globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

3.9.2016 v 15:20 | Nahoru | #59041
Milan--pěkná jen nezapomeň co nejdřív vyměnit olej v automatu a navštívit nějakého profíka přes automaty,na origo servis nespoléhej,je potřeba najít někoho kdo tomu fakt rozumí,pak bude automat šlapat,jak si budeš říkat,že dobrý,řadí to jezdí to tak skončíš jak soused,kterej dotáh nádhernou Lagunu a po 5ti tis km převodovka v řiti,dodnes stojí jako pomník před bytovkou.A pokud to má ještě origo rozvody tak ty taky vyměnit,pokud je má měněné tak to má dalších 100tis klid.

Náhradních dílů na Oply je na netu hafo,takže z ostatního strach mít nemusíš.

Naposledy editováno 03.09.2016 15:22:50

Jawablázni

3.9.2016 v 16:28 | Nahoru | #59042
Tak jsme dnes s mladým po dlouhý době dorazili do Huntířova na sraz . A jako vždy SUPER. Návštěva Jizerskohorského technického muzea neměla chybu. A i Rozhledna Královka byla fajn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.9.2016 v 17:02 | Nahoru | #59043
Miraz250> Ahoj.Pěkně si Hondičku užíváš,ty to máš jako závod v poznávání domoviny.

Jawablázni

3.9.2016 v 17:35 | Nahoru | #59044
nejde mě nahrát fotka...

Naposledy editováno 03.09.2016 17:36:42

(reakce na) Jawablázni

3.9.2016 v 20:11 | Nahoru | #59045

Béďa17 píše: Miraz250> Ahoj.Pěkně si Hondičku užíváš,ty to máš jako závod v poznávání domoviny.

A to jestli ráno nebude pršet tak zas někam na chvilku vyrazim. Musim využít volného výkendu, pak budu dlouho makat než si zas na to sednu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.9.2016 v 22:16 | Nahoru | #59046
Já dnes dal 140 km na Travelu a dostal jsem se tak na 500 km pro první garanční prohlídku v Jawě. Byl jsem na závodech historických vozidel do vrchu Zbraslav-Jíloviště. Po dlouhé době jsem viděl na veteránské akci převahu předválečných strojů. Nejstarší stroj byl řemenový motocykl Torpedo z českého Kolína z roku 1907. Startování stroje a jeho jízda prostě zážitek.













(reakce na) Jawablázni

4.9.2016 v 13:16 | Nahoru | #59047
elevator> Pořadatelé Zbraslav - Jíloviště chtěli zabránit "embéčkománii" a jiným "mániím" poválečných strojů, takže na soutěž smí vozidla jen do určitého roku výroby , tuším 1960. Proto se vše vrací ke starým dobrým časům, kdy stroje staré minimálně 70 let mají převahu. Poválečné tudory, péráky apod. je jen doplňují, což je podle mě velmi dobře.
Náš klub pořádá sraz za dva týdny, ovšem ten luxus brát převážně předválečné stroje si dovolit nemůžeme. Ona ale taková hezky zachovalá první 634 má taky svoje kouzlo.




Tímto zvu Jawablázny.

Jawablázni

4.9.2016 v 15:53 | Nahoru | #59048
TADY je pár fotek z minulého týdne z courání po středních a severních čechách.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.9.2016 v 16:51 | Nahoru | #59049
Tož kurňa všecy se vejletujou a já makám no snad to vyjde příští tejden nebo ten přespříští to mám tejden dovču ,děti budou ve škole,manželka v práci a jako na potvoru bude celej tejden chcát.

(reakce na) Jawablázni

4.9.2016 v 17:19 | Nahoru | #59050
Vlasťák1973> Bohužel dneska jsem chtěl taky vyrazit na malý výlet. Oblíknul jsem se, vytáhl motorku z garáže a chtěl jsem nastartovat a nic klekla baterka. Ale s tím sem počítal, protože už při koupi mě upozornili že je špatná baterka. Ale jak jsem hodně jezdil, tak jsem doufal, že vydrží, nevydržela.

Jawablázni

4.9.2016 v 19:40 | Nahoru | #59051
Dneska výlet na výstavu veteránské techniky Žlutava fotky už ani nedávám.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.9.2016 v 23:23 | Nahoru | #59052
Od pátku do dneška krásné chození po Česko-saském Švýcarsku s manželkou a dcerou, ubytovaní jsme byli v obci Studený kousek od Jetřichovic, potkávali jsme i spoustu motorkářů, ještě se tam v budoucnu určitě někdy vypravíme.











A teď dotaz - neznáte někdo kemp Žofín v Novohradských horách? V úterý odjíždím s motkou na Šumavu a chci to vzít přes Novohradské hory, že bych tam dal ve středu jednu pěšárnu na Kamenec. Bližší ubytování k Pohoří na Šumavě jsem nenašel, leda že bych to dal někde poblíž na divoko, ale to se mi moc nechce. Ve čt pak budu pokračovat do kempu do Antýglu.

(reakce na) Jawablázni

5.9.2016 v 07:49 | Nahoru | #59053
Jirka_S> Kousek od Pohoří je krásnej penzion Baronův most , v Pohoří jsou taky nějaký penziony mám takový tušení. Vyzkoušený je nemám, já tam vždycky spal někde v lese

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.9.2016 v 09:26 | Nahoru | #59054
K těm Bimbamovým problémům s dvouválcem ČZ 250 - zřejmě tam byly "čerstvé", tepelně neustálené odlitky na písty.
Ono se to dá taky poznat tak, že se nový píst dá do trůby, kerá se zapne na plný kule a píst se tam v ní nechá tak hodinu a pak se trůba vypne a nechá se schládnůt aj s tým pístem.
Pokud se na pístu objeví rozměrové odchylky, nebyl odlitek podroben stárnutí.
A máme dvě možnosti - píst vrátit a nebo opravit. Pilníkem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.9.2016 v 10:36 | Nahoru | #59055
Milan - v nových auťákách se lautr nevyznám, ale zaujaly mě písmenka vedle toho kvedlátka v místě kde bývá šaltpáka. Je tam shora dolů P RND čili pro mě jak to tak čtu tak Praga RND kdysi dávno zvaný "randál".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.9.2016 v 12:19 | Nahoru | #59056

Zdenalbenal píše: K těm Bimbamovým problémům s dvouválcem ČZ 250 - zřejmě tam byly "čerstvé", tepelně neustálené odlitky na písty.
Ono se to dá taky poznat tak, že se nový píst dá do trůby, kerá se zapne na plný kule a píst se tam v ní nechá tak hodinu a pak se trůba vypne a nechá se schládnůt aj s tým pístem.
Pokud se na pístu objeví rozměrové odchylky, nebyl odlitek podroben stárnutí.
A máme dvě možnosti - píst vrátit a nebo opravit. Pilníkem.

to by ovšem měl řešit motorář,ne zákazník.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.9.2016 v 13:45 | Nahoru | #59057
nemako> To, samozřejmě, ano.
Já jen považoval za užitečné, když se objevují na trhu trochu nehotové věci, aby se o tem vědělo.
Furt je lepší písty napřed upéct, než postupně opravovat totéž a mít přebytečný materiál namatlaný přes kroužky a na válci.
Je to srandovní, že se objevují problémy, známé spíše motoristům před válkou...a to se hrdě bijem v prsa, jaké máme suprové mašiny, řízené počítadlem, ale na technologickou kázeň se zapomíná...
Taky sem na to hleděl jak husa do flašky - tohle by se přece už dávno stávat nemělo...

(reakce na) Jawablázni

5.9.2016 v 15:58 | Nahoru | #59058
Bimbam> Pragu RN (RND) samozřejmě znám, dokonce jsem s ní dvakrát v životě jel , je to něco úžasného ! Vůbec by mi nevadilo ji mít doma. Jenže kde ji garážovat ? A potom ji živit, bere až 35 litrů benzinu na 100 km...
U toho Opela ta písmena znamenají parkování, zpátečka, neutrál a dopředu. Budu si muset zvykat, abych na křižovatce před semafory nedal "R". To by se asi ti za mnou divili...
Jen by mě zajímalo, jak to má vyřešené motorka - automat, třeba ta nová Afrika. Motorku s automatem si neumím představit.

Jawablázni

5.9.2016 v 16:06 | Nahoru | #59059
Toš se přidám s jednou kýčovkou cestou do Květné zahrady v Kroměříži.








(reakce na) Jawablázni

5.9.2016 v 16:09 | Nahoru | #59060
Zdenalbenal> jeden známej na jawách opravdu cestuje,mnoho desítek tisíc km. má docela velkej servis a je i sám hodně šikovnej a ve starejch verglech se vyzná. problémy s pístama řeší prakticky furt pokud sežene starej originál,tleská i nohama

(reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 07:58 | Nahoru | #59061

Zdenalbenal píše: K těm Bimbamovým problémům s dvouválcem ČZ 250 - zřejmě tam byly "čerstvé", tepelně neustálené odlitky na písty.
Ono se to dá taky poznat tak, že se nový píst dá do trůby, kerá se zapne na plný kule a píst se tam v ní nechá tak hodinu a pak se trůba vypne a nechá se schládnůt aj s tým pístem.
Pokud se na pístu objeví rozměrové odchylky, nebyl odlitek podroben stárnutí.
A máme dvě možnosti - píst vrátit a nebo opravit. Pilníkem.


Věřte pístům BERTA. Maďaři je umí dobře. Kam se na ně hrabě nynější ALMET... S Bertou jsem neměl nikdy problém.

Jawablázni

6.9.2016 v 08:28 | Nahoru | #59062
Martine a jakej píst má tvůj brácha v té hryzací tuším dvěpade?

Jawablázni

6.9.2016 v 09:50 | Nahoru | #59063
Almet Kdysi jsem nechtěl nic jinýho. Podle mne se u nich zhoršil matariál pístu, zpracování mají dobré. Bertu jsem al do svého závodního stadiona, který má více jak o 100 procent větší výkon než série a nikdy nebyl problém. Ve všech 50ccm mám Bertu a nikdy se nic nehryzlo.

Naposledy editováno 06.09.2016 09:51:00

Jawablázni

6.9.2016 v 10:22 | Nahoru | #59064
INSTRUKCE PRO STK č. 7/2016

Postup při kontrole výrobní čísla a výrobní štítky malých motocyklů JAWA 50 typů 550, 555, 05, 20, 21 a 23 (MD) V souvislosti s množícími se dotazy a nejednotném postupu kontrolních techniků v případě kontroly výrobní čísla a výrobního štítku u malých motocyklů JAWA 50 typů 550, 555, 05, 20, 21 a 23 se rozhodlo Ministerstvo dopravy zaujmout následující stanovisko a stanovit závazný postup.

Pro vozidla uvedených typů příslušný správní orgán (Ministerstvo dopravy ČSR, Ministerstvo dopravy a spojů) odsouhlasil schvalování typu s následujícím povinným značením:a) výrobní číslo motoru, vyražené v horní části motorového bloku,
b) výrobní tovární štítek upevněný na hlavě rámu.
Z výše uvedeného plyne, že výrobcem Povážské Strojárne, národný podnik –Považská Bystrica nebylo vyráženo výrobní číslo rámu, kdy výjimka o nevyražení čísla rámu se v dokladech k vozidlu nikdy neuváděla. Přesto za dlouhodobého používání malého motocyklu JAWA 50 docházelo však kindividuálnímu vyrážení výrobních
čísel vozidla (rámu). S ohledem na výše uvedené skutečnosti a v souladu s tímto stanoviskem nelze hodnotit nevyražení výrobního čísla na rámu malých motocyklů JAWA 50 typů 550, 555, 05, 20, 21 a 23 jako závadu technického stavu podle kontrolního úkonu 0.2.1.1 ve smyslu Přílohy č. 4 Instrukce pro STK č. 1/2012 s
odkazem na přílohu č. 7 vyhlášky č. 302/2001 Sb., o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, ve znění pozdějších předpisů. Rovněž jako závadu technického stavu podle uvedeného kontrolního úkonu nelze hodnotit ani dodatečné individuální vyražení výrobního čísla vpřípadě, že je shodné súdajem na výrobním (továrním) štítku. Zvláštní ustanovení: Provozovatel STK musí seznámit s obsahem instrukce kontrolní techniky STK nejpozději v den nabytí platnosti této instrukce. Do příručky jakosti zaznamená způsob, jak bylo zabezpečeno seznámení dotčených pracovníků STK s obsahem této instrukce.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.9.2016 v 11:02 | Nahoru | #59065
Hrnous - kdyby takhle zlobily jen fichtly.... mám jednu 350/634 kde není vyraženo číslo na rámu, jen na štítku a na motoru a měl jsem s tím problém podle toho na jakého technika jsem narazil. Dokonce jsem šel tak daleko že jsem odstranil barvožroutem barvu na rámu tam, kde bývá číslo vyraženo a ejhle, kde nic tu nic. Zatím to vždycky dopadlo tak, že ti technici co byli šťourové pak napsali do poznámek v protokolu něco jako - číslo rámu jen na výrobním štítku. A nálepku vylepili. Jak to bude příště je ve hvězdách.....

(reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 11:33 | Nahoru | #59066
Bimbam> Před prvním focením je dobré chybějící čísla vyrazit a dát do kupy. Příště už to (pokud projdou) nikdo podle mě řešit nebude.

edit: Martin ED250: Přesně, Almet mizérie, dělali jsme teplotní rozměrovou zkoušku u zadrbanýho motoru a posuzovali rozměry v deltě 300°C.
Nový Almet oproti starému a Bertě měl na stejném rozměru téměř dvounásobnou tepelnou dilataci.
Jako by to nebyla ani slitina na písty, ale na ešusy. Po očištění mazaniny ve válci a výměně pístu za Bertu se to prý už nikdy nehryzlo a přitom to dostalo několikanásobnou nálož. Karb a nic se neštelovalo a bohatost směsi zůstala i s mazacím poměrem stejná.
Takže i za mě Berta v poho.

Naposledy editováno 06.09.2016 11:59:24

(reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 11:42 | Nahoru | #59067
Bimbam> Čísla do té doby vyrazit, fotí se 12MP v makru, takže nepřichází v úvahu přebouchat stejné čísla na jiný rám, jednoduše aby v budoucnu byly na stejné pozici fotky jinak vyražené čísla..

Jawablázni

6.9.2016 v 13:14 | Nahoru | #59068
Jede někdo do Katusic ?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

6.9.2016 v 15:06 | Nahoru | #59069
Ty nové STK zahýbaly pěkně cenama přestaveb. Ještě nedávno chtěl majitel 80t a dneska ani za 40t horko těžko prodejné.
aukro.cz/jawa-350-634-chopper-i6347500989.html







Naposledy editováno 06.09.2016 15:06:54

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.9.2016 v 17:13 | Nahoru | #59070
elevator> Teď už jen čekat na novelu emisních limitů pro vozidla v běžném provozu, na zelené zóny ve městech a na úsvit ne dinosaurů, ale 2T motorů.
Snad to nepřijde, ale v tomhle státě je možné všechno. Ekovýpalné se minulo účinkem a ba naopak, dojíždějí se staroby do mrtě a průměrné stáří vozoparku šlo zase dál. Nějak vládní garnitůře nedochází, že těmahle opičárnama a buzeracema na vejplatě obyčejným lidem dvacijáš litrů nenaskočí, aby měli na novější pixlu. Spousta lidí auta nepřepisuje, aby se vyhlo ekovýpalnému, tak je provozovatel a majitel a je v tom jen bordel. Spousta lidí jezdí bez STK, bo by jí vůbec neprošli a nebo jim to je prostě jedno. Abbsurdistán hadr. A co se týče hnědočechů, tak tam to je to vše ještě na druhou.

Lobby automobilek zatím potřeba není, prodává se dost, ale až se přestane, oni na nás zase něco vymyslí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist