globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.12.2020 v 22:39 | Nahoru | #86401
Když jsme u toho, mám tady nový brzdový válec ( předpokládám že ) k Jawě 350 / 640. Jawabláznům pošlu zdarma. Kdyby ho někdo chtěl, pište třeba SZ.

Naposledy editováno 25.12.2020 22:40:21

(reakce na) Jawablázni

26.12.2020 v 08:34 | Nahoru | #86402
Milan1963> Ahoj.Já bych se ho ujal a vyzvedl až k tobě pojedu s brzdou na kolo.

Jawablázni

26.12.2020 v 09:57 | Nahoru | #86403
640 to není.Ta má zadní brzdu mechanickou.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.12.2020 v 10:15 | Nahoru | #86404
Teď mi to právě došlo,že to je pumpa na zadek a koukám,že jsem druhý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.12.2020 v 18:42 | Nahoru | #86405
Béďa17> Tak nevím...žeby to byla pumpa k Jawě 650 ? I tak - kdo ji chce, tomu ji dám.
Nikdy jsem nic jiného než Jawu nebo ČZ neměl ani nemám, takže mi musela zůstat z nějaké motorky těchto značek - a ČZ to nebude.

(reakce na) Jawablázni

26.12.2020 v 19:05 | Nahoru | #86406
Milan1963> to je pumpa na 650-tak to bych měl zájem

Jawablázni

26.12.2020 v 19:09 | Nahoru | #86407
je tvoje...

(reakce na) Jawablázni

26.12.2020 v 19:34 | Nahoru | #86408

PetrL3 píše: Pro představu jak velké to je...



No asi tak, jako motor u auta...

(reakce na) Jawablázni

26.12.2020 v 19:37 | Nahoru | #86409

Vlasťák1973 píše: Kluci občas se tu motáme okolo aut,kdyby někdo potřeboval nebo o někom věděl prodávám zánovní převodovku do Fabie.
https://www.sbazar.c...-skoda-12htp [/quote]

MQ200 - diferák je z Čz, synchrony a ten debilinec na vývodu řazení taky....

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.12.2020 v 22:25 | Nahoru | #86410
Vyšel SM s pěkným článkem o dvanástsetroskách jsou tam věci o kterých jsem neměl tušení.

(reakce na) Jawablázni

26.12.2020 v 22:29 | Nahoru | #86411

Jirka4137 píše: Vyšel SM s pěkným článkem o dvanástsetroskách jsou tam věci o kterých jsem neměl tušení.


http://www.1203.cz/

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.12.2020 v 22:50 | Nahoru | #86412
Pokud se někdo zamiluje do 120tky, je to jenom blázen . U 1203 bych nařídil ústavní léčbu.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.12.2020 v 23:16 | Nahoru | #86413
Jo, to byl ultrakřáp. Co pamatuju, poslední inovovanej model (1500 ???) Měl eko vanu. Místo, aby to vyrobili tak, aby z toho nechcal olej, tak dospod přidali záchytnou vanu.

Naposledy editováno 26.12.2020 23:29:14

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.12.2020 v 23:28 | Nahoru | #86414
PetrL3> Kdyby soudruzi zahájili výrobu v době kdy to auto vzniklo na papíře a udělali to tak jak to bylo myšleno tak je světové. AVIA jako Renault byl taky úspěšný nákladní automobil. Přečtěte si zajímavý článek SM. Vypovídá to o době kdy to vzniklo. Nejlepší na tom celém je že kdyby se dělalo pořádně 80% problémů by nebylo.
Celá historie výroby vypovídá o diletanství mnoha lidí spojených s plánováním a výrobou.

Jawablázni

26.12.2020 v 23:30 | Nahoru | #86415
Tenhle pokus postavit z dílů, co byly po ruce, auto dopadl možná líp:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 08:03 | Nahoru | #86416
Jirka4137> SM jsem koupil, článek přečetl. Je pravdivý, možná bohužel.
I já jsem se Škodou 1203 jezdil, po vojně, někdy v roce 84/85 na Šumavě. Na rozdíl od většiny si na 1203 nestěžuju. Vždycky jsem dojel, žádnou poruchu jsem nezažil. O auto jsem se ale staral, bydleli jsme na ubytovně a tak po prac. době , když šli chlapi do hospody jsme s kolegou dělali na autech. Tedy - spíš on, já pomáhal. Co jsme jako abstinenti měli dělat...Kontrolovala se Hardyspojka, benzínová pumpa, brzdy, chlazení. To se dělalo snad každých 500 km. Ale auto opravdu spolehlivě jezdilo. Na 3 hodiny jízdy hodina údržby , tedy přibližně. Já byl spokojen, auto myslím taky.
Jen rychlost - do kopců nad Vacovem a potom u Sušice se jelo dvojkou, třicet...stejně jezdí můj Popular dodnes. Jenže - byli jsme v práci, nikam jsme nechvátali, tak jet 50 km skoro dvě hodiny - proč ne ?
Když jsem potom doma sedl do tátovy ( dnes mojí ) Š 120, připadal jsem si, že sedím ve formuli 1. Když dnes přesednu z Populara do 120, připadám si tak dodnes.
Nemyslím to zle, ale některým mladým "řidičům" bych jízdu Škodou 1203 dal jako povinnou léčbu, aby si vážili toho, v čem dnes jezdí. A jak jezdí.

Naposledy editováno 27.12.2020 08:10:13

(reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 08:47 | Nahoru | #86417
Milan1963>
Tohle mě nenapadlo, že jsou to vlastně auta pro abstinenty. Když tomu člověk věnuje prachy a čas, kterej by jinak prochlastal, tak to jezdí
Já bych taky dnešní mladé dal na vyučenou na auto, kde se u řízení musí přemýšlet. Ale proboha, trestat je 120troskou? To si nikdo nezaslouží.

(reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 08:53 | Nahoru | #86418

Jirka4137 píše: Vyšel SM s pěkným článkem o dvanástsetroskách jsou tam věci o kterých jsem neměl tušení.



Jo Vaculík, ten jde vždycky do hloubky a nelže.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.12.2020 v 10:06 | Nahoru | #86419
Náhodou na 1203 vděčíme za hodně, do jedný jsme naskládali aparatůru do druhý 6-7 muzikantů a hurá na tancovačku. Těsně po revoluci jsme jezdili hrát do Fürthu a Nürnbergu a vydělali nám na tu dobu slušný prachy (marušky). A v tu dobu tady jiný dodávky nebyly.

Jawablázni

27.12.2020 v 10:40 | Nahoru | #86420
Já mám na 1203 jen dobré vzpomínky,jako mladej u stavební firmy jsem měl dvě,jednu pro rozvoz zedníků a dělníků do práce a z práce plus pro něco co bylo lepší vézt v uzavřeným autě a pak jsem celej den pendloval mezi stavbama s valníčkem,kdo co potřeboval dovézt něco jako Kefalín v Černých baronech(to byla nádherná doba,ani šéf nevěděl kde zrovna jsem ),pak jsem dostal funglovku jednu z těch posledních(94/95) no a pak jsem zdrh ke kamionu a k 1203 jsem se vrátil po šesti letech,kdy jsem vyfasoval na doježdění Sanitku a některé věci v ní byly navržené v zástavbě líp než po roce v novém T4, předek a motor u T4 nebudu srovnávat,to už by si 1203 nezasloužila,přece jenom tam bylo min 40let rozdíl ve vyrobě a koncepci.

Naposledy editováno 27.12.2020 10:41:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 10:48 | Nahoru | #86421

kehaj píše: A v tu dobu tady jiný dodávky nebyly.


Tos udeřil na hlavičku. 1203ska byla jedinečná právě jenom proto, že byla jediná. Přes 30 let to bylo v československu prakticky jediné auto v rozměru mezi Volhou kombi a Avií furgonem. Paskvil postavený na starém podvozku pro mnohem menší auto. Motor se zlomkem výkonu, než byl třeba. Nehorázná spotřeba, šílené jízdní vlastnosti, nulová životnost. Vyrábělo se to v době, kdy se v normálním světě vyráběl postupně T2, T3 a T4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 10:49 | Nahoru | #86422

kehaj píše: Náhodou na 1203 vděčíme za hodně, do jedný jsme naskládali aparatůru do druhý 6-7 muzikantů a hurá na tancovačku. Těsně po revoluci jsme jezdili hrát do Fürthu a Nürnbergu a vydělali nám na tu dobu slušný prachy (marušky). A v tu dobu tady jiný dodávky nebyly.



Jak nebyly? Táta měl barkas, to alespoň jelo

(reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 10:54 | Nahoru | #86423
Borntobewild> A kolik z nás žilo v "normálním" světě? Kolik km jsi najezdil s 1203 ty?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.12.2020 v 11:06 | Nahoru | #86424
Barkáskem se záclonkama jsme na okruh najezdili víc než v dvanástsettrosce Yamaha RD 500 dovnitř a k tomu hromadu vybavení. Zlaté časy.
Ve š1203 jsem se svezl jen párkrát jednou jako šofér. To auto bylo pěkné jen to udělat tak jak bylo myšleno a taky tam kde se s výrobou začalo. Vylívat nádrž barvou místo pozinkování to opravdu musel vymyslet debil.

(reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 11:30 | Nahoru | #86425
PetrL3> Barkas opravdu lepší byl, ale neznám ho z osobní zkušenosti, nikdy jsem ho neřídil. U podniku jsme měli ještě Žuka. S ním jsem jel snad jednou, takže taky nemohu objektivně posoudit. Dopravák ale Žuka nikam dál nepouštěl, jen v okolí, už ani nevím proč. Dálky jsme jezdili zásadně se 1203. Možná spotřebou - já s 1203 jezdil tak jak jezdím stále - opatrně, takže spotřebu jsem míval tuším 10 až 12 litrů. Žuk prý "žral" při normální jízdě i 17...a při devadesátce dvacet litrů na sto

A Kehaj má pravdu - v 80. letech tady byly Š 1203, Žuky ( ty méně ) , Barkasy B 1000 ( ještě míň ) a Nysy ( jen pár kusů ). Nic víc.

(reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 12:03 | Nahoru | #86426

Jirka4137 píše: PetrL3> Kdyby soudruzi zahájili výrobu v době kdy to auto vzniklo na papíře a udělali to tak jak to bylo myšleno tak je světové. AVIA jako Renault byl taky úspěšný nákladní automobil. Přečtěte si zajímavý článek SM. Vypovídá to o době kdy to vzniklo. Nejlepší na tom celém je že kdyby se dělalo pořádně 80% problémů by nebylo.
Celá historie výroby vypovídá o diletanství mnoha lidí spojených s plánováním a výrobou.



Ten Renault Saviem - který se prodával jako Avia (licenčně - omrdaný o některé prvky) se prodával jako kde co dalšího.. Třeba MAN a nebo Alfa Romeo....

1203 - kdyby vyjela koncem 50. let, byla by to skutečně moderní lehká dodávka, protože byla hezká a měla tehdy moderní trambusovou konstrukci a samonosný skelet.... Jen ten motor byl od počátku kulhavý... Prostě moc malý... Barkas byl ještě modernější, díky nižší podlaze a jízdně lepší po stránce vlastností podvozku, ale s motorem měl stejný problém... Motor byl malý, tím pádem neustále přetěžovaný a proto užraný a se zkrácenou životností... Když to vyšlo koncem 60. let, byla to z nouze ctnost... Ale nic lepšího nebylo, krom Barkase a těch se tady prodalo pár a až byl nejmodernější, dík motoru nebyl bez chyby... Takže to auto už z počátku bylo slabé a než se dostalo do výroby stihlo zastarat, ale alespoň bylo poměrně spolehlivé. Po přesunu výroby do Asie - Trnavy tato poslední dobrá vlastnost toho auta vzala za své... Kamarádův otec byl saniťák... Auta ze slovenska se po nákupu CPLT kontrolovaly, ošetřovaly a seřizovaly, než je pustili do provozu, protože když sanitka jedoucí k raněnému na půl cestě chcípne, a to se bez repase stávalo, je to průser jak kráva...

(reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 12:10 | Nahoru | #86427

Milan1963 píše: Jirka4137> SM jsem koupil, článek přečetl. Je pravdivý, možná bohužel.
I já jsem se Škodou 1203 jezdil, po vojně, někdy v roce 84/85 na Šumavě. Na rozdíl od většiny si na 1203 nestěžuju. Vždycky jsem dojel, žádnou poruchu jsem nezažil. O auto jsem se ale staral, bydleli jsme na ubytovně a tak po prac. době , když šli chlapi do hospody jsme s kolegou dělali na autech. Tedy - spíš on, já pomáhal. Co jsme jako abstinenti měli dělat...Kontrolovala se Hardyspojka, benzínová pumpa, brzdy, chlazení. To se dělalo snad každých 500 km. Ale auto opravdu spolehlivě jezdilo. Na 3 hodiny jízdy hodina údržby , tedy přibližně. Já byl spokojen, auto myslím taky.
Jen rychlost - do kopců nad Vacovem a potom u Sušice se jelo dvojkou, třicet...stejně jezdí můj Popular dodnes. Jenže - byli jsme v práci, nikam jsme nechvátali, tak jet 50 km skoro dvě hodiny - proč ne ?
Když jsem potom doma sedl do tátovy ( dnes mojí ) Š 120, připadal jsem si, že sedím ve formuli 1. Když dnes přesednu z Populara do 120, připadám si tak dodnes.
Nemyslím to zle, ale některým mladým "řidičům" bych jízdu Škodou 1203 dal jako povinnou léčbu, aby si vážili toho, v čem dnes jezdí. A jak jezdí.



Dnešní auta potřebují hodinu údržby po roce a ujedou mezitím klidně 20-30 000km... Dynamicky jsou dneska i litrové motory na výkonech kolem 100 koní. Tam bych problém taky nehledal. Kdo chce aby bylo auto rychlé, může si připlatit za silnější motor, nemusí zůstat u základního, s výkonem polovičním...

Jako škola by to byla... Ale proč. Posmívat se jim, že nejsou schopni odjet se škondůrem, protože ani v autoškole je neučili o sytiči, protože není proč, když nejlevnější auta dneška jsou na úrovni Felicie, mají vstřikování a není nutno se sytičem obtěžovat? To je jako kdyby se smáli tobě, že netušíš co je ABS/ASR/ESP a jak fungují, protože jsou v každém dnes vyrobeném autě.... To je tam učí... Učí je jak se k tomu chovat, jak a kdy jim to může pomoci....

(reakce na) Jawablázni

27.12.2020 v 12:27 | Nahoru | #86428

Borntobewild píše: Tos udeřil na hlavičku. 1203ska byla jedinečná právě jenom proto, že byla jediná. Přes 30 let to bylo v československu prakticky jediné auto v rozměru mezi Volhou kombi a Avií furgonem. Paskvil postavený na starém podvozku pro mnohem menší auto. Motor se zlomkem výkonu, než byl třeba. Nehorázná spotřeba, šílené jízdní vlastnosti, nulová životnost. Vyrábělo se to v době, kdy se v normálním světě vyráběl postupně T2, T3 a T4



T1 byla strašná mrdka.. Líná ještě víc než troska... T2 byl trochu lepší, ale dynamika pořád bída, to přetrvalo i u T3 už mohla mít za přípatek slušný motor. Pro všechny tři platí neskutečně debilní a na hlavu postavená koncepce, dobrá pro Busík, ale úplně nemožná pro dodávku... Valník vysokej přímo nesmyslně a podlaha na dvě patra u bedny.... První dobrá dodávka od VW byla až T4 a mezi těmi lehčími rovnou nejlepší... Jenže T5 už měla tak tragické motory, že si tu dobrou pověst co udělala T4 zase spolehlivě posrala...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.12.2020 v 12:34 | Nahoru | #86429
Dneska si říkám jak mám slabé auto 47kw a ta š1203 na tom byla vzhledem k okolí mnohem hůř. No na všechno bylo víc času.
To auto nás provázelo celé dětství od porodnice a mnohé až na hřbitov. Bylo to auto které někdo vymyslel na konci padesátých let. Že jezdilo ještě po revoluci je skoro nemožné.
Kamarád mě vypravoval jak byli za š1203 vděční protože před tím museli jako instalatéři vercajk a materiál tahat k zákazníkovi trolejbusem.

Naposledy editováno 27.12.2020 12:41:01

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.12.2020 v 12:51 | Nahoru | #86430
No po revoluci... Ono se vyrábělo po revoluci ještě tak 15 let v Trnavě a dalších deset u Ocelota...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist