globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: pól na kostře
6.2.2011 v 12:32
Čau, hodil jsem n svojí jawu místo 250 motoru 350, ten 250 měl - na kostře a u toho 350 nevim, také jsem tam dal dvocívkový relé a akorát nevim jestli je teď jedno jestli povedu - nebo + na kostře, jestli případně musim nějak přepolovat dynamo nebo tak, teď jsem tu motorku zkoušel a kontrolka dobíjení svítí, motorka občas chytne, ale moc nedrží, takže jdu seřídit karbec a předstih, ale nevim jestli teda je rozdíl s tim ukostřením.

pól na kostře

6.2.2011 v 13:06 | Nahoru | #1
jestly jsem tě dobře pochopil tak na kostře je vždy mínus

pól na kostře

6.2.2011 v 13:06 | Nahoru | #2
Rozdíl byvtom být neměl.

pól na kostře

6.2.2011 v 13:10 | Nahoru | #3
na magnetu je napsaný jestli je ukostřený plus nebo mínus .

pól na kostře

6.2.2011 v 13:34 | Nahoru | #4
Má bejt + kostra.

pól na kostře

6.2.2011 v 13:37 | Nahoru | #5
Vim že originálně bylo + na kostře, ale ten starej motor měl - na kostře a vpohodě a teď sem seřídil předstih a s - na kostře chytá i ten novej vpohodě a i kontrolka dobíjení zhasne, tak je to asi jedno. Na magnetu je štítek, ale nedá se přečíst

Naposledy editováno 06.02.2011 13:41:37

pól na kostře

6.2.2011 v 13:49 | Nahoru | #6
Není to jedno,jsou s tím problémy.Pokud to na statoru nepřečteš,zkus to bez baterky.Roztlačit a změřit.Měl jsem tu přepólovanou motorku na opravě,než jsem na to přišel,dost jsem se natrápil.
Co vím,tak všechny starší statory s relátkem na sobě měli ukostřeno + a všechny novější s relátkem mimo měli ukostřeno -.

1 reakcí na tento příspěvek pól na kostře

6.2.2011 v 14:43 | Nahoru | #7
Neměl by to bejt problém.Stačí přepólovat zapalko.Připojíš baterku tak jak chceš (mínus na kontře) a chvíly podržíš seplí kontakty na regulátoru a máš to.Takhle sem to už mockrát četl,ale nikdy nezkoušel.

pól na kostře

6.2.2011 v 16:00 | Nahoru | #8
Tak už to jede vpohodě s - na kostře, ale objevil jsem další problémy viz problemy , to je tak když někdo prodává motor po generálce ...

(reakce na) pól na kostře

6.2.2011 v 17:12 | Nahoru | #9
Dr.fík> Takže zapalko začne ignorovat směr vinutí statoru?Zajímavé.
Já tu měl několikrát mašinu s problematickým dobíjením.Všechno na první pohled v pořádku,dobíjení fungovalo,ale stejně to vždycky baterku vymlátilo.
Osobně doporučuji respektovat dané pólování.

pól na kostře

30.3.2011 v 00:26 | Nahoru | #10
Je možno provést přepolování - návod, který jsem nikdy nezkoušel u jenocívkového relé je podložit zpětný kontakt relé slídou, nastartovat a pak kotvu relátka prsty za chodu připnout. Jde o to přemagnetovat remanentní magnetismus, který při dalším startu vybudí na dynamu napětí už opačné polarity.

1 reakcí na tento příspěvek pól na kostře

31.3.2011 v 15:58 | Nahoru | #11
Rád bych se přiučil,kde je prosím na zapalování Jawy "remanentní magnetismus"?

(reakce na) pól na kostře

22.4.2012 v 16:05 | Nahoru | #12

Anti píše: Rád bych se přiučil,kde je prosím na zapalování Jawy "remanentní magnetismus"?

To je částečný magnetuismus kotvy, který po roztočení vybudí ve statoru napětí, tím více se vybudí. Díky tomuto zbytkovému zmagnetování jsi schopen rotlačit jawku na poloze bez klíčku (ale až překonáš otáčky, kdy buzení je tak velké, že začne vyrábět el. i pro zapal. cívku)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 11 2.4.2024 v 10:55 Johny_R
brzdy Jawa 350/360 panelka petrap 2 1.4.2024 v 20:03 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist