globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.6.2022 v 10:01 | Nahoru | #98371

assassin píše: Jo tak na 250tis jsem měnil tlumice i na volvu.

Vec ktera se na motorce repasuje kazdejch par km/roku a 250tis km je prd životnost :D

Na jezdeni 5km do prace nebude novej diesel top volba, mozna si s tim jeste užije



Právě že ta 1.6 na to není náchylná.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

9.6.2022 v 16:30 | Nahoru | #98372
Koudy01: Zmiňuješ Scramblera, u něj jsem nějak nepochopil tu zadní kyvku, v čem je její výhoda? Vždyť proti běžné je kromě ohybu namáhaná i na krut, a tudíž musí být masivnější. Že rychleji sundáš zadní kolo? Má to ale smysl s obutýma bezdušákama? Při opravě knotem se nic nesundává (dělal jsem to u auta), takže není to jen na efekt, aby to dobře vypadalo? Tak mi to připadá.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.6.2022 v 20:13 | Nahoru | #98373
maraton> Vyhody letmace neznam. Spis nevyhody Ale ta motorka se mi vzhledove dost lidi! A chvali u ni i zpracovani. Urcite bych ji 100x radsi jak to Voge, co sem Jirka daval.

Kdyby ten motor byl opravdu Honda a ne jen kopie, tak bych ji asi mel doma. To je u me takove spis psychicke blok, proc ji nekoupit. Protoze motor dneska je to nejmensi, ze. Ten umi funkcni vyrobit uz kazde. Ale i tak mi to vadi.

K tomu hnedy kozeny akoratne velky brasny po stranach - ty voe to by bylo



Naposledy editováno 09.06.2022 20:19:52

(reakce na) Jawablázni

9.6.2022 v 22:24 | Nahoru | #98374
Koudy01> nejseš už na takový blbinky velkej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

9.6.2022 v 23:38 | Nahoru | #98375
Koudy01> Hned, jak se objevila, byl jsem se na ní podívat a vyzkoušet si posez. Ten byl v pohodě a celkové zpracování i detaily jsem obdivoval. Opravdu klobouk dolů, je to pěkně udělaná motorka, byť ten letmáč vzadu pořád nechápu. Teďka mě ale tady na motorkářích zaujal pondělní test Brixtonu, protože na rozdíl od této (ne)Jawy je to prý velká motorka. Měřím sice jenom 180, nechci se ale krčit.
Po rodinných a jiných radostech (dítě, hypotéka) bych si zase rád pořídil motorku, asi novou. Tak koukám, uvažuji... Něco mám odježděno, těch mašin jsem vystřídal snad třináct, pokud dobře počítám (Jawy, MZ, HD, MG, Hondu, atd...). Ta Jawa je fakt dobrá, ovšem konkuruje již zmíněný Brixton a CF-Moto 700 až ukáže ten svůj Adventure model. Na ten jsem taky zvědavý. Stejně jako na RE, kdyby vyrukoval s tím svým dvouválcem 650 ve verzi Himalayan. No a výš by pak byl nový Tuareg nebo MG V85TT. Plánuji výlet na říjnovou výstavu do Kolína (z Bruselu to mám ani ne dvě hodiny vlakem), všechno pěkně osedlám a prohlédnu. Akorát na tu Jawu se ještě jednou v létě podívám u nás, ta v Kolíně asi nebude.
Vladimíra prosím, ať pod tenhle příspěvek nehází linky na pětistovky od Hondy, ty mě skutečně nezajímají, jsou škaredé.

Naposledy editováno 09.06.2022 23:42:21

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.6.2022 v 00:15 | Nahoru | #98376
Dnes přezouvačka náhradního kola na zouvačce made in doma- https://www.24mx.cz...BwE&gclsrc=aw.ds
A vyvážení zkusmo Zdenálovou metodou. Budˇto jsme to obuli moc dobře -Nejlehčím bodem pláště-dvě červené tečky k ventilku ( Značeno výrobcem).
Nebo ta vyvažovačka nefunguje-se starou pneu se to ale hned šlo jednou stranou dolů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 05:34 | Nahoru | #98377
Jirka4137> Je to náhoda, protože ty víš sice, kde je pneu nejlehčí, ale nevíš, kde je ráfek nejtěžší. Hodně lidí předpokládá, že nejtěžší je na ventilku, tak si to schválně někdy touhle metodou zkus ověřit na samotném ráfku bez gumy.

Naposledy editováno 10.06.2022 06:40:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 06:39 | Nahoru | #98378
maraton> Brixtona jsem nazivo videl jen 125. A to byl kentus. Z dalky dobry, ale treba ovladace totalni hnus. Myslim jsem koukal i na fotky te 1200, co maji a bylo to stejne hnusny. Proste plnotucna levna cina.

PetrL> Fakt se mi libi a prodat to jde vzdycky. Mensi ekvivalent k Moto Morini Super Scrambleru - taky s hnedym sedlem a bocni kozenou brasnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 06:42 | Nahoru | #98379
Koudy01> No jo, jedna věc je jak je to hezký, když vidíš fotku, druhá je ja pak jak se na tom sedí a jede. A já měl z fotek dojem, že seš celekm velkej chlap. Prostě jestli ti bude velikostně.

(reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 06:49 | Nahoru | #98380

Jirka4137 píše: Dnes přezouvačka náhradního kola na zouvačce made in doma- https://www.24mx.cz...BwE&gclsrc=aw.ds
A vyvážení zkusmo Zdenálovou metodou. Budˇto jsme to obuli moc dobře -Nejlehčím bodem pláště-dvě červené tečky k ventilku ( Značeno výrobcem).
Nebo ta vyvažovačka nefunguje-se starou pneu se to ale hned šlo jednou stranou dolů.



Se mi zdá, že visí nakřivo, takže je tam nevyváženost.

(reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 06:59 | Nahoru | #98381
PetrL3> To nevim. Nesedel jsem na tom. Zavrhnul jsem to kvuli tomu motoru. Ale mne se jezdi dobre i na cb500f. Motorka je mala, ale ten trojuhelnik posezu celkem v poho. Nicmene je to jedno. Koupil jsem vic z rozumu. Tak uz nevybiram.

Naposledy editováno 10.06.2022 07:00:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 09:35 | Nahoru | #98382

PetrL3 píše: Jirka4137> Je to náhoda, protože ty víš sice, kde je pneu nejlehčí, ale nevíš, kde je ráfek nejtěžší. Hodně lidí předpokládá, že nejtěžší je na ventilku, tak si to schválně někdy touhle metodou zkus ověřit na samotném ráfku bez gumy.



Nejtěžší na ventilku zrovna být nemusí. V ráfku je v tom místě díra, ale jsou z různých materiálů a různé síly, takže ta vystřižená díra může být lehčí než ventilek, nebo i těžší...

(reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 09:38 | Nahoru | #98383
pech.> Přesně tak

(reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 10:55 | Nahoru | #98384
JJ ale použil jsem velký a těžký ventilek . Příště to zvážím před obutím. Vyvažovačku jsme ale vyrobili až po obutí. Foceno před lepením závažížek, ta ale moc polohu neovlivnila. Hodím to vyvážit do servisu a objednám závodní vyvažovačku. Nejlehčí místo na kole již obutém mám označeno.
Před přezutím ale obuté vyvážené kolo se starou pneu šlo na jednu stranu daleko víc.

Ještě přeložím: Guma sundaná z motorky = Na kolo obutý motocyklový pláštˇ .

Naposledy editováno 10.06.2022 11:25:28

(reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 17:08 | Nahoru | #98385

PetrL3 píše: Právě že ta 1.6 na to není náchylná.



No, já to vidím jinak... Umí stonat skoro jako dvoulitr, ale nemá dynamiku, která by dávala lepší světlo k odpouštění určité vrtošivosti... Já bych to nechtěl. Ono u VW už delší čas těžko hledat bezproblémové konfigurace....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 17:10 | Nahoru | #98386

Jirka4137 píše: Dnes přezouvačka náhradního kola na zouvačce made in doma- https://www.24mx.cz...BwE&gclsrc=aw.ds
A vyvážení zkusmo Zdenálovou metodou. Budˇto jsme to obuli moc dobře -Nejlehčím bodem pláště-dvě červené tečky k ventilku ( Značeno výrobcem).
Nebo ta vyvažovačka nefunguje-se starou pneu se to ale hned šlo jednou stranou dolů.



Jako Zdenalova teorie je logická, ale bude to asi kulhat na přesnosti provedení toho nosiče...

(reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 18:42 | Nahoru | #98387
pech.> Zkoušeli jsme koncovku tvar kapky, spodní str. kola i šroub 2. pokus těžiště těsně nad horním otvoren pro osku a dopadlo to tak nějak stejně.
Když ale ojetá pneu šla jednou stranou dolů k zemi výrazně a nová je téměř vodorovně neměl bych problém to obout. Do servisu jsem s tím ještě nešel protože příští týden objednám tu závodní vyvažovačku a na michelině co je na motce je pořád ještě 2 mm vzorku a bylo by to předčasné.

Naposledy editováno 10.06.2022 18:43:11

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

10.6.2022 v 20:02 | Nahoru | #98388
Jirko, máš to blbě.
Páč jak ten prístroj na mé fotce vypadá, he?
Závěs musíš mět tak, že hřídel (šrůfek) trčí durch přes kolo tak, že bod závěsu je nad těžištěm ...čili dyž ti špagát de jak na obrázku, máš to v nestabilní poloze (jasně pod těžištěm) a tudíž zjistíš kulový.
A šrůfek je tam proto, aby sis mohl bod závěsu vůči těžišti kola posunovat do optimální polohy.
Takže ještě jednou...a pořádně .
Fungovat to musí proto, že je na to zákon.
Nikoliv á la Posranecká sněmovna, ale fyzikální.

(reakce na) Jawablázni

10.6.2022 v 20:35 | Nahoru | #98389
Zdenalbenal> Já jsem to říkal od začátku že má byt těžiště u horního otvoru a nakonec jsem s kamošem provrtal šroub asi z letadla (nic do teho nelezlo až narexácký vrtáček) a těžiště jsme tak posunuli nahoru. Kolo se ještě víc srovnalo než je na 1. fotce. Po navlečení airšroubu je tak těžiště cca 5mm nad otvorem a kolo téměř rovně.
Jenom závažíčka jsme měli 4x5g a po položení na okrai žádná větší změna. Celkem teda jsme tam položili tak do 40g s ost. závažím v různé podobě.

Naposledy editováno 10.06.2022 20:37:06

(reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 11:38 | Nahoru | #98390

Zdenalbenal píše: Jirko, máš to blbě.
Páč jak ten prístroj na mé fotce vypadá, he?
Závěs musíš mět tak, že hřídel (šrůfek) trčí durch přes kolo tak, že bod závěsu je nad těžištěm ...čili dyž ti špagát de jak na obrázku, máš to v nestabilní poloze (jasně pod těžištěm) a tudíž zjistíš kulový.
A šrůfek je tam proto, aby sis mohl bod závěsu vůči těžišti kola posunovat do optimální polohy.
Takže ještě jednou...a pořádně .
Fungovat to musí proto, že je na to zákon.
Nikoliv á la Posranecká sněmovna, ale fyzikální.



Který se dětem už ofiko neučí, co kdyby moc přemýšleli, dnešní ideologie potřebuje vytvořit něco mezi ovcí a lumíkem

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.6.2022 v 11:44 | Nahoru | #98391
Neučí se teziste?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 12:21 | Nahoru | #98392

assassin píše: Neučí se teziste?



Gravitační zákony obecně. Vyhodili to z osnov.

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

11.6.2022 v 13:25 | Nahoru | #98393
Je sobota a hlásím návrat z evropského Jawasrazu z Holandska spojeného s týdenní dovolenou v zemích Beneluxu.
Rád jsem osobně poznal Maratona i Calowsvicka a doufám, že jsme se neviděli naposledy.
O srazu tady toho moc nebylo, ale i tak - stručně: Jaw a Čezet přijelo hodně. Z 5 zemí Evropy. Převládali jsme my a Slováci. Hodně Čechů přijelo po ose na 60 let "mladých" kývačkách a panelkách, dokonce někdo na ČZ 150. Jeden pérák s Pavem přijel z Michalovců , takže nějakých 1700 km...prostě je vidět, že pravého Jawaře nerozhodí žádná vzdálenost ani porucha. A že se jawilo nemálo, někdo na místě srazu opravoval i přidřeného Smolíka, jiný dělal GO zapalování kývačky...ale Jawasraz bez poruch by nebyl správným Jawasrazem, to jistě každý rád uzná.
Zarazilo mně, že Češi nebo Finové přijeli na 250 či 350 po ose a domácí Holand'ané je přivezli vesměs na vozících za auty...
Ze srazu jsme s Jirkou jeli do Amsterdamu, prohlédli si ho - a začalo pršet. A pršelo s přestávkami až do čtvrtka...
Přesto jsme stihli prohlídku belgických Antwerp a Arden ( díky za tip, Maratone ) a vrcholem bylo Lucembursko. To je krásná země, samotný Lucemburk stojí za vidění. Cesta domů byla jasná, pouze po německých dálnicích, ale zpestřili jsme si ji prohlídkou historického města Kirchberg am See,což za to stálo.
Od hranic D / CZ už to šlo hůře, kolony na našich silnicích, nejhorší byl asi úsek Horažd'ovice - Strakonice, kde modrý R Clio autoškoly jel celou tuto trasu čtyřicítkou...i Popular je rychlejší. Ale jsme doma, ujeto máme cca 3000 km a zážitků taky hodně.
Program srazu

Sraz

Krásná ČZ 150

V Holandsku
Amsterdam
Belgie a prší...

Hrad Vianden v Lucembursku

Jawa a Suzuki...
A příště ? V plánu je Španělsko na Jawě 660.

(reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 13:49 | Nahoru | #98394
Milan1963> To je dobře,že se vám výlet vydařil.

Jawablázni

11.6.2022 v 14:00 | Nahoru | #98395

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 14:23 | Nahoru | #98396
[quote=Milan1963
Od hranic D / CZ už to šlo hůře, kolony na našich silnicích, nejhorší byl asi úsek Horažd'ovice - Strakonice, kde modrý R Clio autoškoly jel celou tuto trasu čtyřicítkou...

A proč jsi ho nepředjel ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 14:27 | Nahoru | #98397
pech.> takze pak treba na stredni a na vysoke uz se neuci komplet fyzika? Mechanika?

(reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 15:59 | Nahoru | #98398

Koudy01 píše: To posunula až KTM 690 a Huska 701. Jinak neznám nic neostrýho nad 40 kW.


AJP PR7
Čau, Tom

(reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 16:02 | Nahoru | #98399

Milan1963 píše: Je sobota a hlásím návrat z evropského Jawasrazu z Holandska spojeného s týdenní dovolenou v zemích Beneluxu.
Rád jsem osobně poznal Maratona i Calowsvicka a doufám, že jsme se neviděli naposledy.
O srazu tady toho moc nebylo, ale i tak - stručně: Jaw a Čezet přijelo hodně. Z 5 zemí Evropy. Převládali jsme my a Slováci. Hodně Čechů přijelo po ose na 60 let "mladých" kývačkách a panelkách, dokonce někdo na ČZ 150. Jeden pérák s Pavem přijel z Michalovců , takže nějakých 1700 km...prostě je vidět, že pravého Jawaře nerozhodí žádná vzdálenost ani porucha. A že se jawilo nemálo, někdo na místě srazu opravoval i přidřeného Smolíka, jiný dělal GO zapalování kývačky...ale Jawasraz bez poruch by nebyl správným Jawasrazem, to jistě každý rád uzná.
Zarazilo mně, že Češi nebo Finové přijeli na 250 či 350 po ose a domácí Holand'ané je přivezli vesměs na vozících za auty...
Ze srazu jsme s Jirkou jeli do Amsterdamu, prohlédli si ho - a začalo pršet. A pršelo s přestávkami až do čtvrtka...
Přesto jsme stihli prohlídku belgických Antwerp a Arden ( díky za tip, Maratone ) a vrcholem bylo Lucembursko. To je krásná země, samotný Lucemburk stojí za vidění. Cesta domů byla jasná, pouze po německých dálnicích, ale zpestřili jsme si ji prohlídkou historického města Kirchberg am See,což za to stálo.
Od hranic D / CZ už to šlo hůře, kolony na našich silnicích, nejhorší byl asi úsek Horažd'ovice - Strakonice, kde modrý R Clio autoškoly jel celou tuto trasu čtyřicítkou...i Popular je rychlejší. Ale jsme doma, ujeto máme cca 3000 km a zážitků taky hodně.
A příště ? V plánu je Španělsko na Jawě 660.



Nazdar Milane.... Ti někdo dal ochutnat vlastní medicínku a jak tě to rozčiluje Modrej Renault, to bude vozidlo autoškoly p. Trojanové, která je jako blondýna vybavena nechvějnou trpělivostí a pedagogickým nadáním, že naučí jezdit nakonec i totální nemehla, se specializací na ženy a osoby, o nichž jiní autoškoláci prohlásí, že se to nenaučí nikdy.... Naučila jezdit i moji nebožku exmanželku a to byl výkon nadlidský.... Dostal jsem na ni tenkrát referenci od ženských, co si dělaly vůdčí list na prahu padesátky, protože jim zrušili bus a začaly to potřebovat....

Smolíka přidřít, to není až takový problém, pokud někdo experimentuje s mazacím poměrem a nebo nemá úplně vyvinuté sluchové ústrojí...

Ti co to jeli po ose jsou prostě ti praví fandové a tvrďáci, nebo blázni, označit to lze podle úhlu pohledu různě, ale já jakožto člověk, který věděl že pršet spíše bude, než nebude, najel v tom dešti za den 250km, pak jel na kriplech o 1,5k do hor na počátku února a další kousky, to je také přehlídka plně rozvinuté motoimbecility

Jawetta dostála konce záběhu a testu spolehlivosti úspěšně, jako Stadion. Ano. Opět to vyžadovalo určitou součinnost a dobrou fyzickou kondici jezdce, kdy bylo nutno pomoci motoru silou vlastní, v úsecích s nejnáročnějším stoupáním. Nicméně Jawetta dojela až nahoru, na stejné místo, jako před čtvrt rokem Stadion, a vrátila se i zpět, s průměrnou spotřebou 1,73L/100km. Od opravy ujeto 593km, maže to férově 50km/h, záběh tedy považuji za ukončený Pokrokový výrobek, ignorující všechny zavedené konvence, bude patrně na přesuny po bližším okolí, bude sloužit dál. Měl jsem s sebou doprovod jednoho stroje, zobrazujíc aktuální řešení samohybu s motorem o objemu velkého panáka slivovice... Do kopce mu to s variátorem jelo líp, z kopce jsem vykvaltoval a silou gravitace mu ujel

Krom toho je tu i nějaká prácička na stroji, jež nám při práci pomáhá, viz foto...


(reakce na) Jawablázni

11.6.2022 v 16:03 | Nahoru | #98400

assassin píše: pech.> takze pak treba na stredni a na vysoke uz se neuci komplet fyzika? Mechanika?



Tam ano. Ale třeba Newtonův zákon na základce ne...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist