globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 15:24 | Nahoru | #59911
Bimbam> No ja nejvice pouzivam ty Brisky. Idealni pomer cena/vykon. Nicmene muj rekord je pouhych 100 metru a svicka odesla. Takze je treba pocitat i s vadnym kusem. Tenkrat jsem ji pitval a zjistil poreznost izolatoru, ktery po zaneseni karbonem zacal probijet a bylo po jiskre.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 15:32 | Nahoru | #59912
Verdom> Eště bych k temu snad dodal to, že čím kvalitnější olej do benzínu, tím je použitelnost směsi kratší. U závodních sraček se to počítá na minuty.
A vůbec s benzínem je sranda, kdysi sem tady psal, že špičkoví jezdci po měřáku vypouštěli benzín z nádrží, aby jim neutekl čertík (lehká frakce).
No a s tou háklivostí svíček na uchlastání sem se seznámil na Travelce...po ujetí pár metrů motorka normálně "umřela" a nešla nastartovat.
Tak sem sklepl o desetinu elektrodovou vzdálenost...a objednal druhé.
Právě podle rad a poznatků z internetu jsem na své kůži zjistil, že je to přesně obráceně.
Uchlastávajicí a háklivé svíce byly Denso a všesnášející byly NGK.
Snad bych ještě poznamenal to, že i ta o desetinu menší vzdálenost elektrod se může projevit nepravidelným chodem motoru při zatížení - motor ve stoupání netáhne plynule, cuká.
A srandovní na tom je fakt, že nejlepčí hromničky byly ty, co tam našrůbovali kucí čínský .

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.11.2016 v 15:42 | Nahoru | #59913
No s těma Briskama je to v prdeli.
Taky sem je kůpil, spoléhajíc na tradiční kvalitu českého výrobce (= PAL) a kulový.
Po pár kilometrech jeden válec nepálil - teda haproval a když sem to rozdělal, byla utrhlá střední elektroda.
Byl bych zvědavý, pokud bych použil svíci s jiným jiskřištěm, jestli by mě zacvakli jejich zmetkem sešrotovaný motor.
Podobné průsery jsem - za své peníze - vyzkoušel i s jinými českými výrobky, s kterýma v minulosti nebyly nejmenší problémy (ložiska).
Tu svíčku mám schovanou, stejně tak i ty lágry.
Jako odstrašující příklad pro příští generace.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 16:12 | Nahoru | #59914
Zdenalbenal> Mám opačnou zkušenost. Jezdím v autech, v motorkách , všude - jedině Brisk. U 650 jsem dal NGK, po chvíli se uchlastaly a nenastartoval jsem . Koupil jsem Brisky Silver 12 S a s nimi motorka jela jak utržená ze řetězu. Za mně Brisky

(reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 16:41 | Nahoru | #59915

Bimbam píše: A jak to dopadlo s Enfíldama, který si už před nějakou dobou pár kluků tady od nás koupilo v Indii a snad po ose se vydali i s motorkama domů? Podařilo se jim je nějak přihlásit?

Pokud si dobře pamatuju, měli to přihlášení vyřízené dopředu a do Indie si vezli české doklady a značky. Každopádně jednoho z účastníků Seyčka i jeho Enfielda u nás pravidelně potkávám.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 16:53 | Nahoru | #59916
elevator> Nevím jak na 125ce, ale na Travelce 250 je dost důležité zkontrolovat uzemění - u přerušovače blinkrů a v reflektoru.
Tam navíc je takový poplastovaný plechový držák, ve kerém by měl být svazek drátů, vedoucí ku žárovce uchycen, aby dráty neupadly vlivem vibrací.
Pokud totiž není všecko pořádně uzeměné, motorka přestane jet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 17:09 | Nahoru | #59917
milan1963> Na Travelce je závit M10 a celá ta svíčka je taková pidi.
Takže je tam asi větší nárok na kvalitu materiálu, než u hromnice s vintem M14x1,25.
Na XRku je třebas doporučená svíce, která se má používat, protože dobře spolupracuje se zapalováním, bylo to navržené jako celek.
Do teho nasadit neco jiného sice jde, ale na rázné doporučení mého mechanika o nejaké náhradě ani neuvažuju.
Páč ty svíčky se po ujetí nejakých kilometrů nemění proto, že by nefungovaly, ale mění se jejich eletrické hodnoty a to může moderní zapalování asi ohrozit.
Ono když se kontroluje jiskra, uvádí se taky, že zapalování by nemělo jet bez namontované a uzeměné svíčky...určitě se to neuvádí enom tak, z plezíru.
Jo, v Zetoru, v Terezce a v jiných verglech domácí svíce používám, páč - za ty peníze, že jo.
A taky jejich výměna je sranda.
Takže nejsu militantní zastánce jedné značky, ale snažím se k problému přistupovat rozumně...v rámci možností.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 17:19 | Nahoru | #59918

milan1963 píše: Zdenalbenal> Mám opačnou zkušenost. Jezdím v autech, v motorkách , všude - jedině Brisk. U 650 jsem dal NGK, po chvíli se uchlastaly a nenastartoval jsem . Koupil jsem Brisky Silver 12 S a s nimi motorka jela jak utržená ze řetězu. Za mně Brisky

problém je v tom,že většina ngk jsou padělky. brisk taky používám do starejch věcí a dá se říct,že nic jinýho tam ani nefunguje.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 17:34 | Nahoru | #59919
Bimbam> Martin tady má dva cestopisy martin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 19:03 | Nahoru | #59920

Zdenalbenal píše: Ono když se kontroluje jiskra, uvádí se taky, že zapalování by nemělo jet bez namontované a uzemněné svíčky...určitě se to neuvádí jenom tak, z plezíru.


Jak to myslíš, to nechápu.Dyť by to bez toho nejelo vůbec.A naopak jak chceš kontrolovat jiskru, když máš svíčku namontovanou v hlavě.

(reakce na) Jawablázni

14.11.2016 v 22:45 | Nahoru | #59921
já chápu... i když je fakt že na jednoválci tohle nejde :

jednou jsem si za běhu odpojil kabel na autě od jednoho válce, abych se podíval, jestli hází silnou jiskru
jenomže jsem si neuvědomil, že držím v ruce ten živej konec a nedochapřítomně jsem jej oddálil příliš daleko od kostry.
jsa opřenej kolenem o blatník jsem ho držel v ruce za fajfku (normálně shora za izolaci) - no to byla děsná šlupka, asi nejvíc, co jsem kdy měl čest dostat.
holt tyhle svodový povrchový proudy u VN jsou prevít a zapalování je dost tvrdej zdroj.

od té doby raději kontroluju jiskru jen přes náhradní svíčku, a hlavně pořádně ukostřenou!
jináč krom toho, že hrozí nová procedúra elektroléčby, taky by se mohlo něco někde pěkně prorazit...

Jawablázni

14.11.2016 v 22:50 | Nahoru | #59922
mmch: už máte každý svoji novou rybičku ?
je to celkem hezkej dárek pod stromek, třeba dětem, manželce ... a tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2016 v 00:40 | Nahoru | #59923

Bimbam píše: A jak to dopadlo s Enfíldama, který si už před nějakou dobou pár kluků tady od nás koupilo v Indii a snad po ose se vydali i s motorkama domů? Podařilo se jim je nějak přihlásit?



Ano, přihlásili je. Bylo to v roce 2008 a to ještě Velký bratr neměl takovou moc.
Tenhle je jeden z nich.

Dnes v naší svobodné zemi můžeš přihlásit pouze současnou ofiko EU specifikaci, nebo veterán.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2016 v 02:05 | Nahoru | #59924
nemako> Nojo, ale poznám padělek ? Nepoznám... Proto kupuju Brisk a je to.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.11.2016 v 13:23 | Nahoru | #59925
Čmoude, kurňa, si děláš srandu?
Sem enom napsal, že když kontroluješ jiskru, teda esli svíčka svíčkuje, tak by měla byt ukostřená.
A netočit motorem při zaplém zapalování a mět svíci volně visící na kabelu - neukostřenou...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.11.2016 v 13:27 | Nahoru | #59926
Nikdy jsem z benzínem problém neměl. Na zimu vždy plné nádrže do všech strojů - kvůli korozi. Na jaře pustím benzin a chytne jako by stála dva dny.. Olej plná syntetika od castrolu a nikdy se nic nerozložilo. Tohle se děje opakovaně zimu co zimu..

(reakce na) Jawablázni

15.11.2016 v 13:55 | Nahoru | #59927
Zdenalbenal> aha já těm cizím řečím moc nerozumím,tak mně tam zmátlo to namontovaná svíčka (chápu jako zašroubovaná v hlavě) A že se zkouší přiložená na kostru, tak to je jasné sportovče

Jawablázni

15.11.2016 v 16:09 | Nahoru | #59928
Čmoude, až sem si to po sobě přečetl, postřehl sem, že bych mohl nekeho "fixírovat" .
No ale nakonec sme se pochopili, i když mluvíme každý jinou řečí, hehe...
Martine, mě se jednů podařilo nastartovat hujdu se zkysaným benzínem .
To byla taková střelba, už sem počítal, kolik že stojí nové zapalování...tak sem nalél čerstvý, hořlavý benzín a motorka jela normálně.
Ten starý sem vyvrčel v Teře - žádné brikule na chodu motoru sem nepozoroval...
A fčíl mudruj .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.11.2016 v 17:08 | Nahoru | #59929

fidlimydli píše: Ano, přihlásili je. Bylo to v roce 2008 a to ještě Velký bratr neměl takovou moc.
Tenhle je jeden z nich.

Dnes v naší svobodné zemi můžeš přihlásit pouze současnou ofiko EU specifikaci, nebo veterán.



Martin je "náš" a také se s námi občas sveze, nebo zajde na motoschůzi / či zajede na Chatoslet. Ti kluci jsou více čundráci, než-li motorkáři. Ale, když říkám čundráci = pak s vééélikým """Č""" (Sibiř, Kamčatka...atd.). Nakonec ta Indie byl jen čundr a motorky pouze nutnost konečného náhradního řešení. Stejně jako nápad dojet na tom domů a nebo vydat se do Indie a vrátit se na motorkách s absencí ŘP ! K tomu na Enfieldech, když si na tom neumějí ani nic udělat = tedy neuměli.

Naposledy editováno 15.11.2016 17:16:12

(reakce na) Jawablázni

15.11.2016 v 17:11 | Nahoru | #59930
milan1963> Poznáš, podle rozházených písmen a země výroby...

Jawablázni

15.11.2016 v 18:11 | Nahoru | #59931
Na jawách používám svíčky Brisk a nikdy s nimi neměl žádné problémy. Jedninej problém kdysi s plechovou fajfkou a zpuchřelým kabelem v kombinaci s deštěm. Hroch má svíčky NGK a taktéž jsem za dobu, co ho mám nezaznamenal žádný problém. Jen pravidelná výměna dle servisního intervalu.
Edit: písmenko

Naposledy editováno 15.11.2016 18:12:08

(reakce na) Jawablázni

15.11.2016 v 18:12 | Nahoru | #59932
Franky>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.11.2016 v 07:36 | Nahoru | #59933
MartinED250> Tak to máš celkem ojedinělé štěstí a nebo tankuješ něco, kam zapomínají dávat povinnou ekosložku. :)
Plnou nádrž bych si už nedal, to platívalo kdysi, dnes vše vyčepuju do kanystrů z plastu a pokud to jde, ještě vymáčknu vzduch tak, aby v kanystru byl jen benzín.
Moje zkušenost přesně jak píše Zdenál. Po půl roce to požere jen MF70, která vyjezdila snad vše co se do ní kdy nalilo. :)
U motorek nechávám vyblafat i karb, protože se z toho oleje stane jinak žvejka neředitelná benzínem.
Já díky sněhu nejezdím několik měsíců, ale vy co to taháte co chvíli, asi zimování řešit nemusit.

(reakce na) Jawablázni

16.11.2016 v 08:15 | Nahoru | #59934
Verdom> s tim benzínem to dělám stejně jako Martin, plná nádrž vyjedu karburátor a ještě tam kápnu aditivum a na jaře normálně startuju.Ten čas co to leží zimním spánkem,maji některé delší třeba od půlky října do konce května 7 měsíců.Třeba Panelku jsem letos vytáhnul až v půlce října a stála od konce září předešlého roku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.11.2016 v 08:19 | Nahoru | #59935
Verdom> S benzínem mám stejné zkušenosti jako Martin. Na Číze i po roce stání (možná i více) chytla na první zápalku a jela bez problémů.

(reakce na) Jawablázni

16.11.2016 v 08:30 | Nahoru | #59936

Kire640 píše: Verdom> S benzínem mám stejné zkušenosti jako Martin. Na Číze i po roce stání (možná i více) chytla na první zápalku a jela bez problémů.


Taky benzín neřeším,co zbylo v nádrži je v nádrži,kdykoliv jdu do garáže tak motorkou na stojánku zamrdlám aby se benzín rozlítal po nádrži a na jaře doleju co chybí a startuju bez nějakého čištění karbece,ten jsem čistil asi předloni od té doby jezdí,svíčky dávám NGK B7HS ty jsou jako naše N14 a roztláčím jen když nedodržím obvyklej postup a nebo nezavřu nádrž,to to většinou uleju a nevím proč,ale roztlačuju zásadně ve společnosti,jako na obědě v Neveklově a na obědě Voldouchach,ale to bude nespíš tím přežráním a 180 se se mnou pak nechce tahat.

Jawablázni

16.11.2016 v 09:19 | Nahoru | #59937
Jak jsem psal, asi štěstí na kombinaci dodavatele benzínu a typu oleje,
mě po půl roce funguje bez problémů jen verva od benziny a power od shellu,
zbytek benzínů je letos a loni tragedie.
Mám doma i benzíny slité z motorek co se kdy opravovaly
a světe div se smrdí to jak bolavá noha,
ale i na ně se dá jet po přidání alespoň poloviny čerstvýho,
ale to co se děje s klasickou devadesát pětkou po půl roce nechápu.
Nejvíc mi ale jde na nervy ta žvejkavá pahmota z oleje v karbu.
A dělá to jak TSF, tak Lavio, tak nevim, zda to je olejema a nebo benzínem,
každopádně to co nechám prázdný (víčko nádrže sundám, aby to odvětralo) je naprosto v pohodě
a po dolití na jaře jede na vrknutí.

Jawablázni

16.11.2016 v 09:44 | Nahoru | #59938
Nikdy jsem neměl problém i s 95.. Do auta tankuju jednou za půl roku za 500Kč (jezdím na LPG). takže jde jen o starty a auto chytá v pohodě. Tak nevím..

Jawablázni

16.11.2016 v 10:04 | Nahoru | #59939
U auta je to asi šumák, pokud to není nějaký supermoderní háklivý stroj. Já měl problémy u škodovky jen jednou a to před drahně lety, když jsem měl v karbecu usazeniny hodné rudných žil kombinovaných s Lachemou. Pumpa kde jsem nabral byla vedle velké lakovny a odpadovejma ředidlama se pančoval benzín. Myslím že jsem to natankoval v Uhlířskejch Janovicích. Dojel jsem normálním způsobem akorát tak do Ratají. Z Ratají už jen pomocí sytiče a až na dlouhém spádu před Kolínem si to odkašlalo a jelo to skoro normálně. Doma jsem rozebral karbec a světe div se. To byla hegeš. No a včera jsme večer nastartovali avii po nejméně dvou letech stání a na naftu co je v nádrži stará snad deset roků

E. - asi nafta bez biosložek

Naposledy editováno 16.11.2016 10:05:23

Jawablázni

16.11.2016 v 10:21 | Nahoru | #59940
Bimbam > budeš dělat z Avie > Busíka < , jako má Čmoud .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist