globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.5.2017 v 17:00 | Nahoru | #62371
Ono s těma elektroinstalacema u 650 660 je to obecně pakáž. U 650 byly kabely tenké, takže hořely. Nicméně konektory byly v pořádku, protože ty kabely byly tak akorát. U 660 se elektroinstalace zlepšila v tom,, že byla navržená dobře, jenomže se zase na "ideálně tlusté" kabely, které byly místy až třikrát takové použily nevhodné malé konektory pro sotva jeden pidikablík a do něj naprasily i tři tlusté dráty a podobně. Takže to zase kapalo na tomto. Problém toho jest ten, že při tomto všem se konektory hřejí, až mosaz povolí a kabely div, že nevypadnou - zalisovat nejdou, protože 3x2,5mm2 do konektoru pro 0,75 nenarvete, proto Milanova motorka v "zánovním" stavu na ukončovacím srazu jevila jak na měřáku tak na diagnostice velice slušné výsledky.. ale stačila chvíle jezdění a bylo po ptákách. Mimochodem Milanova motorka se měřila za studena, kdy je všecko tak nějak smrsknutější, kabely tužší. Potom už tuším někam odjížděl a druhé měření po výjezdu nebylo. Obcházel jsem postupně všechny motorky jako vždycky na srazu a proměřoval jednu podruhé. Byly takové, u kterých majitelé na noc odšroubovávají kabely od baterky a modlí se, že to ráno nakopnou.. Fabrika se ve spolupráci semnou nicméně alespoň částečně poučila. Svazky se nově dělají přímo ve fabrice. Měřil jsem zatím pár Vintage, co se mi dostaly pod ruku a výsledky byly velice rozumné. Navíc ještě v průběhu roku začnu pracovat na optimalizaci stávajících svazků Vintage a Sportard, aby to fabrika posléze zapracovala. Kupodivu to stojí na tom, že teď tak zuřivě montují 660 a 650, že nemají kdy je dodat "navíc". Vím, je to pozdě. Nicméně něco se pomalu, ale jistě děje. A i když to bude pro posledních pár motorek, tak bude nachystaný jednak komplet bezproblémový svazek, případně postup, jak ten starý dotáhnout na rozumné parametry. To už je hotové teď. Kabely mají ve vetšině případů opravdu rozumný průřez, takže tahat všechno znova není nutné. Nicméně je vhodné některé trasy překopat co do délek, zemních smyček a spol. Gró je v konektorech a všech spojujících místech. Plus nějaké ty optimalizace viz moje deníky. Roznodně to není tak, že by se motorka kazila pořád. Když se to jednou překope, tak to bude napořád.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.5.2017 v 17:58 | Nahoru | #62372
Bimbam-- o tom žádná,že je 477 hezčí ,ale bylo by to krásný,kdyby tam za dalekou louží očumovali 477 a ne Hooooooonduuuuuu. (nicméně i ta Honda má své kouzlo,šak taky kopíruje čízu )

Tacháč mne jen tak napad,je za rozumnou cenu a co si budem povídat,ty naše origo jsou snad jen pro srandu,mám už třetí a zatím buď tomu kmitá ručička,nebo se sekaj kilometry atd. a za repas nebo novej z Jawy dát zas přes litr se mi nechce bo by to mohlo dopadnout stejně a novej z Jawy co jsem se ptal UdaTrampa tak z něho nebyl nijak odvázanej.

e-- v sobotu pokud bude příznivé počasí razím pálit směs,někdo někde na kaféééé

Naposledy editováno 10.05.2017 18:06:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 18:13 | Nahoru | #62373
hrnous> My jsme nejdříve některá místa přemostili silnějším a kratším kabelem a problém se startem i na tu baterku co tam byla zmizel.
Tak jsme začali ty propoje pro provoz nejzásadnější předělávat a hrát si. Ty jsi asi profík a možná máš i schema, my jsme byli Kolumbové s měřákama a objevovali Ameriku kudy co kam a čím vede. Na vyškubání svazků a komplet předělávku nebyl čas. Nakonec se tedy nahradilo či předělalo jen to nejdůležitější a nejvíce do očí bijící prasárny a fachá to. Někdy se divím, proč to někdo neudělá pořádně, rozdíl v práci i ceně by nebyl tak velký s ohledem na způsobená traumata zákazníků. O konektorech a kabelech k nim se ani nebudu zmiňovat. Dokonce jsme objevili jiné fastony než konektory do kterých to bylo zasunuto. Některé konektory byli vyžíhány "na barvu" tudíž mosaz ztratila pružnost a spoj se stal takřka nefunkčním a nějaké přimačkávání je u takové vyžíhaniny bezpředmětné. Poslední kapkou byla instalace baterie větší kapacity. Celkem čuňárna jí tam dostat, ale majitel ztratil víru v Jawu a bylo mu jedno, co se s tím stane i když to je v záruce, jen když to pojede. :) Dokonce souhlasil i s náhradním řešením, instalací záložní baterie do kufru na zmíněný nabíjecí konektor, kdyby se to nepovedlo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 18:52 | Nahoru | #62374
Verdom> Samozřejmě, že mám veškerou fabrickou dokumentaci, nejenom schémata, nicméně veškerá fabrická dokumentace je neveřejná, tudíž to bohužel nikomu poskytnout nemůžu. Co to bylo za nadšence ? Že by někdo komunitě známý podstoupil takovou úpravu a já o něm nevěděl.. podezřelé :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 20:01 | Nahoru | #62375
hrnous> Myslím, že tohoto v komunitě nemáte. Celkem svérázný pán přes padesát z Liberce.
Co jsem pochopil, tak to kupoval od někoho starší.
Má i starší stroje od Jawy, ale nejezdí ani s náma na sranda srazy v okolí.

Edit: Jinak v sobotu se jede Zrcadlová Koza .
To jen kdyby jste nevěděli kam vyrazit.

Naposledy editováno 10.05.2017 20:02:36

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 20:06 | Nahoru | #62376
Verdom> Já narazil tento týden na jšetě svéráznějšího. Volal mi včera nějaký strýček ze Zlína, že mu smrdí v bance peníze a chce je dát vnukovi. Takže mu dělá sbírku nových Jaw, že jsou v tom líp uložené peníze. Tak koupil dvě 660 Vintage, Stylku 650 Klasika, nebo snad dva, k tomu teď objednal Sportarda. a další... takže si odhadem nasype tak milion do nových Jaw do obýváku..

(reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 20:14 | Nahoru | #62377
hrnous> Mám tu taky kolem sebe kluky, co v motorkách ukládají peníze na tzv. výhodný úrok.
Ale co když ta bublina splaskne, jak opice v Indii .
Už sem tahají jawy z Německa, bo tam vyjdou levněji. Celkem tragedie.
Spousta lidí má doma desítky strojů na kterých nejezdí a na silnicích je vidět Jawiště méně a méně,
bo to tu prodávají i jezeďáci, co na tom lítali do práce a za ty peníze koupí dodrbanýho skutra z Číny a ještě jim dost zbude.

(reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 20:34 | Nahoru | #62378

hrnous píše: Verdom> Já narazil tento týden na jšetě svéráznějšího. Volal mi včera nějaký strýček ze Zlína, že mu smrdí v bance peníze a chce je dát vnukovi. Takže mu dělá sbírku nových Jaw, že jsou v tom líp uložené peníze. Tak koupil dvě 660 Vintage, Stylku 650 Klasika, nebo snad dva, k tomu teď objednal Sportarda. a další... takže si odhadem nasype tak milion do nových Jaw do obýváku..



asi toho strejdu ....z Gottwaldova...znám......mě lámal když jsem prodáal l 650sátku.....našel bych možná na něj někde i telefón....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 21:01 | Nahoru | #62379
hrnous> O tom, že někteří kolegové po každé jízdě vyšroubují svorky na baterii od kabelů, aby příště nastartovali ( a stejně někdy nenastartují ) , vím. Sám ale tento postup nepoužívám.
Před chvílí jsem přijel, ujeto asi 80 km, motorka šlape na jedničku. Manželka se mě jen zeptala, proč v tom horním kufru tahám ty startovací kabely. Má pravdu, hned jsem je vyndal a dal do stodvacítky. V ní je určitě potřebovat nebudu a Adenium už je doufám potřebovat taky nebude.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.5.2017 v 21:31 | Nahoru | #62380
Raritní pérák spatřen v muzeu v Rakousích!









(reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 21:46 | Nahoru | #62381
milan1963> Tak určitě.

(reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 23:08 | Nahoru | #62382

hrnous píše: Verdom> Já narazil tento týden na jšetě svéráznějšího. Volal mi včera nějaký strýček ze Zlína, že mu smrdí v bance peníze a chce je dát vnukovi. Takže mu dělá sbírku nových Jaw, že jsou v tom líp uložené peníze. Tak koupil dvě 660 Vintage, Stylku 650 Klasika, nebo snad dva, k tomu teď objednal Sportarda. a další... takže si odhadem nasype tak milion do nových Jaw do obýváku..

Tenhle strýček od Zlína má ode mě 350 Choppera.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 23:14 | Nahoru | #62383

hrnous píše: Ono s těma elektroinstalacema u 650 660 je to obecně pakáž. U 650 byly kabely tenké, takže hořely. Nicméně konektory byly v pořádku, protože ty kabely byly tak akorát. U 660 se elektroinstalace zlepšila v tom,, že byla navržená dobře, jenomže se zase na "ideálně tlusté" kabely, které byly místy až třikrát takové použily nevhodné malé konektory pro sotva jeden pidikablík a do něj naprasily i tři tlusté dráty a podobně. Takže to zase kapalo na tomto. Problém toho jest ten, že při tomto všem se konektory hřejí, až mosaz povolí a kabely div, že nevypadnou - zalisovat nejdou, protože 3x2,5mm2 do konektoru pro 0,75 nenarvete, proto Milanova motorka v "zánovním" stavu na ukončovacím srazu jevila jak na měřáku tak na diagnostice velice slušné výsledky.. ale stačila chvíle jezdění a bylo po ptákách. Mimochodem Milanova motorka se měřila za studena, kdy je všecko tak nějak smrsknutější, kabely tužší. Potom už tuším někam odjížděl a druhé měření po výjezdu nebylo. Obcházel jsem postupně všechny motorky jako vždycky na srazu a proměřoval jednu podruhé. Byly takové, u kterých majitelé na noc odšroubovávají kabely od baterky a modlí se, že to ráno nakopnou.. Fabrika se ve spolupráci semnou nicméně alespoň částečně poučila. Svazky se nově dělají přímo ve fabrice. Měřil jsem zatím pár Vintage, co se mi dostaly pod ruku a výsledky byly velice rozumné. Navíc ještě v průběhu roku začnu pracovat na optimalizaci stávajících svazků Vintage a Sportard, aby to fabrika posléze zapracovala. Kupodivu to stojí na tom, že teď tak zuřivě montují 660 a 650, že nemají kdy je dodat "navíc". Vím, je to pozdě. Nicméně něco se pomalu, ale jistě děje. A i když to bude pro posledních pár motorek, tak bude nachystaný jednak komplet bezproblémový svazek, případně postup, jak ten starý dotáhnout na rozumné parametry. To už je hotové teď. Kabely mají ve vetšině případů opravdu rozumný průřez, takže tahat všechno znova není nutné. Nicméně je vhodné některé trasy překopat co do délek, zemních smyček a spol. Gró je v konektorech a všech spojujících místech. Plus nějaké ty optimalizace viz moje deníky. Roznodně to není tak, že by se motorka kazila pořád. Když se to jednou překope, tak to bude napořád.



Ahoj,
nerad se tady pouštím do debat, ale napsat o J 650, že konektory byly v pořádku je velmi nadnesené . Konektory vůbec nejsou v pořádku, spíš bych řekl, že se jedná o naprosté diletantsví a šlendrián viz mé foto na rajčeti. 650 mi stojí už přes rok v garáži, protože ´občas´ prostě nenastartuje (nehází jiskru) , i když jsem sehnal konektor k CDI nemám vzhledem k pracovnímu vytížení čas se pustit do předělání kompletní kabeláže. Silové vedení od alternátoru k baterii a regulátoru jsem ještě opravil, to ostatní už bohužel ne.
Čas od času zajdu a čtu tohle forum a nevím co si mám myslet o neustálém obhajování tak mizerné práce jakou tahle továrna odvádí! Nedávno jsem měl možnost srovnání instalace s Hondou r.v 2006 a to je o něčem uplně jiné.
Je to velká škoda, Jawa je má srdcovka, ale i bláznovství má své meze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 23:34 | Nahoru | #62384

Vlasťák1973 píše: Bimbam-- o tom žádná,že je 477 hezčí ,ale bylo by to krásný,kdyby tam za dalekou louží očumovali 477 a ne Hooooooonduuuuuu. (nicméně i ta Honda má své kouzlo,šak taky kopíruje čízu )

Tacháč mne jen tak napad,je za rozumnou cenu a co si budem povídat,ty naše origo jsou snad jen pro srandu,mám už třetí a zatím buď tomu kmitá ručička,nebo se sekaj kilometry atd. a za repas nebo novej z Jawy dát zas přes litr se mi nechce bo by to mohlo dopadnout stejně a novej z Jawy co jsem se ptal UdaTrampa tak z něho nebyl nijak odvázanej.

e-- v sobotu pokud bude příznivé počasí razím pálit směs,někdo někde na kaféééé



Chceš tachec? možná ho mám, 477 už nemám, ve smolíku je ten malej, na roudstru zase úplně jinej a u japonce sdruženej.... střeva mám každopádně... Ty sijen ověř, že když vytáhneš náhon z tachecu a budeš točit kolem, že se bude točit i konec náhonu a bude schopen přenést nějaký moment..

Pak je možnost, napáchat střeva tachecu do tvého, nebo tam dát celej.... Teď se mi na půdu moc nechde, ale vlezl jsem tam... Mám tu střeva z tachometru š135 s denním počítadlem a celý tachometr bez denního počítadla, obojí funguje.... Takže jestli chceš, tak ten tachec rozchodíme... Druhou věcí je to, že na hranáčích jednoválcích tuhle poměrně jemnou mechaniku težce zabíjejí ty vibrace.....

Naposledy editováno 10.05.2017 23:41:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.5.2017 v 23:44 | Nahoru | #62385
pech.> Vlasťák1973 - ten s denním počítadlem mám na třindě už 4 roky a maká spolehlivě.

(reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 06:56 | Nahoru | #62386

Dan250 píše: Raritní pérák spatřen v muzeu v Rakousích!











Babica renovoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 07:41 | Nahoru | #62387
Ono to není tak jednoduché, jak to vypadá.
Jawa 650 měla x verzí elektroinstalací, od těch "strašidelných" přes hrozné až po celkem obstojné s problémem pouze v části alternátor/regulátor. Ty máš bohužel elektroinstalaci z té řady "strašidelných".. takže není třeba házet všechny elektroinstalace 650 do jednoho pytle.
Dokonce jsem tu měl asi dva týdny zpátky jednu 650 ze slovenska na předrátování. Ta byla jedna z prvních a byla ještě horší, Protože v té době patrně neměli ani konektor k CDI tak dráty přímo napájeli na jeho vývody. A že nevěděli, kde jej uchytit, tak ho debilové přišroubovali přímo do středové trubky rámu por nádrž v místě, kdy se profil ohýbá - výsledek - prostý. Když to přitáhnuli tak to tak napružili v ohybu, že CDI ve dvou třetinách celé rozlomili.. Jenom zázrakem to jelo až doteď. Šrouby jsem raděj nepovoloval, protože nevím, jestli není prasklá i deska a náhradní CDI vyjde na balík, naše IMF alternativa půl balíku. Takže jsem jenom vyfrézoval drážku do té praskliny a celé to zalil speciální hmotou, aby do toho nevalila voda a různý sajrajt.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 13:15 | Nahoru | #62388
hrnous> No já se taky trápím na fazerovi s elektrikou. Po mnou provedené odporné montáži vyhřívaných rukojetí ještě dobré. Tedˇ jsem ale přidal 12V zásuvku na krabičku co mě řekne Gde Pi Su a častěj musím dobít baterku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 13:23 | Nahoru | #62389
Jirka4137> To je nějaká bejkárna, koupil si USB zásuvku, nebo klasickou zapalovačovou? Standardní odběr - příčný proud regulátoru bývá kolem 1mA kdežto ten měnič na 5V usb může naprázdno tahat i 100mA.. Měl by se tudíž odpojovat.. Pokud je to klasická pasivní autozásuvka, tak na tom nefučí.. chce to měřit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 13:29 | Nahoru | #62390
Jirka4137> Vyhřívané rukojeti jsem si namontoval, motorka to snáší dobře a moje ruce ještě lépe. Zato zásuvku- koupil jsem ji, (USB) ale po problémech s elektrikou ji vůbec nenamontoval. Nějak nemám odvahu...po cestě do Holandska a Belgie ji namontuju, snad to elektriku nezničí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 13:35 | Nahoru | #62391
hrnous> Mám tam zapalovačovou kulatou s gumovou krytkou. O nic nejde možná ta nová varta nejni tak dobrá jak bývala varta před lety.
Jdu to lousknout na nabíječku snad nebude vadit že baterku neodpojím.

Naposledy editováno 11.05.2017 13:36:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 13:38 | Nahoru | #62392
milan1963> Do Holandska jedeš na Jawce? Kluci byli na pérácích až ve švédsku ale na adeniu fakt nevím jestli bych měl odvahu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 13:39 | Nahoru | #62393
Jirka4137>Pokud je tam jenom zapalovačka, tak bych v ní chybu nehledal.. snad jedině kdyby byla podsvícená žárovkou. Chce to měřit, minimálně klidový odběr, jestli ti něco nežere pořád i při vyplém klíčku. Za normálního provozu a funkčním regulátoru se nějaká usb serepetička nemůže vůbec negativně projevit.

(reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 13:41 | Nahoru | #62394
hrnous> Je mě divné že i když jsem baterku 3X přes zimu dobíjel mírným proudem 12V tak po měsíci co ležela v garáži nenatočila motorku.To jsem tam ještě zásuvku a hefty namontěné neměl. Podsv. nejni.

Naposledy editováno 11.05.2017 13:42:54

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.5.2017 v 13:45 | Nahoru | #62395
Petrl-prostě dobová úprava pohodlnější sedlo. Tenkrát to měli na ježdění a ne na výstavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 14:12 | Nahoru | #62396
Jirka4137> Já vím. Taky sme s bratrancem jezdili na péráku s dvojsedlem jako děti. Jinak u tohohle je nepéráckého trochu víc, což bych se snažil poshánět, dokud je to vůbec sehnatelné. Je vidět, že si s tím někdo dal práci, tak škoda něco nepovyměňovat. Ale třeba to má jako já se svou motorkou. Je na to tak zvyklej a má to nakoukaný, takže to tak chce zachovat. Kdo ví...

(reakce na) Jawablázni

11.5.2017 v 14:30 | Nahoru | #62397
PetrL3> On je to už dnes vlastně taky doklad té doby. Dnes už vylepšovat něco dílem z nového modelu nikdo nemusí. Jednou možná přijde doba a 638 s kapotou uplácanou doma z laminátu která se tváří jako japonec bude taky doklad historie, kdy si japonskou mašinu nikdo pořídit nemohl. Klucí ze školních výletů u toho pak zapomenou zavřít pusu .
Fazer dnes na první otočení. Baterka se jízdou vzpamatovala.

Naposledy editováno 11.05.2017 14:32:04

(reakce na) Jawablázni

12.5.2017 v 08:28 | Nahoru | #62398

kehaj píše: pech.> Vlasťák1973 - ten s denním počítadlem mám na třindě už 4 roky a maká spolehlivě.



Njn, le ten dvouválec pajtluje míň... mno mně je to jedno, já to už neužiju, nemám to do čeho strčit, takže jek mání a pokud vlasťák chce, tak se nějak rozumně domluvíme jak si to předat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.5.2017 v 10:20 | Nahoru | #62399
Pech-- jojo rád si je vemu,klidně oboje,nějak už to poskládám,hlavně to musím dát dokupy do měsíce pak jdu na STK a budou nás poprvé fotit tak musíme bejt kjásný.

Naposledy editováno 12.05.2017 10:21:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.5.2017 v 10:48 | Nahoru | #62400

Jirka4137 píše: milan1963> Do Holandska jedeš na Jawce? Kluci byli na pérácích až ve švédsku ale na adeniu fakt nevím jestli bych měl odvahu.


Ano, pojedu na Adeniu. Nebojím se. Těch 1000 km do Holandska musím ujet za 1 den, před srazem nedostanu víc dovolené. Celé Německo chci jen projet po dálnici. Měl jsem to v plánu jinak, ale člověk míní a zaměstnavatel mění - nejsou lidi. Po srazu budu muset taky domů...snad jen na den do Belgie a zpět přes Lucembursko, zajímá mě hrad v Lucemburku.
Pérák by sice tu vzdálenost ujel taky, ale za 1 den 1000 km ? Naposledy jsem ho takhle honil někdy v roce 1988 do Německa ( západního) - to i s manželkou, batohy na zádech , batoh na nádrži přivázaný provázky , dali nám málo marek, takže sotva na benzín, dnes už jsme naštěstí dál. Myslím civilizačně i s motorkou. Dnes už bych dál na pérákovi nejel. Je sice 100 % spolehlivý, ale to pohodlí a rychlost Jawy 650/660 je jinde.

Jen skalní věrnost značce zůstává !

Naposledy editováno 12.05.2017 10:50:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist