globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

2.2.2024 v 17:17 | Nahoru | #113431

kuba350 píše: Milane Pepa měl Mercedesku, tak to ste asi dělali něco špatně



Poslední Mercedes to byl kšeft, koupil jsem ho v roce 1987 za 28 000 Kč. Komplet udělal od motoru až po čalounění, vyšel mě celkem na 45 000 Kč.
A v roce 1989 když se zvonilo klíčema na náměstí, tak jsem ho prodal za 100 000 Kč. Za týden se otevřela hranice na západ a to snad nebyl týden abych nepřivezl jedno nebo dvě auta. Koupil jsem hned za hranicema tři naftové golfy, přivezl domů za celkem 20 000 Kč. A druhý den aniž jsem na ně sáhnul tak jsem je prodal za 60 000 Kč.
Zlatý devadesátky. No a pochopitelně ten Mercedes byl po týdnu téměř bezcenej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.2.2024 v 18:55 | Nahoru | #113432
dave-lister> Naposled mě silenbloky posílal Milan. Zasejc tak nedostupné nejsou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.2.2024 v 19:43 | Nahoru | #113433

kuba350 píše: Milane Pepa měl Mercedesku, tak to ste asi dělali něco špatně



Jojo. Bez práce nejsou koláče

Jawablázni

2.2.2024 v 19:56 | Nahoru | #113434
Hodně zajímavý počty dovozů u některých značek( sorry za auta ):Socialistická i kapitalistická. Stará auta táhnou, Češi si loni dovezli i 56 Trabantů
https://zpravy.aktua...1eebc030cc47ab5f122/

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.2.2024 v 21:56 | Nahoru | #113435

PetrL3 píše: Jojo. Bez práce nejsou koláče


Chceš naznačit, že 95 % lidí v ČSSR nepracovalo, proto jsme jezdili auty ze socialistických zemí ? Odhaduju, že těch ostatních, západních, mohlo být 5 nebo max. 10 %. A koupit si nového - například Renaulta 5 , poměrně malý dvoudveřový vůz, který stál v roce 1980 v Mototechně skoro 100 tisíc Kčs - nešlo vůbec běžně. Přitom Š 120 LS stála 66 tisíc...
Já od svých 18 let šetřil na novou Š 120, líbila se mi i Dacia, ale na tu byl pořadník a o západním autě jsem vůbec neuvažoval. Při platu 2100 korun v obchodě to nešlo a dostat se k novému autu z KS nebylo jen tak.
Pepa měl ojetiny, ale měl i nového Mercedesa z Tuzexu ? Prodavač v potravinách na něj vůbec neměl šanci dosáhnout.
Jen dodám : šetřil jsem na 120 do roku 1989. Mezitím jsem z nouze koupil Populara, ale peníze už jsem na ni skoro měl...a ony se přestaly vyrábět. Š 135 A 136 byly dražší, Favority na pořadník - a toho jsem ani nechtěl.
To je moje zkušenost.

(reakce na) Jawablázni

2.2.2024 v 21:59 | Nahoru | #113436
Milan1963> chci naznačit, že 95 % ČSSR určitě nepracovalo tak, jako Pepa

Odkazuju tím na jeho vysvětlení z dřívějška, že měl to, co měl, protože v podstatě pořád makal od nevidím do nevidím. (Jestli teda nekecá).

Naposledy editováno 02.02.2024 22:00:27

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.2.2024 v 23:56 | Nahoru | #113437
A vy ostatní chápete to šetření na auta? Ať už v dřívější nebo v dnešní době? Že někdo dá třeba 30 svých měsíčních platů za něco takového jako je auto? 5 let si utrhává od huby aby si pořídil favorita, nebo dneska Superba, kterého bude dalších pár let používat. Nebo jinak, že někdo dá na to, aby vlastnil auto třeba polovinu svého příjmu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 00:12 | Nahoru | #113438
Borntobewild> Proc ne? Kazdek at si za svoje prachy koupi, co chce, ne?

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.2.2024 v 00:20 | Nahoru | #113439
Jsou lidi, kteri daji 30 vyplat i za motorky. Nebo se zadluzi na celej zivot za barak...

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 05:51 | Nahoru | #113440

Milan1963 píše: Chceš naznačit, že 95 % lidí v ČSSR nepracovalo, proto jsme jezdili auty ze socialistických zemí ? Odhaduju, že těch ostatních, západních, mohlo být 5 nebo max. 10 %. A koupit si nového - například Renaulta 5 , poměrně malý dvoudveřový vůz, který stál v roce 1980 v Mototechně skoro 100 tisíc Kčs - nešlo vůbec běžně. Přitom Š 120 LS stála 66 tisíc...
Já od svých 18 let šetřil na novou Š 120, líbila se mi i Dacia, ale na tu byl pořadník a o západním autě jsem vůbec neuvažoval. Při platu 2100 korun v obchodě to nešlo a dostat se k novému autu z KS nebylo jen tak.
Pepa měl ojetiny, ale měl i nového Mercedesa z Tuzexu ? Prodavač v potravinách na něj vůbec neměl šanci dosáhnout.
Jen dodám : šetřil jsem na 120 do roku 1989. Mezitím jsem z nouze koupil Populara, ale peníze už jsem na ni skoro měl...a ony se přestaly vyrábět. Š 135 A 136 byly dražší, Favority na pořadník - a toho jsem ani nechtěl.
To je moje zkušenost.



Ne ne novýho Mercedesa jsem nikdy neměl, Kupoval jsem vždy se špatným motorem a dokázal ho zgenerálkovat. Renaulty 5 jsem měl celkem tři, ale to nebylo dobré auto. I když jsem s ním odjel celou dovolenou v roce 1986, NSR, Švýcarsko, Rakousko. Pak jsem měl Renaulta 18 a to už jsem čuměl jak dokáže být auto tiché.
Škodovku 120 si kupoval tchán, protože se na ní dlouho čekalo, tak si ji koupil v Tuzexu, kde ji měl do týdne a vyšla o málo dráž.. Nejezdilo se mu s ní dobře, tak ji po měsíci se ziskem prodal. A koupil si opět v Tuzexu Žigulíka 7

Naposledy editováno 03.02.2024 07:22:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 07:15 | Nahoru | #113441
[quote=assassin]dave-lister> 125 meli dva z mych znamych (rodice), myslim ze jedna z nich mela dokonce tuhle 130kovou napravu... aspon jsem v tom leta zil, ale nekdo mi tvrdil, ze 125 s touhle napravou je docela rarita a ze to neni moc pravdepodobne.. ale ... aktualne ten kamarad jezdi 911kama a taycanama... tak proc by v te dobe nemeli lepsi 125 [/quote

To byla 120LX, podvozek a brzdy jako 130, motor 120LS

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 08:15 | Nahoru | #113442
pech.> Spolupracovních ve strojírnách mě dokonce tvrdil že měl maxíka v pozinku s pětikvaltem a nevím co ještě všechno to ještě údajně mělo. Prej dneska už je jich velice málo. Že si ale rád přihnul (což můžu potvrdit) měl noty dlouhodobě v čistírně a auto údajně rozflákal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 08:26 | Nahoru | #113443

Jirka4137 píše: pech.> Spolupracovních ve strojírnách mě dokonce tvrdil že měl maxíka v pozinku s pětikvaltem a nevím co ještě všechno to ještě údajně mělo. Prej dneska už je jich velice málo. Že si ale rád přihnul (což můžu potvrdit) měl noty dlouhodobě v čistírně a auto údajně rozflákal.



Pozinkovaná byla tak maximálně přední haupna.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 08:42 | Nahoru | #113444
Milan1963> To si byl jeden z mála, kdo nechtěl Favorita. Podívej jaký se na něj stály fronty, Favorita chtěl zkrátka každý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:13 | Nahoru | #113445

Borntobewild píše: A vy ostatní chápete to šetření na auta? Ať už v dřívější nebo v dnešní době? Že někdo dá třeba 30 svých měsíčních platů za něco takového jako je auto? 5 let si utrhává od huby aby si pořídil favorita, nebo dneska Superba, kterého bude dalších pár let používat. Nebo jinak, že někdo dá na to, aby vlastnil auto třeba polovinu svého příjmu?



Nechápu to, ale lidí jsou různí. Pro někoho je to třeba důležitější, než v čem bydlí nebo co jí, co dopřeje rodině, nevím...

Naposledy editováno 03.02.2024 09:25:14

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:20 | Nahoru | #113446

Koudy01 píše: Borntobewild> Proc ne? Kazdek at si za svoje prachy koupi, co chce, ne?



Ano, ať si dělá co chce. Ale otázka zní, jestli to chápeme. Třeba já to taky nechápu, stejně jako spoustu jiných věcí.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:22 | Nahoru | #113447
dave-lister> Já byl totiž vždycky spíš příznivcem aut s motorem vzadu. Jako malý jsem se vozil v Tatře 57 a Pragovce Piccolo, ale první nové auto, které rodiče koupili byla 1000 MB a tam to asi začalo...
K videu : jo, je pravdivé - a všimni si, co před tou Mototechnou stojí : patnáct stodvacítek, žigulík, Oltcit, Wartburg, stovky... žádné západní auto. Kdo měl třeba Chryslera 180 ( a to tady u nás měl kolega prodavač, ale v Zelenině ) , tak Favorita nechtěl.
Born : koupit nové....auto bych nechtěl, ale motorky už jsem měl nové čtyři. Já víc kilometrů než v autě najezdím na motorce, tak asi proto. A koupit ojetou motorku - spíš ne. Koupil jsem tak několik ČZ, žádná nebyla v pořádku. Skútr Piaggio - po roce jeden velký a ještě větší problém za problémem. Auto mám, je mu 44 let, je spolehlivé, vyhovující.
Vážně stále nevím, co na jaře. Zda koupit novou motorku či skútra, nebo riskovat s ojetinou. Jednu už doma mám . Jawu 660. Oprava - měla být a vzdaluje se...Momentálně se přikláním k tomu, že si pořídím poslední novou motorku v životě a to - poprvé v životě - částečně na splátky. Je to tedy o volbě každého jednotlivce.

Naposledy editováno 03.02.2024 09:25:16

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:35 | Nahoru | #113448

Koudy01 píše: Jsou lidi, kteri daji 30 vyplat i za motorky. Nebo se zadluzi na celej zivot za barak...


Vidíš, to je dobré srovnání. V tom roce třeba 1985 si člověk mohl za těch 30 platů koupit tu 120ácu, na kterou by teď měl akorát vzpomínky jaký to byl sráč.
Nebo si mohl za stejnou cenu koupit domek na vesnici, větší byt v centru nebo nekolik stavebních parcel a dneska by měl nemovitosti v hodnotě několik desítek mega a a jednou tolik za tu dobu vyděláno nebo ušetřeno za činži.

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:40 | Nahoru | #113449

dave-lister píše: kehaj> Díly se na to špatně shánějí. Kolega od nás z práce potřeboval na užovku spojovačku řízení, myslel si že u nás v ČR není problém koupit novou. Sehnal jsem jen v Autokelly Starline.
Pak potřeboval těsnění, gumičky a membrány na karburátor. Ty jsem mu sehnal až na Slovensku asi za neuvěřitelných 1700Kč.
Vůbec si nedovedu představit, kde koupit kvalitní silentbloky do náprav. A na přední nápravě jich je spousta. Ono každý si myslí, že je jeho auto v pořádku. Já mu to vždycky zvednu na heveru a ukážu co je všechno v pr..... Když slyším že Milanova stodvacítka nejede rychleji než 60km/h, tak ta musí být v tragickém stavu. Zajímalo by mě, jak na tom dělá legální emise, protože ty tehdejší emisní limity ten motor plnil jen tak tak, i když bylo všechno ve 100% stavu. Stačí jedna nedokonalost a už nenaladíš CO a HC aby to jezdilo, nechcípalo, startovalo a nekurvilo motor.



Přesně. Má to v bordelu..

Když bylo to auto opravdu v pořádku a dobře obutý na moderních pneu, tak to mastilo 130(105) -150(LS) a nebyl nějakej extra problém to udržet v lajně co do stability...

Jenže reálně není v pořádku žádná, protože všechny mají původní silentbloky (některé ztvrdnou a pak to řve a vibruje, jiné změknou a pak to nesedí na silnici, vůle bordel, rozmrdanej karbec a zapalování...

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:41 | Nahoru | #113450

Vlasťák1973 píše: Dave-lister -- jasňačka v dnešní době považovat toto auto za auto na každodenní ježdění je blbost, samozřejmě někomu to jak se říká stačí,tak je to jeho věc a jeho boj s opravami a údržbou.

Já to měl vždy tak,že když jsem měl mko tak jsem koukal po Favoritu,měl jsem Formana koukal po Fabii a taky jsem ty stávající stárnoucí těma novějšíma vždy nahradil sice to většinou je max. desetiletá ojetina,akorad Fabka byla funglovka,ale vždy zkrátka modernější.



Protože ač ty škondury nikdy nebyly bez chyb, vždycky přinesly něco co bylo lepší, než u těch předchozích...

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:42 | Nahoru | #113451

Milan1963 píše: Je to tedy o volbě každého jednotlivce.



Přeci to nikdo nikomu nezakazuje.

Jak bych ti to jen připodobnil ...

Nějaký muž za tebou přijde, že přemýšlí, jestli mít sex s jiným mužem. Jako věřící na to máš svůj názor, nerozumíš mu, ale víš že je to jeho věc....

Tak já to tak mám s utracením ročního příjmu za auto. Každý jsme nějaký. Nemusíme vše chápat.

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:43 | Nahoru | #113452

Jirka4137 píše: dave-lister> Naposled mě silenbloky posílal Milan. Zasejc tak nedostupné nejsou.



20 let starý, který sice ještě asi nejsou úplně rozpadlý, ale původní tuhost buď podkračují, nebo překračují...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:44 | Nahoru | #113453

PetrL3 píše: Nechápu to, ale lidí jsou různí. Pro někoho je to třeba důležitější, než v čem bydlí nebo co jí, co dopřeje rodině, nevím...


Hlavní rozdíl je, jestli ty prachy investuješ aby se zhodnocovaly, vydělávaly nebo aby Ti na koupená věc sloužila. To v případě té nemovitosti platí vždy. V případě auta by to tak samozřejmě taky mělo být. Ale to není případ, kdy člověk celý život šetřil na favorita, pak ho dal do stodoly a jednou týdně s ním jel 50km na chatu, kde ho umyl a přeleštil a pak 50km zpět.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 09:55 | Nahoru | #113454
Borntobewild> Byla jiná doba. Auto bylo pro někoho stejně důležité jako dům, lidí mysleli, že když ho udrží v top stavu, bude mít pořád hodnotu, jako dům.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.2.2024 v 10:13 | Nahoru | #113455
A auto taky bylo nutný na ježdění na chaty a chalupy - český fenomén

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 10:23 | Nahoru | #113456

DesperateDan píše: A auto taky bylo nutný na ježdění na chaty a chalupy - český fenomén


Další, pro mě zcela nepochopitelná úchylka.

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 10:31 | Nahoru | #113457

PetrL3 píše: Borntobewild> Byla jiná doba. Auto bylo pro někoho stejně důležité jako dům, lidí mysleli, že když ho udrží v top stavu, bude mít pořád hodnotu, jako dům.


Je pravda, že někdy v 70' to tak lidi mohli chápat. Auta nebyla. Lidi počítali, že to embéčko ještě zdědí jejich vnuci. Třeba bylo v NDR to bylo mnohem horší. Ti si toho tráboše hýčkali, protože ho dostali po 10 letech na pořadník a jejich právě narozené děti už byly v pořadníku na žigula.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 10:38 | Nahoru | #113458

PetrL3 píše: Borntobewild> Byla jiná doba. Auto bylo pro někoho stejně důležité jako dům, lidí mysleli, že když ho udrží v top stavu, bude mít pořád hodnotu, jako dům.


To říkal už můj děda : auto si koupíš jedno za život. Šetříš na něj 20 let. Tak se snaž, abys ho moc neopotřeboval a používal ho jen tehdy, když je to opravdu nutné. Je to drahá věc, kterou mají jen někteří. A s Tatrou vydržel celý život.

Dnes je to možná trošku jinak, ale já se toho tak nějak držím - stále mám první auto a jezdím málo. Do 4000 km ročně. Od většího ježdění mám motorku - až 12 000 km ročně.

(reakce na) Jawablázni

3.2.2024 v 10:49 | Nahoru | #113459
Milan1963> Mě taky děda naučil spoustu věcí které neplatily už době, kdy mě je učil. Například, že se nic nevyhazuje. Měl plnou garáž, dílnu a půdičku perfektně roztříděných a popsaných věcí, které nikdy nikdo nebude potřebovat. Já s tím mám doteď problém. Každou hovadinu schovám i když je mi k ničemu. Úklid v garáži je pro mě náročné psychologické cvičení.

Jawablázni

3.2.2024 v 11:03 | Nahoru | #113460
Já myslím že celá tahle debata se odvíjí od výše/hodnoty toho příjmu. Tim pohledem potom posuzuješ tu hodnotu nebo význam auta /motorky. Já třeba měl vždy pocit že nové auto je pro mě příliš velkej luxus a radši se spokojil se starší nižší střední třídou až mini. Od R5 po Fuego, Escort,R19, Scenic až později třeba béčko v mb. Vždy jsem radši obětoval část pohodlí a peněz do nutných oprav. Před pár lety chtěla přítelkyně jiné auto až se to zvrhlo v malého nového japonce Ignis. Ta pohoda šestým rokem nic neřešit je taková návyková, navíc dnešním pohledem co to stálo. Dneska mi zase přijde že je pro mě výhodnější si koupit novou Guzzinu než ojetou. A vůbec mě nenapadne to srovnávat za kolik je měsíčních výplat. Prostě si ji koupím a budu užívat. Je teda pravda že ta hodnota v očích když mi bylo dvacet a dnes je trochu jinde. Ta radost něco vlastnit je skoro pryč.
Milane viděl jsi Tuarega? dvouvál, stejnej objem, vyšší výkon, směšná cena. Do jara ale na Tebe s tou cenou asi nepočkaj bajvoko 245,-
https://eshop.citymo...Jx6VPJAaAu9iEALw_wcB

Naposledy editováno 03.02.2024 11:07:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist