bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

Jawablázni

1.3.2024 v 14:08 | Nahoru | #114751
Já se tam byl podívat včera. A opravdu, nová Jawa 400 je na fotkách stejně ošklivá, jako ve skutečnosti. Ten nabastlenej černej plast na nádrži tomu nasadil korunu.
Abych ale jenom nerýpal – ten bobr 42 je fakt pěknej a sedí se na něm podstatně líp než na Péráku. Překvapilo mě to, taková blbost – trochu jiný řidítka, sedlo, stupačky víc vepředu – a co to dokáže udělat! Akorát pedál brzdy je tam nějak moc vystrčenej do strany. ale stylovka je to parádní!

Naposledy editováno 01.03.2024 14:09:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 14:30 | Nahoru | #114752
dave-lister> Kamarád měl taky vlastní stavbu z laminátu. V sekci kde mám XJ moje motorky je kufr, okopčená německá značka na motorce samo domo.
Petr ta kapota z RD 350 se montovala seriově na 640. Ale určitě by v Jawě dokázali vymyslet i něco vlastního velmi podařeného.
https://www.motorkar...iff-660-1886861.html
Zdroj na výrobu Jawy 660.

Naposledy editováno 01.03.2024 14:48:49

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 15:14 | Nahoru | #114753
Jirka4137> Do toho je škoda vrtat. Stačí si z Motosalónu dovézt nálepky Jawa 660.. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 16:02 | Nahoru | #114754

Koudy01 píše: Ale jako ma ten Kraft kruty pracky



Jo, holkám se asi líbí

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 16:05 | Nahoru | #114755

Milan1963 píše: hrnous> Takže shrnuto : komplet nové elektrika Jawy 660 ( třeba zrovna té mojí ) je za : svazek 21, řj 35, regulátor 6...a to jest celkem 62 tisíc. Plus práce ....může se tedy stát, že budu mít nejdražší Jawu 660 na planetě Zemi, ale nejen já....nicméně nechci malovat čerta na zed'.

Raději radostněji : v Brně bude stánek Motorkářů .cz. Vloni jsem z jejich veřejně přístupného počítače pozdravoval Jawablázny a tím se rozproudila debata, jak je to možné, že určitě mám "chytrý" telefon atd. a tajím to. Nemám, mám obyčejný 15letý. Bez fot'áku. Když to vyjde, z Brna se ozvu.



A za ty prachy jsem si koupil dvě Hondy, které budou jezdit až do skonání světa a ještě mi zbylo na kaynstr oleje a sadu pneumatik

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 16:09 | Nahoru | #114756

Koudy01 píše: Mam a obcas i zvedam. Ale asi malo



Já jsem včera udělal jednu dětem... Tříkilovku jednoručku... Tu třináctikilovou nezvednou...

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 16:11 | Nahoru | #114757

PetrL3 píše: V učitém věku to většina chlapů začne ojebávat (včetně mě).



A někdo se zase na starý kolena, s druhou mízou splaší a začne to dělat i kdyby to předtím nikdy nedělal

Aby měl atraktivitu pro zálety

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 16:11 | Nahoru | #114758

hrnous píše: PetrL3> načež zjistí, že tam jde dobastlit karburátor mikuni TM42-6 či jeho varianta HSR, dodělat jenom jednotku pro zapalování a udělat z toho letadlo já se nemuset drbat s tím barákem..



Jako z čeho letadlo?

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 16:12 | Nahoru | #114759

PetrL3 píše: Nejvíc těm! Dobře si pamatuju, jaký to je.
A právě proto si teď toho času vážím

(A vždycky, když je tu hrnous a vzpomenu si na to, jak to už dlouhý roky má a dál mít bude, tak si svýho času vážím ještě víc.)



To víš, už jsme za půlkou, už to jde z kopce, je třeba si ještě něco užít a ne jen makat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 19:36 | Nahoru | #114760

pech. píše: Jo, holkám se asi líbí


Jako kdyby jsi vyráběl podobnou kvalitu a ještě posílal lidi do pr.ele s reklamaceme tak taky musíš vypadat jak Rambo. Že nejsme namakaný je proto že neděláme pro Jawu ale Japonce. Za mne by se možná ještě Milan přimluvil ale s tebou to vidím bledě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 20:01 | Nahoru | #114761

dave-lister píše: sharp> Některé kusy jezdí dodnes.


Tak toto je, na tu dobu, veliká paráda. Mám rád takové úpravy, z doby, kdy byly jiné motorky prakticky nedostupné.
Vzpomínám, že mě jako klukovi, táta vyprávěl jak si navařovali chladící žebra, aby motor vypadal větší, měl byste někdo fotku takové motorky?

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 20:53 | Nahoru | #114762
vilem_i_am> Možná má nějaké fotky ten kamoš. Poptám se.
Jako kluk jsemjen lehce tunil Mustav v r.1986


ČZ 125 rok 1988

Naposledy editováno 01.03.2024 21:05:50

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.3.2024 v 21:30 | Nahoru | #114763
Jsem doma z výstavy. Cesta do Brna - 130 km - skoro 5 hodin. Ne že by Š 120 nejela, ale dálnice od Rosic jela třicítkou a v Brně už se 2 km přes tunel Pisárky jely půl hodiny. Brno je pořád totálně ucpané !
Výstava slušná, lidí hodně. Zaujal mě pionýr po renovaci za asi 90 tisíc od MotoKenny. Potom Suzuki V - Strom 800 a Tuareg. A samozřejmě CF MOTO 800. Do toho mi zvonil telefon. Volali mi servisáci, jestli můžu přijet kvůli Adeniu. Nemohl jsem, jsa v Brně. Stručně : elektrika celá v prd.li, ( omlouvám se za sprostoty, tak mi to doslova řekl ) nějaké dráty shořelé, nějaké zlámané údajně nejspíš už špatnou montáží výrobce. Vše rozpletli, co šlo vyměnili a motorka udělala co ? NIC. Ticho....
Museli měnit nějaký konektor nebo co, motorka se potom aspoň rozsvítila na palubce. Tak nevím..... Do práce už je zapojen Hrnous, bude jim po telefonu radit, co mají zkusit dál. Prostě JAWA ( aspoň moje Adenium) zase ŽIJE! Je to na dobré cestě.
No a já udělal krok. Nadávejte mi, je mi to jedno.
Zašel jsem k jednomu stánku a prodejci a ...jsem domluven s prodejcem CF MOTA v Písku, že bych u něj od objednal nové CF MOTO 800 v plné turistické výbavě. Zlaté ráfky, drátěná kola. Ano, je to čína, ta země původu mi hodně vadí, jenže motorka se mi líbí, díly jsou, servis taky.
Bohužel V- Strom 800 vyjde v plné výbavě o skoro 70 tisíc dráž. A Tuareg ještě o víc. Mám do Písku zajet, půjčí mi předváděčku, i když už jsem na stejné motorce jel a tak trochu vím, o co jde.
A trochu dopředu jsem si na výstavě koupil novou přilbu Nolan 100 - 5, letošní novinku. Vyklápěčka, se slevou, 12.300.- korun.
Tot' vše.
BSA - moc hezké

QJ motor - čína, ale...

DISK brněnský, to mi udělalo radost, auto na této výstavě

Nolan přilba. Je doma.

Naposledy editováno 01.03.2024 21:33:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 22:25 | Nahoru | #114764
Milan1963> jestli se ti líbí víc v-strom...není lepší vzít ten a doplňky řešit neoriginalnim příslušenstvím?
Mě přijde, že v-strom je za hodně slušný peníze a tobě by asi vyhovovala spíš verze RE, která je ještě levnější... Z doplňků by mi ke štěstí stačily padáky a susplech, ale jasný - to mame samo každý jinak...

(reakce na) Jawablázni

1.3.2024 v 23:47 | Nahoru | #114765
Milan1963> CFmoto, proč ne, určitě budeš spokojený, je to určitě motorka vhodná na cestování. Mě by se třeba více líbil ten V-Strom, ale záleží na vkusu každého soudruha. Příslušenství bych koupil nějaké levnější, místo originálních kufrů bych vzal Big Husky nebo Alu Milánek, nosiče Givi atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 07:04 | Nahoru | #114766
Milan1963> No uvidíme, kam až se dostaneme. Po zjištění, že jsou to mechanici a ne elektrikáři se obábám, že se v tom poněkud ztratí. Obzvláště bez diagnostiky.. Proto je mi také podezřelé jejich tvrzení, že je "CDI" v pořádku, ale přesro to nejede..

(reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 07:38 | Nahoru | #114767

Jirka4137 píše: Jako kdyby jsi vyráběl podobnou kvalitu a ještě posílal lidi do pr.ele s reklamaceme tak taky musíš vypadat jak Rambo. Že nejsme namakaný je proto že neděláme pro Jawu ale Japonce. Za mne by se možná ještě Milan přimluvil ale s tebou to vidím bledě.



Já s nimi nechci mít nic společného...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 16:41 | Nahoru | #114768
hrnous> Překvapuje mě, kolik má ta Jawa řídících jednotek. Teď jsem si opravoval skútr a tam skoro nic není. Italové integrovali ŘJ vstřikování do škrtící klapky, dále jsem tam našel regulátor dobíjení a pak už nic víc, možná tak relé startéru. Řídící jednotku zapalování jsem nenašel, zřejmě je společná s ŘJ vstřikování. Stejně tak i v motoru nejsou žádný složitosti.

(reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 17:07 | Nahoru | #114769
Wenca24> Nelíbí. To divné světlo. Jinak je to určitě fajn stroj. On ten číňan taky nemá moc hezký předek, mám rád normální, kulaté světlo, ale tady si nelze vybrat. Výbava ? Jako jsem chtěl u Jawy 660 maximum, chci ho také ted'. Kromě kufrů. Chci nosiče na kufry Givi, ty mám a nemíním je vyhodit.
K té ř. j. by víc napsal hrnous. Já jen vím, že motor je italský a elektrika k motorce na 100 % česká. Navrhoval ji Čech, autoelektrikář, osobně ho znám a věřím, že ji navrhl dobře. Sám má velkou Jawu a ví, co má 650 za problémy, proto ji u 660 vylepšil. Zrada nastala u výrobce elektriky a poté montáže svazků do motorek - dopadly katastrofálně. Jak píšu hrnous má odborné znalosti.
Mně jako laikovi je divné to, že když baterie dává kolem 14 V a ke startéru se dostane 10,5 takže nenastartuje, je někde něco špatně.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.3.2024 v 17:22 | Nahoru | #114770
Dave-lister: A včil co je lepší Odejde motůrek škrtící klapky, a měníš celej bazmek za cenu klapka+jednotka+motůrek. Nebo to mít pěkně zvlášť?
Asi bych dal přednost zvlášť řídící jednotce a zvlášť klapce, ale to je výrobně dražší. Já jsem rád, že v autě mám jednotku ještě klasicky na desce plošných spojů, takže není úplně neopravitelná. U motorek bývá většinou už zalitá v nějakém epoxidu, a i když je teoreticky snadno opravitelná (dala by se vyměnit konkrétní součástka), tak se k ní nedostaneš a musíš měnit kus za kus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 17:57 | Nahoru | #114771
dave-lister> 660 má hlavní jednotku DENSO spojenou sběrnicí s jednotkou imobilizéru ingegrovanou do čtecí hlavy okolo zámku na krku řízení.
K tomu je tam chuchel asi pěti relé a hrst diod v diodové logice.. K tomu samozřejmě Vapecí regec.. Původní 660 měly ještě jednu obludnost - posuvný registr ve funkci děličky u předního kola, když používali ke snímání otáček kola trigger disk z abs z nějakého auta a potřebovali dělit 10 zubů 11cti, nebo tak něco. Důvod byl prostý. Ten budík ze skůtru nemá žádné nastavení a bylo potřeba ho krz homologaci dostat do stavu, kdy bude ukazovat co má.. alespoň na chvíli :)
Jak píše milan, elektrický design svazku je "český" technicky vycostovaný původní design na kost. Potíž je v tom, že je to vyrobené naprosto diletantsky a očividně i po návrhu někdo udělal ještě dvě slevňovací kolečka ve stylu co šlo vynechat už se vynechalo, tak to co zůstalo ještě sleVníme nejvýše na třetinu.. Tudíž nejenom že je to naprosto diletantsky vyrobené s jediným nástrojem kombinačky. Krimpování se nekoná, polovina kabelů jde z konektorů kolikrát vytáhnout rukou, průřezy jsou třetinové, "jawí" strany konektorů většinou nesedí na originál japonské - bývají větši, takje ve všude vakl, dost z toho se tedy škvaří dobrovolně.
Co se týče těch "voltů" tak pokud jednotka vyčmuchá cokoli pod 11V, tak prostě nepustí vstřiky a spol. V tomto stavu kdy je zázrak, že někde nějaký volt vůbec doteče to pak končí tak, jak to končí..
PS: U 660 je to většinou v takovém stavu, že motorka v lepším případě nenastartovala. Teď neuvažuju tu situaci, kdy se propleskne absencí ochran vstup u jednotky a pak jede startér celou dobu jízdy dokud něco neshoří..
650 mají elektro designově v takovém stavu, že už x motorek lehlo popelem, nebo za jízdy začalo hořet. Sám jsem dvě takové.. tedy to co z nich po hasičích zbylo dával dohromady.

A vůbec, vykašleme se už na diskuze na téma Milanovy elektriky, ono to beztak nikam nepovede krom mého a Pechova zvýšeného krevního tlaku :) Dávám si stranický závazek, že do důchodu, pokud mne do té doby nejebne z toho baráku to Milanovi dám dohromady.. minimálně do startujícího stavu. Se zbytkem ať už se hraje někdo jiný :)
Ono to nakonec beztak dopadne tak, že si koupí tu čínu, která vypadá podstatně kloudněji a 660 se opraví do stavu, kdy to pro jeden a půl vyjížďky ročně na ty dva srazy bude fungovat jako všem ostatním podobně často jezdícím majitelům a všechno bude OK. Nejlíp jí bude v obýváku pod dekou.. v klidu a teple :)

PS: Viděl jsem to video z motosaloooonu s bonmotem na téma když to má české VIN, tak je to jistě česká motorka.
Smál jsem se, až sem se doprskal. S homologacema hlavně elektro věcí mám hodně společného.. s vehiklovýma méně, ale přesto.. Takže o tom něco málo vím, ale o to nejde. Chtěl jsem jenom dodat, že původní jawočínská 300 / nebo jak se to jmenuje / měla na rámu i čínské vin, které bylo přebouchané ve fabrice Xkama a na druhé straně motorky bylo namlácené české TLJ.. :) Takže si k samolepce Jawa musíte dokopit ještě samolepku s TLJ a pak si to dejte třeba na tříkolku :)

Tož tak!

Naposledy editováno 02.03.2024 18:27:18

(reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 18:03 | Nahoru | #114772
skodovak>

Denso má své uživatele očividně rádo a chrání je před opravama jednotek tím, že jednotlu zalije do silikonu plněného skleněnými střepy. Aby jednak každého přešlo se v tom hrabat a když už, tak aby PCBA se součástkami při "kuchání" mechanicky zničil a pak to rovnou zahodil..

Opravoval jsem tak několik jednotek a je to radost..

(reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 18:15 | Nahoru | #114773

hrnous píše:
PS: U 660 je to většinou v takovém stavu, že motorka v lepším případě nenastartovala.
650 mají elektro designově v takovém stavu, že už x motorek lehlo popelem, nebo za jízdy začalo hořet. Sám jsem dvě takové.. tedy to co z nich po hasičích zbylo dával dohromady.
Tož tak!

No a pak že Jawa nedělá pokroky.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.3.2024 v 18:29 | Nahoru | #114774
Mimochodem, Jawa 250 z roku 1963 byla předpokládám vyrobena ve staré Janečkárně na Pankráci? V Brodcích naběhla výroba v roce 1965 a ve Strašnicích bylo jen výzkumné pracoviště, ne? Tuší někdo?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.3.2024 v 18:35 | Nahoru | #114775
Hrnous: A já měl za to, že absence krimpovaček a použivání kombinaček je doménou nejlevnějších servisů. A voni takhle i ve výrobě... Čeče, když si spočtu na kolik aktuálně vychází materiál v projektu moderní elektroinstalace v elektrickém Trabantovi (beru slabo část), tak by se asi výrobou komplet svazků do Jaw dalo i uživit To se fakt divím, že se nestyděj to prodávat...

Denso... hem... já zkoušel dolovat několik podobnejch jednotek, naštěstí se sklem jsem se teda nesetkal, to čučim. Ale dnes už se tomu nedivim. Proč se snažit dělat kvalitně? Proč dělat věci opravitelné? Proč dělat věci aby se nes**ly? Vždyť to lidi nechtěj, lidi touží po levných věcech... pak se není co divit, že se žáci střední školy jsou schopni zeptat "A proč to pane učiteli dělat dobře? Vždyť si to pak stejně nikdo nekoupí!"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 18:45 | Nahoru | #114776

skodovak píše: tak by se asi výrobou komplet svazků do Jaw dalo i uživit



Nedalo, dostal by si podmínku, že to buď uděláš za zlomek ceny, nebo si to máš strčit někam :)

On obecně jedno z neštěstí řady 836-6 bylo, že se na těch prakticky 100+100 motorek nakoupily hromadně některé díly už v roce 11 včetně svazků a spol a když už bylo nakoupeno, tak se to tam nastrká i kdyby čert na koze jezdil. To se pak někteří divili, že jim zkamenělé Mitasky pořád nešly rozjezdit :)

Naposledy editováno 02.03.2024 18:47:04

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.3.2024 v 18:53 | Nahoru | #114777
Hrnous: Nemyslím pro Jawu tam je jasné že platit nechtěj a chtěj vydělat pro sebe. Co ušetřili na kabeláži, za to si Kraft nakoupil činky a anabolika na růst svalové hmoty ale když se podívám na to, že do těch mašin jejich majitelé rvou částky, za jaké se dají koupit lepší stroje, tak by si určitě rádi koupili k nové motorce jako vybavení i funkční elektriku
Úplně to vidím. Kufr Givi - 5000Kč. Kufr Givi pro nového majitele Jawy 660, speciální sleva, ať nežeru - 50 000kč! Proč tolik? Noo, protože s tím budeš chtít i jezdit co? Tak v tom kufru máš jako bonus v ceně kabeláž!!!

(reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 18:57 | Nahoru | #114778
hrnous> Upřesním : moje 660 měla samozřejmě už z fabriky Mitasky. Žeby nešly rozjezdit to úplně ne, přední ale po roce ježdění popraskala a poněkud se z ní drolily kousky gumy...zadní jsem vcelku ojezdil, tak šla do šmelcu ( sběrný dvůr ) taky. Proti Mitaskám nic nemám, ale ty jejich 07, 08 nebo 09 či jaká to má čísla mi do chalupy nesmějí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 19:11 | Nahoru | #114779
skodovak> Tak zlé to není a nebylo. Kufry Givi Jawa k novým 660 opravdu dokázala nabídnout, něco si přirazila, ale ne moc - jen asi dvakrát tolik.
A nediv se, že my majitelé dáváme do svých strojů poměrně velké peníze. Chceme totiž jezdit. Tedy - já určitě. Někteří kolegové ale nevydrželi, Jawu 650 / 660 mají, ale když do motorky sypali peníze další a další a motorka chtěla stále víc, vzdali to. A koupili si k ní něco jiného, bohužel často japonce... a 660 mají pouze na srazy. S tou elektrikou je to pravda, nová motorka stála od 170 do cca 190 tisíc. Kdyby měla pořádnou elektriku, já bych za ni býval klidně dal třeba 200 tisíc. A byl by klid. Takto už jsem do elektriky nasypal možná 30 tisíc a nejezdím...nedavno jsem počítal, kolik mě Jawa 660 stála za 8 sezon provozu. To číslo si raději nechám pro sebe.

Ale taky trochu radosti: když jsem měl Jawu 650, prasklo mi za sezonu 11 drátů jen v zadním kole. U Jawy 660 mi za 8 let nepraskl ani jeden. Z toho plyne, že v Týnci se to naučili a budou už jen lepší a lepší !

(reakce na) Jawablázni

2.3.2024 v 19:11 | Nahoru | #114780
skodovak> urcite mas pravdu s tou snazší opravitelnosti pokud je to rozčleněne do komponent, ale za dobu co se motam kolem motorek jsem spatnejch řídicích jednotek videl jen par a temer vzdy za tim bylo nejakej nejake selhání majitele, jízda na motorce s ko baterkou, dobíjením apod… a potom nekteré exotické motorky jako treba ducati kde se prave konstruktéři rozhodli zavést nejake revoluční reseni, treba jako v mem pripade spinat vetraky na Sahaře primo silovym prvkem v jednotce, prestoze doted vsichni používali separátní rele…
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist