globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kazda motka mi zere 20 litru na sto a vice,a vam?
 
11.1.2011 v 21:40
ahoj motorkari,tak vsude ctu kolik ty motorky zerou,treba 5 na sto nebo 7,5 na sto pri vyuzivani maximalniho vykonu,dokonce jsem cetl v nejakem casopise,ze pri vyuzivani maximalniho vykonu hayabusy na okruhu 7,5 litru na sto.no mi kazda motorka zere 20 litru a vice.a vam?pripadne co delam spatne.

2 reakcí na tento příspěvek kazda motka mi zere 20 litru na sto a vice,a vam?

12.1.2011 v 19:06 | Nahoru | #1
Inspiroval mě assassin s tou jeho poznámkou o platnosti fyzikálních zákonů.
Tak sem juknul na wikipedii a počítal: Výhřevnost benzínu 8,89 kWh/l, účinnost benzínového motoru cca 25%, takže 20 * 8,89 * 0,25 = 44,45 kWh * 1,36 = 60 PSh (koňohodin) z 20 l benzínu, tj. 3 PSh z litru benzínu.
Z druhý strany: Výkon motorky 180 PS = 133 kW, maximálka při plném výkonu 300 km/h, ujetí 100 km za 20 minut = 1/3 hodiny, tudíž 180 PS * 1/3 hod = 60 PSh.
Takže - teoreticky na nějakým SS při plným plynu v maximálce 300 je ta spotřeba 20 l/100 km. Na okruhu se jede na plnej plyn řekněme tak 60% času při průměrných 200 km/h, takže 100 km je 0,5 h * 60% * 180 PS = 54 PSh, to odpovídá teoreticky 54/3 = 18 l/100.
Jsou to jen takový hříčky s čísly, ale je vidět, že spotřeba kolem 18-20 l/100 km není výmysl, v reálu to bude ještě horší.
Když ještě teoreticky spočtu tu zmíněnou VTX 1800 - 107 PS, maximálka 230 při plným výkonu = 100 km za 0,43 h * 107 /3 = 15,5 l/100 km.
Jsou to jen teoretický hříčky s čísly (jen pro představu), při optimální účinnosti motoru 25%! Při maximálním výkonu ta účinnost bude nižší, při nízkých otáčkách je účinnost výrazně nižší, nemluvě o možnosti neseřízení motoru! Vůbec neřešim nějaké jízdní a aerodynamické odpory atd. atd. atd.
PS.: Matematici a fyzici nechť pominou velmi výrazné zjednodušení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kazda motka mi zere 20 litru na sto a vice,a vam?

12.1.2011 v 19:23 | Nahoru | #2
charlie.vtx1800> promiň ale myslím,že tyhle výpočty nemají s realitou až tak moc společného...Krom toho na okruhu třeba v Brně můžou být rádi i piloti motoGP za průměrnou rychlost okolo 160km/h,takže mi normální lidi můžeme být rádi za 140km/h...Jinak třeba v Mostě určo nebudeš mít ani tech 60% času full gas...A poslední věc nejde srovnávat spotřebu za stálé rychlosti-ikdyž letíš tři sta a při plné akceleraci a brždění a furt dokola...

(reakce na) kazda motka mi zere 20 litru na sto a vice,a vam?

12.1.2011 v 19:43 | Nahoru | #3

charlie.vtx1800 píše: ...
PS.: Matematici a fyzici nechť pominou velmi výrazné zjednodušení.



Ja pohorsen nejsem, taky mi podobna cisla hned letela hlavou. Je to dost zjednodusene, ale pomerne odpovidajici priblizeni. Jak rikam, 20 ltr /100 okruhovych km je trochu vic nez seriovky normalne basti (tj. 15-18 ltr).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist