2 reakcí na tento příspěvek kazda motka mi zere 20 litru na sto a vice,a vam?
Tak sem juknul na wikipedii a počítal: Výhřevnost benzínu 8,89 kWh/l, účinnost benzínového motoru cca 25%, takže 20 * 8,89 * 0,25 = 44,45 kWh * 1,36 = 60 PSh (koňohodin) z 20 l benzínu, tj. 3 PSh z litru benzínu.
Z druhý strany: Výkon motorky 180 PS = 133 kW, maximálka při plném výkonu 300 km/h, ujetí 100 km za 20 minut = 1/3 hodiny, tudíž 180 PS * 1/3 hod = 60 PSh.
Takže - teoreticky na nějakým SS při plným plynu v maximálce 300 je ta spotřeba 20 l/100 km. Na okruhu se jede na plnej plyn řekněme tak 60% času při průměrných 200 km/h, takže 100 km je 0,5 h * 60% * 180 PS = 54 PSh, to odpovídá teoreticky 54/3 = 18 l/100.
Jsou to jen takový hříčky s čísly, ale je vidět, že spotřeba kolem 18-20 l/100 km není výmysl, v reálu to bude ještě horší.
Když ještě teoreticky spočtu tu zmíněnou VTX 1800 - 107 PS, maximálka 230 při plným výkonu = 100 km za 0,43 h * 107 /3 = 15,5 l/100 km.
Jsou to jen teoretický hříčky s čísly (jen pro představu), při optimální účinnosti motoru 25%! Při maximálním výkonu ta účinnost bude nižší, při nízkých otáčkách je účinnost výrazně nižší, nemluvě o možnosti neseřízení motoru! Vůbec neřešim nějaké jízdní a aerodynamické odpory atd. atd. atd.
PS.: Matematici a fyzici nechť pominou velmi výrazné zjednodušení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kazda motka mi zere 20 litru na sto a vice,a vam?
charlie.vtx1800 píše: ...
PS.: Matematici a fyzici nechť pominou velmi výrazné zjednodušení.
Ja pohorsen nejsem, taky mi podobna cisla hned letela hlavou. Je to dost zjednodusene, ale pomerne odpovidajici priblizeni. Jak rikam, 20 ltr /100 okruhovych km je trochu vic nez seriovky normalne basti (tj. 15-18 ltr).