globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.4.2017 v 11:50 | Nahoru | #62191
hrnous> Taky jsem byl k Matesům přihlášen. I kolega Roman s 650 Style, oběma se nám moc líbí nový Vintage, tak jsme ho chtěli vidět naživo . Počasí v 6 hodin ráno dobré, potom začal vítr, déšt'. Nakonec jsme jeli na jednu menší auto-moto burzu. I ta poměrně brzo skončila, déšt' nepřeje žádné venkovní akci. Já byl na burze autem, dokonce jsem v něm musel pustit topení jako v zimě, ale na burzu přijel i jeden kolega - Jawista, tak 75 letý, na této třistapadesátce. Ten má můj obdiv.
A co tedy u Matesů - je ta akce vůbec ??



(reakce na) Jawablázni

22.4.2017 v 20:40 | Nahoru | #62192
Bimbam> tak zrovna toto je důvod, proč mít narex.
jestli se na nějaké nářadí dají sehnat ND i 25 let po zakoupení, tak je to právě na NAREX. zavolej jim přímo do české lípy, vsadím se, že ten díl budou mít. na Webu mají katalogy
posílaj to dpd na dobírku, druhej den to máš doma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 08:04 | Nahoru | #62193

milan1963 píše: hrnous> Taky jsem byl k Matesům přihlášen. I kolega Roman s 650 Style, oběma se nám moc líbí nový Vintage, tak jsme ho chtěli vidět naživo . Počasí v 6 hodin ráno dobré, potom začal vítr, déšt'. Nakonec jsme jeli na jednu menší auto-moto burzu. I ta poměrně brzo skončila, déšt' nepřeje žádné venkovní akci. Já byl na burze autem, dokonce jsem v něm musel pustit topení jako v zimě, ale na burzu přijel i jeden kolega - Jawista, tak 75 letý, na této třistapadesátce. Ten má můj obdiv.
A co tedy u Matesů - je ta akce vůbec ??





Pán je fajšmekr. Má dvouklíčovou brzdu na zadním kole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 09:41 | Nahoru | #62194
MartinED250> Ta motorka je celá vylepšená. Původně 634, předek ze 640, ale mechanická brzda. Je vidět, že majitel ji používá, vylepšuje a motorka mu hlavně slouží, na originalitu nehledíc. Jak jsem psal, pánovi je přes 70 let, je to 1. majitel ( motorka je tuším z roku 1974) , tak mezi ním a motorkou už bude vztah. A jezdí v zimě, dešti.
A něco, co mě trochu mrzí - ve vedlejší vesnici bydlí můj bývalý spolupracovník z masny. Vloni šel do důchodu. Do práce jezdil na 350 z roku 1982. V zimě i v létě. Kupoval ji novou a k ní si pořídil i Pava. Auto nikdy neměl a nemá. S odchodem do důchodu motorku i s Pavem prodal. Za 15 tisíc komplet. Vše po TK, v pěkném stavu. Vůbec jsem to nevěděl. Sice jsem říkal, že 350 je krok zpět, ale tohle ...škoda nekoupit. A koupil ji můj kamarád, majitel asi 60 kusů Jaw a ČZ. U něj už tahle motorka nikdy jezdit nebude. Možná je to škoda.

Jawablázni

23.4.2017 v 11:56 | Nahoru | #62195
a co se mělo dít u Mates moto?????????

Měli tam presentovat.....ten čínskej vergl???????

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.4.2017 v 11:58 | Nahoru | #62196
Je nějaká výhoda v tom dvouklíči vzadu? já jen že mi doma zbyl po přestavbě na kotouč a už jsem to párkrát viděl a co obnáší ůprava,představu mám,ale třeba už to někdo má namontěný

(reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 12:04 | Nahoru | #62197

Vlasťák1973 píše: Je nějaká výhoda v tom dvouklíči vzadu? já jen že mi doma zbyl po přestavbě na kotouč a už jsem to párkrát viděl a co obnáší ůprava,představu mám,ale třeba už to někdo má namontěný



když to dobře vyšteluješ....tak to lépe brzdí......
ale na zadku???? vždy sem to měl pouze na předku....ale asi ???? proč né....

http://www.jawamania...spx?questionid=39862

http://home.zcu.cz/~...vouklic/dvouklic.htm

Naposledy editováno 23.04.2017 12:07:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 13:01 | Nahoru | #62198
Vlasťák1973>









Ty máš u ČZ, ale tuším reakci s táhlem, takže to by byl asi problém. Nemá to význam při jízdě solo. Jezdím já 125kg, batoh 70kg + nějaká výbava, to je přes 200kg zatížení a to už je výhoda.

Jawablázni

23.4.2017 v 17:25 | Nahoru | #62199
Jojo 180tka má táhlo,taky nejsem zrovna drobek,ale je fakt,že zadek brzdí bez problému ba dokonce při větší síle zablokovaně,jen mne to napadlo když ho mám doma. a o kotouči ani nemluvím,ten je zkrátka bomba

Jawablázni

23.4.2017 v 18:25 | Nahoru | #62200
Mám zrovna doma dlohodobě kamarádovu 487, taky vzadu táhlo a ta jde do smyku velice lehce. Dvojklíč netřeba.

Jawablázni

23.4.2017 v 20:59 | Nahoru | #62201
Dostal ze ze shopu Etovar tubus objednaný na 638 a přišel mi tem bez osazeni na chromovou podložku tubusu. Nevíte z čeho je takový? Těším se na další komunikaci s firmou u které jsem na dodávku objednávky čekal skoro tři týdny....




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 21:10 | Nahoru | #62202
milan56> prosím tě, k čemu je ta koncovka koncovky výfuku? Znám to z videí z východu ohnuté dolů, myslel sem, že je to tam nějaký předpis. Dík.

Jawablázni

23.4.2017 v 21:48 | Nahoru | #62203
Koncovky zahnuté dolů jsem dával při cestě s PAvem, aby nebyl jak jetel.

(reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 22:09 | Nahoru | #62204
PetrL3> To je prodloužení, aby neslintal olej na značku a za mýho mlada kdo nemněl píšťaly, tak byl řípoň.

Jawablázni

23.4.2017 v 22:12 | Nahoru | #62205
Je to jen proto, aby si neměl poblitou zadní část...nic jiného v tom nehledej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 23:04 | Nahoru | #62206

Vlasťák1973 píše: Je nějaká výhoda v tom dvouklíči vzadu? já jen že mi doma zbyl po přestavbě na kotouč a už jsem to párkrát viděl a co obnáší ůprava,představu mám,ale třeba už to někdo má namontěný



A máš dvouklíč na nové vidle (záchyt reakce na obvodu štítu, nebo na staré vidle (záchyt reakce u středu štítu jako na zadním kole) Já bych to starší provedení dvouklíče potřeboval, může nabídnout i kdkoli jiný, klidně i nekompletní, jde mi jen o zdravý hliníkový štít, zbytek střev mám... Vzadu přínos nula, pokud nejezdíš trvale plně vytížen.. pokud by na tom jezdili trvale dva hodně tlustí lidi a k tomu ještě třeba páva, tak by to mohlo smysl dávat... Ona je zadní brzda na motorce celkem k hovnu co se týče nouzového i běžného brždění...

Naposledy editováno 23.04.2017 23:07:14

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

23.4.2017 v 23:24 | Nahoru | #62207
Jinak seřízení dvouklíče je popsáno v odkazu, nejlepších výsledků jsem ovšem dosáhl tehdy, když jsem si dutinoměrem změřil vnitřní průměr bubnu, vzal štít, dal ho na trn do soustruhu, malinko předepnul klíče a na zjištěný průměr přeprášil obložení na soustruhu... Sice je to trochu styl jít na mrevence s bazukou, nicméně styčná plocha je od samého počátku maximální možná a tudíž to brzdí hned dostatešně dobře, po lehkém záběhu jsem čízu s takto připraveným dvouklíčem stavěl na přední kolo, nicméně pak to nevydržel ten záchyt reakce....

(reakce na) Jawablázni

23.4.2017 v 23:30 | Nahoru | #62208

milan1963 píše: MartinED250> Ta motorka je celá vylepšená. Původně 634, předek ze 640, ale mechanická brzda. Je vidět, že majitel ji používá, vylepšuje a motorka mu hlavně slouží, na originalitu nehledíc. Jak jsem psal, pánovi je přes 70 let, je to 1. majitel ( motorka je tuším z roku 1974) , tak mezi ním a motorkou už bude vztah. A jezdí v zimě, dešti.
A něco, co mě trochu mrzí - ve vedlejší vesnici bydlí můj bývalý spolupracovník z masny. Vloni šel do důchodu. Do práce jezdil na 350 z roku 1982. V zimě i v létě. Kupoval ji novou a k ní si pořídil i Pava. Auto nikdy neměl a nemá. S odchodem do důchodu motorku i s Pavem prodal. Za 15 tisíc komplet. Vše po TK, v pěkném stavu. Vůbec jsem to nevěděl. Sice jsem říkal, že 350 je krok zpět, ale tohle ...škoda nekoupit. A koupil ji můj kamarád, majitel asi 60 kusů Jaw a ČZ. U něj už tahle motorka nikdy jezdit nebude. Možná je to škoda.



Já 634/8/9 nemám rád, v mejch očích je to tak trochu čechie... nicméně pravda je ta, že motorky jsou od toho aby jezdily.... Když už nějaký wergl schraňujeme, měli bychom si ho taky užít a motorku si nejlíp užiješ tak, že se na ní dobře povozíš Pán je evidentně srdcař, prostě jezdí, protože jezdí rád... Já honím motorku taky od sněhu do sněhu, protože motorka je prostě motorka

Jawablázni

24.4.2017 v 00:03 | Nahoru | #62209
Pech-- štít mám na nové vidle,na staré maj dvouklíč tady http://www.partdeck...earch=%C5%A1t%C3%ADt

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.4.2017 v 08:15 | Nahoru | #62210
Maabo - tak jsem se pídil, našel jsem v katalogu rozkresů podobné kladivo jako je to moje ( jen kladivo, neumí to vrtat) i tu ojničku jsem tam našel v součástkách no a když jsem hledal podle čísla součástky ve zboží co mají, tak už prostě není. Psal jsem i do speciálky opravny na narexy jestli je možná nějaká náhrada součástky a kdepak, prý se na ty staré věci už spousta součástek nedělá a nejsou, jediný co je jsou rotory a ložiska a nějaký futra - to je shodný se spoustou i dnes vyráběných. Tak asi budu muset pohledat nějakýho dobrýho soustružníka aby mi udělal repliku rozbité součástky.

(reakce na) Jawablázni

24.4.2017 v 09:52 | Nahoru | #62211
Bimbam> Narexku jsem kupoval kousek od tebe (Plaňany) cca 300,- Po inzerátech se občas najde.

(reakce na) Jawablázni

24.4.2017 v 12:28 | Nahoru | #62212
pech.> Na staré vidle jde napasovat i dvouklíč určený na nový typ vidlí. Stačí k tomu pilník. Dělal jsem to tak před cca 10 lety a od té doby funguje. Dokonce lépe vypadá.



1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.4.2017 v 13:51 | Nahoru | #62213
Mně panelka brzdí výborně od té doby, co sem seříznul na každé brzdě jednu paknu kvůli té tečné síle, se kterou se musí člověk přetahovat. Není to sice o nějakém zvedání zadku při brždění, ale oproti tomu, jak to (ne)brzdilo, když sem na tom jezdíval jako kluk... Kdybych já měl tenkrát alespoň to minimum znalostí, co mám teď...

Taky tenkrát nebylo tolik informací na netu, internet samotnej byl v plenkách, vytáčené připojení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

24.4.2017 v 14:10 | Nahoru | #62214

PetrL3 píše: Mně panelka brzdí výborně od té doby, co sem seříznul na každé brzdě jednu paknu kvůli té tečné síle, se kterou se musí člověk přetahovat. Není to sice o nějakém zvedání zadku při brždění, ale oproti tomu, jak to (ne)brzdilo, když sem na tom jezdíval jako kluk... Kdybych já měl tenkrát alespoň to minimum znalostí, co mám teď...

Taky tenkrát nebylo tolik informací na netu, internet samotnej byl v plenkách, vytáčené připojení...



Co to, co to? Můžeš to trochu rozvést?

Jawablázni

24.4.2017 v 14:39 | Nahoru | #62215

(reakce na) Jawablázni

24.4.2017 v 14:55 | Nahoru | #62216
Wenca24> Lepší jeden výkres, než tisíc slov
V místě, kde se rozevírají pakny od sebe, působí v jednom směru (dle směru otáčení) buben na paknu tak, že ji vrací opačným směrem, než kam ji rve rozpěrný mechanismus. Tuto nežádoucí sílu eleminujeme tím, že paknu ubrousíme v místě, kde se tato síla vzniká v největší míře. Zbytek pakny (nechává se tak 3/4) pak působí na buben mnohem větší silou, při nižší potřebě síli na páku brzdy.

Jawablázni

24.4.2017 v 16:01 | Nahoru | #62217
Rozumím, chápu...dobrá vychytávka Díky.

(reakce na) Jawablázni

24.4.2017 v 16:53 | Nahoru | #62218

pech. píše: Jinak seřízení dvouklíče je popsáno v odkazu, nejlepších výsledků jsem ovšem dosáhl tehdy, když jsem si dutinoměrem změřil vnitřní průměr bubnu, vzal štít, dal ho na trn do soustruhu, malinko předepnul klíče a na zjištěný průměr přeprášil obložení na soustruhu... Sice je to trochu styl jít na mrevence s bazukou, nicméně styčná plocha je od samého počátku maximální možná a tudíž to brzdí hned dostatešně dobře, po lehkém záběhu jsem čízu s takto připraveným dvouklíčem stavěl na přední kolo, nicméně pak to nevydržel ten záchyt reakce....

to mi tady poradil zdenál a funguje to výborně jen jsem si to musel nechat udělat,protože nemám soustruh a k tomu jsem dřevák

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

24.4.2017 v 22:34 | Nahoru | #62219
Martin ED 250: nějaké bližší info? fotky, výkresy detailní? mám sice obavu, že panelka má užší rozteč vidlic,nicméně stejně mne to zajímá, těch novějších dvouklíčů je všude mraky....

O tom ubrání úběžné pakny vím, ale to se týpá pokud vím jen jednoklíče, navíc s účinkem zadní brzdy u velkej bubnů podle mého není problém....

(reakce na) Jawablázni

24.4.2017 v 22:38 | Nahoru | #62220
pech.> ano, to sme se bavili o jednoklíči.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist