globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 15:40 | Nahoru | #53971
nemako> Furt to bude cenově dostupnější než nová, prošpikovaná elektronikou..

(reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 15:45 | Nahoru | #53972

rancher píše: nemako> Furt to bude cenově dostupnější než nová, prošpikovaná elektronikou..

já nevím,nejsem vyloženej milovník replik a bez papírů už vůbec ne. navíc jsem nikdy s žádnou elektronikou neměl víc pakárny,než s tou jednoduchou na jawě.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.12.2015 v 15:46 | Nahoru | #53973
Otázka je,z jak kvalitních dílů to je poskládané?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 15:49 | Nahoru | #53974
Béďa17> Na to se stačí zeptat pár zdejších majitelů NOVÉ 640...jistě se rádi podělí o info :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 16:08 | Nahoru | #53975

hrnous píše: Béďa17> Na to se stačí zeptat pár zdejších majitelů NOVÉ 640...jistě se rádi podělí o info :)


Třeba u Lukáš Koudelík.........

(reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 16:10 | Nahoru | #53976
bimbo750> Jo..ten bude ideální případ :) Zakládá si něco jako adventní kalendář, akorát je to větší a je v tom na každý měsíc nová klikovka :)

(reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 16:10 | Nahoru | #53977
hrnous> Já nechtěl ukazovat prstem,poněvadž bych nechtěl být v jejich kůži.Prostě pokud dát tolik peněz do jawy,tak raději starou slušnou patinovku a udělat ji po technické stránce a ještě zbyde.Ale je to jen můj názor a píši to proto,abych si zvedl počet příspěvků a byl za kabrňáka.

Jawablázni

13.12.2015 v 16:12 | Nahoru | #53978
Ne všechny náhražky tuzemských dílů jsou šmejdy, prý jsou lepší přední i zadní tlumiče a přední brzdič s větším kotoučem. Celkově však nic moc, jak to vypadá.

Jawablázni

13.12.2015 v 16:13 | Nahoru | #53979
Onehdá mi psal nějaký nový potenciální majitel 640, jestli to má koupit a ptal se na vše možné technické..tak sem ho vyvedl z myšlenky, že motor je český.. Nedalo mu to tak psal do fabriky, jstli mu dají certifikát na původ motoru/dílů.. že kde se to vyrábí..to co mu řekli, o tom se mu asi ani nesnilo..předpokládám, že si to pak rozmyslel..

Jawablázni

13.12.2015 v 16:13 | Nahoru | #53980
Mimochodem Zbrojovka Březnice prý končí s výrobou zadních tlumičů.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.12.2015 v 16:14 | Nahoru | #53981
K čemu by je taky vyráběla..když se to dávno osazuje čínou, jaká se dávala už na travelky a spol..a ona ta čína celkem funguje..

(reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 16:18 | Nahoru | #53982

hrnous píše: K čemu by je taky vyráběla..když se to dávno osazuje čínou, jaká se dávala už na travelky a spol..a ona ta čína celkem funguje..

Pro nás majitele neasijských J640 jako náhradní díl. Ale to pochopitelně není rentabilní.

Jawablázni

13.12.2015 v 16:22 | Nahoru | #53983
Tak udělejme sbírku a kupme ty mašiny :) Taková jawablázní manufaktura na origo jawa díly by byla zajmavá :)

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.12.2015 v 21:53 | Nahoru | #53984
For Hrnous
Máš ten Loctite 3455 na lepení hliníku osobně vyzkoušené? Chci to pořídit - cena je cca 360,- tak abych to potom nevyhodil oknem. Představa je, že bych udělal v té spáře cca 1mm v drážku (jako pro svár) a tímhle to zalepil.

(reakce na) Jawablázni

13.12.2015 v 22:22 | Nahoru | #53985
Jirka_S> Mám asi 10 různách loctite, každé na něco jiného.. ono je to prosté, vyfrézuješ tam drážku, tu budeš fakt pořádně čistit v acetonu a spol a potom to tam kydneš..a kdyby se tomu cokoli časem nelíbilo tak tomu zespod uděláš z kousku hliníku malou dlahu a celé to zopakuješ..

Jawablázni

13.12.2015 v 22:36 | Nahoru | #53986
Když už tu byla zmíněna Škoda tak něco echt českýho (ale jako reklama dobrý )

(reakce na) Jawablázni

14.12.2015 v 11:04 | Nahoru | #53987

bimbo750 píše: Retro Konopnice.........koukám že za chvíli bude retro i hovno co někdo před pěti lety vysral....



Tak samozřejmě, že originál kus je originál kus, "retro" je pokaždé replika, která už nemá tu historickou hodnotu. Spíš šlo o to, že tady se jedná o složeninu z původních dílů, originál motor a ne nabastlený nějaký čínský, takže to pak pro někoho jakžtakž smysl má. Padlo tu někde slovo o Enfieldu - ano, ten sice vypadá jako originál, ale je na něm narvaná stříkačka a to je jako namontovat do Chevroletu Bell Air motor 1.2HovnoToPojede. Kdežo zmíněná Jawa je pořád původní konstrukce, nesprzněná moderními prvky.

Jinak ale každopádně souhlas, že jak dneska u něčeho vidím napsáno "retro", automaticky se pousměju a dávám od toho ruce pryč. Ve svém oboru to vidím každou chvíli - třeba ta "retro" rádia" s gramcem, prodávaná pod různými značkami:



To je tak "retro", že by se hladové prase posralo až za ušima. Uvnitř je samozřejmě moderní digitální elektronika, ale hlavně - ten "gramec" je furt to samé čínské plastové šásko, jaké se používá na různých čínských věžích už přes 30 let!!! Takže i zadarmo je to předražená hračka, žádná hmota, lehký, plastový talíř, rameno není vyvážené, takže velký přítlak - zkrátka není to gramec, ale soustruh. Takže kdo si chce zkurvit desky, nechť si to koupí. Navíc to s těmi malými bočními repráčky beztak hraje hůř, jak z prdele. Bohužel lidi jsou tupohlavé diletantské ovce, tak si to klidně koupí a pak s nestačí divit. Nebo se s tím pochlubí a pak čumějí jako vrána do demižonu, když já se jim vysměju a musím jim oznámit, že mají doma předraženou hračku, navoněnou bídu, která nemá lautr žádnou hodnotu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.12.2015 v 11:07 | Nahoru | #53988
všichni> Tak zpětně dočítám příspěvky a jak tak vidím, tak se pomalu stávám celebritou

Ne ... tak pravdou je, že ta klikovka mě nasraštvala, ale na druhou stranu přiznali ve fabrice chybu a bezplatně ji vyměnili. Příští rok udělám ještě větší zátěžovou zkoušku a jestli vydrží, tak jenom dobře a jestli se to znovu vysype, tak to už nebudu řešit tak slušně, jako doteď, ale řádně jim vyčiním a budu požadovat repasovanou staré výroby nebo navrácení peněz za ni a seženu si ji sám. Jinak když se tak podívám zpětně, tak to byla nejspíš jediná závažná závada - nepočítám rozpojenou spojku v elektronice či jiné prkotiny, kterých pár bylo.

Co se týče nových dílů, tak se musím zastat, že třeba přední vidlice jsou bezkonkurenčně lepší než ty březnické. Mají progresivní pružiny a podle toho také vypadá průběh tlumení. Přední kotouč sice může vypadat dost "hamatně", ale jeho funkce je dost dobrá - neblokuje se tolik co původní malý.

Musím vyvrátit informaci, že zadní tlumiče se osazují asijské - jsou březnické, mají pod pružinou březnickou samolepku s vyraženým datem výroby.

No a co se týče celku, tak se nemůžeme divit, že se kvalita posouvá dolů a poměr asijských dílů stoupá. Pokud by tomu tak nebylo, tak by nemohla být cena motocyklu již deset let stejná, to prostě při inflaci nejde - takže jsou dvě možnosti - buď bude výrobce držet cenu na stálé hranici za stoupajících nákladů a tím se mu bude snižovat zisk, což odporuje filozofii kapitalismu, nebo zkrátka musí ty náklady tlačit dolů. No a to jedině použitím méně kvalitních dílů. To je fakt, se kterým nenadělá nic sebelepší výrobce.

Na druhou stranu v okamžiku, kdy by se zvýšila cena, tak budou všichni kritizovat, jak je možné zvyšovat cenu u takového výrobku apod.
Novou J350/640 si lidé nekupují proto, že je to technologická špička, ale proto, že jim stačí koncepčně 20 let starý stroj a je příznivá cena. Za ty prachy nic lepšího nového nekoupíš. Samozřejmě v tom musí hrát roli i částečné zapálení pro značku.

Jawablázni

14.12.2015 v 11:09 | Nahoru | #53989
Ty čínské zadní tlumiče jsou jako PŘÍPLATKOVÁ výbava, stačí si o ně říct a doplatit

Jawablázni

14.12.2015 v 11:27 | Nahoru | #53990
No vida je, tuneláky našich peněženek, nejen že jsou čínské levnější, jsou navíc i za příplatek, čili fabála vydělá dvakrát. nemají to špatně vymyšlené Holt kapitálisti a vytanula mi na mysli věta toho tlustého chlapečka z dobrého seriálu Bylo nás pět - ...byznys je byznys....(jak s ním mladej Bajza hrál u nich doma jakousi hru typu Dostihy a sázky nebo co, ale samozřejmě prvorepublikovýho

Lukáš - tak vona to byla klika co se přidíralo a ne píst v hrnci? Co bylo u té kliky špatně?

(reakce na) Jawablázni

14.12.2015 v 11:28 | Nahoru | #53991

LukasKoudelik píše: všichni> Tak zpětně dočítám příspěvky a jak tak vidím, tak se pomalu stávám celebritou

Ne ... tak pravdou je, že ta klikovka mě nasraštvala, ale na druhou stranu přiznali ve fabrice chybu a bezplatně ji vyměnili. Příští rok udělám ještě větší zátěžovou zkoušku a jestli vydrží, tak jenom dobře a jestli se to znovu vysype, tak to už nebudu řešit tak slušně, jako doteď, ale řádně jim vyčiním a budu požadovat repasovanou staré výroby nebo navrácení peněz za ni a seženu si ji sám. Jinak když se tak podívám zpětně, tak to byla nejspíš jediná závažná závada - nepočítám rozpojenou spojku v elektronice či jiné prkotiny, kterých pár bylo.

Co se týče nových dílů, tak se musím zastat, že třeba přední vidlice jsou bezkonkurenčně lepší než ty březnické. Mají progresivní pružiny a podle toho také vypadá průběh tlumení. Přední kotouč sice může vypadat dost "hamatně", ale jeho funkce je dost dobrá - neblokuje se tolik co původní malý.

Musím vyvrátit informaci, že zadní tlumiče se osazují asijské - jsou březnické, mají pod pružinou březnickou samolepku s vyraženým datem výroby.

No a co se týče celku, tak se nemůžeme divit, že se kvalita posouvá dolů a poměr asijských dílů stoupá. Pokud by tomu tak nebylo, tak by nemohla být cena motocyklu již deset let stejná, to prostě při inflaci nejde - takže jsou dvě možnosti - buď bude výrobce držet cenu na stálé hranici za stoupajících nákladů a tím se mu bude snižovat zisk, což odporuje filozofii kapitalismu, nebo zkrátka musí ty náklady tlačit dolů. No a to jedině použitím méně kvalitních dílů. To je fakt, se kterým nenadělá nic sebelepší výrobce.

Na druhou stranu v okamžiku, kdy by se zvýšila cena, tak budou všichni kritizovat, jak je možné zvyšovat cenu u takového výrobku apod.
Novou J350/640 si lidé nekupují proto, že je to technologická špička, ale proto, že jim stačí koncepčně 20 let starý stroj a je příznivá cena. Za ty prachy nic lepšího nového nekoupíš. Samozřejmě v tom musí hrát roli i částečné zapálení pro značku.



Přijde mi, že s tou klikou si zase asi nebudeš až tak moct vybírat, pokud budeš chtít opravu po fabrice... A jawa= příznivá cena.... otázka, co za tu cenu, jak se říká, lacené=2xplacené, Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovt levné věci... atd atd. 350ku2T si koupí někdo ze sentimentu v optimistickém očekávání, že je snadnost oprav, ale ta byla, když byly díly dobře dostupné v každém městě v Mototechně na úrovní dnes obcí s rozšířenou působností, aspoň pokud jde o spotřebák a v každém okresním městě bylo něco od moto.
Opravitelnost jawy ovšem nevychází z geniality koncepce, ale je to z nouze ctnost... Třeba inbusový šroub pod motorem na upevnění do rámu 638/40 vymyslel genius, který nepředpokládal, že si mongolský pastevec nebude schopný vykovat vedle jurty šestihran. Vlastně je hanba, že je tak jednoduchý stroj dost poruchový. Při té jednoduchosti měl být dovedený k dokonalosti aspoň ve spolehlivosti....

Jawablázni

14.12.2015 v 11:35 | Nahoru | #53992
Ony ty číňani jsou fakt lepší, než ta zbrojovka..pozor na to..

Jawablázni

14.12.2015 v 11:35 | Nahoru | #53993
No a mám tady problém pro Čmouda - on je vzdělanej elektricky - kde hledat závadu, když mi šestivolt dynamovej se zapnutejma potkávacíma světlama nedobíjí ani 6,2V na dost vysoký otáčky který odpovídají cca 80-90km/h ? Relátko dobíjecí vyměněno zkušebně za jiný , který odpovídá watáží dynamu (75W) a na motorce osazené stejným dynamem (250 číza sportka) to světlo ukrmí bez problémů i na volnoběh ? Problém je stále stejný i když vyměním dobíjecí relátka. Těma to zdá se nebude. Jedná se o Tasmánce, čili třindu 634.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.12.2015 v 11:50 | Nahoru | #53994
Otázkou je, jestli to VŮBEC dobíjí.. takže zkusit nakopnout a odpojit baterku - bez elektroniky to nebude problém.. posléze pohledem oka sledovat zpětný spínač - tan sepne a drží když vůbec připojí dobíjení k soustavě a pokud tak také napěťový regulátor, který v podstatě kmitá.

(reakce na) Jawablázni

14.12.2015 v 11:54 | Nahoru | #53995
hrnous> když odpojí baterku,tak zdechne. 6,2V je jasný,že nedobíjí

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.12.2015 v 12:01 | Nahoru | #53996
No tak první věc, změřit jestli jde buzení, tj multimetrem šáhnout na přívody do statoru - těch cívek co se netočí..

(reakce na) Jawablázni

14.12.2015 v 12:03 | Nahoru | #53997
hrnous> jde to přes pojistku?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.12.2015 v 12:06 | Nahoru | #53998
Neměla by tam být, v podstatě změř napětí mezi M a D regulátoru - pakliže je to krabicové venkovní provedení

(reakce na) Jawablázni

14.12.2015 v 12:08 | Nahoru | #53999
hrnous> mě to jen zajímalo,kdyby náhodou. zatím všechno jezdí a dobíjí.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.12.2015 v 13:08 | Nahoru | #54000
Kdyby to někdy někoho zajímalo, tak přeprava Jawky z Prahy do Buenos Aires vyjde na 380E jedna cesta..teď jsem to zjišťoval u dopravce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist