumatik za dva, nějaké drobnosti po pár stovkách a je tu za to ubručená teta jawa co se do kopců zadejchává bratru za pětapade.... Za to ta motorka fakt nestojí, není nijak krásná, vzácná ani parametrově zajímavá....

Jestli si jí nechce nechat natrvalo z nějaké nostalgie, tak ať jí pošolíchne aby prošla stk povozí se a prodá hned... To že zakoupení a renovace obyčejných plív nikdo na prodejní ceně renovovaného kusu nezaplatí je už dlouho známá věc.... To dělají jen ti lidi, kteří chtějí z nějakého důvodu jen a pouze tu konkrétní věc a pak se ta ekonomická stránka věci nechává stranou....

Pokud se chce dobře povozit, tak za pade má na výběr tisíce kusů a stovky typů mnohem lepších motorek a to bůro co mu zbyde dá do nové řetezovky, sady pneumatik, oleje a filtrů a v tu ránu má ve všech směrech lepší stroj s ročním servisem - jen jezdit....

Lidé co chtějí Jawu, myslí to s ní vážně, ti už ji zpravidla mají a znají její skutečnou hodnotu a bebíčka, ti za ní prostě páďo nezaplatí....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 20:48 | Nahoru | #65441
pech.> Máš názor, to je dobře, ale já bych Jawu 350 tak přísně neodsuzoval. Měl jsem jich postupně několik, ta poslední, 640, kupoval jsem ji v roce 2004 novou za asi 60 tisíc, byla opravdu hodně dobrá. Hlavně spolehlivá ( rozdíl proti 650 i 660 ! ) i pohodlná. Kdyby Jawa nezačala vyrábět čtyřtakt, měl bych ji nejspíš dodnes. Byl jsem na ní na Ukrajině, projel ČR, vždy v pohodě, spolehlivě, nikdy nikde mně nenechala. A jela lépe než pérák o němž jsem si myslel, že je nepřekonatelný. Vím, věkový rozdíl...pravdu máš v tom, že dát za 350 padesát tisíc je i dnes dost, ale můj názor je, že kupce by si i tak našla.

No a mám motorku, která by se spolehlivostí Jawě 350 / 640 měla vyrovnat. Elektrika Adenia "svítí " novotou. V pondělí pro ni k Hrnousovi pojedu. http://www.motorkar...etail&ddid=68033

Naposledy editováno 02.12.2017 20:55:32

(reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 21:11 | Nahoru | #65442
milan1963> To ses ani nepochlubil, že ti válelo Adenium na vleku sudy.
Tak ať slouží.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.12.2017 v 21:37 | Nahoru | #65443
Milan: já jí odsuzuju proto, že v čechách a se stejným motorem (633/632) to šlo udělat o něco lépe(obratnější, bez nadváhy, líbivější) než z Jawy, která to udělala o něco lépe, byť jinou cestou až u 640....

Druhým důvodem je to, že její výhody s časem padly, dřív bala ta 640 taková levná, přesto uspokojivě spolehlivá věc, a za tu láci a spolehlivost jí šlo odpustit ty horší parametry a větší nároyk na obstarávání..... jenže ceny se otočily a ekonomicky ani racionálně už to nemá nejmenšího smyslu, když ve všech směrech horší věc, stojí víc než ve všech směrech lepší věc, ze stejné doby..... Doba se holt mění a ježdění na J350 už není laciné jak bývalo a není ani tak spolehlivé, protože kvalita ND značně poklesla a fabrika na to sere....

Takže ač jsem uvažoval zrovna o 640 jako o nástupci čízy, postupně jsem zjistil, že by to byl přechod z bláta do hovna a přešel k cizákům, kteří mi nabídli diametrálně lepší stroje za stejnou cenu.... Ty další dva české wergly co mám doma na semeno si nechám, protože ty na denní ježdění nejsou a tudíž se jim dá víc odpouštět, navíc trochu rostou na ceně (hypoteticky) takež by si měly nějaké to obstarávání z části zaplatit už tím že jsou na skladě...

Jenže ta vysoká cena smolíka a roadstera je možná taky bublina... vysoké ceny se inzerují, ale dá se to s nějakými ústupky koupit ještě za rozumnou cenu... a Roadster? inzeruje se za trilióny, ale reálně se po něm skoro nikdo neshání, takže reálně se za to hypotetické kilo asi stejně prodat nedá a racionalita je zde zcela potlačena..... takže kdo ví jestli... Letos na jaře mne zrovna Roadster tak strašně nasral, že jsem měl podaný inzerát... nakonec jsem vychladnul a z tohoto záměru vycouval, ač zájemci se ptali...

Ale hlavně, ať ti ta J660, ta vrtošivá věc, konečně pořádně jezdí....

Naposledy editováno 02.12.2017 21:38:20

(reakce na) Jawablázni

2.12.2017 v 22:23 | Nahoru | #65444

milan1963 píše: pech.> Máš názor, to je dobře, ale já bych Jawu 350 tak přísně neodsuzoval. Měl jsem jich postupně několik, ta poslední, 640, kupoval jsem ji v roce 2004 novou za asi 60 tisíc, byla opravdu hodně dobrá. Hlavně spolehlivá ( rozdíl proti 650 i 660 ! ) i pohodlná. Kdyby Jawa nezačala vyrábět čtyřtakt, měl bych ji nejspíš dodnes. Byl jsem na ní na Ukrajině, projel ČR, vždy v pohodě, spolehlivě, nikdy nikde mně nenechala. A jela lépe než pérák o němž jsem si myslel, že je nepřekonatelný. Vím, věkový rozdíl...pravdu máš v tom, že dát za 350 padesát tisíc je i dnes dost, ale můj názor je, že kupce by si i tak našla.

No a mám motorku, která by se spolehlivostí Jawě 350 / 640 měla vyrovnat. Elektrika Adenia "svítí " novotou. V pondělí pro ni k Hrnousovi pojedu. http://www.motorkar...p;ddid=68033 [/quote] Napravení kvality nového výrobku na běžný tandard, který by měl být u nového motocyklu samozřejmostí stojí 9.000 Kč. Neměla by Jawa u všech 660 o tuto cenu snížit ceníkovou cenu? Případně jako seriózní firma upravit takto ještě před samotným prodejem koncovému zákazníkovi? Jak chtějí pak zváldnout ty nové 1200? Když už 1000 přeskočili ...

Jawablázni

2.12.2017 v 22:59 | Nahoru | #65445
elevator 9000 to stojí zakázkově a kusově.... když vezmeme v úvahu, že ty svazky by se vyráběly seriově a montovaly rovnou ve výrobě, tj,. by ta práce nebyla účtována 3x (tam-ven a zase tam) tak by ty náklady na rozumný standard elektroinstalace byly možná skoro poloviční...

On Hrnous snad i dával svoje doproučení, ale ve fabrice se na to jak je jejich zvykem zase vysrali.....

A 1000/1200 - já nejsem naivní, nebude nic, naučili se od polských bratrů přeprodávat hotové výrobky.... předpokládám že se vydají touto cestou komplexně...

(reakce na) Jawablázni

3.12.2017 v 13:41 | Nahoru | #65446

pech. píše: ..protože kvalita ND značně poklesla a fabrika na to sere....

Přitom mohla mít fabrika z náhradních dílů slušnej vejvar. Ale zajistit si peníze přes dotace na nesmyslné projekty bylo evidentně jednodušší.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.12.2017 v 05:51 | Nahoru | #65447
Aby se tu furt nemlelo jen o autech, i když je to v tomhle případě házení hrachu proti zdi. Chci veřejně pochválit a doporučit šroubaře pana Michalce. Kontakt lehce sehnatelný na netu. Parádní domluva a jednání. Domluvený šrouby poslal pepelkou a a až v balíčku papír že prosí poslat prachy na účet. Občas to chce veřejně něco pochválit. Když to za to vážně stojí.

(reakce na) Jawablázni

4.12.2017 v 07:03 | Nahoru | #65448
Dan250> máš recht málo se chválí a spíš si víc lidi stěžujou.Ale to je jejich volba

Naposledy editováno 04.12.2017 08:25:39

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.12.2017 v 08:26 | Nahoru | #65449
Jinak o víkendu jsme se byli trochu projet.Jel jsem na Povážským bleskovi a je z toho krásných 417 km a tady je pár foteček Včera cestou zpět byl pěkný samec a nahoře na Přebuzi pan domácí naměřil v noci -13,5 °C

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2017 v 09:26 | Nahoru | #65450
Čmoud> Hezký. Dobří otužilci
Jak je vidět, že do těch 300 m.n.m je pohoda a co je vejš, je pokrytý tím bílým hnusem.
Já nevylezl z garáže. Tam teplíčko a pohoda. Připravoval jsem na sezonu kamarádovi péráka.
Sice jsem s ním asi 10km v montérkách jako testovací jízdu včera dal,
ale byla to spíše jízda o zdraví a o život, než pro zábavu.
Gumy starý a tvrdý na silnici nedržely a montérky bez rukavic taky nic moc.
Dával jsem do něj vape a novou převodovku od SESY .
Už po burzách kolečka došly a svoje si šetřím. Ale tohle celkem funguje.
Lepší jak nějaký ORYGO omletiny z Chotusic za nestydatý peníze z motoru, který tahal bůhví co.

(reakce na) Jawablázni

4.12.2017 v 10:38 | Nahoru | #65451
Verdom> jak jsem dělal svůj motor na Panelce,tak jsem musel koupit novou předlohou hřídel ve Zloníně a pak vypadávala čtyřka,nedržela.Převodovka byla dost tuhá, ale po ujetí 12 km se to rozhýbalo a bylo to dobrý.Teď mám na ní 6 tis. po g.o. a dobrý.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.12.2017 v 10:48 | Nahoru | #65452
Pech, já bych řekl, že stará jednoduchá Jawa na tom s náklady bude pořád levnější než Japonec. S 559 lížu 40000Km a potřeboval jsem jen pár lanek, baterku a gumy. Motor je pořád OK a když zakuká výbrus, či ojka, tak je to pár kaček.. Ojnice 750Kč a drží dobře, výbrus cca 1200Kč a taky kvalita OK. Za dvanáct stovek nekoupíš k rejži ani píst.. Jinak víkendová Mikulášská jízda byla OK. Když si přede mnou penál podruhé ustlal na ledě, tak jsem se tak smál, že jsem pro slzy v očích musel zastavit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2017 v 10:54 | Nahoru | #65453

MartinED250 píše: . Za dvanáct stovek nekoupíš k rejži ani píst.. .



Na druhou stranu, na většinu rejží se dá za cenu renovace jawího motoru koupit celej dobrej motor.

Naposledy editováno 04.12.2017 10:55:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2017 v 11:44 | Nahoru | #65454
PetrL3> Repase starý rejže je o dost dražší, jak repase Jawy. Jde o tu hranici, kdy se to vyplatí a kdy to zahodit.
Na starý rejže už nic neseženeš ani tady a natož venku. A na nový je to drahý.
Ale na druhou stranu starý rejže toho najedou díky použitým technologiím a materiálům násobně víc,
než je bude potřeba pitvat a repasovat.
A jak jsem tu už psal. Vše lze udělat a předělat. Oni když vyráběli prototyp, tak ho taky ve kšeftě nekoupili, ale vyrobili.
Jen to je o tom, za jakou cenu. Viděl jsem rychlostku pro předválečného Harleye komplet dělanou dle dokumentace na zakázku.
Strojařsky to byla nádhera, jen to stálo dvacet kolíků bez papíru. ;)

(reakce na) Jawablázni

4.12.2017 v 11:52 | Nahoru | #65455
Verdom> Samozřejmě museli bychom porovnávat konkrétní modely. A proč generálkovat, když můžu koupit celý motror. Tak příklad:

Kluk chce jezdit. Může koupit za 30 litů

1) jawu 350 ........................GO motoru za 10.000 a víc
2) bandit 600, xj600.............Celý dobrý motor do 10.000

Potud náklady srovnatelné. Ale samozřejmě nelze úplně zobecňovat. U některých modelů rejží to platit nebude.

Jawablázni

4.12.2017 v 12:18 | Nahoru | #65456
A třeba starý vzducháče typu DR, XT, TTR, i voda KLR už berou fest olej.. A tím to jen začíná.

Jawablázni

4.12.2017 v 12:19 | Nahoru | #65457
A když uděláš poctivou GO u J350, tak Ti dá klidně i 50000Km. To u starého motoru u rejže za stejné peníze jako GO J350 v zaručení nemáš..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.12.2017 v 12:42 | Nahoru | #65458
Je to tak, může to bejt pastička. na druhou stranu, to, co je dnes k dispozici na jawu... Taky to těch 50 vydržet může i nemusí. Jako u tý rejže.

Aby bylo jasno, nejsem odpůrce provozování starejch jaw! Já vám fandím, že na tom jezdíte tolik kilometrů, přeju vám to a rád se na to dívám Jen pro mě to nemá už tu pohodu. Rád se v tom hrabu, mám to v perfektním stavu, ale jet na tom někam dál nebo jezdit na tom denně, to ne.

Naposledy editováno 04.12.2017 12:44:47

Jawablázni

4.12.2017 v 12:54 | Nahoru | #65459
Dnes koupíš kvalitní ojnice, písty, lamely, apod. Jen musíš vědět co brát. A nějak závratně drahé to není.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.12.2017 v 12:56 | Nahoru | #65460
PetrL3> Na denní ježdění už mám takyrejži . Oproti fichtlu či nějaké jiné malorážce se stejnou spotřebou to je nebe a dudy. Nicméně štelování ventilů každých 6tis. km pro ty, co to doma neumí je to spolu s rolnama do variátoru a řemenem investice tak 3tis/rok. Tolik do Jawy ročně nedáš. Řetěz na primáru za pár vočí co 20tis. spíše preventivně a na sekundáru tak po 40tis. To je tak veškerá investice. A jsou i tací, co najedou na péráku 100tis. aníž by měnili cokoli. To ti žádná dnešní rejže nedá. Prostě každá věc má svoje. U Jawy, pokud si jí umíš dát do kupy sám, je to neporovnatelně jednodušší. Pokud ne, tak se rozdíl mezi Jawou a rejží do značné míry stírá a třeba repas kejvy u Kennyho za stopáďo je v pořádku (dáno počtem hodin a ceny dílů) ale asi bych do něj nešel a šáhnul po tý rejži.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist