globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.7.2017 v 14:15 | Nahoru | #63451
milan1963> Svatá pravda. Ono totiž s novějším socialistickým yountimrem si pamětníci poradí ale s opravdovým vetrošem už je to horší. Kamarád z německa taky kroutí hlavou nad tím že kývačka a pérák stojí víc než francouzký motovetroš mnohem starší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.7.2017 v 16:43 | Nahoru | #63452
Jirka4137> Před 3 týdny jsme byli na burze u Bechyně. Pán tam prodával Terrota ( asi 250 ccm ) z roku 1936 v naprosto původním, pojízdném stavu, s platnými doklady za 130 tisíc. Já ty peníze mít, neváhám. Když si porovnám Jawu 250 z roku 1936 ve stejném stavu, pod 200 tisíc nebude. Je Jawa o tolik lepší ? Není.
A k technice. Měl jsem anebo mám pár předválečných aut. Nejsem strojař, ale obstojně si s nimi poradím. Mechanické brzdy, žádná benzinová pumpa, žádné ukazatele paliva, teploty vody, tlaku oleje, prostě jednoduchost sama. To taková Octavie z konce 50. let už je o dost náročnější. Přesto hodně lidí volí raději Octavii. Pravda, snáze se s ní v poměru k dnešním vozidlům jezdí. Popular jezdí moc hezky, i když běžně tak 45 až 50km/h. Než nastartuju, je to proces - pustit benzín, přeplavit karburátor, protočit motor klikou, potom teprve zapnout klíček a opět klikou nastartovat. Někdy to trvá 2, jindy i 5 minut. Poválečné auto už je mezitím dávno pryč.
A jízda ? Řadit s meziplynem, jinak nelze. Kdo to neumí, nepojede... Bimbo potvrdí, myslím, že Jeep W. je podobný.
Já osobně přesto raději jezdím předválečným autem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.7.2017 v 23:42 | Nahoru | #63453
toje právě ono, ten důvod jsi v podstatě napsal. předválečné auto chtějí jen skuteční zarytí nadšenci skutečných veteránů a ti co to chtěli už to mají, nebo na ot nemají a mít to asi nebudou, a ti co to mají, pokud dojezdí si to předávají v rodině z generace na generaci, protože mlaďasové jsou k tomu většinou už vedeni a mají toho tolik, že nemají potřebu kupovat další stroje, pokud je chtějí ujezdit a ne aby jen stály.... to že se v tom člověk jak se říká "pořádně nesveze" je ten problém ta auta jsou v dnešním provozu skutečně reálně použitelná jen se značnými obtížemi z důvodu výkonu, spolehlivosti, jízdních vlastností, brzd, osvětlení.... Felicie ta ze 60. let je v bublině ze dvou důvodů - jenak je to zatím poslední český kabriolet, nikdy nebyl levný, protože jako něco víc se to už vyrábělo, jsou na to celkem díly, takže se to dá udržovat celkem snadno v provozuschopném stavu a výkon už není tak malý, aby se to nebylo schopno téměř vyrovnat s dnešním provozem..... Nicméně nemám je rád, je jich všude moc a za ty peníze jsou už lepší auta byť z podobných let... když pojedeš na nějakou vete akci, tak tam bude 10 felicií, ale spartaka, nebo obyčejnou octávii tam budeš mít po jednom kuse, nebo vůbec.... Nicméně kdyby byly felicie běžně dostupné a měly svoje nástupce, patřily by do kategorie obyčejných at taky, jelikož nástupce nebyl a asi už ani nebude, dostaly se do bubliny ihned po ukončení výroby a proto jsou drahé, proto jsou vyhledávané, ačkoli je to jinak poměrně blbé a zastaralé auto.
Je to sice trochu zvrácené, že z předvályk není požitek.. on je, ale jiný a to každý nechce.... jde o to, že vyjet si s tím jen tak v sobotu odpoledne, je prostě trochu komplikace...

Novější staré wergly, označované dnes jako Youngtimer jsou v kurzu právě z důvodu, že je to dost staré na to,a by jsi mohl být ve vete komunitě a dost retro dělat si radost a vzpomínat na doby minulé, ale s dnešním provozem ty věci nemají problém a pro lidi, kteří nemají touhu mít věc, které je už jen pár kusů na světě, je to dostačující....

Já tomu rozumím a podobně to i mám, proto mám jednu zcela obyčejnou, pak jednu trochu vzácnejší a pak ještě jednu velmi vzácnou motorku, na kterých se ale dobře povozím.... Proto jsem si za vete stroj vybral smolíka, který má dostatečný výkon, jízdní vlastnosti a spolehlivost, že se dobře svezu nejen na akci, ale i při přesunu po ose na ní a zase zpátky, a když mne to popadne, tak kdykoli jindy... nechtěl jsem předválku, protože to prostě nejede tak, jak by se mi líbilo, přestože jinak se mi ty věci líbí a mám je rád, neužil bych si je podle gusta, proto je nemám......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 03:11 | Nahoru | #63454
pech.> znám taky případ, kdy tatík odmala nashromažďoval různý starší stroje, že se tomu bude potomstvo pozdějc věnovat a pak z toho byl trošku špatnej, páč zas tak žhavej zájem nebyl a když jo, tak jen aby se mělo čim blejsknout a udělat se zajímavějšim

. Já naposled do školy jezdil každej den 80 km do školy na pérákovi a teď všechno stojí. Max 1x za 14 dní doject na nedělní návštěvu a to když přeženu, tak to víc jak 20 km celkem neudělá. A líp nebude.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.7.2017 v 06:24 | Nahoru | #63455
Já myslím, že ty bubliny nesplasknou. Nám to tak připadá, protože sme si dávali jako kluci trabanty za 500, takže se s tím nechceme smířit, ale ti mladší už "vyrůstají"v tom, že to tu cenu má, tak proč by to i ti starší prodávali levněji?

Příklad: Milan má omšelého péráka, za něhož by sám dal max. 50 tisíc. Ostatatní jej prodávají za 150-200. Milan je v situaci, kdy musí péráka prodat. Kolik si za něj řekne?
Takže tak. Ceny neklesnou, pokud nevznikne legislativní problém, jako např u zbraní, kde full auto kulomet stojí 5000, protože jej skoro nikdo nesmí vlastnit, zatímco semiauto předělávka stojí trojnásobek.

Jawablázni

24.7.2017 v 06:30 | Nahoru | #63456
Veterani jsou dnes pro spoustu lidi jen nejlepe ulozenou menou na ten nejlepsi urok. Proto jsou v cene, ktera je vuci jejich pohodli a jizdnim vlastnostem naprosto mimo misu. Ja mam dnes uz jen kejvy a panely. Peraky a starsi uz nechci, jezdilo se mi s tim blbe. A hranatice nejsou z myho pohledu ani zajimavy ani veteransky a tak to radeji ctyrtakt cizi provenience, kdyz ho jawa nemela. A autoveterana, tak to vubec nechci. Kolem komina za hezkyho pocasi radeji motorku a na dalku jsou ty pastiky fakt prekonany. Leda uzivat si vitr s necim otevrenym jako je ta felda nebo Bimbuv Jeep. Tam je to trochu neco jinyho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 09:03 | Nahoru | #63457

Dan250 píše: pech.> znám taky případ, kdy tatík odmala nashromažďoval různý starší stroje, že se tomu bude potomstvo pozdějc věnovat a pak z toho byl trošku špatnej, páč zas tak žhavej zájem nebyl a když jo, tak jen aby se mělo čim blejsknout a udělat se zajímavějšim

. Já naposled do školy jezdil každej den 80 km do školy na pérákovi a teď všechno stojí. Max 1x za 14 dní doject na nedělní návštěvu a to když přeženu, tak to víc jak 20 km celkem neudělá. A líp nebude.



Ono je to takyo té míře, problém je v tm "velkém množství" kdy nemohl být čas dát to do provozuschopného stavu a tak v tom mladí vidí jen spoustu práce a investic, kdy se mooožná svezou za několik let, než to postíhají dát do chodu... takhle nevzbudíš zájem, ale spíš odpor... to už je lepší mít doma jen pár věcí, které ale budou fungovat, aby s tímn užili taky nějakou radost a ne jen práci, pak by zájem mohl být......

(reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 09:45 | Nahoru | #63458
pech.> další problém nekompletních a nefungujících věcí je (kromě zabírání místa) že dát to někomu spravit je drahé, tak drahé, že těm, co to spravují, se více vyplatí věc sami koupit, opravit či renovovat a prodat. Mít retrokrám, nechat ho opravit a myslet si, že se na tom dá ještě vydělat balík, to tak nějak přestává fungovat...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.7.2017 v 11:26 | Nahoru | #63459
Pár veteránů jsem měl (Fiat 600, Oktávku a Oktávku kombíka), dnes už vedle auta na běžný provoz máme jenom Žigulíka 2102 a moc ho nešetříme (už s námi byl ve Vídni, Barceloně, Amsterodamu, v Moskvě, Petrohradu, v zimě dvakrát na horách v Alpách - Francie, Rakousko, atd.) Není to žádná leštěnka, místama lehce orezlý (má ještě původní lak), ale jezdí slušně a pro mě je zajímavý jednak tím, že jde o vůz z rodiny, kupovaný jako nový, a jednak tím, že právě tato auta jezdila, když jsem dostal řidičák - tak nějak se s jeho přispěním vracím do mladých let, inu nostalgie.
Prodávat se nebude, časem k němu ještě možná něco pořídím, ale až na to bude pořádná garáž a prachy (možná Fiat 850 Special, kterým jsem se vozil jako malej kluk, nebo Alfu Spidera, protože jde o úžasné kabrio, které mi učarovalo už kdysi hodně dávno, v tomhle případě ale bude těch prachů potřeba podstatně víc ).
Motoveterán (kejva nebo hranatice) byť je krásný mě osobně zatím moc neláká, protože mě za řidítky víc baví, když to slušně jede i brzdí a můžu si jízdu líp užít.

Naposledy editováno 24.07.2017 11:27:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 13:17 | Nahoru | #63460
maraton> Toho spidera má náš známej a velkej problém jsou brzdy. To auto prostě přes veškerou snahu nebrzdí (asi konstrukčně špatně vyřešeno). Fiata 850 sme měli a to je normální auto, na kterém vše alespoň funguje. Na oktávky taky vzpomínám s nostalgií. Děda měl normální, my měli kombika.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 14:59 | Nahoru | #63461
PetrL3> Asi jsi mně špatně pochopil, proto stručně : péráka prodávat nemusím, sice už jsem i o tom uvažoval, ale momentálně to není aktuální. Ano, měl jsem nabídku , jíž jsem se opravdu divil, to jsem tady myslím psal, ale za tak omšelou motorku jako je moje, byt' z ní patina jen září, bych víc než 50 tisíc nechtěl. To považuju za reálnou cenu. Pokud někdo prodává nepojízdného a nekompletního péráka bez SPZ za víc, což občas, když čtu inzerci vidím, je to silně přehnané. A ti, co to koupí, jsou hloupí. Tolik můj názor.

(reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 15:37 | Nahoru | #63462
milan1963> shrnuto: neprodáváš a kdybys musel prodat, tak bys nepřijal víc než 50 litrů. Rozumíme.

(reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 17:40 | Nahoru | #63463
milan1963> no, přiznávám, že tomu moc nerozumím. Ale samozřejmě každého volba, pokud si svou věc cení na třetinu hodnoty, za kterou se to běžně prodává.

Jinak, že ho nechceš prodat sem pochopil. Jensem nepochopil, že kdyby jo, dáš ho tak levně.

Naposledy editováno 24.07.2017 17:43:14

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.7.2017 v 19:49 | Nahoru | #63464
Ukažte mi člověka, co péráka za 200 táců vážně koupí. Milerád mu všechno prodám a budu celkem v balíku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 19:57 | Nahoru | #63465
Dan250> dal jsem na aukro pojízdnýho orezlýho pařeza bez papírů a prodal se za 43. ani bych se nedivil,kdyby to fakt za dvě kila někdo koupil

(reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 20:18 | Nahoru | #63466
nemako> pošli foto vyhnilýho parezu

(reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 20:20 | Nahoru | #63467
nemako> O Aukru je známé, že tam se někdy prodá nemožné za "nemožnou" (vysokou ) cenu. Ten pařez je důkazem. Já tam zkusil prodat nějaké nové díly k autu ( Š 120 ) - a vesměs neúspěšně.

(reakce na) Jawablázni

24.7.2017 v 21:57 | Nahoru | #63468

PetrL3 píše: maraton> To auto prostě přes veškerou snahu nebrzdí (asi konstrukčně špatně vyřešeno). Fiata 850 sme měli a to je normální auto, na kterém vše alespoň funguje...


Díky za radu, brzdy jsou důležité...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.7.2017 v 02:07 | Nahoru | #63469
Milan: na užovku tu mám možná ještě originál zadní lemy a nějaké další věci....

K ceně péráka a vlastně všech běžných českých retro-werglů: reálná cena je skutečně tak kolem padíka, ale pokud by mi někdo nabídnul víc, vzal bych si je, nejsem včerejší a charitu neprovozuju.... Já mám smolíka, kterého jsem koupil před asi 12 lety asi za 7000kč.... Kompletní, původní, s patinou, ale uspokojivě vypadající... Byl problém to sehnat už tenkrát, když jsem si navymejšlel 250ccm dvouválec a ve dvoubarevným provedení... Většina jich byla zpizděná stylem vejfuky nahoru, blatníky z kdečeho, nepůvodní motor přestavěný na 350 apod...... Tenhle sice potřeboval několik oprav (vidlice, převodovka, elektrika, brzdy) ale to jsou věci co zas tolik nestály a dělaly by se na jakémkoli podobném werglu co už hoodně najezdil.... Jeho reálnou hodnotu vidím tak na 20-25000,- Jenže dneska se za tyhle peníze prodávají shnilé sráče, i nepojízdné nebo bez papírů, přestavěné nebo nekompletní.... Takže to v tomhle stavu může chytit hejla klidně o desítku víc....

To samé Roadster... jeho reálná hodnota je dejme tomu 60kkč, protože je to sice vzácné, je to zajímavé a je to technicky poměrně vyspělé, nicméně je to mladé a je na tom napsané blbé jméno..... Jsou ale lidi co za to vysypou skoro kilo, pokud je to pěkný kus s papírama......

Takže ano, je to všechno bublina jak hovado, ale dokud jsou hejlové, kteří jsou ochotni za to ty peníze vydat, tak by byl nesmysl je odmítat, pokud by už muselo k prodeji dojít... To by byl masochismus.

Třeba nedávno koupil jeden známý za 20kkč 634, že prej to je konopnice, přitom to konopnice není, je to starší provedení, ve stavu koule rezu, ovšem s nádrží ze 639, zadek spleskaný z kdečeho, s papírama, ale bez stk dlooouho ležící..... Já bych to za to nedal, za jakš takš původní, pojízdnou a s papírama budiž, ale tohle je moc.... A to se ještě rozplýval blahem co koupil za super věc.. Přitom je to tuctovka a navíc zbastlená. Budiž mu utěšením, že když jsme oživili motor, tak běží tiše a bez pazvuků, nemá brutální vůle apod..... takže aspoň že ten motor bude dobrý a ještě něco najezdí.......

(reakce na) Jawablázni

25.7.2017 v 06:08 | Nahoru | #63470

pech. píše:

K ceně péráka a vlastně všech běžných českých retro-werglů: reálná cena je skutečně tak kolem padíka, ale pokud by mi někdo nabídnul víc, vzal bych si je, nejsem včerejší a charitu neprovozu...



Opravdu žijeme na stejné hlíně? Kolega z práce o něm furt sní, nejreději patinu v původním stavu jako má milan, tak jestli ho někdo umíte sehnat za 50, tak se ozvěte. Klidně 2 kusy, jeden bych vzal i pro sebe.
Ale pochybuju. Vše je za opravdu vysoké částky. A pokud se to za tu cenu sehnat nedá, pak dle mého názoru nemůžeme o té ceně hovořit jako o reálné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.7.2017 v 09:15 | Nahoru | #63471

milan1963 píše: Jirka4137> Před 3 týdny jsme byli na burze u Bechyně. Pán tam prodával Terrota ( asi 250 ccm ) z roku 1936 v naprosto původním, pojízdném stavu, s platnými doklady za 130 tisíc. Já ty peníze mít, neváhám. Když si porovnám Jawu 250 z roku 1936 ve stejném stavu, pod 200 tisíc nebude. Je Jawa o tolik lepší ? Není.

Asi myslíš tento stroj. Ten to bude mít u nás těžké, když pro většinu dnešních veteránistů je nejlepší stroj Jawa/ČZ nebo Škodovka od staré Oktávie výše. Ohledně těch platných dokladů u Terrota je to trochu vábnička pro neznalé. Udělat dovozou technickou není sranda. Požadují váhy na nápravu a hlučnost. A to dá jedině Dekra za velice tučný poplatek.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.7.2017 v 09:50 | Nahoru | #63472
Když se tady sem tam někdo zmíní o škodovce - nevíte kde by se daly sehnat koncovky zapalovacích kabelů co patřej do víčka rozdělovače? Ty uhlíkový kabely co dneska prodávaj jako komplet jsou nerozebíratelný, nejhorší je že blbnou a lámou se. Což mě nedávno docela zneprovoznilo. Chci dát zpátky normální měděný kabel v metráži, jenže jako na potvoru už prostě v autodílech ty koncovky na kabely nemají. Dřív se to normálně prodávalo, že já blbec si neudělal zásobu.

(reakce na) Jawablázni

25.7.2017 v 10:06 | Nahoru | #63473
Bimbam> 235 520 161

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.7.2017 v 10:17 | Nahoru | #63474
Čmoud - co to je za numero?

(reakce na) Jawablázni

25.7.2017 v 10:41 | Nahoru | #63475
Bimbam> to je tajný kód k rozpoutání nukleární války

Jawablázni

25.7.2017 v 10:54 | Nahoru | #63476
Čmoud - Tak to raději nepoužívat, eště by na mě přilítl nějakej peršink a Putin s Trumpem nebo jak se ten amerikán jmenuje...

(reakce na) Jawablázni

25.7.2017 v 11:02 | Nahoru | #63477

Bimbam píše: Čmoud - co to je za numero?



https://www.vyhledat...z/cislo/420235520161

Autodíly Škoda H+E (www.autodilyskodah-e.cz)

Jawablázni

25.7.2017 v 15:06 | Nahoru | #63478
Bimbame, nouzově odizoluješ tak centimetr káblíku, měď ohneš podél něho a takto to nacpeš do víčka...

Jawablázni

25.7.2017 v 15:13 | Nahoru | #63479
Zdenále, takhle je to udělané, na nouzovku ale nedá se to nafurt. Do toho čmoudočísla jsem psal mail, tak uvidíme co odpovědí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.7.2017 v 16:07 | Nahoru | #63480

Bimbam píše: Když se tady sem tam někdo zmíní o škodovce - nevíte kde by se daly sehnat koncovky zapalovacích kabelů co patřej do víčka rozdělovače? Ty uhlíkový kabely co dneska prodávaj jako komplet jsou nerozebíratelný, nejhorší je že blbnou a lámou se. Což mě nedávno docela zneprovoznilo. Chci dát zpátky normální měděný kabel v metráži, jenže jako na potvoru už prostě v autodílech ty koncovky na kabely nemají. Dřív se to normálně prodávalo, že já blbec si neudělal zásobu.


Já mám ve své Š 120 měděné kabely celých 37 let. Mám jich několik navíc i s koncovkami. Pošlu ti je, napiš do SZ kam.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist