AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vtejdnu bylo Barborky tak panelka-Barborka by taky šlo.
Naposledy editováno 07.12.2014 10:15:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ještě se chci zeptat - dneska jsem rozebral komplet karburátor a jediné co nevím jak demontovat je emulzní trubice. Hlavní trysku, která byla poškozená jsem vyšrouboval, ale jak na tu emulzní trubici to tedy nevím. Karburátor potřebuje komplet vyčistit, nový plovák (příp. opravit), hlavní trysku atd.
Kvůli karburátoru jsme prodali (dcera) Sierru. Vyčistil jsem ho, seřídil a auto nejelo. Nový majitel dal do auta karburátor vyčištěný ultrazvukem a auto jelo. Ultrazvuk je novinka, která dělá divy.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Robertek píše: Díky za tipy Jinak prozatimní poznatky - oproti 592 jede 559 jako drak, fakt nevím čím to sakra je, oba motory jsou stejný. 592 měla tak nízkej výkon, že byl velkej problém řadit mezi trojkou a čtyřkou, 559ka se neptá a rychlosti jenom polyká, dokonce i do kopců, kde jela 592 sotva na trojku... Oba motory jsou v dobrý konvici, vejfucky nezasraný...
JAWA 250 typ 559.....14 koníků
JAWA 250 typ 592.....13 koníků
asi je ,ale každá jinak spřevodovaná
Naposledy editováno 07.12.2014 16:04:21
Vyndej ze sání ten bazmek nebo dej chobot z 559, dej trysku z 559 podle karbu (92 tuším) a mělo by to být stejné jak 559 (není-li vyrajtovaná).
Edit: Na sekunderu někdo píše 18z někdo 19z. Je to skoro jedno. S 18z jde líp vytočit v kopcích.
Naposledy editováno 07.12.2014 20:05:06
Sema - nevím, zkusím omrknout.
Jinak při šlapání na páku jsem poznal u 559 větší odpor.. 592 asi bude na výbrus..
Naposledy editováno 07.12.2014 19:45:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: Vlasťák1973> Díky za tip. Potřebuji komplet plášť i s koncovým dílem, je to dost poškozené. Tak kdybych šel do toho z aukra, tak mi bude chybět ten koncový díl.
Ještě se chci zeptat - dneska jsem rozebral komplet karburátor a jediné co nevím jak demontovat je emulzní trubice. Hlavní trysku, která byla poškozená jsem vyšrouboval, ale jak na tu emulzní trubici to tedy nevím. Karburátor potřebuje komplet vyčistit, nový plovák (příp. opravit), hlavní trysku atd.
Ahojky-karbec čistím kompresorem,pořádně vyfoukat a je čistej,trysky maj bejt hlavní 93(doporučuju sehnat 94 co ji tam mám tak jsem nepřidřel a jede to na plnej furt) volnoběžná 50,plovák jsem též měnil od té doby se neuchlastává,přes zimu budu dávat novej rozvoďák a menší 15zubé kolečko,dle int diskuzí to s ním jede
v kopcích líp,každej rok přez zimu dávám novej olej a novou svíčku NGK,možná je to na 4-5tis co najedu zbytečné,ale udržba muší bejt,a ještě chci dát el dobíjecí relé,co ho máme na Sportce tak baterka drží celej rok bez dobíjení,já ji musím 2-3x dobít.
Tu kocovku na výfuk taky občas na aukru vidím na prodej,jeden čas tam byla nová černá a já ji nevzal což mne teď séééře.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vlasťák1973 píše: ..a ještě chci dát el dobíjecí relé,co ho máme na Sportce tak baterka drží celej rok bez dobíjení,já ji musím 2-3x dobít
.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Čmoude celej víkend byl o chlup.. 592 jawa má oproti 559 menší kompresi, menší hlavní trysku, silnější dynamo kvůli blinkrům a jiné tlumiče ve výfucích (tiší)
Myslel jsem, že 592 měla stejnou hlavu jako 559 a kompresní poměr 7,7:1
http://veteranportal...ikace-a-rozdily.html
Ale máš asi pravdu, protože někde je uváděna komprese pro 592 8,1:1
Edit: Co se týče trysek, tak 592 měla nejen jiné trysky, ale v podstatě jiný karburátor.
http://jawarmaniak.w...ika/karburatory.html
A díky clonce v sání i jinou trysku (tuším 80)
Pokud se vyoperuje ta clonka ven, musí se dát větší tryska,
jinak by to bylo moc chudý!!
Co se týče výfuku, tak co vím, tak byly jen delší píšťaly.
Naposledy editováno 08.12.2014 06:55:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Verdom> tak u 639 je to přesně opačně a myslím i tady,bez clonky menší tryska.
U 353 s drátěnkou je větší tryska (96-100) protože má sání menší odpor,
než u 559 s papírfiltrem, tam trysky 92-96, pokud tedy použiješ stejný karb.
639 moc neznám, tak tam nevím, kde to má clonku a jak je dělaný karb.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Verdom> aha myslel jsem,že je řeč o clonce a né o filtrech.
No o clonce, která podobně jako jemnější filtr brání většímu přísunu vzduchu do motoru.
Teda alespoň si myslím, že kvůli tomu tam clonka je
a tím, že má menší průměr jak difuzor,
škrtí sání čímž obohacuje směs a proto je potřeba menší tryska aby směs nebyla tak bohatá a byl poměr vzduchu a benzínu zachován.
Ale jak jsem psal 639 neznám,
možná to tam je ošéfováno ještě nějak jinak,
protože při větším škrcení přístupu vzduchu přidávat na průměru hlavní trysky
mi přijde divné.
Edit: Leda by u 639 nebyla clonka ve filtrboxu jako u 592,
ale mezi karbem a válcem.
To by bylo něco jiného.
Naposledy editováno 08.12.2014 09:25:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše:
Bylo to o chlup
Jsi to trochu přehnal s velikostí vánočního stromku
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Ona 592 byla změněna kvůli novým předpisům pro roj 1970. Povinné byly blinkry a nižší hluky. proto ta změna na kompresi, karburátoru a výfuku. Liší se to jen tím, že na koncové čepičce v doutnících je naletovaná trubička směrem dovnitř tlumiče. 559 měla jen koncovky bez trubičky.
A co udělal každý kdo 592 měl?
Vypáral clonku, dal místo HT80 tu HT92 co měla 559,
odstranil škrcení a byl na výkonu stejném nebo vyšším jak měla 559. :)
Resp. všechny co se ke mě dostaly to tak měly,
takže sehnat originální stav není úplně jednoduché.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
asi budu za pitomce, ale mám dotaz ??
Co je ta to clonka (restrikce)
Dělám JAWU 250/ 559 ... mám tam tento fírbox...viz foto.
Ta clonka ?????je ten bazmek pod číslem 2....????
Jinak SESA má v katalogu na JAWA 559 nakreslené oba karburátory ...se sitičem i bez.
Na JAWĚ 634 by taky měla být nějaká restrikce....Už jsem , ale dělal dvě a nikdy jsem nic nenašel....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |