globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

5.2.2021 v 13:45 | Nahoru | #87931
Nevydržel, Martine, při 00250 se poroučel do věčných lovišť tak mám od té doby novej. To si pamatuju docela dobře, protože jsem přitáhl motorku po generálce o víkendu a jezdil jsem na ní celej tejden do práce a když jsem v pátek přijel z práce dom bylo tam akorát 250. V sobotu ráno jsem jel do Vrbčan na pumpu doplnit nádrž a už nemakal. Asi se polekal kočičích hlav u plaňanskýho nádraží. Tak jsem tam dal novej tachec co jsem měl rezervní do škodovky a hotovo.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2021 v 14:03 | Nahoru | #87932
Asi vím, na co Martin naráží. Nespolehlivost tachometrů, resp. výdrž. Jawa 350 má mít stejný jako Škoda 105 / 120. Je-li v nich rozdíl, nevím. Já mám v autě druhý, ten první jsem ale neměnil já, co mám auto, pořád drží ten co tam byl při získání auta. A za 20 let jsem s ním najezdil asi 50 tisíc kilometrů. Možná 60 tisíc.
Kolega tady v obci má o rok starší auto než já , jezdí taky asi jako já - do 4000 km za rok - a už u mně byl dvakrát. Pro tacho.
Proč jen ta kolečka nejsou z kovu...plast je nanic.
Předpokládám, že podobnou zkušenost má hodně majitelů Jawy 350 vyrobených před rokem 2000. Po roce 2000 už dávala Jawa přístroje jiné.

Jawablázni

5.2.2021 v 14:29 | Nahoru | #87933
To bude asi schválně, aby se Jawy nestáčely jako Japonci, prostě se vymění tachometr a je tam furt žádaný nájezd do 25.000 km

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2021 v 14:46 | Nahoru | #87934
Milan - no asi jo, přístroje jiné, s nápisem Jawa ( místo já nevím, Motorpal?? ) Taky mám v dílně kdesi zasyslenej modernější tachometr s nápisem Jawa, najetými snad 1 500 km který byl na jedné třindě - neukazuje ani nepočítá. Tak si furt říkám že ten starý škodovácký vydržel víc. No, ve škodovce mi taky tachec už neukazuje ani nepočítá. Zacvakalo v něm , rafička dvakrát poskočila a šlus. Tak jezdím podle oka a otáčkoměru.

Naposledy editováno 05.02.2021 14:48:59

Jawablázni

5.2.2021 v 14:50 | Nahoru | #87935
Tak ja jsem kupoval jawu už s nefunkčním počítadlem a bylo tam 60000....zřejmě kvalitní výrobek

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2021 v 14:53 | Nahoru | #87936
me stopetasedma uz po cca 10tis zvonila jak zvonkohra… ale je fakt, ze tam byl furt plnej

(reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 15:15 | Nahoru | #87937
Bimbam> Kupoval jsem u Jelena taky nový model. Počítadlo ještě jelo ale ručička při 60 ukazovala něco mezi 40 a 120. Tak jsem ho shodně po 15 stovkách vyhodil.

(reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 15:23 | Nahoru | #87938
assassin> Ze stlačené tmy není ale ti co bumbali ve množství víc než malém museli na měsíc skládat saze na vlečku. Dneska už je technologie myslím jinde. Motorkové ale dělá Mitas nebo spíš prasí.

Jawablázni

5.2.2021 v 16:06 | Nahoru | #87939
Tachometry jdou opravit. Kovová kolečka měla ještě stovka škodovka a první stopětky. Strojky jsou shodné.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2021 v 18:19 | Nahoru | #87940
Jenomže ty kovový kolečka, co bývaly ještě před pár roky sehnatelné ve škodováckým logem opatřeném pytlíčku jako opravná sada na tachometry, ty už prostě nejsou k mání. Naposledy se mi je podařilo sehnat snad pro Vlasťáka v Kolíně ve výprodejním skladu škodováckejch dílů. Když jsem tam jel po asi půl roce , už neměli a mít nebudou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 18:33 | Nahoru | #87941
Bimbam> nejsou už dlouho, taky jsem chtěl koupit pro jednoho známýho důchodce, protože jsem opravné sady kdysi viděl někde na netu. Čo bolo to bolo, syslím si doma hranatý tachec ze š742

Naposledy editováno 05.02.2021 18:34:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 20:42 | Nahoru | #87942
cmiral> Jde o to, jaký. Jestli ten z poslední doby, tak kolečka můžou být od Jawy 350 odlišná. Mám v podstatě sbírku kompletních přístrojovek ze škodovek 742 - od 105 S s hranatou přes 120 L s kulatými přístroji bez otáčkoměru , s chromem i bez , k 120 LS až po poslední ze Š 130, nebo 136. Je jich asi sedm. Kolik tacho ale funguje, nevím. Docela bych se vsadil, že všechny ne.
Obecně - Jawa má od řady 634 s přístroji problémy. Tachometry moc nevydržely ani u 350, ani u 650. Ty německé MMB jsou totální průšvih, nevím o 650 která by je měla původní. Kolega se Stylkou má asi čtvrtý tachometr a šestý otáčkoměr, nefunguje mu žádný, vzdal to a jezdí jako Bimbam se škodovkou - podle poslechu motoru a jak se mu to zdá dobře. O mojí bývalé Stylce raději mlčím...
Ani 660 není ideální, občas mi ručička tachometru vyletí do maxima - a to jedu tak 50, po městě. Potom se ale srovná a nepovažuju to za závadu. A kolik mám přesně najeto si jen myslím. Říkám 33 000 , ale to je odhad. Tacho mi tyto kilometry vůbec neukazuje.

(reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 21:16 | Nahoru | #87943
Milan1963> všechny ty budíky 742 pamatuji velmi dobře a střeva jsem do jawy nesháněl, nicméně na nějaké jawamanii jsem četl, že to z těchto a podobných pasuje, ale já ro netvrdím.

Jawablázni

5.2.2021 v 22:24 | Nahoru | #87944
Já zakoupil po burzách veškeré měřiče motohodin do různých Zetorů apod, nebyl o to zájem a teď je z čeho brát. Ty strojky až na vlásenkovou pružinu jdou často kombinovat.

Jawablázni

6.2.2021 v 12:05 | Nahoru | #87945
Budíky co bývaly do škodovek nebyly tuším vodotěsně uzavřené. Jinak to bylo tuším dost podobné. Na Formana jsem koupil 3 komplet přístrojovky a poskládal z toho jeden funkční. Hodiny-nový díl jsem ale sehnal až to bylo poskládané a namontované. Ty co tam jsou se opoždˇují cca 3 minuty v hodině.

(reakce na) Jawablázni

6.2.2021 v 16:05 | Nahoru | #87946

Bimbam píše: No, vypadá to fakt divně. Kdyby tomu aspoň udělal tu přesazenou střechu, kulatý světla a oválnou mřížku na čumáku, přední dveře co by byly v pantech na stejných místech jako u dvanáctsettrosky a ty zadní lampy taky víc podobný těm prapůvodním, možná by to vypadalo líp, prostě buchankovitějš. Takhle to vypadá prostě divně a může to nazvat třeba Škoda Jupiter, furt to bude divný. Já v tom teda žádnou "podobnost" se starou dvanáctsettrojkou nevidím.



To naráží na to, že je to proporpčně přehozené... Troska je trambusové auto, takové už dneska nikdo znovu neudělá, z bezpečnostních důvodů... Takže tu siluetu divoké prasnice už těžko napodobí... Tady 1203 nikdo jinak než prasnice neřekne... A ono to tak i vypadá... Vepředu je vysoká a douohá před "nožičky" dozadu se snižuje a zužuje... jediný prvek je ta náznakem předsazená maska... Předsazenou střechu už dneska nikdo neudělá, protože aerodynamika.. To už v Tazu to dělali hladké, kvůli spotřebě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.2.2021 v 16:11 | Nahoru | #87947

petruMRD píše: Teda to muselo dát práce, přitom taková blbost. Navíc to má držku, jak pytel na zmije



Jako 1203 je strašný krám.... Ale jedno se jí musí nechat... Po stránce designu je pěkná.... Takže ty úpravy vzhledu většinou nebyly k lepšímu...

(reakce na) Jawablázni

6.2.2021 v 19:49 | Nahoru | #87948
pech.>
Otázka pohledu. Pro mě je fakt hnusná. Už tím, jak velká kastle sedí na malém podvozku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

6.2.2021 v 22:54 | Nahoru | #87949

Milan1963 píše: S tím redukováním - no , uvidím. Ale jak píše Verdom- už se tomu dost vyhýbám. Potřebuju vyjet s Adeniem - a musím vytlačit dva pionýry. Chci vyjet s autem - a musí ven 5 motorek...prostě není to ono. Navíc - na každém stroji sice aspoň jednou za rok vyjedu, ale stačí to ? Motor se sice zahýbe, promaže - a nic víc. Benzín v nádrži motorek mám i 3 roky. Před virem jsem vytáhl jednoho pionýra - a nenastartoval. Netekl benzín. Byl tam od roku 2018. To by asi nevadilo, ale byl neprůchozí kohout. Zcela zarostl, sítko se rozpustilo. Dal jsem nový kohout a vše bylo OK.
Kdyby měl člověk dva , tři stroje , tak jezdí, benzín kupuje průběžně a toto by se nestalo.



Nazdar Milane, redukce parku by se asi i vyplatila, ale spolu s pionýry, bych vystřelil i jedno u aut...

Na starý benzín, obzvlášť směs bacha.... Znám pár případů, kdy někoho napadlo nahodit motor na pár let starou směs a ten motor to nepřežil...
Já když odstavím Roadstera a Smolíka po sezoně (Honda jezdí od sněhu do sněhu), tak benzín vypustím a ten z Roudstra vyjezdím v autě, ten ze Smolíka použiju na hrubé čištění zasraných věcí.....

Jawablázni

7.2.2021 v 08:06 | Nahoru | #87950
Já jsem se starým benzinem nikdy neměl problém. Prostě na jaře pustím kohoutek a jedu. Na Mikuláše jsem vyndal S11 co stála od Mikuláše minulého roku. Rok starý benzin. Normálně chytnul a jel jsem..

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.2.2021 v 09:59 | Nahoru | #87951
Já poslední roky vždy tak začátkem listopadu vypustím - vycucnu benál z Pulce + z Classica , nádrže vytřu hadrem do sucha . Na jaře dostanou fungl novej .
Vysátej benzin namíchám s olejem a vyjezdím v Pérákovi , ten nemá zimní spánek .

(reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 10:08 | Nahoru | #87952
oldajawa500> Chudák pérák. Ten to má skoro jako já. Žádná dovolená. Odbory na tebe .

(reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 10:32 | Nahoru | #87953
pech.> Myslím, že rok starý benzín nevadí. Například Astra normálně chytla a ten natural tam zhruba rok byl.
Tři roky - to už je moc. Pionýr prostě nechytl. Benzín se nevypařil, olej z něj taky ne, ale rozežral sítko kohoutu a byl nehořlavý. Tak jsem ho prostě vylil do kanálu. To už smrdělo a nebylo to ani k mytí. Vím - ekologové by zuřili... Po nalití čerstvého naturalu 95 a Mogulem TS pionýr chytl hned.
Do péráka jsem kupoval benzín vloni v dubnu. Plnou. Taky už to bude skoro rok....na podzim chytl normálně, uvidím na jaře. Předpokládám ale, že to bude dobré. Do aut kterými se nejezdí a do Adenia ale kupuju stovku. Aspoň občas, ta by neměla vodnatět a mám lepší pocit.

(reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 11:42 | Nahoru | #87954

PetrL3 píše: Taky ne. Když už do něčeho cpát prachy a energii, tak mě musí bavit se na tom svézt.



Dolin píše: Kupodivu souhlasím. Pincky, Manety, Tatrany a 90 vůbec nemusím,......



Dan250 píše: SkotyCZ> já je nesnášim, je to plevel. Sraního okolo až až a stejně to bude plevel. Jedině uznávám pařízka, ale dál nee.



Přesně... Už kejchačky jsou líné jak veš a tohle je ještě horší... Kraválu jak od davu rozzlobených žen a výkon žádný, pohodlí žádné...

Jako malý cucák, jsem byl rád, že nemusím šlapat a dost mne ten krám naučil co do péče o stroje... Ale je třeba se posouvat dál, neustrnout u vrtošivého, uřvaného a líného fíka...

(reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 12:37 | Nahoru | #87955

SkotyCZ píše: elevator> To, že je to pérák je celkem jedno. Ta 350 se furt ještě vyrábí, takže jdou koupit skoro všechny díly nové. Kupoval jsem nové brýle a pasovaly krásně, vypadají jako originál. Taktéž rám, stupačky, spojka (634), vape, kyvka lanka a většina gufer jsou made in ČR ve velmi dobré kvalitě - kolik východních strojů to může říci?. Ten TWN karbec je snad v lepší kvalitě než originál a čtu na něj jen samou chválu. Ty gumičky a gufera, to máš fair point - ověří to čas. Taktéž dělat GO je celkem opruz. Ale pokud to najede aspoň 30k na GO, tak jednou za 4 roky mě dva dny na dílně nezabijou. Ty jawy jezdí dodnes, to je za mě známka dobrého stroje. Ta moje má najeto cca 120k km a měla ještě původních většinu věcí - kyvka je třeba stále bez vůle (někdo asi repasoval). Chápu, japonské a západní motorky to zvládnou s prstem v nose, ale ty vznikaly za úplně jiných podmínek a stály úplně jiné peníze než ta jawa. Nevidím důvod, proč by ta jawa nemohla nenáročně sloužit dalších 30 let. O tom, že jsou ty jawy celkem dlouhověké dokládá to, že jich vidím stále více a "odvážní" jezdci na nich jezdí na dovolené (mrkni na cestopisy, kde nejsou jen 634-640, ale i panelky a kývačky)

assassin>jo, špatně jsem to napsal. Myslel jsem 350 už s kotoučem. Ten je celkem povedený, protože neteče, ale zase trpí na zatuhnutí pístků



Takhle jsem to bral, dokud jsem nezakusil, co je lepší... 30kkm na generálku je jak metronom, vždy to přijde, někdy dřív...
Že se to dodnes vyrábí, je vrchol zoufalství, nikoli ctnost... To co odpustím YT, to nové motorce odpouštět nelze...

Normální motorky nepotřebují generálku po 30kkm co trvá dva dny... Na nich se tak akorát zkontrolují ventilové vůle, což je hotové za hodinu s jednou rukou v nose a druhou v prdeli... Kdyby byly náhodou na hraně, náklady na podložky jsou 1000kč... Generálka Jawy je 10 000kč... Výkon? Třetinový při stejné spotřebě....
Jako pro prdel budiž, ale jako hlavní stroj je 350 hodně blbá... Protože už není ani levná, ani nenáročná, ani levně opravitelná a jezdí hůř než levnější motorky...

Že tu byly horší podmínky? A co já s tím.... Už dlouho jsou podmínky lepší a nic rozumného nevyrobili... Jen čiré zoufalství, občas proložené zoufalstvím v neotřelém kabátě, následované dalším zoufalstvím...

Podmínky na začátku měli všichni stejné... ČZ - ano nedělá motorky, ale fabrika funguje, uživí se, dělá kde co a to především to, co Jawa nikdy nebyla schopna dělat..

Škoda - kde byla tenkrát a kde je dnes? Měli tehdy pravda čerstvě vyvinuté slušné auto, Favorita... Ale jen jednu modelovou řadu, dneska jich dělají několik....

Jawa 640, byla na počátku nových věků jakš takš pochopitelná, nová levná motorka na každodenní tlučení. Jenže dneska jsme o 30 let dál a co dělají? 640 ve snížené kvalitě a k tomu prodávají pár dalších, cizích werglů, které taky za moc nestojí.... I ti číňani jsou přes veškeré vrtochy jejich strojů, o dvě galaxie dál....

Takže kdo je tady vítěz je jasné... Jawa to není... Motorky nemotorky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 12:38 | Nahoru | #87956

Koudy01 píše: SkotyCZ> Ono vymenit gumicky pistku te ceka i na dvacetilete japonske masine. Nebo jak to trpi? Ja nic nepozoroval. Ale mel jsem to jen dva roky teda.

Mám 30 let starou japonskou mašinu, najeto má moooooc a pístky dodnes netečou.... Jawská plovoucí brzda má sice slušnou účinnost, ale jisté potíže jsem s ní už taky řešil. Nicméně pořád je to to nejlepší, co se na její přední kolo dostalo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 12:56 | Nahoru | #87957
pech.> Netecou. Nikdy mne na nicem netekly. Jedno jestli Japonec, Ital nebo Jawa. Ale pistky se nevraci uplne tak, jak by mely. Vymen gumicky a uvidis ten rozdil.

Naposledy editováno 07.02.2021 12:56:20

(reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 15:50 | Nahoru | #87958

MartinED250 píše: Normálně se potopí vidle a guma začne uhvizdovat. Je to o nastavení dvouklíče, které má své specifika.



Má, naladit dobře dvouklíč chce pečlivost a trpělivost, pak ale brzdí dobře..... Nicméně to uhvizdování pneumatiky je taky o jejím spíše mopedovém rozměru...

(reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 15:54 | Nahoru | #87959

Milan1963 píše: Jawa 350 a jen 15 tisíc ? To dokáže snad jen někdo, kdo jezdí se studenou a " furt plnej ". Novou 350 jsem měl jen jednu, prodával jsem jí s 15 tisíci kilometry a motor byl opravdu jako nový, vůbec jsem nepoznal, že má něco najeto. Pravdou ale je, že nikdy nejela víc než 90, mazal jsem poctivě 1 ku 40, choval jsem se k ní s úctou. Myslím, že těch 100 tisíc jak píšeš, by mohla najezdit.
Pérák najezdil přes 100 tisíc, taky bez GO. Potom jsem dal udělat výbrus - a jezdilo se dál. Potom motor rozebíral až Čmoud.



PinkPanther píše: Ono taky asi docela záleží na tom, jaký olej se používá. S M2T bych to na těch 15.000 km na GO docela viděl. Ale taky záleží na tom, jak píše Milan, jak se k tomu člověk chová.



Víc je to o tom, že dneska je rozšířený nešvar výbrusy bez honování, které je pro správnou funkci nezbytné a skoro nikdo ho nedělá. Taky o tom, že písty nejsou ze slitiny, ze které by měly být atd. atd.... takže to že někdo na původní motor ujel kilo, než se rozpadl, se nedá zcela vyloučit, ale na dnešních dílech z exotických zemí je to zhola nemožné a najede to když to dobře dopadne čtvrtinu....

(reakce na) Jawablázni

7.2.2021 v 16:03 | Nahoru | #87960

Milan1963 píše: Asi vím, na co Martin naráží. Nespolehlivost tachometrů, resp. výdrž. Jawa 350 má mít stejný jako Škoda 105 / 120. Je-li v nich rozdíl, nevím. Já mám v autě druhý, ten první jsem ale neměnil já, co mám auto, pořád drží ten co tam byl při získání auta. A za 20 let jsem s ním najezdil asi 50 tisíc kilometrů. Možná 60 tisíc.
Kolega tady v obci má o rok starší auto než já , jezdí taky asi jako já - do 4000 km za rok - a už u mně byl dvakrát. Pro tacho.
Proč jen ta kolečka nejsou z kovu...plast je nanic.
Předpokládám, že podobnou zkušenost má hodně majitelů Jawy 350 vyrobených před rokem 2000. Po roce 2000 už dávala Jawa přístroje jiné.



Ty původní motorkové tachometry nejsou stejné. Liší se i uvnitř... Jen se potom přestaly dělat motorkové, tak tam začali montovat ty autové... A ty nesnesou jednak povětrnost a druhak vibrace... Proto začaly být ty problémy s tachometry, především na jednoválcích..

Ty kolečka byly z mosazi a ty se ojezdily, že zuby zmizely a přestalo to počítat... Klidně po 20 000kim... Ty plastové praskaly... Asi tak po trojnásobném čase.... Takže horší nejsou... Ale dřív byly běžně k sehnání, dneska to bude asi trochu problém dohonit... Já je vytěžuji z tachometrů nenávratně zničených (autové v motorce, který to vybije dřív, než umře kolečko) ale i ty mi začínají docházet... Někomu místnímu už jsemtaky budík zachraňoval... Možná Vlasťákovi, možná si to blbě pamatuju...

Co tam montují dnes, nejspíš nějakou čínu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist