globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 10:33 | Nahoru | #103711
Vladimir> To nemá ani Mercedes Benz VW a další, ale mají technické výkresy, dokumentaci a patenty k těm součástkám. Ty díly pro ně vyrábí další firmy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 11:08 | Nahoru | #103712

350_634 píše: Všechny úplně ne, ale spoustu. Některé díly jsou nedostupné.
Zajímavé je, že třeba přepínač světel který jsem koupil jako originální díl byl vyrobený v Číně.
Kvůli nedostupnosti kvalitních dílů na 634 jsem koupil Transalpa.



Dobře, blbě jsem to napsal. Honda dodá jakýkoliv díl na motorku co vyrobili.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 12:14 | Nahoru | #103713

PetrL3 píše: Znáte ten pocit úlevy po probuzení, kdy zjistíte, že to byl jen sen, že jo? Tak dnes se mi zdálo, že sem koupil Škodu favorit.

Tyhle sny, kdy člověk dělá něco proti své vůli nesnáším.


Jsem opak. Kdyby se mi zdálo, že kupuju novou Š 120, byl bych v sedmém nebi. A kdyby se mi zdálo, že kupuju jakékoliv moderní auto vyrobené po roce 2000, asi bych se z toho nepříjemného snu rychle probral.
Favorit, Forman ? To ano, hezký sen...sice modernější, než 105 / 120, ale přijatelné.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 12:21 | Nahoru | #103714
Milan1963> Formana mi táta půjčoval na projetí, když mi bylo 15-16 a tehdy jsem si říkal, že je to přeci jen o něco lepší, než naše š120. A to je dost málo.

Když mi známej půjčil v té době na svezení Mondeo a pak sem zkusil další a další zahraniční auta, tak sem pochopil, že tyhle škodovky vlastně nejsou moc dobrý auta. Stačí srovnat favorita s golfem MK1 (já měl jettu mk1, ale to je stejný jako golf), a je to jasný

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 12:33 | Nahoru | #103715

PetrL3 píše: Znáte ten pocit úlevy po probuzení, kdy zjistíte, že to byl jen sen, že jo? Tak dnes se mi zdálo, že sem koupil Škodu favorit.

Tyhle sny, kdy člověk dělá něco proti své vůli nesnáším.



to mně se asi před půl rokem když jsem měl jet pro Qashqae zdálo,že jsem místo toho koupil 120tku ,normálně jsem se ráno klepal jestli jsem to já blbec opravdu neudělal jak zivej sen to byl,ale za to může Milan jak tu furt o tom moderním autě básní.

Naposledy editováno 05.03.2023 12:36:06

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 12:40 | Nahoru | #103716
PetrL3> V socialistické fabrice postavit auto jako byl Favorit = malý zázrak. Však se do toho taky nikdo nehrnul a můžeme být rádi že se našlo pár odvážných.
Srovnávat Favorita s autama které vznikaly za železnou oponou je nesmysl o kterém nemá cenu diskutovat.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 12:48 | Nahoru | #103717
Jirka4137> Také ve Favoritu bylo spoustu západních součástek. Karburátor Pierburg Německý, těsnění hlavy válců Elring Německý, pístní kroužky a písty Japonský, Brzdy byly myslim Girling, Porsche vyvíjelo zavěšení motoru a výfuku a další.
Design Bertone Italský.
Vývoj tehdy stál údajně 17 miliard KSČ.
Oprava: KČS

Naposledy editováno 05.03.2023 14:48:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 12:55 | Nahoru | #103718
Jirka4137> Naprosto přesně.
Já jel v prvním "západním" autě někdy po roce 1990. Renault 11, rok výroby 1984. V té době se u nás dělaly stodvacítky. Ten rozdíl...neuvěřitelné. 5 rychlostí, pohodlné,jen mi chyběl zvuk motoru. Slyšet motor, to potřebuju i dnes. A stejně jsem byl rád, že máme 120, protože už jen servisovat západní auto bylo drahé, vůbec jsem nevěděl, kde je na to servis ( byl v Praze D¨áblicích,ale 130 km...) , atd. Prostě - vyrostl jsem mezi škodovkami, Trabanty, Ladami a to byly proti mému Popularu super auta. Co bylo za železnou oponou, to bylo jak z vesmíru. Nedostupné. A mnou nechtěné. A mám to tak dodnes. Po zkušenosti s Oplem...děkuji, nechci, zlatá 120. Jezdí,jezdí, servis nepotřebuje, díly mám doma, najeto možná skoro 400 tisíc, kouří, ale jede a to pořád.
Uznávám,jsou lepší auta, ale nechci je.
Jako s motorkami : jsou lepší než je Jawa 660, to určitě , ale nechci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 12:58 | Nahoru | #103719
Milan1963> V Roce 1990 už 120ka dobíhala a naplno nabíhala výroba Favorita

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 13:27 | Nahoru | #103720
Milan1963> měl jsem to štěstí že jsem dobu po revoluci zažil jako poměrně mladý a navíc si v té době dokázal vydělat velmi slušný výdělek. Za hranicemi byl celkem ještě dobrý výběr ojetých vozů za velmi přijatelný obnos. Takže ze Švýcarska jsem měl ty modely o kterých mluvíš R.fuego,5,11,19, Tipo, Escort atd. Nikdy jsem neřešil žádný servis mimo olejů a filtrů,destiček. Je pravda že že jsem ta auta nikdy moc dlouho neměl, ale taky nepředpokládám že by dostávali péči do poslední chvíle. Škodu jsem vlastně nikdy neměl a co jí koupil VW tak mě to nikdy ani nenapadlo. Ač byl Favorit naprostý unikát proti 120 tak byl přeci jen pozdražení drahý. Spíš se divím Tobě že jsi si Favorita už před časem nepořídil a nenastřádal n.d. jako na svou 120. Je to přeci jenom dost starý, je to ještě opravdová Škoda ale přitom snadno ovladatelná a pohodově jezdící bez řevu motoru. Jo a taky jsem vyrostl mezi tím svinstvem co jmenuješ -trabant,žiguly,moskvič a i když lada 1600 byla docela kára tak nikdy mně nenapadlo to vlastnit. Ale jo kecám vyjímka byla. Jednou jsem koupil trabanta a vzal si z něho čísla. Do na černo koupenýho orazítkovanýho malýho osvědčení /taková malá modrá knížka/ jsem vepsal spz,stk na dva roky a jméno na občanku kterou mě nechal v krámě nějakej pobuda za zapůjčenou stovku na vlak. A takhle jsem zprovoznil golf I gti 1,6 81kw. Kterej mi vydržel cca rok než přijelo první mondeo který mělo v sobě počítač na lustraci.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.3.2023 v 13:36 | Nahoru | #103721
Díky favoritu hlavně VW koupil škodu. VW byl překvapen úrovni a kvalitou, zaručil přežití značky a pracovních míst. Jinak zájem snad měl Renault a BMW. Nakonec buďme rádi, že škodovka přežila a vyrábí.
Co mi bylo vždycky zajímavé je, že škodovky mi přijdou spolehlivější než VW. A to by měly být ze stejných dílů

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 13:43 | Nahoru | #103722

dave-lister píše: Jirka4137> Také ve Favoritu bylo spoustu západních součástek. Karburátor Pierburg Německý, těsnění hlavy válců Elring Německý, pístní kroužky a písty Japonský, Brzdy byly myslim Girling, Porsche vyvíjelo zavěšení motoru a výfuku a další.
Design Bertone Italský.
Vývoj tehdy stál údajně 17 miliard KSČ.



Co to je za měnu?

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 14:19 | Nahoru | #103723

titus píše: Co to je za měnu?


To je rudá měna.

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 14:47 | Nahoru | #103724

titus píše: Co to je za měnu?


Sorry, automatická oprava a já si nevšimnul.

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 14:49 | Nahoru | #103725
.

Naposledy editováno 05.03.2023 14:50:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 14:51 | Nahoru | #103726

dave-lister píše: Jirka4137> Také ve Favoritu bylo spoustu západních součástek. Karburátor Pierburg Německý, těsnění hlavy válců Elring Německý, pístní kroužky a písty Japonský, Brzdy byly myslim Girling, Porsche vyvíjelo zavěšení motoru a výfuku a další.
Design Bertone Italský.
Vývoj tehdy stál údajně 17 miliard KSČ.
Oprava: KČS



Já tam měl karburátor Jikov

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.3.2023 v 16:04 | Nahoru | #103727
Hele co z toho máme že tady přežilo logo Škoda. Akorát čím dál nesmyslně dražší auta. Jo kdyby dodrželi politiku levného vozu jak zkraje předeslali. Ale to přetahování kdo udělá lepšího "passata" vedlo akorát k větším cenám celé Škody plus ta nesmyslná politika nechat si vymyslet motor nějakou kanceláří co předtím dělala kráječ na chleba.

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 16:21 | Nahoru | #103728

FJRPEPA píše: Já tam měl karburátor Jikov


Ano licenčně to vyráběl Jikov. Ty úplně první Favoriti měli ještě karburátor Made in Germany, jakmile se to Jikov naučil dával se český Jikov.

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 16:23 | Nahoru | #103729

Vladimir píše: Hele co z toho máme že tady přežilo logo Škoda. Akorát čím dál nesmyslně dražší auta. Jo kdyby dodrželi politiku levného vozu jak zkraje předeslali. Ale to přetahování kdo udělá lepšího "passata" vedlo akorát k větším cenám celé Škody plus ta nesmyslná politika nechat si vymyslet motor nějakou kanceláří co předtím dělala kráječ na chleba.


Máme z toho to, že Škodovka zaměstnává lidi, dodavatelé součástek také, prodejci aut také zaměstnávají dost lidí.
Tohle se bohužel u jiných továren nepodařilo. Škoda.

Jawablázni

5.3.2023 v 17:17 | Nahoru | #103730
Tak jsem pokročil s kyvkou 487, zvolil jsem o-kroužky 20x3 a 28x2,5 ty tam sedí s minimálním přesahem asi nejlíp, 20x2,5 už by podle mně netěsnil. Většina moto obchodů má ten větší o-kroužek 25x2,5 nebo 25x3 ale ty mi přišly moc tenké resp. moc tlusté.

Každopádně pouzdra vypadají rozepřené, kyvka drží vlastní váhu a při naplnění mazacím lisem stoupl nakonci odpor páky lisu aniž by něco vychcalo ven takže vypadá že to bude cajk.

Jawablázni

5.3.2023 v 19:17 | Nahoru | #103731
Tak ono těsně po socíku 5ti.kvalt a kombík k tomu nebo i u krátké verze 5.dveře to bylo terno jak prase. Jako obyč. strojař jsem byl vděčný za rádoby sportovního Rapida s pětikvaltem. Poslední doma vyrobený kombík byla stará Octavia nebo Š1202. Volha nebo Vaz 2104 bylo dost vzácné zboží. Dlouhou verzi kterou jim nejdřív předhodil ing.Hrdlička stejně nejdřív soudruzi neschválili.
Když jsem v Rapidu jel v r.93 pro první barevný TV Orava všichni mně varovali že to do 120tky nevleze. Vlezlo Rapid měl delší dveře a Orava tak seděla na místě spolujezdce.
Dnes posuzujeme auta podle jízdního požitku. Dřív když kamarád instalatér tahal matroš trolejbusem byl rád když jim okolo r-92 přidělili dvanástset trosku.

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 19:23 | Nahoru | #103732

Milan1963 píše: dave-lister> Němci se starají. To se mi líbí. Oni obecně majitele starších vozidel nenechávají na holičkách. Z oblasti veteránů vím, že Mercedes stále vyrábí součástky k autům ze 60. let. Prý jsou ukrutně drahé, ale jsou - a navíc kvalitní, žádná druhovýroba.
Tady mně opravdu mrzí, že u nás to tak nefunguje. Kdyby Jawa vyráběla kvalitní díly nejen k 650 a 660, ale i k 634,panelkám...tak má myslím zákazníků dost a dost. A navíc dobré jméno k tomu. To samé škodovka. Já to nepoznám, mám dílů ke svojí 120 plné patro ve stodole a to dílů původních, ČSSR, ale jak tady někdo psal - škodovka už kašle i na majitele Felicií, jichž jezdí hodně a díly jsou jen z druhovýroby.
Jsem původně obchodník, později ekonom i když socialistického obchodu, ale ve výrobě kvalitních dílů vidím pro Jawu - tu hlavně - velkou možnost, jak si vydělat, mít dobré jméno atd. Číňanům, Polákům a jiným bych výrobu dílů vůbec nepouštěl. Když tomohu udělat doma, tak to udělám. To jak to je ted', moc nechápu a podle mně je to hodně špatně.



No - ukrutně drahé.... Když si budeš nechávat dělat jeden díl na zakázku v nástrojárně, levnější to nebude, navíc třeba ba brzdový kotouč potřebuješ ještě formu na odlitek, stejně tak na blatník potřebuješ střiháky a lisáky, na vačku či ojnici výkovek....

To že Jawa, když už jsou všichni z hnusných, červených a po tři generace úplně stejných kejchaček celí posraní, měla by bejt výroba dílů, zvlášť v době, kdy zhomologovat cokoli nového je náročené, jejich primární zájem... Mrdat na Jawy nové, originální plechařinu, místo té shnilé co podlehla kovomorce, nebo zmuchlané co podlehla nehodě, orignilání ráfky se slušným chromem, co nehází jak kurva a před chromem je někdo aspo|ň slušně obrousil, když už ne vyleštil, vejfuky, nádrže, sklíčka na světla a blinkry a všechny debility, co se na tom časem zkurví....... Jenže oni nevyrábí nic a z těch druhovýrobních polozmetků a zmetků, montují nové třipade na přestavbu z čehokoliv, což je jejich jediná vstřícná teze, že ti na fungl novou 640, přepíšou techničák třeba z Rumpála, Viliersky, péráka, kejchačky....

Že nejsou díly na Felicie se divíš? Je to dneska skoro 30 let staré auto, většina z nich shnila a potkat v provozu felinu, to se mi každej den nestane... Když projdeš třeba parkoviště u fabriky nebo obchoďáku, kde budou stovky aut, budou tam tak třeba dvě... Většinou notně prohnilé a po poločasu rozpadu, výjimečně nějaký skutečně zachovalý kus, co víc stál, než jezdil....

Vzhledem k tomu, že už je na tabák shilá i většina z prvních Fábií, jsou i první generace Fábie a Oktávie, nejčastější škodovka, co se teď, po 20-25 letech provozu, vyhazuje pro hnilobu a celkové opotřebení....

Takže na Fábii a oktávii ještě díly jsou, protože oktávie se jako Tour dělala ještě do konce nutlých let, takže mladší kusy tourek ještě jezdí a protože byly za levno, jezdí jich dost a Fábie se taky dělala do sedmého roku, takže jsou i kusy mladší, co ještě úplně neshnily.....

U felicie to ale neplatí... To už je jen doběh v rukou těch, co jim to ještě drží pohromadě a nebo pár asketiků, co mají auto doma jako inventář...

Takže Felicie a díly na ní, už není takový objem a obchodní terno, jako bylo třeba před deseti lety, kdy to byla ještě poměrně smysluplná a i v obrazu tehdejší výroby poměrně slušná ojetina, mezi menšími a jednoduššími auty....

Dnešní uživatel je tedy buď nějaký sysel, co s tím skoro nejezdí a tak vlastně skoro nic nepořebuje, nebo nějaký škudlil, co e mu nechce kupovat lepší auto a ten už ze své povahy, nekupuje díly originální, které byly lepší a vyplatilo se ej i přes vyšší cenu kupovat, ale právě především ty nejlevnější a trh na to reaguje tak, jak by se dalo očekávat, že jsou v nabídce výhradně levné druhovýrobní díly, protože ti co si na to už přijdou něco koupit, tak vlastně ani nic jiného nechtějí....

Pokud máš obchodní vzdělání, tak potom nechápu, proč nechápeš, jak se ten ekonomický svět vyvinul do dnešní podoby... Jestli je to dobře nebo špatně je na jinou debatu, tvůj postoj chápu, možná se k němu budeme v době bídy trochu i vracet, ale je naprosto jasné, proč to tak je a ty jsi dostatečně inteligentní na to, abys tu makroekonomii chápal, přestože to není tvému srdci blízké....

Když se dneska dá za jeden plat, koupit auto o galaxii lepší, než je Felicie, tak se s ní nikdo nebude otravovat, když nabídka dílů ohrožuje její z podstaty dobrou spolehlivost, pokud se ještě nerozpadla....

Můžeš za 30 -50 000 jezdit třeba v 15 letém autě, které bude dynamičtější, stabilnější, vybavenější, pohodlnější, bezpečnější a nebude úplně shnilé, tak proč se srát s takřka třicetiletou Felicií, na kterou je dneska problém koupit už i slušné rameno nápravy nebo blatník co pasuje a za kteoru se s spolu s Youngtimer scénou, počítají stejné cifry, pokud ještě není beznadějně shnilá, ale aspoň trošku slušná a shnilou nemá cenu kupovat ani zachraňovat, protože když budeš řešit kasli zakázkově, nasypeš do toho dalších 30 prutů a za to koupíš v součtu auto o tolik lepší, že už nebudeš chtít Felicii ani vidět.......

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 19:31 | Nahoru | #103733

FJRPEPA píše: Milan1963> Také Honda vyrábí veškeré náhradní díly na všechny motocykly co kdy vyrobili.



Přesně... Mám tu teď svěřenou 50 letou Hondu, jednoho místního uživatele, která potřebuje po tom půl století trochu lásky a v pohodě jsem objednal gufera do vidlic, brzdový desky (výběr ze dvou úrovní kvality) repasní sadu na brzdovou pumpu i třmen, včetně pístu, který bych jinak musel vyrobit, i dosti atypickou baterii a další drobotinu, za relativně slušné peníze, s dodáním domů za dva dny....

Uvidím, jak to bude s díly na motor....

Ale i zde se pozitvně projevuje to, že toho vyrobili miliardy a protože to bylo spolehlivé, tak toho ještě dnes, poměrně dost jezdí...

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 19:37 | Nahoru | #103734

callowsick píše: prohlížel jsem tam to endurko od Yezdi a popravdě mi nepřišel špatnej. Prakticky zkopírovanej Himalayan, ale motorově by mohlo být Yezdi lepší - vyšší výkon, šest rychlostí, krátkozdvih by mohl být veselejší na vytáčení, kapalinový chlazení by nemuselo pouštět ven tolik mechanickejch zvuků...

na druhou stranu zastoupení R-E je něco, co Týnec nedovede přebít, no..



To je právě ono, Himalayan i Yezdi je po výkonové stránce dosti o hovně.....

myjí dobrý motor, padesátikoňový dvouválec a 50 koní je taková ta hodnota, se tkerou si člověk, co nepotřebuje úplně závodit, celkem vystačí... Jenže ono tomu zhruba 20 koní chybí...

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 19:40 | Nahoru | #103735

Vladimir píše: Jawa myslim nemá žádné vybaveni na výrobu většiny starých součástí. Znám firmu co pro ně vyráběla části 2tmotorů, a tak to bude se vším.



A to je nějaký problém, když mají alespoň dokumetaci, jak má ten díl skutečně vypadat, včetně tolerancí a ty přípravky co vyházeli, byly stejně vyhoněné?

Když si umí ty kopyta udělat Turci, tak proč by si je nenadělali oni a Jawa milovníci by si určitě radši koupili český blatník, který nebudou muset dopasovat, doklepat a upravit, aby se to vůbec dalo namontovat, protože by to nedělali podle nějakého dílu, se kterým v čase kdoví kdo, dělal kdoví co a na jeho kompatibilitě s původním strojem se to může silně projevit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 19:41 | Nahoru | #103736

dave-lister píše: Vladimir> To nemá ani Mercedes Benz VW a další, ale mají technické výkresy, dokumentaci a patenty k těm součástkám. Ty díly pro ně vyrábí další firmy.



Přesně... Nemusí použít ani shodnou technologii, ale ví, jak to má vypadat a to je ta deviza, to je ten důvod, proč si to koupit, protože když to pak projde kontrolou, tak to prostě bude fungovat...

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 19:44 | Nahoru | #103737

Milan1963 píše: Jsem opak. Kdyby se mi zdálo, že kupuju novou Š 120, byl bych v sedmém nebi. A kdyby se mi zdálo, že kupuju jakékoliv moderní auto vyrobené po roce 2000, asi bych se z toho nepříjemného snu rychle probral.
Favorit, Forman ? To ano, hezký sen...sice modernější, než 105 / 120, ale přijatelné.



Ne.... Mám Favorita hodně rád a v dobrém na něm vzpomínám, hodně se mi nasloužil a dlouho vydržel, i když byla ta služba těžká, za což jsem se mu odměňoval poctivou údržbou, ale už bych ho prostě nechtěl, protože to nemá smysl ani finanční ani technický ani formální...

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 19:51 | Nahoru | #103738

PetrL3 píše: Milan1963> Formana mi táta půjčoval na projetí, když mi bylo 15-16 a tehdy jsem si říkal, že je to přeci jen o něco lepší, než naše š120. A to je dost málo.

Když mi známej půjčil v té době na svezení Mondeo a pak sem zkusil další a další zahraniční auta, tak sem pochopil, že tyhle škodovky vlastně nejsou moc dobrý auta. Stačí srovnat favorita s golfem MK1 (já měl jettu mk1, ale to je stejný jako golf), a je to jasný



Proti š120 to bylo lepší o dvě galaxie... Prostě první normální auto z Boleslavi, bez hrubých chyb v ergonomii a konstrukci.... Jenže dnešní auta jsou o další dvě galaxie lepší, tak nemá cenu se s ním zdržovat....

Golf 1 mi lepší než favorit nepřišel spíše naipak, byl stísněný a trochu nepraktický, dvojka už byla taková solidní, přestože vypadala stejně a základní verze byly zoufale slabé (nad těmi Favorit vyhrával, protože za menší peníze to byl o 10 koní silnější, pětidvéřový pětikvalt) ale u Golfa jsi nemusel u té základní verze zůstávat a mohl sis to objednat třeba jako 1.6, 1.8, nebo 140 koňovou, dvouvačkovou, vstřikovou verzi GTI.... Líp už jel jen dvoulitrový Fiat Tipo a vyrovnala se tomu 1,9GTI-205 a dvouvačková R19, která byla zásadně lepší než Golf, ale to asi i proto, že je to vlastně auto o třídu vejš, protože ve třídě Golf by mělo bejt spíše Clio v tej době, než Golfa postupně zvětšovali a zvětšovali, až do té nižší střední vlezl (ve třetí generaci)....

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 20:13 | Nahoru | #103739

dave-lister píše: Milan1963> V Roce 1990 už 120ka dobíhala a naplno nabíhala výroba Favorita



Stejně tak už se dávno nedělala jedenáctka, ale devatenáctka , končila druhá verze pětky a dělalo se jako novinka Clio a Mégane byl na dohled, když naběhl s koncem favorita a nahradil devatenáctku... Nutno podotknout, že Favorit i přes to, že byl pro třídu malých aut nadrozměrný, tak do ní formálně spadal.....

(reakce na) Jawablázni

5.3.2023 v 20:16 | Nahoru | #103740

SkotyCZ píše: Díky favoritu hlavně VW koupil škodu. VW byl překvapen úrovni a kvalitou, zaručil přežití značky a pracovních míst. Jinak zájem snad měl Renault a BMW. Nakonec buďme rádi, že škodovka přežila a vyrábí.
Co mi bylo vždycky zajímavé je, že škodovky mi přijdou spolehlivější než VW. A to by měly být ze stejných dílů



To je empiricky nemožné.... Nicméně ono to bude spíš o specifikacích, kdy se VW kupují v dražších provedeních a tam je potom přeci jen vyšíš možnost, že se něco vyjebe, když VAG má s kvalitou techniky dlouhodobé problémy....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist