AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Zrovna Boxera zastavila sama Jawa kvůli tomu, že raději nedělat nic než muset prodávat motor, který odlévá rusák, tedy který teče mezi póry ..
Zdroj?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Zrovna Boxera zastavila sama Jawa kvůli tomu, že raději nedělat nic než muset prodávat motor, který odlévá rusák, tedy který teče mezi póry ..
Hlavně to byl naprosto nesmyslný, konstrukčně zpackaný paskvil, dle ducha jawy zatížený hmotností hrocha a slabým výkonem..
A nyní seznam bolševiků:
Soichiro Honda, který v roce 1968 ničemně vytrhl Hailwoodovi sedačku z pod zadku, zrušil závodní oddělení a vývoj běžných motorek tím zcela ustrnul.
Kawasaki Heavy Industries, kteří nepochopitelně zrušili projekt KR250 a KR350, poté, co Mang a Ballington získali osm světových titulů, čímž vývoj ve firmě zcela ustrnul
Suzuki Motor Corporation, kteří zrušili projekt RG500 / RGB 500 Gamma, po čtyřech titulech, čímž vývoj ustrnul a vývojově ustrnutou produkční RG500 si v následujících letech koupilo na celém světě pouhých 9000 zákazníků.
Yamaha Motor Company, kteří nejen, že zrušili vodou chlazenou čtyřválcovou 250 po vítězné sezoně 1968, ale podle zrušili i tovární závodní oddělení, čímž vývoj ustrnul a v následujicích letech tak produkční TD-2 nevyhrály ve 12 závodech z 35 a získaly pouhé dva tituly ze tří.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Krautkopf píše: Zdroj?
Jawa muzeum konopiště, Jawa jízda asi 10let zpět, povídání si s průvodcem...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Krautkopf píše: Kafi> Berme to tak, že ve fázi prototypu nebo funkční makety se taková věc s porezitou odlitků stát může. O tom, kdo všechno by se případně podílel na výrobě, bychom pouze spekulovali. Jawa nástrojárnu ani motorárnu neměla a v ČZ neměli kapacitu, i kdyby na to Motokov schrastil prachy, protože se začal chystat Favorit.
Právě proto se ty motory měly vyrábět v Rusku..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Krautkopf píše: Sema> Tak jednat se mohlo o ledasčem, ale nejspíš to nepřesáhlo stadium úvah.
To samozřejmě nevím, slyšel jsem to nejspíš jako Kafi tenkrát v muzeu.Jelikož se na podzim nevědělo, že někteří budou mít Enduro závody, zahajovačky a podobně,
tak se termín Jarní jawajízdy nastřelil na třetí víkend v dubnu.
Já i spousta dalších může i o týden dřív, někteří ne
a tak jsem nechal na Kafim, který taky něco má v původně dohodnutém termínu,
ať to rozsekne.
Odepsal mi toto:
...z moci mě svěřené forem Jawablázni je můj rozsudek následující...
Jarní Jawajízda se posouvá o víkend dříve a pojedeme do Poděbrad.
K tomuto rozsudku není možné odvolání
Není co dodat, opravte si to v kalendářích, díky všem, co odepsali.
Jak kdo napsal že může níže, více se v tom asi nemá cenu babrat:
12-14.4.2024
Verdom
Falco
Bimbam
Béďa
Kehaj
Sema (jen pátek)
Vlasťák1973 (sobota/neděle)
Miraz
oldajawa500
marauderZLoun
Smrkos
Zdenal
Grošák
JirkaS na pokec večer
19-21.4.2024
Verdom
Falco
Bimbam
Kehaj
Sema
Vlasťák1973
Miraz250
Milan1963
oldajawa500
marauderZLoun
JirkaS na pokec večer
Ani jeden termín nemůžou:
Sharp
Nahoře v hlavičce už jsem to opravil, odepíšu to všem co mi psali i ve zprávě, že to bude o týden dřív,
protože tady to rychle zapadne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
- Motorky byly exportní zboží, kterým jsme platili za suroviny, a najednou by se měla půlka toho exportu importovat z té samé země?
- Pokud by vývoj a výroba nářadí, forem a přípravků probíhala v SSSR, mělo by to velký dopad na výslednou kvalitu. Něco jiného by bylo, kdyby to tam vyráběli formou licence na zařízení a pomocí nářadí dodaného od nás. (viz třeba srovnání Žigul - Moskvič - Záporožec) Jenže právě ta nemožnost ty technologie vyvinout u nás byla pravděpodobně příčinou toho nápadu najít partnera a investora jinde.
- V rámci RVHP se sice určovalo, co kdo bude dělat, ale byly jen vyjímečné případy, kdy by se dvě fabriky domluvily na vzájemných přeshraničních subdodávkách. Napadá mě Zetor / Ursus, Jelcz / Karosa, Avia / Čavdar, ale to bylo spíš předání licence, vybíhající technologie nebo prodej téměř hotového stroje. Ještě nápravy Rába, ty ale byly z jiné kategorie, takový téměř univerzální katalogový díl.
Naposledy editováno 07.03.2024 09:38:52
Jawa 50 Jet 'A' Series, kříženec podvozku 555 a motoru 05:
Yezdi 60 Jet 'B' Series, motor převrtaný na 42 mm:
Yezdi 60 Colt, jedna z verzí nejspíš zmíněná v článku. Startpáka je vlevo, řezení na levém řidítku a troufnu si tvrdit, že se tam prodalo všechno, co bylo použitelné po ukončení výroby pincků na Slovensku:
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
https://de.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Ehemaliger_Motorradhersteller_(Deutschland)
Naposledy editováno 07.03.2024 09:49:30
Když to za náma přijelo na VSJ , tak jsem měl takové smíšené pocity.
Ale nemohu to hodnotit asi z dnešního pohledu,
bylo to poplatné době vzniku a stavu a možnostem jak trhu tak samotné Jawy.
Nicméně mě se to prostě nelíbí a nikdy nelíbilo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
V době, kdy každej zvedal výfuk, protože to bylo cool, se nic se zvedlým výfukem normálně koupit nedalo a J90 se sypala.
Když udělali v jawě silníční supečtyrválec, nebyli schopni na seriovku udělat ani štítek nebo polokapotu, aby to nějak evokovalo ten závoďák...
Když vyhrávali jednu šestidenní za druhou, byl problém koupit motorku na 19 kolech nebo aspoň nějakou SIX Daye nálepku.
Ono u motorek je to hodně obchod s emocema a lidi ty emoce chtějí, což je vidět že na motosalonu mrda lidí je, ale taky mají problém si koupit čínskou motorku, protože ty emoce zatím není s čím spojit. což není problém u etablovaných značek.
Jawa jede svoje jako kdysi... Geeny ee jako evokuje dlouválec, to by tě mrdlo... (prodají se tak 2)
PeraCzech. No jo péráček , to chce strašně moc lidí, co sis koupil Franto? No péráčka, pojedu s ním na Lago. A když pojedu na koupaliště, to budou všichni koukat. (prodá se tak 6¨)
A i kdybych se v číslech prodejů o řád mýlil, výrobní linku to nenastartuje, dokud to z nějakého důvodu celé nekoupí Němci - a to pochybuju.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Krautkopf píše: laďa-prášil> Zvednout výfuky si musel každý sám. Jenže když zvedneš výfuky a pak měníš zadní kolo, říkáš si "Co jsem to já pí... vymyslel?" Tak je zvedneš ještě víc, jenže pak ti smrdí záda a od M2T jsi namazaný i za krkem ... Cestovatel má raději klasické vodorovné na konci zúžené doutníky, ze kterých ten bordel vyfrkne daleko za motorku.
Mám zvednuté dvoukomory a jsem happy...libi se mi vic nez doutniky a ten zvuk
Naposledy editováno 07.03.2024 12:35:33
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 07.03.2024 12:45:37
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |