globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 14:05 | Nahoru | #113371

pech. píše: Nechápeš tu funkci. Nechápeš ten problém, jen vidíš důsledky..

U aut se vstřikováním, často neřídí saharu další čidlo, ale to jedno jediné teplotní čidlo vody pro ř.j.

Je totiž úplná píčovina spínat dle teploty na chladiči, když jde o teplotu motoru a ještě když je kilometr daleko.. Základní provozní teplota motoru š742 je 80st.. čidlo bylo na 86, jenže na tej trubce nastane, obzvlášť v zimě, takový tepelný spád, že když je na chladiči 86, tam na motoru může bejt klidně 110.... Rešeníse spínačem na chladiči se dá přivřenýma očima tolerovat, pokud jsou hned vedle a té hadice mezi motorem a chladičem je třeba půl metru, ne 4 metry...

Takže řídit se to musí podle teploty motoru, kdy když motor začne stoupat na teplotě, ventilátor sepne, zvýší tepelný spád chladiče a do motoru přijde chladnější voda a teplota motoru se sníží.. Když už je to čidlo an chladiči, ale jsou vedle sebe, dojde tam sice k výkyvu, ale zpoždění je malé a dá se to uchodit... Pokud jsou od sebe 4 metry, tak je zpoždění takové, že když to dojde k čidlu, je už často vymalováno a vaříš... Ona se ta voda v tom systému taky netočí žádným velkým fofrem a dokářžeš si představit, jak dlouho potom trvá, než oběhne maraton ev š120.. To jsou řádově minuty ...

I proto se dneska řídí sahary rovnou z řj, protože to reaguje okamžitě na zvýšení teploty motoru a teplota motoru je zásadní i pro řízení spalování a emisí...



To jsem netušil že Š120 mají termosifonové chlazení

Naposledy editováno 01.02.2024 14:06:57

Jawablázni

1.2.2024 v 15:22 | Nahoru | #113372
No já nevím...v Bolševikovi (Mosqič 412) mělo oběhové vodní čerpadlo výkon jak malá vodárna - skoro sto litrů (přesně 72) za minutu...takže aj v e škodivce se to muselo tumlovat, né že né...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 16:58 | Nahoru | #113373
FJRPEPA> Ty si 80. léta samozřejmě zažil a více než já, takže věříš, že pérák se dával - ne prodával - za flašku něčeho dobrého. Já myslel spíš lidi pod 50 let, kteří už znají jen vrak péráka za 100 tisíc, Jawu 500 OHC za 200 atd.
Desperát : historii Populara znám, před asi 18 roky jsem o tom napsal publikaci. Náklad byl 1500 výtisků, prodalo se to, chtěl jsem udělat dotisk, ale mezitím Honza Tuček napsal svoji knihu Popular / Rapid a tak to nechávám být.
Článek je pro běžného člověka zajímavý, ale ty komentáře pod ním, to by člověk zešedivěl víc, než je... holt skoro každý je odborník. Nejvíc mě dostalo, že zakázali mechanické brzdy. Asi proto Populary zmizely ze silnic...Kde to ten člověk vzal, to opravdu nevím. To by už nejezdily ani kývačky, panelky, prostě vše, co mechanické brzdy má. To, že jiný diskutující uvádí, že Populara 1100 měl jeho děda v roce 1936, když se vyráběl od roku 1938, se pochopit dá. Data si pamatovat úplně dobře nemusí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

1.2.2024 v 17:03 | Nahoru | #113374
Ještě k těm stodvacinám , Rapidům a hlučnosti. Jak správně říká Vaculík nižší hlučnost jsme u Rapida přisuzovali tvaru karoserie. Ono je to ale celé asi jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 17:47 | Nahoru | #113375
Jirka4137> Pan Vaculík objevil Ameriku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 17:55 | Nahoru | #113376

Milan1963 píše: lidi pod 50 let, kteří už znají jen vrak péráka za 100 tisíc, Jawu 500 OHC za 200 atd.



Ty zas perlíš

Lidem pod 50 bylo 20 v době, kdy se péráky dávali za 1500. A OHC za 15-20.

Naposledy editováno 01.02.2024 18:00:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 17:58 | Nahoru | #113377

dave-lister píše: Jirka4137> Pan Vaculík objevil Ameriku.



A hlavně už sme to tu myslím kdysi probírali a to video tu bylo. Kamarád ze sídliště to měl a dokonce přesně v této červené barvě.

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 17:59 | Nahoru | #113378
PetrL3> Moje babička někdy kolem roku 2000 taky perlila. Oni ty příbuzný mají fungl nový barák, po válce stavěnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 18:01 | Nahoru | #113379
PetrL3> Za mých mladých let tu nápravu chtěl každý škodovkář. Bohužel těch náprav bylo jenom pár a tehdy bylo v provozu cca 300-400 tisíc stodvacítek.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 18:14 | Nahoru | #113381
kehaj> S kolegy - majiteli Jaw 650 a 660 tam budu v pátek. Jsem zvědavý na stánek Jawy, bude novinka ! Pár desítek tisíc v hotovosti s sebou vezmu, jako zálohu, bude-li to vhodné či nutné.

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 18:17 | Nahoru | #113382
Milan1963> Njn. Nekup to když je to tak výhodný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 18:21 | Nahoru | #113383
dave-lister> Jsem myslel že je to tou kastlí a odhlučněním. Nikdy jsem o tom neslyšel. Možná by problém u stodvacítek šel nějak odladit cestou přes podvozek.
Ono je to ale dneska stejně už jedno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 18:46 | Nahoru | #113384
Jirka4137> Je to jedno. Já jsem zvyklý, žádný hluk nevnímám a lidí, kteří běžně používají Š 105 a 120 už zřejmě žádné tisíce nebudou.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 18:58 | Nahoru | #113385

Milan1963 píše: kehaj> S kolegy - majiteli Jaw 650 a 660 tam budu v pátek. Jsem zvědavý na stánek Jawy, bude novinka ! Pár desítek tisíc v hotovosti s sebou vezmu, jako zálohu, bude-li to vhodné či nutné.


Myslíš, že u stánku Jawy bude kafe tak drahé?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 19:00 | Nahoru | #113386
Milan1963> No víš jsou šikovní lidé (pár jich znám ) kteří dokážou zázraky. A to jako bez kecání. Myslím že pár mechaniků ze staré doby kteří mají fintu fnˇ by ze stodváci udělali tišší stroj. U Mondea mě líní mechanici tvrdili jako že je v háji to a ono , opravit už to nepůjde. No a třeba kamoš si to vzal na víkend domů a problém našel jak nic.
Jde jen o to chtít. GDYŽ NEGDO NECHCE JE TO HORŠÍ NEŽ GDYŽ NEMOŽE. Jak říkal stařeček Pagáč .

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 19:00 | Nahoru | #113387
Milos1> Tedˇˇˇ jsi mě rozsekal.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 19:13 | Nahoru | #113388
Jirka4137> Stačí sehnat zadní nápravu a převodovku. Pak docílíš stejného jízdního projevu jako má stotřicítka Rapid. Navíc určitě existovali Rapidy se starou nápravou, Garde to taky myslím nemělo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 19:21 | Nahoru | #113389

Milan1963 píše: kehaj> S kolegy - majiteli Jaw 650 a 660 tam budu v pátek. Jsem zvědavý na stánek Jawy, bude novinka ! Pár desítek tisíc v hotovosti s sebou vezmu, jako zálohu, bude-li to vhodné či nutné.


Pokud tam Jawa představí ten bájný litr, musíš ihned složit zálohu. Výroba bude kusová a poptávka bude značná.

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 19:39 | Nahoru | #113390
dave-lister> Tak to už by nebyla žádná malá předělávka ale se štěstím by se to možná sehnalo. Otázka je kolik lidí by do toho šlo. Na občasné ježdění jedině fanoušek značky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 20:32 | Nahoru | #113391
Milos1>
My kteří celý život jezdíme zásadně pouze na Jawách máme od fabriky kafe zdarma. Já mám od Jawy čtvrtou novou motorku, tak mám u nich 4 kafe...
Jirka : Vážně - myslím že do podobné přestavby asi nikdo nepůjde. Nás co Škodu 120 používáme k běžnému ježdění už moc není a ti, co ji chápou jako historické vozidlo, ji z toho titulu budou držet v původním stavu. Opravdu rád bych se v té 136 svezl, abych viděl ten rozdíl - pokud nějaký znatelný je. Držím se svojí "úzké" stodvacítky, v žádném Rapidu, Garde nebo 135/136 jsem nikdy nejel ani jako spolujezdec.

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 20:45 | Nahoru | #113392
Milan1963> Milos1>
My kteří celý život jezdíme zásadně pouze na Jawách máme od fabriky kafe zdarma. Já mám od Jawy čtvrtou novou motorku, tak mám u nich 4 kafe...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 20:45 | Nahoru | #113393

dave-lister píše: Pokud tam Jawa představí ten bájný litr, musíš ihned složit zálohu. Výroba bude kusová a poptávka bude značná.


Kde by ho asi vyrobili? A jak by ho homologovali?
Jestli tam Jawa přiveze novinku, tak bude z Indie nebo z Číny.
Jawa už sama nikdy nic vyrábět nebude. Program bájný litr je jen na sosání dotací na "vývoj".

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 20:49 | Nahoru | #113394
Deadman> hlavne kdo by ho tam asi tak vyvinul

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 20:59 | Nahoru | #113395

Milos1 píše: Myslíš, že u stánku Jawy bude kafe tak drahé?




Myslím, že dost naivní je už jen myslet si, že u stánku Jawy bude kafe

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 21:01 | Nahoru | #113396

Milan1963 píše: FJRPEPA> Ty si 80. léta samozřejmě zažil a více než já, takže věříš, že pérák se dával - ne prodával - za flašku něčeho dobrého. Já myslel spíš lidi pod 50 let, kteří už znají jen vrak péráka za 100 tisíc, Jawu 500 OHC za 200 atd.


My čtyřicátníci pamatujeme na přelomu tisíciletí kejvačky za 3000Kč s papírama, panelky za 5000. J634-638 za 8-10 litrů, pokud to mělo kotoučovku tak 15, moderně vypadající J640 za 20. Čím starší, tím levnější. Kejvačky nebyly veteráni, ale nejlevnější první motorky pro nás chudé studenty, co neměli na J640.
Pérák "neexistoval", toho jsem na silnici před rokem zhruba 2010 nikdy neviděl. To byl tak nepohodlný zastaralý zgarb, že na něm na přelomu tisíciletí nikdo nejezdil - zůstával nepovšimnut ve stodolách. Pak přišla móda veteránismu a najednou všichni začli renovovat péráky, protože jich bylo dost a byli levný. A renovovat znamenalo bez ohledu na stav opískovat a hodit do nového moderního laku, kartery a víka motory vyleštit do zrcadlového lesku.

Naposledy editováno 01.02.2024 21:02:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 21:13 | Nahoru | #113397

dave-lister píše: Jirka4137> Stačí sehnat zadní nápravu a převodovku. Pak docílíš stejného jízdního projevu jako má stotřicítka Rapid. Navíc určitě existovali Rapidy se starou nápravou, Garde to taky myslím nemělo.



Ne Rapid se starou nápravou neexistoval i Garde mělo tuto nápravu,a čtyrpistek ve předu.

Garde mělo jen čtyřkvalt a první Rapidy taky , První Rapidy byly 120tky se ctyřkvaltem,postupně 130/petikvalt a 135.

e- já měl Rapida z Holandska,ale ještě 130tku a ta měla pod karbecem ještě nějakou destičku s hadičkama,kdy šlo asi to co se špatně spalilo znovu pod karbec aby to splnilo nějaké ty západní emisní limity,tomu jsem teda moc nerozuměl,ale jezdilo to slušně

Naposledy editováno 01.02.2024 21:28:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 21:23 | Nahoru | #113398

Koudy01 píše:

Myslím, že dost naivní je už jen myslet si, že u stánku Jawy bude kafe



Co by nebylo...



Pokud teda nezapomenou vařič.



Naposledy editováno 01.02.2024 21:25:41

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 21:35 | Nahoru | #113399
PetrL3>
Sejdeme se tam. Vem tento vařič, kdyby nebyla elektrika, já vezmu vařič na suchý líh, co ho vozím už 20 let po světě na motorce. Když nebude Jawakafe, uvaříme si ho naprotest sami !
Jo a skleničky vlastní !

To je on. I s hrnečkem, na 3 deci kafe.

Naposledy editováno 01.02.2024 21:40:08

(reakce na) Jawablázni

1.2.2024 v 21:36 | Nahoru | #113400

assassin píše: MedWed> kterou? splacal jsem asi 4... a jo.. jsem si toho vedom takze vlastne vsechny...

PS.: to tu jeste nebyl Pech, cekam, ze tu DKW bud identifikuje nebo cely ten mytus rozlozi...



Šestiválec DKW měl v základu 80 koní, ve vyšší verzi 100 koní... Ale to bylo až dost po válce... Ty motory pak používali do motorových člunů, protože byly lehký a výkonný...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist