globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
63%
15
Jezdim pořád.
38%
9

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:09 | Nahoru | #112981

Jirka4137 píše: pech.> Blbost . Jediný V problém, rozvod řetězem vyřešili jinak. Ta koncepce jela roky a kolik motorek se prodalo. Já jsem měl původní VF a ani tam to tak velký problém nebyl, jak se z toho dělalo. Řadový čtyřvál víc točí a je lepší pro sport ale u cestovní motorky je nejvíc využitelný výkon dole.VF má zátah pěkně od spoda kde ho normální člověk využije nejlépe.
Co je teda u véčkového motoru problém? Vyšší cena nebo chlazení zadního válce u vodníka?



Není řadového čtyřválec každej stejnej. Některý točí 15000 a dole nejedou, ty sportovní a jiný sice nemají až takový otáčky a výkon, ale tahaj skoro od volnoběhu.

Ony totiž ty běžný dvouválce dole taky nejedou, jenom jak je tam menší počet zápalů, tak se to zdá, že je tam míň otáček, než je skutečnost.... Pokud se nebavíme o nějakým dvoulitrovým cruiseru...

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:10 | Nahoru | #112982

Koudy01 píše: Trh ojetin to vidi jinak. A sice tak, jak to pise Skoty
Radeji 20 let starou Octavku jak 10-15 letou Dacii.



Koza a petržel.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:11 | Nahoru | #112983

Milan1963 píše: . To byl asi jediný případ, kdy nás SSSR opravdu zachránil, resp. pomohl vyřešit problém... .



Škoda, že ten problém napřed způsobili.

Naposledy editováno 25.01.2024 10:11:47

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.1.2024 v 10:15 | Nahoru | #112984
V o1 byl i ten ohv motor? V tom jsem tedy nejel … treba Fabia junior to byl vylozene majstrstyk

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:16 | Nahoru | #112985

Milan1963 píše: Nemyslím, že je to špatný motor. Ve svojí 120 ho mám a jezdí stále. Otec ho měl ve Fabii, kterou kupoval novou. Tu už nemá, zkorodovala neboli zrezla tak, že skončila v hutích. Ale ten motor, ten by ji přežil naprosto bez problémů. Netvrdím, že je moderní, ale je to držák který kromě občasného seřízení ventilů a výměny oleje - což si i já dělám sám na dvoře - nic nechce.
Edit - o minutu...
Původ motoru OHV je v roce 1937 ve Škodě Popular !! To je první "vrchový" škodovácký motor.
Tudor, spartak, Octavia, 1203...ho už jen převzaly a minimálně obměnily.


Myslím, že tímto jsi to vysvětlil. V roce 1937 vrcholný motor. Když srovnáš svezení ve fábii 1,4MPI 50KW (OHV) a 1,4 16V 55KW (DOHC), je to jako bys jel o 2 třídy lepším autem. Co se týče spolehlivosti, nebo životnosti, není na tom špatně. Jen je s tím prostě strašný svezení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:17 | Nahoru | #112986

assassin píše: V o1 byl i ten ohv motor? V tom jsem tedy nejel … treba Fabia junior to byl vylozene majstrstyk


Pokud vím, tak jo, jenom v liftbacku, nejlevnější verze a jen nějakou dobu.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:25 | Nahoru | #112987

DesperateDan píše: Ten čtyřvál do V nebyl až tak marný. Jestli si dobře vzpomínám tak VFR byla ve své době nejprodávanější cestovní motorka



Tak vfr je zase jiný příběh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:27 | Nahoru | #112988

assassin píše: Pech: O1 zacala s 1.8 atmo, docela moderni motor, ma sve mouchy, ale ve sve dobe se normalni smrtelnik nesvezl v nicem lepsim, jelikoz na premiovku nemel...
1.9TDI byl sen vsech, spotreba a vykon, v podstate kultovni motor
1.8t co prisla pozdeji je top bezninak s velkyma rezervama, doted je vyhledavanej petrolheadama, upravene ty motory jezdi s vykonama daleko pres 400koni
1.6mpi je obyc blbuvzdornej motor, docela i jede, pro lidi co od auta nechtej nic extra idealni volba
1.9sdi - doted ho vyhledavaji ti co nechteji v motoru zadna kurvitka...
pak tam byl starej dvoulitr, jehoz vada ve sve dobe byla, ze je to historickej motor kterej nicim nevynika... ale takove se tady ted adoruji a vsichni tu po nich placou...

najezdil jsem s o1 tdi stovkuy tisic km, takze trosku tusim jak se s tim jezdi, nasi s tim najeli cca 400k, s vetsinou ostatnich jsem jezdil v oktavce, golfu4 nebo leonu cupraR

z meho pohledu jsi opet vedle jak ta jedle



Nejsem průměrná O1, je dneska shnilá mrdka s 1,6SR, co klepe na klíče a nebo TDI v klinické smrti po půl míči...

To není nic, co by kdokoli chtěl. Prodává se to jen proto, že Franta z hospody nic jiného neumí a ještě nemá ani fantazii ani přehled, ani inteligenci.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:32 | Nahoru | #112989
Krautkopf> Hele oni měli dobré auto na tu dobu, ale žádné volné peníze. Proto taky odbyli interiér apod. Ono ten vnitřek měl vypadat od začátku tak, jak vypadal po faceliftu, ale neměli prachy na to, aby to zavedli i s ním... Hrdlička se z toho nehroutil, tomu šlo aby to auto mělo úroveň co do spolehlivosti, emisí a jízdních vlastností, že interiér se pak dodělá...

Na druhou stranu kdyby nebyl favorit, takový to vw nevzal a přestože mi VAG hodně leze krkem, tak kdyby to nekoupili zrovna oni, tak by nepokračovala dál celá značka s paletou modelů, ale dělal by se jeden dva modely pro někoho, jako to dělá Toyota, Kia, apod...

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:33 | Nahoru | #112990
Borntobewild> To je ta, o čem píšu. Otec koupil v roce 2001 Fabii Junior. Měla nelakované nárazníky, což je OK. Neměla žádné posilovače, takže taky OK. Výbava ovšem - horší než u Škody 120. Vlastně žádná, například odkládací schránka před spolujezdcem neměla ani dvířka. Tím se tato Fabia vrátila k Popularu, protože i Š 440 spartak je v roce 1956 měl. Motor 1litr OHV, takže dobré, jela skoro jako Š 120, ale pětiqalt, takže o něco málo rychlejší a s menší spotřebou - kolem 7 litrů, moje 120 jede do osmi. Otec mi ji půjčil, od té doby se divím, proč vůbec Fabia existuje, když není o moc lepší než Škoda 120.

Dobře, s jinými motory možná i lepší je.
https://www.sauto.cz...koda/fabia/198697645

Naposledy editováno 25.01.2024 10:41:30

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:34 | Nahoru | #112991

P_B píše: Super mel motor kamarad ve Fabii 1. Byla to 1,9d bez jednoho valce. Nepamatuji zda to bylo s turbem. Ale jezdilo to za prumer 3,5l hrozne si liboval. Mne z toho auta bolela palice jak svin to duneni bylo hrozny.



1,4tdi... Když si potřebuješ představit co je to kakofonie, tak přesně tohle... To je zrovna jeden z mála motorů ve Fabií 1 co funguje, ale je to utrpení, vibrace, hluk....

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:35 | Nahoru | #112992

Borntobewild píše: Jedinej opravdu blbej motor, kterej se dával do O1 a F1 bylo to prehistorický OHV. Jízdním projevem tak do zahradního traktůrku, ale ne do moderního auta té doby.



Který byl nahrazen HTP tak zdárně, že byl ještě horší....

Blbejch motorů je tam naprostá většina a těch dobrejch se prodalo pár, pokud jde o benzíny.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:36 | Nahoru | #112993

dave-lister píše: Borntobewild> Těch motorů se tam dávala spousta. 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 měli spoustu označení a variant. Nejdříve začínali s emisemi EURO 2, pak EURO 3, pak dokonce i EURO 4 u Octavie Tour.



To 1,6 je E5

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:37 | Nahoru | #112994

PetrL3 píše: Já měl ten 2,0 - prehistorickej (v passatu) a když to srovnám s 1,6 nebo 1,9sdi tak to taková tragédie nebyla. 85kw, žralo to 8/100...

Jasně, že dnes bych to už nechtěl. Ale když vezmu v potaz, že pech v té době jezdil favoritem...



Dvoulitr by byl ok, kdyby tam dementi neudělali velkou sérii s vadnejma pístníma kroužkama a pak si v bazaru zahraj loterii....

Prostě tragédie jedná přes dtuhou

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:39 | Nahoru | #112995
pech.> tak ja jsem reagoval na to, kdy jsi psal, ze v tom aute byl snad jen jedinej dobrej motor.

To v jakem stavu jsou ta auta dnes je vec uplne neco jineho. Nejstarším o1 uz bude skoro 30let

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:40 | Nahoru | #112996

dave-lister píše: P_B> Myslím že neměl Euro4, měl jenom Euro 3, proto v roce 2003 skončil.



OHV začalo na E2, pak mělo rovnou E4, nikdy nemělo E3. Zrušeno proto, že bylo složitý a drahý proti HTP.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:42 | Nahoru | #112997

Borntobewild píše: Já myslím, že OHV byl jenom ten pravěký škodovácký, původem ze Spartaka. Ty ostatní, co píšete byly Vwágňácký, proti tomuhle rumpálu kultivované motory.



Se Spartakem nemá nic společného ano nemá nic společného vlastně ani se stodvacitkou, ale za koncepce, byla v evropských poměrech trapná už když šel ven favorit, natož o dvacet let později....

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 10:44 | Nahoru | #112998

Milan1963 píše: Nemyslím, že je to špatný motor. Ve svojí 120 ho mám a jezdí stále. Otec ho měl ve Fabii, kterou kupoval novou. Tu už nemá, zkorodovala neboli zrezla tak, že skončila v hutích. Ale ten motor, ten by ji přežil naprosto bez problémů. Netvrdím, že je moderní, ale je to držák který kromě občasného seřízení ventilů a výměny oleje - což si i já dělám sám na dvoře - nic nechce.
Edit - o minutu...
Původ motoru OHV je v roce 1937 ve Škodě Popular !! To je první "vrchový" škodovácký motor.
Tudor, spartak, Octavia, 1203...ho už jen převzaly a minimálně obměnily.



Ne.. líné, uřvané a s omezenými otáčkami...

Jawablázni

25.1.2024 v 10:48 | Nahoru | #112999
Milan: kdo si dobrovolne koupil juniora, potrestal se sam pokud nekdo vybírá auto sestavené ze zastaralých dílu uz pri výrobě a na kterem se setrilo za cenu toho, ze to bude stat vic penez zaslouží si to

P_B: tu silnější 1.4tdi jsem mel ve sluzebni Fabii2 - jezdil jsem s tim kazdy den Praha-Humpolec a mel jsem docela strach z toho bruceni motoru - protoze z 1.9tdi v oktavce jsem míval migreny. Z te Fabie me hlava nebolela, jelo to hezky a moc to nezralo.. ikdyz ja jezdil za 6-7litru - dálnice no…

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 11:04 | Nahoru | #113000

Milan1963 píše: Krautkopf> Musel jsem se zasmát. Píšeš, že kola se ve velkém prodávala v průmyslovém zboží. Myslíš asi jízdní kola v Domácích potřebách . A jsi na omylu !
Kola NEBYLA ! Já chtěl v roce 1979 nové kolo. Místní "kovomat" dostával tak 4 kola ročně a speciálka jízdních kol v PE možná 40 kusů. Myslím Esku nebo Favorita. Jediné co najednou bylo, je Ukrajina. Ta se objevila a za 600.- kčs bylo možné ji mít skoro hned. Tak jsem si měsíc počkal , koupil ji a mám ji dodnes. To byl asi jediný případ, kdy nás SSSR opravdu zachránil, resp. pomohl vyřešit problém... Jinak kola opravdu nebyla.
Nějak před koncem vyučení jsem si koupil Favorita, ale o té dobrodružné anabázi a úplatcích, abych Favorita získal, jsem tady už kdysi psal.
Shrnuto - kola nebyla, natož ve velkém.



Favorit v té době vyráběl 55 000 kol ročně. Táta dostal od souseda zánovní Ukrajinu, po první kilometrové projíždce ji položil na zem a několikrát ji přetáhnul lešenářskou trubkou a šla na skládku za ves.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.1.2024 v 11:25 | Nahoru | #113001
To jsou zase kydy,já měl Junior HTP dvanáct let a naprosto spolehlivé auto,najel jsem na něm skoro 200 tis a jediné co odešlo byl vnitřní kloub poloosy protože jsem na to narval 15tky. Je pravda,že jsem si nechal nalakovat nárazníky a sehnal za 500 schránku s dviřkama ,ale Fabia jezdí dal a furt vypadá stejně kolik má dnes najeto nevím,druhá Fabka co má starik je dnes 21let stará a u té odešel katalyzátor a podpálil se ventil až teď po 240 tis km a protože je jinak ve stavu zanovniho auta,které nemá výměnej jednej čep,kloub atd tak si ji táta nechal spravit,levné to nebylo,sám jsem mu říkal ať si koupí něco novějšího,ale nechtěl, protože mu to auto slouží dvacet let a upřímně jak dlouho ještě bude jezdit on to neví ani táta,a většinou koupě jakékoliv ojetiny by se vystavil riziku,že je to po někom,kdo na auto sere a ty prachy by do toho mohl narvat tak či tak,já jsem sice už ve všech autech zdrhnul k Japoncům,ale zrovna FI byla ve své třídě jedno z nejlepších aut,FII už byla ošulená(taky byla v rodině) a hlavně nelíbivá,zrovna design FI je vidět i na FIII ,jak byla nadčasova a dodnes je to líbivé auto.ktere nevybočuje.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 11:32 | Nahoru | #113002
Vlasťák1973> Taky si myslím že Fabia není tak špatné auto, akorát některé motory stály za hovno. Zrovna ten přepracovaný OHV motor z Feldy byl docela spolehlivý. Stejně tak 1.9 SDI/TDI, ty dokázaly najet hodně kilometrů když tomu člověk dával správný olej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 11:47 | Nahoru | #113003

dave-lister píše: Krautkopf> Bohužel tu reportáž z února 1990 nemůžu najít, ale tento článek to popisuje zcela stejně. .Škodovka na pokraji bankrotu


Pokud na každém autě měla "firma", a to firmou myslím stát, 45.000 Kčs, tak výrobní závod nemohl být na pokraji bankrotu. To jen někdo špatně řídil tzv. cash-flow.

Jawablázni

25.1.2024 v 11:50 | Nahoru | #113004
Ten škodovácký benzíňák OHV byl jednou ze nejpodstatnějších věcí, proč VW o Škodovku tak stál, alespoň to takhle tvrdil tehdejší šéf VW ve svých vzpomínkách. Však ho pak hned začali dávat do dalších koncernových vozů (VW Polo nebo SEAT Ibiza). A používali ho léta, protože šlo o spolehlivou, odzkoušenou a dostupnou jednotku.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 11:53 | Nahoru | #113005

Vlasťák1973 píše: To jsou zase kydy,já měl Junior HTP dvanáct let a naprosto spolehlivé auto,najel jsem na něm skoro 200 tis a jediné co odešlo byl vnitřní kloub poloosy protože jsem na to narval 15tky. Je pravda,že jsem si nechal nalakovat nárazníky a sehnal za 500 schránku s dviřkama ,ale Fabia jezdí dal a furt vypadá stejně kolik má dnes najeto nevím,druhá Fabka co má starik je dnes 21let stará a u té odešel katalyzátor a podpálil se ventil až teď po 240 tis km a protože je jinak ve stavu zanovniho auta,které nemá výměnej jednej čep,kloub atd tak si ji táta nechal spravit,levné to nebylo,sám jsem mu říkal ať si koupí něco novějšího,ale nechtěl, protože mu to auto slouží dvacet let a upřímně jak dlouho ještě bude jezdit on to neví ani táta,a většinou koupě jakékoliv ojetiny by se vystavil riziku,že je to po někom,kdo na auto sere a ty prachy by do toho mohl narvat tak či tak,já jsem sice už ve všech autech zdrhnul k Japoncům,ale zrovna FI byla ve své třídě jedno z nejlepších aut,FII už byla ošulená(taky byla v rodině) a hlavně nelíbivá,zrovna design FI je vidět i na FIII ,jak byla nadčasova a dodnes je to líbivé auto.ktere nevybočuje.



Já tvýho tátu chápu. Když seš s autem jinak spokojenej, je blbost měnit ho kvůli jediný opravitelný závadě. To nový auto může bejt kasička. Takhle dá nějakou částku a má slušnou šanci, že bude dál roky sloužit bez větších investic.
Něco jinýho by bylo, kdyby už mu nepčišlo pohodlný třeba, chtěl by něco vyššího kvůli nastupování atd.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 11:55 | Nahoru | #113006

Milan1963 píše: Krautkopf> Musel jsem se zasmát. Píšeš, že kola se ve velkém prodávala v průmyslovém zboží. Myslíš asi jízdní kola v Domácích potřebách . A jsi na omylu !
Kola NEBYLA ! Já chtěl v roce 1979 nové kolo. Místní "kovomat" dostával tak 4 kola ročně a speciálka jízdních kol v PE možná 40 kusů. Myslím Esku nebo Favorita. Jediné co najednou bylo, je Ukrajina. Ta se objevila a za 600.- kčs bylo možné ji mít skoro hned. Tak jsem si měsíc počkal , koupil ji a mám ji dodnes. To byl asi jediný případ, kdy nás SSSR opravdu zachránil, resp. pomohl vyřešit problém... Jinak kola opravdu nebyla.
Nějak před koncem vyučení jsem si koupil Favorita, ale o té dobrodružné anabázi a úplatcích, abych Favorita získal, jsem tady už kdysi psal.
Shrnuto - kola nebyla, natož ve velkém.


To je prostě osud. Kdybys v roce 1979 byl schopen vyjet za hranice okresu, tak např. v Bratislavě v Prioru jsi ukázal prstem na Favorita, který se ti líbil, zaplatil u pokladny 1000 nebo 1200 Kčs podle provedení a problém s neschopností pelhřimovských prodejen by se tě vůbec netýkal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 12:04 | Nahoru | #113007

Krautkopf píše: Pokud na každém autě měla "firma", a to firmou myslím stát, 45.000 Kčs, tak výrobní závod nemohl být na pokraji bankrotu. To jen někdo špatně řídil tzv. cash-flow.


V tom článku právě píšou, že fabrika měla marži 2500Kč. Zbytek byla obratová daň a marže Mototechny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 12:14 | Nahoru | #113008
Krautkopf> V Jablonci jsem čekal několik hodin na favorita s galuskama v 86tým.
Přišli dva tak jednou za půl roku a věděli jsme, že přijdou, tak jsme tam s kámošem čekali od tří ráno.
Klasický favorit se občas objevil, ale byla to velká bída, jezdívali jsme pro blbě sehnatelný zboží do Mimoně
nebo k Český Lípě, byli tam kousek uranový doly a zboží se tam dováželo nějak víc jak k nám na Liberecko a Jablonecko,
zda to bylo schopnými obchodníky, vyšší kupní silou nebo si je stát předcházel uraňáky už nepovím,
ale každopádně něco splašit byl problém snad všude. Na stodvácu jsem se s tátou střídal v Liberci přes noc ve frontě,
aby na něj vyšel pětikvalt v 88 roce. Taková jebka a ještě to byl problém splašit. Jediný co byly, tak bílý čtyřkvalty,
jenže to zas nikdo moc nechtěl.

(reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 12:26 | Nahoru | #113009
Verdom> Strašná doba, naštěstí jsem ji příliš nezažil. A přesto spousta lidí říká jak se tehdy měli dobře.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

25.1.2024 v 12:27 | Nahoru | #113010

Krautkopf píše: To je prostě osud. Kdybys v roce 1979 byl schopen vyjet za hranice okresu, tak např. v Bratislavě v Prioru jsi ukázal prstem na Favorita, který se ti líbil, zaplatil u pokladny 1000 nebo 1200 Kčs podle provedení a problém s neschopností pelhřimovských prodejen by se tě vůbec netýkal.


Lžeš! Nevěřím tomu, že v době, kdy se ta kola prodávala pod rukou a dávaly se úplatky, je kdekoli měli volně k prodeji. Lidi byli v té době podnikavější než dnes a že jsou v Blavě v Prioru by se rychle rozkřiklo. Nebyl takový problém tam zajet.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist