AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Miraz250 píše: Jirka4137> Matesmoto ji dělá za 140000kč.
Na to, kolik stojí jiné individuální stavby, to není špatná cena. Nové moto s vyběháním veškeré legislativy. Samozřejmě je to kvalitou jízdy veterán.3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: milan1963> Jak, bohužel japonec, jawa patriotismus je dobrý, ale svět na něm neobjedeš, na to potřebuješ něco spolehlivého a čerti se jak chceš, ale Jawa byla tenkrát vyráběna na cestu do práce a zpět, v sobotu na chalupu a ta kvalita přetrvala věky, nadarmo se neříká zlatý český ručičky, bo bez nich by ta jawa nedojela ani do konzumu pro rohlíky a v případě jawy jsou to spíš zašmírované ručičky...
Nemůžu souhlasit. Ten kdo se ve staré jawě musí furt vrtat, je buď fušer, nebo má obě ruce levý. Ta motorka normálně drží a to se mi několikrát potvrdilo. Dovolená na panelce bylo vždy o cca 3000Km za pár dní a nikdy jsem nemusel mít ruce špinavé. Doma jen běžná údržba. Komu tyhle stroje (do 350/640) - k novým se nevyjadřuju neslouží, je něco špatně. A strojem to nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Nemůžu souhlasit. Ten kdo se ve staré jawě musí furt vrtat, je buď fušer, nebo má obě ruce levý. Ta motorka normálně drží a to se mi několikrát potvrdilo. Dovolená na panelce bylo vždy o cca 3000Km za pár dní a nikdy jsem nemusel mít ruce špinavé. Doma jen běžná údržba. Komu tyhle stroje (do 350/640) - k novým se nevyjadřuju neslouží, je něco špatně. A strojem to nebude.
Lidem dnes jaksi nestačí, že to jenom jede a dojede a případně se to dá opravit. Taky obvykle nekoukají na černobílou televizi a neorají kravkou. Tak to je.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Nemůžu souhlasit. Ten kdo se ve staré jawě musí furt vrtat, je buď fušer, nebo má obě ruce levý. Ta motorka normálně drží a to se mi několikrát potvrdilo. Dovolená na panelce bylo vždy o cca 3000Km za pár dní a nikdy jsem nemusel mít ruce špinavé. Doma jen běžná údržba. Komu tyhle stroje (do 350/640) - k novým se nevyjadřuju neslouží, je něco špatně. A strojem to nebude.
Souhlas. Měl jsem před lety Jawu Chopper 350/639 Oilmaster z roku 1997 a šlapal mi bez poruchy. Za dvě sezóny a nějakých osm tisíc kilometrů se měnila jenom spojka (předchozí majitel měl asi rád ostřejší rozjezdy) a řetězovka. A jezdil jsem s ním za 3,5 l/100 km.
Vzpomínáte tu na konec Husákových časů – teď asi píchnu do vosího hnízda: Tehdy se k nám začala dovážet MZ 150 a ve srovnání s tehdejší Jawou 350 to byla lepší motorka (měla vpředu kotouč, byla lehčí, jela pod 3 i/100 km, atd.). Oproti ní byla Jawa 350 těžkej, nevzhlednej, humpoláckej krám. S hezčíma motorkama (640, Tramp, Chopper, Californian) začala Jawa až o pár let později... Nemůžu si pomoct, ale tak to tehdy bylo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Soudruzi z NDR tak v rámci mírného pokroku v mezích zákona Jawku pár metrů před propastí na chvilku předběhli dvout. podčtvercovým motorem. Ten jsme samo uměli taky navíc s dvojitým nebo asponˇ uzavřeným rámem prostě se kvůli neschopnosti dodavatelů RVHP nedostal čtyřtakt do výroby.
A to ani nezminˇuji geniální konstrukci pětidobého motoru Járy da Cimrmana .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U Milana nejde o peníze jenom o to že si to sám nikdy nekoupí .
Naposledy editováno 19.02.2016 12:03:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S Jawou je to malinko jiné - 650 byla absolutní DODO, 660 k tomu nemá ( aspoń některé kusy ) daleko , proto se dívám i jinam. Rád cestuju na motorce, kolem světa bych asi jel opravdu raději na Super Tenere 1200 než Jawě 350. Když jsem ale měl rok, kdy autem jsem najel za rok 3000 ale na motorce 13 000 km, uznáte, že 120ka i "stačí", ale motorka musí být na jiné úrovni.
Naposledy editováno 19.02.2016 12:19:41
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Stejně moto, u nás se stále vyvíjí, něco, co mělo vyrábět před 10-20 lety, místo toho, aby se vyvíjelo něco, co se bude za 10 let vyrábět, čili aspoň 2 generace dopředu. Soudruzi, tahle se nikam nedostaneme. Já si jawu nechám, ale novou si jistě nekoupím. Ovšem to je forum jawablázni, hodlám být tak leda jawa uživatel.
To milan: Ano, Fabia je lepší, modernější, bezpečnější, rychlejší, hezčí, absolutně bezporuchová, prostě je to NEJ auto, ale ten pocit fandovství ke značce mám pouze ve starším autě. Možná je to pro někoho nepochopitelné, ale u mně to tak je.
Fabia není NEJ auto. Je to normální auto. Sem tam porucha se normálně objeví, normální údržba nutná též. Normální auto. Máš právo jezdit v normálním autě. Nemusíš mít žádné výčitky. Když nehodíš ze skály tu 120ku ty, udělá to někdo jiný. Pokud ji ovšem nekoupí třeba bohatý nigerijský sběratel.
Žádný z těch překonaných starých vozů bych si znova nekoupil ačkoli jsem s nimi byl "spokojen".
Proč? Vysoká spotřeba, nízký komfort jízdy a vysoká nebezpečnost.
Mám se rád a spotřební vozidlo ve kterém jezdím sám nebo s rodinou by mělo mít jiné parametry než auto z dob,
kdy na silnici jezdilo pár aut a dálnice nebyly. Stačí se kouknout na crash testy.
A plně souhlasím se rčením, auto dělá dvě radosti. První když se kupuje a druhou když se povede prodat.
Dnes mám Xsaru (X1Break r.v.1997) má to stejnou spotřebu, čtyři airbagy, klimu, motor vepředu
a když jsem s ní jel třebas do Albánie, tak jsem po dni cesty vylezl a nebyl uvařenej a mohl chodit.
Ze stotřicítky by mě museli asi vytáhnout.
A ačkoli není shnilá a relativně v pohodě, asi zase bude čas koupit něco novějšího.
Ale každý to má jinak a nenechá si svůj postoj vymluvit.
Někdo se rád trápí, riskuje život a zdraví své ,svých blízkých případně svého okolí a někdo ne.
Tím momentálně nemyslím až tak uplně Milana,
na silnicích jsou k vidění i mnohem horší hroby.
Ale na koních už prostě také nejezdíme, i když to asi musí být nádhera a jako hobby super relax.
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |