globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 21:07 | Nahoru | #98431

ghrohe píše: pech.> něco naaplikuji a budu pozorovat



Připoj to přímo na výstup regleru, nebo nejbližší bod k baterii, pokud bys bral proud třeba v přepínačích na řídítkách, tak to bude zkreslovat i o víc než volt a to pak nemá vypovídající hodnotu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 21:14 | Nahoru | #98432
Milan1963> chápu,ale 3x co tři roky a měsíc PLUS MÍNUS tak to mi hlava nebere a to 650 nemá zas až tak elektroniku na úrovni nějakých vstřiků atd a regulátor mám na 500W místo toho co tam bylo hraničního 350W

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 21:14 | Nahoru | #98433

Milan1963 píše: ghrohe> Libore, věřím v horší elektroinstalaci, byt' je třeba nová a dobrá. Dobrá může být jen relativně.
To, že kvůli špatné elektrice mně Jawa 650 nechala asi 7krát za jednu sezonu stát nepojízdná na silnici , jsem tady asi už psal. Mrzelo mně to, považoval jsem Jawu 650 za motorku světových parametrů i kvalit. Ale...elektriku mi jiní majitelé Jaw 650 předělali, a to dokonce dvakrát, napoprvé se to úplně nepovedlo. Potom už Stylka jen jezdila.
Jenže...každých cca 10 000 km jsem musel kupovat nový regulátor. Starý prostě hořel a hořel. Až shořel. Počítal jsem s tím a jeden regulátor už míval doma v zásobě. Důvod ? Nevím. Myslím si ale, že i když jsem měl novou elektriku z kabelů správného průřezu, něco bylo špatně. U Jawy 660 mám naježděno 45 tisíc a regulátor je stále původní.
Myslím, že baterie ti odchází právě kvůli nějaké opomenuté maličkosti. Stejně jako mně odcházel regulátor.



Možná byl nevhodně umístěn a nestíhal se chladit. Někdy to výrobce nedá na ideální místo.

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 21:16 | Nahoru | #98434
pech.> jj dám to určitě tak

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.6.2022 v 21:16 | Nahoru | #98435
Zdravíme JAWABLÁZNY ze Slovinska z Julských Alp, MANGART
,

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 21:18 | Nahoru | #98436

ghrohe píše: Milan1963> chápu,ale 3x co tři roky a měsíc PLUS MÍNUS tak to mi hlava nebere a to 650 nemá zas až tak elektroniku na úrovni nějakých vstřiků atd a regulátor mám na 500W místo toho co tam bylo hraničního 350W



Přesto může býti vadný. Nebo cokoli jiného. Napětí je dobré sledovat.

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 21:37 | Nahoru | #98437
PetrL3> Umístěn byl dobře. Jiné 650 to měly stejně a regulátor měly původní. Hořel jenom mně.

Kehaj: Z tebe je cestovatel. Každou chvíli někde. To je dobře. Dokud jsi mladým důchodcem, využívej to.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 21:46 | Nahoru | #98438
ghrohe> Myslím si, že baterka trpí vibraciami, články sa časom rozrušia. Podobnú skúsenosť mám na Travelke 250 a vyriešila to gelová baterka.

Naposledy editováno 12.06.2022 21:48:58

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.6.2022 v 21:56 | Nahoru | #98439
Tak jsem dojezdil, nemám olej a na pumpách jsem ho nenašel. Jawka bude muset jít na další servis, až budu mít čas. V pneuservise mi špatně vyvážili přední kolo (přišel jsem na to náhodou) a to mi kompletně zničilo ložiska v krku (najeto 10 000km). Když jsem je dotáhl, co to šlo, tak mají v přímé poloze vůli. Ještě se mi někde posrala elektroinstalace, nesvítí přední světlo (parkovačka ano). Elektroinstalace je po předchozích majitelech v dost zuboženém stavu . Takže jsem objednal novou elektroinstalaci, ložiska řízení, těsnění a takové ty hovadinky, co se na jawu vždy hodí a zase bude vrčet. Už mě to ale začíná pomalu štvát, do jawy rvu celkem dost peněz. Co ji vlastním, tak je to 22 000,- jen za díly bez spotřebáku. 6000,- jsem dal za opravy z nehod, ale i tak to je dost peněz. Hlavně ta jawa žere 5,5l ať už jedu piánko nebo to drtím. Prostě to je hodně, s octavkou i cliem jsem jezdil do 6. Filtr nový (originál mann neměli), karburátor seřízený, vložky ve výfuku jsou. Ty vložky spotřebu nesnížily, ale naopak zvýšili. Jede to mnohem hůře, hlavně za studena. 3 musím točit do 100km/h, jinak se 4 nechytne. Kroutím plynem a jen bůůůů. Když to ale držím pod krkem, tak se to pak nějak rozjede a zase to jede pěkně. Nový (už 4.) nerezový kotouč s S3 destičkama brzdí výborně a není křivý! Jaká to změna. Brzdí to excelentně. Ještě jsem doobjednal novou ME22, protože zadní nezbývá více než 2mm a předám ji kamarádovi, který si už 3x rozbil hubu na mitaskách s rokem výroby 2003 a ne a ne si koupit novou pneu za 1100,-.
Yamaha úspěšně prošla dovozovou TK a už ji stačí jen pojistit a jít na úřad. Cestou zpět z TK jsem se ještě projel oklikou (spz z J350 a bylo 5:30 ráno) a jak jsem si na tu motorku zvykl, tak je to fakt příjemná mašina. Pohodlná, jen zadek je dost tvrdý (lze nastavit) a jede to jako ďas. Nejel jsem žádnou pilu nebo tak něco (no, jel jsem 200, ale fakt jsem nechtěl. Při té akceleraci jsem vůbec nevnímal kolik jedu ). Jen ty brzdy, když se za ně vezme, tak brzdí, ale jinak děs běs. Velmi tupé. A ve městě to je těžký neohrabaný autobus, který neuvěřitelně topí. Brzdy budu muset vyřešit, asi tam hodím ty goldfreny S3 (jsou tam původní destičky) co mám na jawce a nechám si udělat pancéřové hadice. Vlastně nemá ani moc cenu na té jawě jezdit, stojí jako auto a kdyby neměla ten svůj charakter, tak bych jí už prodal. Jak už na ní ale týden nejezdím, tak už mě svrbí ruce a musím ten pekelný zweitakt prohnat.
Ještě malá drobnost, při parkování yamahy jsem jen tak kroutil plynem jako malé děcko. Výsledkem je urvané lanko a až bude čas, tak ho hodím někde na výměnu (koupit nejde). Díky bohu, že se to urvalo až na garáži a ne někde na výletě

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.6.2022 v 21:57 | Nahoru | #98440
Napětí v síti za provozu sleduješ?- To mohl být i problém u Yamahy kde co rok dva odešla baterka. Jen ta Exide vydržela sotva sezonu. Yuasu se snažím udržovat i v zimě a zatím 4.sezonu O.k. Nelíbí se mi ale že po pár týdnech na diodovém semaforu který mám k baterce připojený už bliká oranžová nebo i červená.
https://www.battery....rkC5vKRoCubgQAvD_BwE
Baterie potřebují dostatečné nabití, aby zaručovaly bezpečný start a udržely si dlouhou životnost. Indikátor stavu nabití Comfort Indikator poskytuje informaci o stavu nabití. Tuto informaci podává indikátor v designu semaforu. Zelená na semaforu znamená stav nabití na více, než 12,85 V a červená znamená stav nabití na méně, než 2,4 V. Baterie pod 12,4 V sulfátují. Na indikátor lze připojit baterie XS800, XC800, XS 3600, XS 4003, XS 7000, XS 0.8, XC 0.8, MXS 3.6, MXS 5.0 nebo MXS 7.0.

Naposledy editováno 12.06.2022 22:41:14

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 22:09 | Nahoru | #98441
epsilon> Gelovku jsem dal do Jawky 639. Jezdil jsem s ní 3 sezony. Co mě překvapilo že po 6 sezonách kdy motorka už nebyla moje pořád v motorce fungovala.
Kehaj- Milan Pěkně

Naposledy editováno 12.06.2022 22:21:54

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 22:25 | Nahoru | #98442
kehaj> Jako vždy paráda. Užívejte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 23:03 | Nahoru | #98443

SkotyCZ píše: Tak jsem dojezdil, nemám olej a na pumpách jsem ho nenašel. Jawka bude muset jít na další servis, až budu mít čas. V pneuservise mi špatně vyvážili přední kolo (přišel jsem na to náhodou) a to mi kompletně zničilo ložiska v krku (najeto 10 000km). Když jsem je dotáhl, co to šlo, tak mají v přímé poloze vůli. Ještě se mi někde posrala elektroinstalace, nesvítí přední světlo (parkovačka ano). Elektroinstalace je po předchozích majitelech v dost zuboženém stavu . Takže jsem objednal novou elektroinstalaci, ložiska řízení, těsnění a takové ty hovadinky, co se na jawu vždy hodí a zase bude vrčet. Už mě to ale začíná pomalu štvát, do jawy rvu celkem dost peněz. Co ji vlastním, tak je to 22 000,- jen za díly bez spotřebáku. 6000,- jsem dal za opravy z nehod, ale i tak to je dost peněz. Hlavně ta jawa žere 5,5l ať už jedu piánko nebo to drtím. Prostě to je hodně, s octavkou i cliem jsem jezdil do 6. Filtr nový (originál mann neměli), karburátor seřízený, vložky ve výfuku jsou. Ty vložky spotřebu nesnížily, ale naopak zvýšili. Jede to mnohem hůře, hlavně za studena. 3 musím točit do 100km/h, jinak se 4 nechytne. Kroutím plynem a jen bůůůů. Když to ale držím pod krkem, tak se to pak nějak rozjede a zase to jede pěkně. Nový (už 4.) nerezový kotouč s S3 destičkama brzdí výborně a není křivý! Jaká to změna. Brzdí to excelentně. Ještě jsem doobjednal novou ME22, protože zadní nezbývá více než 2mm a předám ji kamarádovi, který si už 3x rozbil hubu na mitaskách s rokem výroby 2003 a ne a ne si koupit novou pneu za 1100,-.
Yamaha úspěšně prošla dovozovou TK a už ji stačí jen pojistit a jít na úřad. Cestou zpět z TK jsem se ještě projel oklikou (spz z J350 a bylo 5:30 ráno) a jak jsem si na tu motorku zvykl, tak je to fakt příjemná mašina. Pohodlná, jen zadek je dost tvrdý (lze nastavit) a jede to jako ďas. Nejel jsem žádnou pilu nebo tak něco (no, jel jsem 200, ale fakt jsem nechtěl. Při té akceleraci jsem vůbec nevnímal kolik jedu ). Jen ty brzdy, když se za ně vezme, tak brzdí, ale jinak děs běs. Velmi tupé. A ve městě to je těžký neohrabaný autobus, který neuvěřitelně topí. Brzdy budu muset vyřešit, asi tam hodím ty goldfreny S3 (jsou tam původní destičky) co mám na jawce a nechám si udělat pancéřové hadice. Vlastně nemá ani moc cenu na té jawě jezdit, stojí jako auto a kdyby neměla ten svůj charakter, tak bych jí už prodal. Jak už na ní ale týden nejezdím, tak už mě svrbí ruce a musím ten pekelný zweitakt prohnat.
Ještě malá drobnost, při parkování yamahy jsem jen tak kroutil plynem jako malé děcko. Výsledkem je urvané lanko a až bude čas, tak ho hodím někde na výměnu (koupit nejde). Díky bohu, že se to urvalo až na garáži a ne někde na výletě

Tvá story s Jawou 350 skončí jako většina příběhů ostatních Jawařů v minulosti.. pořídíš něco spolehlivějšího od jiného výrobce S dnešní kvalitou náhradních dílů není Jawa na denní ježdění vůbec vhodná..to už finančně vidíš.. Jestli máš omezený rozpočet tak zkus na denní ježdění Hondu CB500. Jednoduchý, spolehlivý stroj za pár korun.

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 23:43 | Nahoru | #98444

kehaj píše: Zdravíme JAWABLÁZNY ze Slovinska z Julských Alp, MANGART
,



Já Vás zdravím z Novigradu což je kousek od Slovinska ,sic plechovkou na dovolené s rodinou,čiza ještě letos pořádně nejela,ale v Červenci mám 14 dní dovču tak ji to vynahradím,určo bych chtěl k Jezzu tak dám pak vědět všem Jawablaznum.

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 23:44 | Nahoru | #98445

elevator píše: Tvá story s Jawou 350 skončí jako většina příběhů ostatních Jawařů v minulosti.. pořídíš něco spolehlivějšího od jiného výrobce S dnešní kvalitou náhradních dílů není Jawa na denní ježdění vůbec vhodná..to už finančně vidíš.. Jestli máš omezený rozpočet tak zkus na denní ježdění Hondu CB500. Jednoduchý, spolehlivý stroj za pár korun.



Naprostý souhlas... Taky jsem pochopil, že na vysoké nájezdy už je to nahovno a spravoval jsem tak často, že mne to začalo těžce srát...

CB500 je skvělá. Výkony vysoké, spolehlivost neochvějná, z destiček si můžeš vybírat dle požadavků, spotřeba stejná, jen ty pneumatiky jsou dražší, ale nakonec tě to, že ta motorka bude požadovat jen jednou za rok olej s filtrem za tisícovku, po dvou svíčky za pětikilo, občas destičky za pětikilo, ale méně často jak na dvoutaktu, protože na čtyřtaktu brzdíš spíš míň, stačí včas pustit plyn.....

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 23:48 | Nahoru | #98446

Jirka4137 píše: Napětí v síti za provozu sleduješ?- To mohl být i problém u Yamahy kde co rok dva odešla baterka. Jen ta Exide vydržela sotva sezonu. Yuasu se snažím udržovat i v zimě a zatím 4.sezonu O.k. Nelíbí se mi ale že po pár týdnech na diodovém semaforu který mám k baterce připojený už bliká oranžová nebo i červená.
https://www.battery....rkC5vKRoCubgQAvD_BwE
Baterie potřebují dostatečné nabití, aby zaručovaly bezpečný start a udržely si dlouhou životnost. Indikátor stavu nabití Comfort Indikator poskytuje informaci o stavu nabití. Tuto informaci podává indikátor v designu semaforu. Zelená na semaforu znamená stav nabití na více, než 12,85 V a červená znamená stav nabití na méně, než 2,4 V. Baterie pod 12,4 V sulfátují. Na indikátor lze připojit baterie XS800, XC800, XS 3600, XS 4003, XS 7000, XS 0.8, XC 0.8, MXS 3.6, MXS 5.0 nebo MXS 7.0.



Já jsem potřeboval USB, tak jsem si koupil USB s voltmetrem a čumím na to... Vím, kolik tam má bejt, tak vím, když je to špatně...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

12.6.2022 v 23:51 | Nahoru | #98447
Nechci se tu zastávat českých strojů,ale číza má svíčku asi čtyři roky stejnou,baterku taktéž, investice do Vape se asi vyplatila,jednou za dva roky dám novej olej a ani karbec nečistím.zkratka po zimě nastartuju a jedu.

(reakce na) Jawablázni

12.6.2022 v 23:53 | Nahoru | #98448

Vlasťák1973 píše: Nechci se tu zastávat českých strojů,ale číza má svíčku asi čtyři roky stejnou,baterku taktéž, investice do Vape se asi vyplatila,jednou za dva roky dám novej olej a ani karbec nečistím.zkratka po zimě nastartuju a jedu.



Protože jsi to ještě nedojezdil do stavu, kdy jsi nucen tam strkat dnešní náhradní díly....

A nenajezdíš na tom každoročně 10 000km, za každého počasí, jako jsem jezdíval já...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2022 v 00:27 | Nahoru | #98449
CB500 nebo po GPZ500 pokukuji už dlouho. Ještě se mi líbí benelli bn302. Yamahu si nechci stáním venku v zimě a dešti poničit. Nejvíce se mi líbí ta gpz500 a jsou za skvělé ceny, cb500 je o něco dražší a moc na mě dojem neudělala, odjel jsem na ní A2 a pak jsem se na ní občas svezl od kámoše, než ji prodal. Právě něco lehkého, 30kW by bylo optimální, hlavně ať je to lehké a obratné. GS500 nechci, moc malá. A ať to je trošku sportovnější a na podvozku mi nezáleží, horší než jawa to nebude. Prostě něco, čeho mi nebude líto ničit a jsem schopen si to spravit sám. Takový japonský ekvivalent J350, jen by to chtělo větší výkon a spolehlivost. Líbí se mi i bandit, ale taky už neví, co za to chcou (jako dát za 20 let starou motorku bez historie a po x majitelích 40k kč je přehnané).
Ta jawa hodně trpí i svojí špatnou konstrukcí, jak se dívám na ty japonce, jsou prostě minimálně ve všem krok dva napřed. Na jawě furt odchází nějaké blbosti z důvodu špatné konstrukce a tak, výhodou zase je, že jen se základním nářadím a ND co mám v kastlíku dojedu zpět v pohodě. Jako, žádnou těžkou závadu jsem nikdy neměl, vždy jsem dojel domů nebo to ten poslední kilometr dotlačil (blbé fajfky).
Taky jsem kupoval nové kola, výplet, ložiska, ty kotouče, desky, pneu, různé blinkry a rovnání vidlic, rozetu a řetěz. Ještě ani nepočítám opravu celé zádě motorky, co se mi rozepnul při 100 řetěz (moje chyba). Kyvka, rozeta, čepy, střed kola včetně ložiska, tlumiče- vše v hajzlu a za pár korun jsem to zprovoznil

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.6.2022 v 06:04 | Nahoru | #98450
SkotyCZ> Jen malá rada. 40tis. kč za 20 let starého japonce jsou sranda peníze. Opravdu to není moc, pokud bude ve slušným stavu. A ten slušný stav je u motorky na každodenní ježdění hodně důležitý! Spíš úplně to nejdůležitější. Když jsem měl na motorku 40tis. kč, vybíral jsme podle stavu a bylo mně úplně jedno, co to bude. A vyplatilo se. Najezdil jsem na ní 70tis. km a jednou mi prasklo spojkový lanko.

Radí se lehko a tak ti poradím ještě víc. Si totiž trošku v pasti s tím, co máš. Obojí to jsou pokladničky. Pokud chceš levnou ovladatelnou motorku "s charakterem", prodej oba svoje stroje a kup si za nějakých 60-70tis. kč ER-6N. Ovladatelná jak koloběžka, zábavný motor, kterej dost solidně jede a k tomu japonská spolehlivost. A k tomu na zimu auto.

vše v hajzlu a za pár korun jsem to zprovoznil


Každou chvílu pár korun je za nějaký delší časový okamžik ve výsledku dost korun. Což i sám v předešlém příspěvku píšeš.

e: A nebo dneska mě zaujala tahle krásná VFR800. Jasná historie, moc pěkný stav. PO něčem takovým bys měl koukat. A ne šlupky se zjevnýma vadama. To je často cesta do pekel.

Naposledy editováno 13.06.2022 07:26:25

(reakce na) Jawablázni

13.6.2022 v 06:10 | Nahoru | #98451

epsilon píše: ghrohe> Myslím si, že baterka trpí vibraciami, články sa časom rozrušia. Podobnú skúsenosť mám na Travelke 250 a vyriešila to gelová baterka.

něco na tom bude a má to logiku,to mne nenapadlo dík

Jawablázni

13.6.2022 v 06:45 | Nahoru | #98452
Něco pohledů ze srazu patinovek a bastlů.

(reakce na) Jawablázni

13.6.2022 v 08:12 | Nahoru | #98453

Koudy01 píše: ... A k tomu na zimu auto.
.



Moje V70 je náhodou zrovna na prodej

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2022 v 08:36 | Nahoru | #98454
Já si nemohu pomoci. Vy tady nafukujete pořád konec provozuschopnosti starých Jaw. Já mám opačné zkušenosti. Máme v bandě hodně lidí, co mají mnoho motorek (i zahraničních) ale i Jawek). Zrovna v těchto dnech dva kluci s party objíždějí doslova celé Aply dokola. Jsou na cestě nějaký dvanáctý den a lížou už skoro 4000Km. Neměli žádné problémy. V motoru před časem běžná GO, dělal jsem jim klikovky - obyč ojnice CKR do osmi stovek. ZVL ložiska, výbrus, apod. Tak už nějaký ten pátek jezdí a to včetně zimního provozu. Mám stejnou zkušenost. Prostě to jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.6.2022 v 09:49 | Nahoru | #98455
MartinED250>

Jednorázově 4000km s velkou přípravou a na líném werglů co se táhne 80, netlačí je čas, jsou na vejletu, proti každodenním cestám, kdy na přípravy není čas, aby to odsejpalo a když začneš tu Jawu popohánět aby to odsejpalo, tak to nevydrží a stejně to odsejpat nebude ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

13.6.2022 v 09:57 | Nahoru | #98456
pech.> evidentně seš řidič k hovnu když na tom neumíš jezdit tak, aby to odsejpalo

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2022 v 10:35 | Nahoru | #98457
žádná příprava, tyhle Jawky jsou po GO před cca 4 roky a jezdí pořád. I v zimě.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2022 v 10:58 | Nahoru | #98458
Sakra Pechu to nedokážeš pochopit že tvůj pohled na věc nemusí být jediný správný?Už je to tvoje papouškování pořád stejných keců fakt otravný.S prominutím by jsi se na to mohl už vysrat.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

13.6.2022 v 11:29 | Nahoru | #98459
Hoši nebudu vám to pískat ale moje zkušenost je taková že jsem do 487.4 nasypal nějaké prachy. Pak to léta funguvalo. Motorku jsem používal jak do města tak do terénu a srazy do 100 km. Na dojíždění po městě neměla problém s výjimkou jednoho defektu kdy bordeláři rozbalovali ocelové svazky a nechali boršus.
Na dálnice a rychlostky je lepší třinda ale na co píšu to stačilo. Finančně normálka.

(reakce na) Jawablázni

13.6.2022 v 11:30 | Nahoru | #98460
Béďa17> Bedo bud v klidu...Pech toho stejne nenecha....pouze jenom stale dokazuje ze je to sebestredny BLB, ktery si tady na jawablaznech leci svoje posramoceny EGO.

Naposledy editováno 13.06.2022 11:33:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist