globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

20.11.2023 v 06:13 | Nahoru | #109711
Miraz250> Miraz250> U Slatinˇan si kočky žijí na vysoké noze . Náš kocour dostal jen domeček po holkách a loni jsme mu postavili terasu.

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 06:46 | Nahoru | #109712

Jirka4137 píše: kehaj> Není to ta slavná a prosnulá nejnižší rozhledna na světě ? Je to tuším někde na Liberecku ?



Je kousek od Semil v Nouzově, máme tu Cimrmanových zastávek hodně,
je tu Cimrmanův maják . Ten docela ujde i s muzeem.
Je tu Kino Jas a Jára v mlze . To je slabší.
Jezdí se tu Cimrmanova jízda v červnu na kole.
Je tu první zmínka o Járovi a otisk boty v lejnu ...
Takže pokud by někdo chtěl, je tu toho habakuk.

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 08:48 | Nahoru | #109713

Milan1963 píše: Jawa Týnec nic o nutném dotahování a kontrole šroubů neříká. Mně tuto údržbu naučila praxe. Z péráka jsem za 150 tisíc km neztratil ani šroub. Z Jawy 350 / 640 za 15 tisíc km tuším jeden. Ale z Jawy 650 se ztrácely celkem pravidelně. Tak jsem se naučil je kontrolovat - a mám klid. Navíc Jawa 660 nemá všude stejné šrouby ( hlavy šroubů - někde na rovný šroubovák, jinde na křížový - asi montáž ve stylu co dům dal ) , takže už si i pamatuju, kde jaký šroub má být. Z toho plyne jedno - kdo zná svoji motorku tak důkladně, jako my majitelé Jawy 650 a 660 ?
Navíc tím předcházíme potencionálním závadám, na které by člověk třeba ani nepřišel, nebot' kontrola = prevence.
No, pravda - závadám elektriky se asi předejít nedá...to uznávám, jinak by mi motorka už 3 měsíce nestála kvůli elektrice...servis má moje Piaggio a už druhý měsíc čeká na díly z Itálie.,...potom mi vezmou 660, ale je zima, tak mi to vůbec nevadí.



MIlane, nesmíš ty motorky tak rasovat, za chvíli nebudeš mít na čem jezdit, když nepočítám pionýrku

Jawablázni

21.11.2023 v 09:40 | Nahoru | #109714
Vše co se po standardním dotažení povolí u nové motorky zajišťuju buď kapkou lepidla a nebo nějak nakombinuju s pérovkou. U Jawy a vlastně u všeho co se klepe dávám pérovky pokud to je možné, na hůř přístupných místech dulčikem lehce zaklepnu hlavu, prostě každý spoj to chce nějak zajistit, protože vyklepaný šroub nenajdeš a sice vozím náhradní šrouby, ale podle Murphyho zákona zrovna ten co potřebuješ tak na potvoru nemáš.

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 09:58 | Nahoru | #109716

P_B píše: Neco pro Jaware



Škoda, že nejsou záběry, jak to pak sjížděli dolů, to mohlo být také zajímavé

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 11:51 | Nahoru | #109717
Verdom> Myslíš že to dvoutakt neschroupne? Zrovna o Jawu bych se nebál, ta jezdí na všechno co hoří. Bál bych se u aut kde je podávací čerpadlo v nádrži, vysokotlaké čerpadlo na motoru a má to přímé vstřikování do válců. Tam může nějaká součástka předčasně umřít.

Naposledy editováno 21.11.2023 11:51:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 12:08 | Nahoru | #109718
dave-lister> Jde o to, že pokud bude motorka stát víc jak dva tři měsíce, tak vyreaguje benzín s olejem a dojde k separaci určitých složek oleje, které je problém následně rozpustit a vytvoří vazovitou jakoby žvejkačku, která je schopná ucpat karburátor či jiné choulostivé místa. Tento benzín je díky hydroskopii i velice korozivně agresivní, nabírá vodu z okolí a je schopen prožrat díly, které nejsou patřičně ošetřeny jako třeba plovák (už to sem Bimbam dával taky ze Simsona). Aby toho nebylo málo tak stará těsnění která odolávají benzínu, tak neodolávají lihu, který je zničí a ty ztvrdnou nebo se nafouknou a pak netěsní. Malinko to vystabilizuje třeba VIF, který se vyplatí přidávat , ale samospásný není, takže u Jawy očekávej nabobtnání těsnění v kohoutku (může to až ochudit směs a dá se zadřít motor), sežraný sítko v nádrži, nafouklé těsnění nádrže (pokud nemáš gumokorek, který doporučuju) ztvrdlý chobot mezi karbem a filtrem a na jaře ucpaný karb zeleným hnusem, který rozpouští snad jen aceton a to ještě blbě. Takže minimálně při delší odstávce něco s ETBE nebo eurooil od Čepra, kde by líh díky skladovatelnosti rezerv taky být neměl, nicméně u nás lidi na Eurooil celkem nadávají, tak nevim, já jezdim jinam.

Edit: U starého čtyřtaktu krom hadiček a těsnění často odejde i membrána v benzínové pumpě.

Naposledy editováno 21.11.2023 12:35:16

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 12:12 | Nahoru | #109719
dave-lister> rekl bych, ze auta s primym vstrikem si s trochou lihu poradi... ta uz jsou na to navrhovana.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.11.2023 v 12:21 | Nahoru | #109720
Vzdyt na Slovensku na to jezdi uz nejakej rok ne? Tusim, ze uz dva-tri roky zpatky jsem to tam tankoval do stare karburatorove motorky. Krome v prumeru o cca 3 deci nizsi spotreby jsme nic nezaznamenal.

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 12:22 | Nahoru | #109721
Verdom> Eurooil nema bioslozku v nafte. V benzinu vetsinou je. Jen malokdy se da na Eurooil natankovat i benzin bez bioslozky - maji na to aplikaci do mobilu, kde to jde sledovat.

Naposledy editováno 21.11.2023 12:23:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 12:40 | Nahoru | #109722
Koudy01> Já v létě, když jezdim, tak taky beru benzín kde se dá, pokud to vyjedeš, tak to nenadělá moc škody a díly co se nafoukly nebo ztvrdly už v motorce nemam, ale pokud na zimu motorku odstavím, tak pokud má v nádrži čerpadlo, zaleju jí po vrch a pokud je to dvoutakt, tak zase vyčepuju nádrž do sucha a benál naleju do plastovýho kanystru tak, aby se zmáčknutím povedlo minimalizovat i množství vzduchu. Na jaře přidám čerstvý a zase se to vylítá.

Edit: A přidávám u 4 taktu i ten VIF.

Naposledy editováno 21.11.2023 12:47:59

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 12:57 | Nahoru | #109723

Verdom píše: . Tento benzín je díky hydroskopii



...hygroskopii....

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 13:13 | Nahoru | #109724
assassin> Soudobý motory to asi zvládnou, já měl na mysli takový ty exoty z 90tých let. Mitsubishi GDI a další podobný unikáty.
Jinak v Německu mají na stojanech už pár let obě varianty. E5 a E10, člověk si může vybrat. V létě v Rakousku jsem viděl všude už jen E10. Afrika to schroupla, snad si na mě přes zimu nebude stěžovat.

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.11.2023 v 13:22 | Nahoru | #109725
My majitelé čtyřtaktů ( aut ) s karburátorem máme doporučeno tankovat Natural 100. S ním prý nic nehrozí. Až na to, že Popularu, který je stavěn na benzín 70 oktanů, "shoří" motor. Už s naturalem 95 se přehřívá... At' jdou všechny novoty někam...

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 13:22 | Nahoru | #109726

Verdom píše: Koudy01> Já v létě, když jezdim, tak taky beru benzín kde se dá, pokud to vyjedeš, tak to nenadělá moc škody a díly co se nafoukly nebo ztvrdly už v motorce nemam, ale pokud na zimu motorku odstavím, tak pokud má v nádrži čerpadlo, zaleju jí po vrch a pokud je to dvoutakt, tak zase vyčepuju nádrž do sucha a benál naleju do plastovýho kanystru tak, aby se zmáčknutím povedlo minimalizovat i množství vzduchu. Na jaře přidám čerstvý a zase se to vylítá.

Edit: A přidávám u 4 taktu i ten VIF.


Jo, takhle. No to stani asi muze byt problem. Ja se vzdycky snazim pred zimou vyjet aspon trochu Vervy. Neparkuju to s plnou nadrzi. Ale motor se prolije Vervou a v nadrzi zustane to, co vyjet nestihnu. Na jare dotankuju cerstvym.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 13:31 | Nahoru | #109727

Milan1963 píše: My majitelé čtyřtaktů ( aut ) s karburátorem máme doporučeno tankovat Natural 100. S ním prý nic nehrozí. Až na to, že Popularu, který je stavěn na benzín 70 oktanů, "shoří" motor. Už s naturalem 95 se přehřívá... At' jdou všechny novoty někam...



Řekl bych to jinak, ať jdou všechny starý auta do muzea a nebo do šrotu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 13:58 | Nahoru | #109729
Milan1963> pochybuju o tom, ze se to prehriva kvuli benzinu...

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 14:27 | Nahoru | #109730
Milan1963> Za 1. Republiky, za velké hospodářské krize se na území ČSR také prodával lihobenzín. Někde na netu půjde dohledat kolik, ale tehdy myslím míchali snad 1:1.

Edit: už jsem to našel, pouze 20%.

V letech krize 1929 - 1936 bylo zavedeno zákonem nařízené povinné míšení 20 % etanolu, resp. 17 % etanolu + 3 % metanolu a 80 % motorového benzínu.

Naposledy editováno 21.11.2023 14:36:54

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 16:01 | Nahoru | #109731

PetrL3 píše: Dej si pozor na svá přání. Mohla by se splnit



To jsi mě rozsekal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 19:00 | Nahoru | #109732

Milan1963 píše: K videu : Nevím, čemu se ten nový majitel Jawy 650 diví. Podívat se na šrouby po každé druhé jízdě je normální, dělám to taky. Vibrace motorky jsou takové, že se šrouby občas povolí. Dělala to 650 i současná 660. Beru to jako vlastnost, ne vadu.
On si ten majitel z videa časem zvykne.



Už ho sledují dlouho, má řadu pěkných videí na YouTube, jezdil na 350 scrambler teď ho vyměnil za 650 a dělá srovnávací různé recense, můžou se hodit při rozhodování koupit, nekoupit

(reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 20:32 | Nahoru | #109733
sharp> My tady máme jasno, zda koupit či nekoupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

21.11.2023 v 21:25 | Nahoru | #109734

assassin píše: dave-lister> rekl bych, ze auta s primym vstrikem si s trochou lihu poradi... ta uz jsou na to navrhovana.



Auta s přímým vstřikem se vyrábí tak posledních deset let a ještě ne všechna....

Většina dnes provozovaných aut má vstřik vícebovový nepřímý...

Ale poradí si s tím, protože mají zpětnovazební řízení motoru.

(reakce na) Jawablázni

22.11.2023 v 00:16 | Nahoru | #109735

kehaj píše: Čezeta obživla!

Nesmrtelní dědci jsou super

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2023 v 07:26 | Nahoru | #109736
pech.> Bylo jich málo, třeba v devadesátkách Mitsubishi GDI. VW a Škoda měli od roku 2002 motory s označením FSI.
Při použití paliva s 10% a více biosložky, můžou u všech starších aut trpět na předčasnou smrt podávací čerpadla v nádrži.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2023 v 07:36 | Nahoru | #109737
Na druhou stranu, jestli to je celej problém... Tak se koupí čerpadlo a jede se dál. Odchází to u aut i dnes. Není to neřešitelnej problém.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.11.2023 v 07:38 | Nahoru | #109738
A vážně bude nárůst z 5% na 10% taková tragédie?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.11.2023 v 08:20 | Nahoru | #109739

Koudy01 píše: A vážně bude nárůst z 5% na 10% taková tragédie?


Bude to dvakrát horší, než je to špatné teď.
edit - v podstatě se dostaneme do stavu, jako když se na závodech používal ricínový olej - kdo bude jezdit jen občas, bude muset vypustit nádrž, nalít tam Vervu s ETBE, nastartovat nebo projet, aby se propláchnul i karburátor.

Naposledy editováno 22.11.2023 08:23:48

(reakce na) Jawablázni

22.11.2023 v 09:33 | Nahoru | #109740

FJRPEPA píše: Řekl bych to jinak, ať jdou všechny starý auta do muzea a nebo do šrotu.



Přesně. Těch pár organizovanejch akcí za rok to vydrží a v běžném provozu to nemá co dělat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist