globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 18:17 | Nahoru | #87901
SkotyCZ> To ti brzdi dost, kdyz utrhnes predek do smyku. To me neslo ani se sportkou

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 19:00 | Nahoru | #87902
SkotyCZ> Když píšeš k jednostopému tématu a Jawě zvláštˇ tak myslím že můžeš psát normálně silně . No jestli moc nevážíš a je kluzko tak myslím že je to normálka. Nedávno sem někdo dával ten příspěvek v angličtině kde ten anglán chválí Jawu a její dvouklíčovou brzdu. Kdysi když jsem měl 638 dvouklíč tak flokovala i za sucha. Moje váha nebyla ale dnešních 87 byla jen 60 kg.
Na sajdu jsem bral taky novou Mitasku protože při nájezdu nad 90 v zatáčce souprava ustřelovala. Byla tam původní pneu Barum Ruda Říjen . Ustát se to ale dalo.
Benzínových hadiček má každý obchod s autodíly plno průměrů jen si vybrat. Ty průhledné ale nikdy za moc nestály. Osobně jsem vyráběl benz. hadičky pro různé automobilky - brigádně. Vytlačování dutých profilů obor na celý život. Jaguar a BMW měly hadičky gumové se spejšl recepturou. Do popisky na hačičku se programoval nápis fuel. Do směsi se přidával grilamid.
Kdybych chtěl vědět jestli jde do motoru palivo tak hadičku na vhodném místě přetnu a doplním filtrem pro benzín s příměsí oleje.

Naposledy editováno 04.02.2021 19:07:14

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 20:29 | Nahoru | #87903
assassin> Jo, utrhnout ji není žádný problém i na suchu. Brzdí to fakt dobře, ještě jak jsem dělal autoškolku, tak jsem měl motorku asi jen 100m (zaparkovanou v garáži) od cvičiště a s instruktorem jsem tu 350 porovnal s cb500. Jawa měla ještě původní desky a nebyla brzda po repasu. Brzdily +- stejně (jeli jsem vedle sebe stejnou rychlostí, za kuželem začalo brždění. Vždy vyhrál instruktor, ať už seděl na jawě nebo cbéčku), jawa byla ale o hodně stabilnější při malých rychlostech, nepadala. Taktéž měla mnohem lepší rejd a poloměr otáčení. Dělat legendární osmičku na 350 je fakt velmi snadné, zatímce na cbéčku jsem měl problém. Instruktor to vystihl přesně, že za to nemohou stroje, ale moje placatá H03, která dává větší stabilitu při malých rychlostech. Jinak si myslím, že ta moje 350 dobře brzdí díky velmi měkkým goldfreinům. Musel jsem repasovat pístek a pumpu (toho kentusu co v tom bylo), protože mi furt přibržďovalo kolo. Při tomhle stavu vydržely ty desky asi tak 3000km. Teďkom mám po repasi najeto cca 500km a ubylo naprosto minimum, takže to může naběhat možná i 6000km. Furt to je ale velmi málo oproti normálním deskám. Mám ještě pancéřovku a s brzdným účinkem jsem spokojený, hodněkrát mě to zachránilo.

Jirka4137> O tom dvouklíči jsem taky slyšel jen chválu. Někdo tu snad i psal že stavěl ČZetu na přední (bimbab, pech?) s dvouklíčem. Když jsem kupoval jawu, tak mi bylo úplně jedno, jestli kotouč nebo nebo buben. Naskytla se pěkná 639, tak jsem ji hned vzal. Ten englán je fakt srdcař, ještě tam má video o MZ251, Uralu a nové jawě 350. Taky si myslím, že my češi jsme velmi sebekritičtí k sobě samým. Za mě je 350 po favoritovi a možná Mz251 (nejel jsem, ale moc rád bych se svezl, prý je to super stroj) to nejlepší z východu. Ta 350 má ještě obří výhodu v nákupu kvalitních ND (myslím to vážně) a motor je stabilák, což se velmi hodí, když se člověk nikam nežene. Řeknu to takhle, ta 350 mě velmi mile překvapila. Kupoval jsem ji, protože jsem ji chtěl, do sbírky nebo pro potěchu duše. Nakonec ji mám hlavně proto, protože to je dobrý, vyvážený stroj (jestli nevadí ruce od šmíru).

Naposledy editováno 04.02.2021 20:30:22

Jawablázni

4.2.2021 v 21:27 | Nahoru | #87904
Měl jsem H04. Novou. A i za mokra fungovala dobře. Nepodjela mně nikdy. Když jsem si na letišti zkoušel krizový brzdění, byl jsem schopen odlepit zadní kolo od země. Nikdy to nešlo smykem.

(reakce na) Jawablázni

4.2.2021 v 21:28 | Nahoru | #87905
SkotyCZ> to byl pech.

Jawablázni

4.2.2021 v 21:52 | Nahoru | #87906
Plovoucí kotouč i dvouklíč na lehkou čízu bohatě stačí. Jednou jsme jeli kamoš side 560 velorex s kývačkou 250 a za ním já do Dalešic. Mezi nás vjela u Kroměříže holka na kole-chtěla odbočovat.
Mladá blbá jen v plavkách. Vzala to těsně bez podívání za side přímo před čz. Nemít udělané brzdy a toho že číza stojí na fleku tak má vážný problém. Ještě se tomu chechtala. Odřenina je stejný problém jako popálenina.
MZ 250 tvořila spolu s MZ 150 a mojí 638 str. park naší první party. MZ 250 jela o fous lépe než Jawa. Jednou jsem ale před Priorem v ZL potkal týpka na 639 který tvrdil že má na 639 odlehčenou kliku a MZ 250 ujede jak nic. A taky ujel. Ne o moc. Navíc jsem MZ která byla půjčená netočil kolik by se dalo.
https://www.youtube....rch_query=Jawa+vs+MZ
MZ 5 kvalt lépe vyžitá síla motoru Jawa dvouvál lepší kroutící moment. MZ podčtver. motor ovšem otevřený rám. Každá motorka má něco.

Naposledy editováno 04.02.2021 22:18:35

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

4.2.2021 v 21:57 | Nahoru | #87907
Vape je "drahý", ale je to spolehlivá dobrá investice. Cena roste, ale všechno roste.... 100000 jsou tři slušný výplaty jako bylo kdysi deset. Tak se nediv.

Jawablázni

5.2.2021 v 06:36 | Nahoru | #87908
Já jsem stavěl čízu 477 na přední i s jednoklicem ale byla zbastlena na blbnutí a na předků jsem měl dvojitý pružiny (vnější i vnitřní) + tomu dost pomáhal tělem

(reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 07:54 | Nahoru | #87909
laďa-prášil> souhlas s tou dobrou investicí. Člověk si chlast, cigára,děvky na nějakej čas odpustit může a Vape mu chvíli vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 08:14 | Nahoru | #87910

SkotyCZ píše: Za mě je 350 po favoritovi a možná Mz251 (nejel jsem, ale moc rád bych se svezl, prý je to super stroj) to nejlepší z východu. Ta 350 má ještě obří výhodu v nákupu kvalitních ND (myslím to vážně) a motor je stabilák, což se velmi hodí, když se člověk nikam nežene. Řeknu to takhle, ta 350 mě velmi mile překvapila. Kupoval jsem ji, protože jsem ji chtěl, do sbírky nebo pro potěchu duše. Nakonec ji mám hlavně proto, protože to je dobrý, vyvážený stroj (jestli nevadí ruce od šmíru).

Názor ti brát nebudu, ale Jawa 350, pouze designový pokračovatel péráka ze 40. let, rozhodně není to nejlepší z východu. MZ byly vždy o dvě délky déle. Tvá iluze, že na třindu je spoustu kvalitních ND tě přejde po jedné nebo dvou sezonách. Vzpomeneš si např. při repasi přední kotoučové brzdy nebo jisté GO, která přichází s železnou pravidelností

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 08:16 | Nahoru | #87911
SkotyCZ> Ja myslel ze pises o pinyru. Ja se v tech cislech u 350 nevyznam, ale to uz je naka novejsi s kotoucem, ne? Tomu pak rozumim.

(reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 08:37 | Nahoru | #87912
assassin> Jo, 639 měla pevný kotouč. Pokud vidím na fotkách v profilu, má to Skoty už předělaný na plovoucí. Taky jsem měl. Brzdí to fakt slušně.

Jawablázni

5.2.2021 v 08:41 | Nahoru | #87913
Byla tu řeč o dvouklíči. Na panelce už ho mám více jak 15 let. Není problém na suchém asfaltu při hmotnosti 559 blokovat přední kolo.
Je z J 350/638.. Úprava jednoduchá. Stačí pilník.

Jawablázni

5.2.2021 v 08:47 | Nahoru | #87914
Porovnání MZ vs třinda. Řekl bych, že 350 bude mít dynamikou blíž spíš k MZ 150. Po rovině a v jednom. Ve dvou a do kopca vítězí samozřejmě 350. Ta MZ 250 je jinde.

Jawablázni

5.2.2021 v 08:57 | Nahoru | #87915
Když si vzpomenu na MZ250 - ano, jede to pěkně, ale ta spojka na kuželu. Fakt dost potrápí... Jawácká 250/593 voda MZ250 poslední generace ujede jak nic.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2021 v 08:59 | Nahoru | #87916
Tak to ze jde zablokovat kolo je spis o tom, ze ty gumy jsou ze stlaceny tmy.

Motarda mam cca v hmotnostni kategorii 350 a gumu na suchem asfaltu v primem smeru neutrhnu (brzdu mam jednu z nej se kteryma se zavodi)

Ale kazdopadne i to je dobry, ja mel na 175 obyc buben a to moc nebrzdilo...

Naposledy editováno 05.02.2021 08:59:38

Jawablázni

5.2.2021 v 09:07 | Nahoru | #87917
Tam pomůže seškrábnout na jedný pakně o1/4 obložení (aby pohyb bubnu nepůsobil tolik proti klíči) dost to pomáhá. Zkusil sem a fakt je to rozdíl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 09:33 | Nahoru | #87918
elevator> To, že je to pérák je celkem jedno. Ta 350 se furt ještě vyrábí, takže jdou koupit skoro všechny díly nové. Kupoval jsem nové brýle a pasovaly krásně, vypadají jako originál. Taktéž rám, stupačky, spojka (634), vape, kyvka lanka a většina gufer jsou made in ČR ve velmi dobré kvalitě - kolik východních strojů to může říci?. Ten TWN karbec je snad v lepší kvalitě než originál a čtu na něj jen samou chválu. Ty gumičky a gufera, to máš fair point - ověří to čas. Taktéž dělat GO je celkem opruz. Ale pokud to najede aspoň 30k na GO, tak jednou za 4 roky mě dva dny na dílně nezabijou. Ty jawy jezdí dodnes, to je za mě známka dobrého stroje. Ta moje má najeto cca 120k km a měla ještě původních většinu věcí - kyvka je třeba stále bez vůle (někdo asi repasoval). Chápu, japonské a západní motorky to zvládnou s prstem v nose, ale ty vznikaly za úplně jiných podmínek a stály úplně jiné peníze než ta jawa. Nevidím důvod, proč by ta jawa nemohla nenáročně sloužit dalších 30 let. O tom, že jsou ty jawy celkem dlouhověké dokládá to, že jich vidím stále více a "odvážní" jezdci na nich jezdí na dovolené (mrkni na cestopisy, kde nejsou jen 634-640, ale i panelky a kývačky)

assassin>jo, špatně jsem to napsal. Myslel jsem 350 už s kotoučem. Ten je celkem povedený, protože neteče, ale zase trpí na zatuhnutí pístků

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 09:42 | Nahoru | #87919
SkotyCZ> Ono vymenit gumicky pistku te ceka i na dvacetilete japonske masine. Nebo jak to trpi? Ja nic nepozoroval. Ale mel jsem to jen dva roky teda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 10:05 | Nahoru | #87920

assassin píše: Tak to ze jde zablokovat kolo je spis o tom, ze ty gumy jsou ze stlaceny tmy.

Motarda mam cca v hmotnostni kategorii 350 a gumu na suchem asfaltu v primem smeru neutrhnu (brzdu mam jednu z nej se kteryma se zavodi)

Ale kazdopadne i to je dobry, ja mel na 175 obyc buben a to moc nebrzdilo...



Normálně se potopí vidle a guma začne uhvizdovat. Je to o nastavení dvouklíče, které má své specifika.

(reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 10:07 | Nahoru | #87921
Koudy01> Desky se mi nevracely zpět, neustále přibržďovaly. Tak jsem koupil všechny gumičky a silikonovou vazelínu. Třmen byl v pohodě, ale pumpa už snad ani žádné těsnění neměla. Uvnitř byla fakt odporná oranžová kaše. Furt se divím, že si někde nepřisála vzduch nebo netekla. Výměna zase naprosto triviální, nejtěžší bylo zajistit
pístek pumpy segrovkou. Teďkom to brzdí o něco lépe, hlavně cit na páčce se zlepšil. Důležité je, že desky už neustále nepřibržďují a sjíždí se rovnoměrně. Investice asi 200kč a hodina času. Pokud to pár let vydrží, tak nemám problém.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2021 v 10:40 | Nahoru | #87922
Nájezd třindy mezi generálkama motoru je taky dobré téma diskuze. Někteří jedinci tvrdí že po patnácti tisících je motor zralej na generálku, jiní trošku odvážnější tvrdí že vydrží maximálně dvacet a pak je nutná GO. Moje Světluška ( 638) měla bez kousku 100 000 když šel motor na první výbrus a to jen proto že už se v zimě hůř startovala ( jezdil jsem do práce na motorce téměř celej rok, denně 50 kiláků ) no a protože zrovna zablbla spojka (taky ještě původní osmičková) šel motor do opravy a spojku jsme dali čtyřkovou. Od té doby mám na ní najetejch zhruba 45 000 a nezdá se mi že by motor potřeboval nějaký zásah. Co se olejů týká, používal jsem Mogul TS a TSF od Korama a poté co jsme v týhletý bandě co se tu slejzáme objevili to červený Lavio 2 Motosynt ( či jak se to jmenuje) tak mažu Laviem 1:40. Do sifonů 1:50, do číz 1:40, do kejchačky 1:35 protože má ještě nezajetej motor. Dokonce ho dávám i do motorový pily a bez problémů.

Jawablázni

5.2.2021 v 10:45 | Nahoru | #87923
Béďa - hadičky, to je problém od té doby co se dává do benálu ten xindl lihovej navíc. Dřív tvrdly po XX letech, dneska po dvou letech na šutr. Zatím co jsem vyzkoušel tak dýl vydržela průhledná tmavě zelená než ty bezbarvé co je mají všude. Ale už nevím kde jsem ji kupoval prostě někde náhodně... Ale vydržela do ztvrdnutí jen asi o rok dýl než ty běžné.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.2.2021 v 10:54 | Nahoru | #87924
Jawa 350 a jen 15 tisíc ? To dokáže snad jen někdo, kdo jezdí se studenou a " furt plnej ". Novou 350 jsem měl jen jednu, prodával jsem jí s 15 tisíci kilometry a motor byl opravdu jako nový, vůbec jsem nepoznal, že má něco najeto. Pravdou ale je, že nikdy nejela víc než 90, mazal jsem poctivě 1 ku 40, choval jsem se k ní s úctou. Myslím, že těch 100 tisíc jak píšeš, by mohla najezdit.
Pérák najezdil přes 100 tisíc, taky bez GO. Potom jsem dal udělat výbrus - a jezdilo se dál. Potom motor rozebíral až Čmoud.

Jawablázni

5.2.2021 v 11:32 | Nahoru | #87925
Ono taky asi docela záleží na tom, jaký olej se používá. S M2T bych to na těch 15.000 km na GO docela viděl. Ale taky záleží na tom, jak píše Milan, jak se k tomu člověk chová.

Jawablázni

5.2.2021 v 12:11 | Nahoru | #87926
Pionyra jsem prodaval s 22000km. Velkou vetsinu zivota jezdil na M2T a podobny oleje. Ve 20000 jsem ho akorat prekrouzkoval. Zadnej vybrus. A jel furt pekne - na pincka. Trinda kilo da.

Naposledy editováno 05.02.2021 12:12:08

(reakce na) Jawablázni

5.2.2021 v 12:24 | Nahoru | #87927
Bimbam> Jestli máš na 638 bez rozebrání motoru kromě těch kruhů 145 tisíc, tak seš asi světovej rekordmen

Jawablázni

5.2.2021 v 13:06 | Nahoru | #87928
Béďo, plastové hadičky kupuju u kamaráda, kerý ví, co prodává.
To samé aj s gumovýma šlauškama. Má Goodyear made in USA. Třebas. Páč české začaly praskat vevnitř, na kraji, kdes je uřízl. To, že benzín trošku prolínal se tušilo podle smradu, ale nic nebylo vidět, páč benzín stačil uschnůt.
Kůpit se dá ledacos, ale je dobré tak činit u teho, kdo ví, co prodává.
U dnešních obchodníků rozhoduje obchodní rozpětí spíš, než spokojenost zákazníka.
Moh bych vyprávět...
Takže hledat nekeho, kdo ví, vo co go...
Vedle v dědině je třebas kluk, kerý prodává a servisuje pilky a takový ten zahradnický mechanizejšn.
A ten taky ví, kerý šlaušek - aj z umělecké hmoty - se hodí na palivo a kerým se dajů tak akorát vázat stromky.
Tak nejakého takového pohledej...

Jawablázni

5.2.2021 v 13:26 | Nahoru | #87929
Láďa - nepřesně jsem to napsal, při té generálce těsně před sto tisícema se dělal nejen první výbrus ale taky ložiska v motoru, klika no a spojka ( ta osmičková byla vyšochtlaná na středu ). Takže od generálky motoru mám najeto 45 000.

Jawablázni

5.2.2021 v 13:31 | Nahoru | #87930
Bimbam a ty kilometry vydržel i tachometr?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist