AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Koudy01 píše: Dnes se chystám projet zweitakta. Mám zrepasovanej rotor altíku, tak chci prověřit, jestli po dvou letech trápení konečně plnohodnotně dobijí. Budu štastnej jak blacha jestli jo....Tolik trápení s japoncem
Aaa nefunguje Rotor je už v pohodě. Ale je tam ještě někde nějakej error. Po zahřátí přestane dobíjet, motorka začne vibrovat a je taková přidušená. Altík asi dobíjí a snaží se jak o život, ale nestíhá. Že by za tepla přestala fakčit nějaká cívka a nějak se zkratovala? Na volnoběh to běží v poho se mi zdá. Ještě to bude chtít chvíli hledat.
Ale kurňa, že se to vždycky tak sejde. Málo kdy se rozbije jen jedna věc.
Sharp a Bimbam , ale i jiní: Správné názory, dobře napsáno. Přidávám se. Nikomu neberu, že je Honda nejnejnej.... na světě, vždycky Honda, jen japonec atd. O mně se ví, že japonce moc nemusím ( až na pár výjimek jako je Transalp 700 nebo Freewind ) , ale nikomu nenutím, že jedině Jawa je nejlepší, nejčeštější, nej...ale nikdy bych nenapsal, že japonské , ale ani jiné motorky jsou m.dky, když o nich nic nevím, nikdy jsem na nich nejel a znám je jen z vyprávění, srazů, recenzí.
Jawu považuju za normální firmu, která motorky vyrábí už jen jako " vedlejší " produkt, mrzí mně, že už nemá vlastní vývoj lidových strojů, přeprodává indii, čínu, ale nic víc stejně udělat nemůžu. Jen jim fandit a přát lepší budoucnost. Jawa 660 je jejich poslední vlastní stroj, je pravda, že zpočátku mi nestartovala, ale nakonec díky hrnousovi je vše OK a žádné další mouchy nemá !! Prostě je spolehlivá "jako slunce " - jak někdo psal. A mně vyhovuje , těch 193 tisíc za ni nebyly vyhozené peníze. Pokud se někomu nelíbí, haní ji a má něco proti - je to jeho problém, ale nechápu, proč tím otravuje tuto diskusi, ale obecně i jiná vlákna. Já taky nikde japonce ( italy, korejce atd. ) nikde nehaním.
40 let mám péráka. Najel jsem na něm dost přes 100 tisíc kilometrů. Je to dobrý, spolehlivý stroj. Současná pérákománie jde ale mimo mně. Nevím, co lidé na pérácích vidí. Nikomu to ale rozmlouvat nebudu.
To už mám raději pionýry. Mám jich asi sedm, dělají mi radost. Lehké, jednoduché motorky. Zrovna dnes jsem projel dvacítku a starší jednadvacítku. Kdo nezažil, asi nepochopí - jízdou na pionýru omládnu o 30 let.
Každý vyznává něco. Někdo Jawu, někdo holky, jiný maso. Tak bud'me tolerantní a nekomplikujme si to tady.
sharp píše: A tak to je
Však, probrali jsme tu leccos... jak zaizolovat jímku, čím snadno orovnávat brusné kotouče, jaké pneumatiky koupit, jak ze zbavit bílého xindlu kolem baráku, pak mnooooooho dalšího a nakonec i toho koronáče...
Těžko plánovat setkání, když nás koblihář drží doma jak v kleci a kdybych nenajezdil tenhle tejden několik set služebních kilometrů ve velké, bílé, nákladní věci, tak bych jel tak akorát do prdele...
Žijeme, mluvíme, předáváme si znalosti a zkušenosti ze všech oborů..... Tady je to spíš jako hospoda, kam chodí skupina lidí pravidelně na pokec...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Koudy01> Jsou ty kladívka spolehlivé, nebo to je stejné trápení jako na jawách?
Provozoval jsem několik českých motorek s kladívky a žádné problémy jsem s nimi nezaznamenal...
Seřizoval jsem to pouze tehdy, když jsem musel motor rozebrat, kvůli nějaké jiné závadě.
Jednu motorku s kladívky jsem si nechal... Smolíka... A frekvence seřizování je jednou za
uherský rok, když to musím rozebrat.....
Akutní zásah na kladívku jsem měl jednou na 477, kdy se po bambilionu kilometrů ujel pertinax natolik,
že kladívko nerozpínalo vůbec a přestalo to jet... Tak jsem nastavil odtrh na krajnici a dojel domů...
Tam jsem taky častěji dělal opravu motoru, než seřízení kladívek....
Mám ale nápad... Mám jeden motor do Smolíka navíc... Má vadnou převodovku, to se vyřeší... Ale kdžy už do něj polezu, chtěl bych si
z něj udělat 300 ccm čtvercový motor... Teorii znám, kanály mám změřené na 250 i 350, ukrmí se to, protože kanály 250 jsou jen o 15% menší
než na 350 a objem je menší o 30%. Pozice kanálů by měla zůstat stejná a když odpočtu rozdíl zdvihu, tak i časování vypadá dost podobně, jen
250 je otevřená o trochu dýl... takže ukrmit by se to mělo... Zkušenosti jsou různé... Jedny dávají zkazky, že je to traktoroidní, jiní že to točí jak
turbína... To ale může ovlivňovat to, které hlavy a který karburátor se použijí...
50ccm válce mám celkem troje, jedny funglovky i s pístama... Ty si nechám na repasi původního motoru... Pak mám dvoje jeté... Takže vratné to bude,
projebu max cenu sady válců.... Použít bych chtěl zvýšené 250ccm hlavy, zvednout se musí, aby se to nepřehnalo s kompresí.. U snížených 350ccm hlav bych měl trochu strach s mezerou u deflektoru...
Má někdo praktickou zkušenost?
Akorát potřebuju nekde splašit hlavu na 125 či 175ku malou kývačku...neleží vám někomu nekde v depozitu?
Když se snižuje hlava, tak antidetonační štěrbina by se měla zkontrolovat podle pístu. Stačí si vyrobit šablonu z papíru.
Minimální mezera by u takového silostroja mohla byt tak 1,2mm a víc, ale do dvou a musí se směrem do spalováku plynule zvětšovat.
Na Zetoru se to dá udělat na soustruhu úplně eňoňuňo .
Prasáci to upínají za vint svíčky, ale je lepší udělat si příchystek a upnůt to rozpěrkama za díry pro štefty.
Akorát u teho dvojvajca máš díry tři...ale jít by to mělo.
Ty rozpěrky sů dlůhé tak, aby to na nich sedělo, né na žebrech. Aby to nešmatlalo, tak se to vyrovná podložkama pod rozpěrky. No a aby nezavazaly matky, když se soustruží dosedací plocha, tak se vyřežů závity v dírách pro štefty.
Eště sem dělával dosedací plochy hlavy a válce celkem hladké, vzájemně je zabrousil a montoval bez těsnění.
Jednak zkrzevá spolehlivost a druhak pro lepší sdílení tepla.
Rhôny do kopce, vzduch 40°C) tak kamarádovo 471 jela úplně v pohodě. Takže podle mě to sice nakrmíš, ale neuchladíš. Ta 250 tu 350 utahá. Pokud bys závodil z místa, tak na kilometru tu 250 zválcuješ, potom ona Tebe. Leda že bys výfuk výrazně posunul, aby se to rychle vyplavovalo, změnil materiál válce na hliník nebo nainstaloval větrák s náfukem mezi válce. Ideální by samozřejmě byly všechny tři kroky. Mimochodem zvýšenej výkon motoru nepřenese původní podvozek. Zjistil jsem ve 107km/h že rám potřebuje zpevnit. Takže mě čekají kuželíky, lepší kyvná vidlice, zpevnění rámu a když už teda motorka nemá předek, tak pořeším i ten. Pak tam dám zpět ten tuningovej motor, dodělám náfuk/větrák mezi válce a bude to docela slušná stíhačka. Za mě teda motor tunit fakt naposledy. Myslel jsem si, že je ten rám lepší, než na 592, ale jenom jinak vypadá, kroutí se stejně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Podvozkově v tom Smolíku jezdila i 350 a neměl s tím problém.... Nicméně já doposud netunil motor, ale spíš než tunil, tak dával do pořádku podvozek... Především předek...
O jízdních vlastnostech 634, která se sice ve slovech zastánců vyznačuje dvojitým rámem, který má ale za následek i dlouhou stopu... Tak jak ztěžkla, tak to na ty vidlice, které jsou prakticky stejné, začalo bejt trochu moc... Takže 634 že plave... To podle mýho není rámem, ale slabým předkem, který se sice u 638 zlepšil, ale nikdy zcela dostatečně...
Nemám v plánu to nějak brutálně honit, přestože 250ccm verze se honit vyloženě musí... Je plachá v kopcích...
Edit: myslím tu podložku, 2mm mi přijde dost
Naposledy editováno 26.03.2021 21:27:13
Podložka my vychází tak, že objem válce o D 58mm a výšce 1mm má objem 2,6 ccm... Tj. pro zachování kompresního poměru musím nahoru o dva..
Kdybych podložku nedával, vylezl by kompresní poměr na 13 a to je moc... Přes 10 bych s tím radši nelezl, jinak to odsere spodek.... Zvlásť s dnešními CKR ojnicemi
Naposledy editováno 27.03.2021 05:03:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kdysi sem chodíval jistý pán Jiřin-SV - ten to provozoval, přejel s tím alpy... Ale nemůžu sehnat kontakt...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 28.03.2021 10:10:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
Kdysi sem chodíval jistý pán Jiřin-SV - ten to provozoval, přejel s tím alpy... Ale nemůžu sehnat kontakt...
S tečkou. "Jirin.sv".
https://www.motorkari.cz/profil/?uid=20846
Naposledy editováno 28.03.2021 11:50:27
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |