globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 250/455 vs Jawa 250/353
Zdar, hledam naky posunovadlo v relaci 10 - 15 tis. docela se mi libej Kejvacky, tak se chci zeptat jestli jsou naky rozdily mezi Jawkou a Cizou a do jaky by jste vy osobne sli? Mam to na jezdeni v lete po vesnicich, obcas nakej mensi vejlet (jinak jezdim na Bete ). Nebo nejaky jiny napady? Chtel bych aby to byl nakej "veteran", ale ne neco na co nesezenu dily, takze zadnej exot. Na Jawe nebo CZ se mi prave libi, ze jezdej skoro zadarmo a dily na to sezenu uplne vsude. Premejslel jsem i o Panelce 350, ale radsi bych jedno valec a precejenom Kejvacka je i hezci (nebo samozrejme Perak, ale tam uz jsou trosku jiny cenovy hladiny )

Uzavřeno 24.01.2012 v 16:17 uživatelem Uvalak
Anketa: ČZ 250/455 nebo Jawa 250/353?
ČZ 250/455
64%
25
Jawa 250/353
36%
14
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 19:12 | Nahoru | #1
A co trošku novější ČZ 175/477 nebo 487? Jednovál a o tolik slabší to zas nejni, ceny dílu jsou sranda. Neber to jako propagaci, pouze radim když si chtěl nápady na jiný moto. 350 kejvačky a panelky se za dobrou cenu ve slušnym stavu s papírama sháněj už hůř než 250tky.

Naposledy editováno 02.02.2011 19:13:46

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 19:20 | Nahoru | #2
moucan> Ty novy se mi prave moc nelibej, chtel bych neco nejlip ze 60. let, pekne kulaty a tak I kdyz jednu hodne hezkou 477 Sport jsem tedka videl na motoinzerci

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 19:23 | Nahoru | #3
Mě osobně se 477 nelíbi kvůli tomu přednímu světlu, proto sem chtěl 487. Ale chápu to s tou "kulatostí"=), taky na chalupě rád proženu 350 kejvačku.

Naposledy editováno 02.02.2011 19:23:34

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 19:30 | Nahoru | #4
kup kejchačku, číza na melejch kolech je prostě "divná". Když čízu, tak sportku - 470, nebo 475. Beztak nejlepší bude koupit to, co bude mít tp, bude v kloudnym stavu a bude se ti líbit.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2011 v 20:05 | Nahoru | #5
ČZ jsou živější (455, 475), ale o to míň vydrží motor. Má to v podstatě stejnej spodek jak 125 a ty uložení ložisek jsou tam dost slabý. Jawa má ten motor o hodně mohutnější. Já osobně bych šel do ČZ nebo Panelky, ale pochybuju, že seženeš 250 ČZ za solidní peníz. S kejvačkama to taky není žádnej zázrak, ale občas se něco objeví. Osobně bych zvážil i 350 634, 638, 640. Ty jsou s cenama dost nízko a jezdí to parádně.

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 20:23 | Nahoru | #6
Já bych bral Jawu 250 panelku, na ní jsme jezdili s kámošem když nám začali bejt fichtly malý, jezdilo se s ní super, ten zvuk a traktorovej zátah to byla nádhera

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 2.2.2011 v 20:47 | Nahoru | #7
tak za mě, mám doma panelku (Jawa 250 /559) a Čezetu Sportku na 19" (250 /475) jen abys viděl, že netlápu jen tak z hladu

pokud to chceš na ježdění jak popisuješ, šel bych osobně do Jawa 350 Panelky, ale počítej, že trošku kloudná i s papírama nebude moc levná záležitost, nebál bych se říct, že se to na 20 000 nezastaví. Jestli máš obavy, že 2 válce = 2 * více poruch, tak to pusť z hlavy, když uděláš vše jak má být, tak se to sere opravdu jen minimálně a většinou to maj na svědomí dnešní nekvalitní díly např. kladívka, kondíky
Jako druhou bych bral panelku 250, pak kejvačku a to je upřednostňuju před tou ČZ sportkou proto, že se líp budou shánět a budou o něco levnější, ona ta Sportka jede moc pěkně, ale dost vibruje a je fakt, že ten spodek motoru je shodnej s 125 a 175 a je to trošku poddimenzovaný na tu 250.

Počítej s tím, že brzdnej učinek výše uvedených strojů je pro lidi zvyklí na kotouč dosti žalostnej ale jezdit se dá.

Jinak bych taky nezavrhoval, tu novější řadu hrantejch 350. Za slušný peníze jde koupit dobrej stroj.

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 21:59 | Nahoru | #8

cccp píše: Počítej s tím, že brzdnej učinek výše uvedených strojů je pro lidi zvyklí na kotouč dosti žalostnej ale jezdit se dá.



On stačí i takhle přechod z "blbýho" dvouklíče na ty obyč bubny a je to znát , starý 350 jsou v tomhle přímo vražedný nástroje , ale jak píšeš jezdit se to dá, stačí si zvyknout a předvídat trochu situce.

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 22:14 | Nahoru | #9
477 má o pár koníků víc, než panelka, slabší není, zase kejvačka 350 má jen o pár víc...

ve výsledku je 477 mrštnější a živější (vška taky podvozkově je prostě jinde) a motorově v případě že umíš nebude nijak zvlášť ztrácet na kejvu 350 - i kvůli váze...

ale když se ti nelíbí tak nic...

jde ale o to, že 477 se s přimhouřeným okem chová "dnešními způsoby" kdy v případě dobrých gum (ne uloženky po 20 letech)a slušného stavu tlumičů, velmi dobře drží a v případě dvouklíče i slušně brzdí...

kulatky jsou proti tomu rozevlátější a na brzdy to chce více předvídat.

což na druhou stranu neznamená, že jsou nepoužitelný, je to jet rozdíl který trochu víc zaskočí.

jezdil jsem "velkej" jednoklíč (chtělo to sílu v prstech a trochu rozumu), pak dvouklíč (brzdilo velmi dobře, ale byl trochu moc hrr - ale dalo se udělat i stoppie) dnes už mám dost let plovoucí kotouč a to je jiná liga (stoppie na dva prsty) pořád jedna 477

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 22:18 | Nahoru | #10
za mě ČZ->líbí se mi víc, ale na 19tkách...xD takže 475 jawka vydrží víc ale to řinčení staré čezety je nenahraditelny....u jawy se mi nelíbí ten dlouhej válec, ale bude levnější a budou se na ni lépe shánět díly....takže je to tak +- když seženeš čezetu v dobrym stavu s TP a pojízdnou tka to nebude až takej problém a na burzách se dá sehnat šecko....xD když je štěstí...

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 22:31 | Nahoru | #11

pech. píše: 477 má o pár koníků víc, než panelka, slabší není, zase kejvačka 350 má jen o pár víc...



Nemá náhodou panela 250 12 Kw? .. podle mě je papírově o málo silnější než 477, ta má někde psáno 9.5 kw, jinde 11 kw ale i tak by ji jen těsně šlapala na paty. Neber to jako provokaci pouze mě to teď tak napadlo. Osobně vim že 477 a 487 lítaj perfektně a moc dobře se perou i s 350, sám mam ve 487 motor ze 477. (Jen mě udivujou ty lišící se kw, v jednom techničáku od 477 sem viděl 11 kw, já osobně mam psanejch 9.5 kw, přitom 11kw maj až novější motory ve 487 a 180 ne?)

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 22:31 | Nahoru | #12
Čz je dražší, protože je vzácnejší.

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 22:47 | Nahoru | #13
Asi to bude co člověk to názor a nejspíš anketa vyjde fifty fifty. Sám bych šel do čízy, osobně se mi na čezetách líp jezdí, jaksi líp držej stopu či jak bych to řekl a dokonce si dovolím tvrdit že o něco líp brzdí.

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 22:59 | Nahoru | #14
mě se panelky a kejvačky nelíbyly jak jsou takový celý kulatý byl jsem na ty hranáče, ale když se na to dívám teď tak to teda nemá chybu řikalo se že strakonická číza byla bitelnější jsou to nezničitelný motorky aď je to vyběhaný jak chce pořád to jezdí

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 23:30 | Nahoru | #15
Poslední motorky ČZ se dělali v době,kdy už se začaly uplatňovat bezpečnostní a zdravotní předpisy.V návodu k použití byla poznámka,že se na nich smí kvůli vibracím a chvění jezdit omezeně a v jednom dnu to bylo tuším 2x 1hod denně s nějakou odpočinkovou pauzou.

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

2.2.2011 v 23:40 | Nahoru | #16
čoprak> Doporučená snad byla i rozcvička , jednu dobu sem tuhle pasáž měl ze srandy vypsanou na profilu u mojí čízy.

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 00:10 | Nahoru | #17
moucan: má 10kw, čz 477 11kw

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 00:11 | Nahoru | #18
moucan: novější motory mají právě paradoxně míň - hlukový a emisní limity... ale furt jde o 1-2k... ve výsledku stav motoru může udělat stejný rozdíl...

výsledek je ten že panela, 477, 455 jsou na tom výkonově podobně, s tím že kopec co jedu já na 477 cca 90 tak je du na 3 v otáčkách, na 250 jedou 4 na menší otáčky, ale podřazením by nic nezískali....

maximum 110-115 zase ve všech případech...

Naposledy editováno 03.02.2011 00:17:12

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 00:13 | Nahoru | #19
350.632: to platí pro 175 prakticky libovolného typu, 250 byla trochu choulostivější, ale proti panelce, byť má papírově o koně míň, taková dovádivější, panelka byla taková trochu stabiláková.

přesto není čz 250 nějakej sráč, jen je to trochu výkonu navíc, za výměnu ložisek dřív...

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 00:23 | Nahoru | #20
pech.> Tak to sem rád že tam mam ten motor ze 477 , je pravda že ona na rovince těch 105-110 dá a to nejsem až taková muší váha (75 kg), ale je to už fakt maximum toho motoru.

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2011 v 00:24 | Nahoru | #21
čoprak> Tady to máš černý na bílym

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2011 v 00:46 | Nahoru | #22
moucan: protože je prostě v max točkách,pak už závisí na optimismu budiku...

jsou 2 možnosti, dáš 15z kolečko, jede to 110 v plnejch točkách a velmi dobře akceleruje..

dáš 16z kolečko, jede to 110 v rozumnejch točkách a akcelerace nejni nic moc....

jinak motor 477 se liší tím, že má ložiska kliky mazaný z převodovky, proto tam nikdy nelij PP90 jako do jawy, ale nejhůř pp80, předpsanej byl pp75w90 (jeho dřívější ekvivalent)

aby to především o prevého ložiska kanálkama pěkně teklo...

výhody? prej lepší výplach a menší jalovej prostor kliky... (tím ale ty 2 koně nebudou) ložiska mazaný líp, než směsí, životnost..

nevýhoda je, že když se gufera jebnou, půlíš, ale to je jednou za 100let...

jinak jsou si ty motory podobné, převodovka je stejná, tzn 487 má trochu jiný kartery a kliku, kvůli výše zmíněnému. další změny byly pak kvůli jinému zapalování v posledních letech, opět jen kužel kliky, nějaké uchycení apod.

Válce a hlavy se liší detaily (vybrání, přerušená žebra) oppět asi za účelem nějakého ztlumení kraválu, já mám původní verzi, která má žebra plná všude, některé válce mají přerušená a na hlavách výběry - odlitkové změny.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 00:47 | Nahoru | #23
moucan: číza holt vibruje poněkud víc, než je zvykem, páč je to jenoválec.... ale to si člověk zvykne........

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

Skvělá odpověď, děkuji! 3.2.2011 v 06:59 | Nahoru | #24
pech.> Vibrace už mi nevaděj vůbec, za těch x tisíc km sem si zvyknul a nevaděj, trpěj pouze batůžci co jezděj semnou a maj zadky zhejčkaný 2 válcema a více. Ono vzádu je to peklo, ty přední stupačky ač jsou blíž motoru tak paradoxně vibrujou míň než ty zadní. . Budu jí teď holku na sezónu dávat konečně finálně do kupy (lak, polepy, spínače brzdovky atd., vycentrovat kola, prostě to co chybělo po původnim majiteli). Jen nevim jak dopadne v létě, chci kupovat nějakou 500+ a nevim jestli nepůjde z domu.

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 07:15 | Nahoru | #25
Jen k doplnění těch výkonů. Mam ČZ 180/487.4 rok výroby 94 a v techničáku je 9,5kw. Přítelkyně má úplně tu samou, (jen v oněco horším stavu);) stejnej rok výroby a má v tp 11kw. To mi nedalo spát, že má silnější motorku, když jsou úplně stejný. Tak jsem se po tom pídil a zjistil jsem, že ta její je určena k vývozu(má i ang. štítek) no a na vývozní jsou prej jiný metody měření výkonu, takže proto ty nesrovnalosti, jinak jsou ty motory úplně stejný a i stejně výkonný.

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 09:49 | Nahoru | #26
Já mám čz 175/477 a jsem spokojen. Vzhledově a i posezem jezdce jsou zajímavější jawy, ale jsou dražší. Pěknou čízu s papírama koupíš od 7000 kč. Koukni ještě na mzety. taky zajimavá mota.
Jo a ty vibrace na číze jsou- aspoň viš, že jedeš a máš lepší pocit, že si to ůžíváš. D D D

Naposledy editováno 03.02.2011 09:51:36

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 13:04 | Nahoru | #27
pech.> Nerikam, ze se mi Panelka nelibi, ta je taky krasna, co se mi nelibi jsou 350/634,638,640 a dalsi "hranace"

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 13:09 | Nahoru | #28
Jinak na vibrace jsem pomerne zvyklej, mel jsem Gas Gas EC 300 R, takze vim co to znamena kdyz moto vibruje To clovek nemoh nastartovany dat ani na stojan, jelikos do 10 vterin zuchla Jizdni vlastnosti si dokazu predstavit, jezdil jsem na dobastleny 350 s bubnama tak vim co cekat, holt dvoupistek od Bremba na jeden prst to neni no, ale s tim pocitam. Nemam to na jezdeni kalupu spis takovy pohodovy svezeni do 100 km/h. Na vyblbnuti mam Betu, na kterou v lete pujdou slicky

(reakce na) ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 14:16 | Nahoru | #29

pospa5 píše: ČZ jsou živější (455, 475), ale o to míň vydrží motor. Má to v podstatě stejnej spodek jak 125 a ty uložení ložisek jsou tam dost slabý. Jawa má ten motor o hodně mohutnější. Já osobně bych šel do ČZ nebo Panelky, ale pochybuju, že seženeš 250 ČZ za solidní peníz. S kejvačkama to taky není žádnej zázrak, ale občas se něco objeví. Osobně bych zvážil i 350 634, 638, 640. Ty jsou s cenama dost nízko a jezdí to parádně.



No rika se to, ale jednu takovou 455 jsem mel a prvni GO se konala po 100000 km. V brusirne na me koukali jak blazni kdyz jsem prines valec co jeste nebyl brousenej. Akorat byl vyjetej tak, ze musel udelat rovnou druhej vybrus, ojnice byla samozrejme taky davno po smrti, ale porad to jezdilo. Jinak samotna klika je ulozena na stejnych loziskach jako panelka 559 - 3x6305

Jinak driv jsem si myslel, ze CZ vibruje, ale to jsem jeste nemel VTR

Naposledy editováno 03.02.2011 14:18:21

ČZ 250/455 vs Jawa 250/353

3.2.2011 v 16:01 | Nahoru | #30
ty vibrace na 250 ČZ sou solidní no jel jsem na jedný Sportce a fakt sem se divil, jak to může tolik vibrovat.. Panelka je o proti tomu řekl bych pohodová
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3892, 3893] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116761 Včera v 23:24 Jirka_S
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist