AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Při slušné péči je to ale myslím použitelná motorka na domácí kochačky a srazy s ekonmicým motorkařením pro většinu jawabláznů. Je to na každém soudruhovi co si pořídí do garáže.
Kafi píše: Ja v tom v zasade nevidim problem....aspon budou mit kseftari s veteranama utrum, stejne tak ti co si mysli ze jsou neco vic kdyz maji vylesteneho veterana a ohrnuji nos nad mladym nadsencem co poctive setri a oprasuje za to neco po dedeckovi....
Prijde mi to kolikrat jako smetanka, spolek pro vyvolene apod....
Zejmena u US aut se s tim setkavas bezne....a kdyz se jich zeptas kolik s tim najezdi rocne tak je se svymi 120k za 5let v opryskanym ale plne funkcnim Dodgi z roku 91 strcim do kapsy....
Obecne jsou to stroje, co maji slouzit lidem..usnadnovat zivot, mozna delat radost....do dnes nechapu duvod proc nemuzu legalne na bile znacky prihlasit Mercedes z 79, ktery u nas neni v evidenci nikde a je plne funkcni, sedi cisla apod....
Proste opet si hrajeme.na rovni a rovnejsi...
Protože to zvyšuje průměrný věk vozového parku...
A to ež dělaní všechno proto aby ho zvyšovali jinak, než to dokáže jeden starý wergl, to jim asi nedochází...
Jirka4137 píše: Koudy01> Kvůli navigaci určitě ne . Yamaha šlape jak hodinky, jen si nesem jistý jestli se s Fazerem dá dost dobře lítat po Albánii nebo Rumonsku.
Po čem ale pokukuju je Alp nebo sajda. Měl jsem cukání koupit tomtoma na moto.
Jo a k těm psaným itinerářům jsme si dřív na fichtla-třindu dělali krabičku s průhledným víčkem a dvouma špulkama pro převíjení trasy.
Škoda že se to nedá koupit.
Hele Kolja to opakovaně podstupoval na sériové XJ900, kterou akorát přezul do hrubejch vzorků a vždycky se vrátil a motorka nevypadala, že by měla umřít... Fazer je nástupce....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: V některých nepříznivých podmínkách, se stane, že na jakékoliv navigaci nevidíte nic.
Potom je třeba se orientovat podle polohy slunce a hvězd
Je velká škoda že léto je krátké a jeden neujezdí všechno co by chtěl.
Na sajdu se člověk musí narodit. Není to pro každého ale má to svoje kouzlo, styl a výhody. Já bych sajdu moc chtěl ale jak mám široký záběr a jsem ze všeho nadšený
můžu vzít kde co a vím že budu spokojený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Já tím, že motorku neustále nechávám někde stát, jsem na čumění na displej rezignoval a jezdím podle povelů do sluchátek. Občas se stane, že odbočím jindy, páč navigace si myslí, že jedu pomaleji. A občas naprosto nesmyslně řekne doprava, když je to rovně a podobně. Ale stejně většinou jezdím tak, kde to znám, nebo se předem kouknu do mapy a tu navigaci ve sluchátkách používám až na cílové nalezení konkrétní adresy.
No já právě na tom displeji checkuju tu šipku, protože někdy jsou ty odbočky nasázený za sebou tak, že ten hlasovej pokyn není úplně jednoznačnej...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Ano, ale treba Honda me s tim poslala do prdele :)
Kdyby jsi jako správce zastavil nemoto příspěvky a dal sem dotaz jak to udělat u Hondy, tak bych ti poradil a dostal bys odpověď jak i bez souhlasu výrobce motocyklu tu přestavbu na sidecar zařídit... ale rozhodl ses udělat z toho volné forum, kde většina moto příspěvků zapadne a ne každý má chuť a čas se tím balastem prodíratNo ale bo pan moc nekeca, realny pohled na Jawu po 16 tisících a co zrovna předělat .
Takže motorka stěží přežije do první STK po šesti letech....
Kdyby za to chtěli 60 tisíc tak se to dá pochopit, ale za ty prachy to je pěknej šmejd.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Moje Jawa 660 odcestovala do nemocnice, resp. byla odvezena mojí moderní Škodou 120. Pan doktor ji už zná, dělal jí ložiska v kolech - ano, to je ten, který nevěřil vlastním očím když viděl, že někdo do nábojů kol ložiska narážel silou a nakřivo. To, že ložiska vydržela 40 tisíc km považoval za zázrak.
Pan doktor je spíš mechanik, elektrice moc nerozumí, ale řekl mi, že základní funkce pozná. Tak uvidím. Jawa je úplně "hluchá", po zapnutí klíčku se neděje vůbec nic. Pokud by se potvrdilo to, co předesílal hrnous, že mohlo "odejít" CDI, možná regulátor, bude to oprava za až 50 tisíc. Věřím, že to nebude tak zlé a že s Jawou ještě zažiju pohodové a spolehlivé kilometry. Jinak dát 50 tisíc...no nevím, to už i já uvažuju jestli je opravdu dám.... a to jsem na Jawě nikdy nešetřil.
Pan doktor mi určitě udělá jednu věc : zesílí a zavaří zlomený rám. Když se mi vloni v Bulharsku zlomil, domů jsem nějak dojel. Doma jsem si ho zavařil sám. Jenže to neumím a rám se zlomil zase. Takže to vezme do ruky odborník, což já nejsem. A věřím, že potom rám bude držet i když pojedu se ženou a s naloženou motorkou třeba do....Jihlavy...
Tak uvidím...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nestalo se mi na Jawě 350, že by po padesáti tisících kilomatrech odešlo ložisko v kole. A teď odchází po 15 000 km.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: No to tedy čumím na to video, Neměl jsem o Jawě nikdy valné mínění, ale tohleto je hrůza, to je cena šrotu, to i 50 letý veteráni v patinovém stavu vypadají o 100 % lépe.
Až budeš s veteránem jezdit celoročně a v soli bude vypadat úplně stejně jako tahle nová Jawa, která v tomhle režimu jezdí Ne li hůře se známou kvalitou chromových replik1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Prasklý rám? To se může stát při bouračce, ne normálním používáním. To bude chtít nejen zavařit, ale i navařit nějaké výztuže, když to v továrně nespočítali.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Rám praskl proto, že jsem na motorce jezdil i ve dvou a plně naložený. Ty trubky nejsou z nejsilnějších. Rám ale není žádný velký problém, tam stačí pár svárů....
Naposledy editováno 12.02.2024 09:08:51
elevator píše: Až budeš s veteránem jezdit celoročně a v soli bude vypadat úplně stejně jako tahle nová Jawa, která v tomhle režimu jezdí Ne li hůře se známou kvalitou chromových replik
Tak to nemáš pravdu. Na pincku a i na 350 jsem jezdil přes zimu běžně do práce. A pincka mám v původním stavu dodnes a takto rezatý tedy není. A 350 také takto rezatá nebyla. A on to má rezatý jako hrom po dvou letech, takže zřejmě jedna zima.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Rám neprasknu kvůli tomu, že jste občas jezdili ve dvou a s bagáží. On prasknul proto, protože zřejmě už od konstrukce "od prkna" stál za h....Kdysi jsem se pohyboval kolem, v začátcích sem dovážených čínských motorek. Elektrika strašná, padalo z toho kde co, šrouby se při dotahování prodlužovaly, takže dotáhnout prostě nešly, ale rámy držely. Ložiska v kolech taky držela, protože i Číňan je tam dokázal dát rovně. Dnes je Čína s kvalitou motorek už jinde, o Indii ani nemluvím, a kde jsou výrobky z Týnce vidíme. Je to smutné.
elevator píše: Až budeš s veteránem jezdit celoročně a v soli bude vypadat úplně stejně jako tahle nová Jawa, která v tomhle režimu jezdí Ne li hůře se známou kvalitou chromových replik
Hlavně že si "u tebe" ve vlákně stěžujete, že sem lidi píšou bláboly. Jen by mě zajímalo, jestli si viděl někdy i jiný motorky, než jawy a jestli těm svým blábolům fakt věříš, protože tohle je už moc. Jedna věc je mít vztah ke značce a druhá ztratit úplně soudnost.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.motorkar...hc-akce-1786543.html
Za cenu cestovního CF mota by jeden měl 2,5 motocyklu. Indická Jawa taky fajn motorka. Jedinou výtku mám k jednání Tynecké fabriky.
No a i bez těch tragédú bych si poradil.
Naposledy editováno 12.02.2024 09:44:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kuba350 píše: A ještě k tomu loňská zima, takže kolikrát jel opravdu v soli? 10X ???
No teď už v zimě nejezdím, to bylo v letech 1971 - 1985 a to jak jistě víš sněhu bylo vždy dost.
Každý den 28 km. Ale opravdu ve sněhu a soli, tak 4 sezony.
Na vojně jako záskok motospojky, každý den z Domažlic do Plzně a zpět.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |