Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .
Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .
Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.
Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...
Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?
V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.
Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).
Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).
Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain
Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Jestli Ti to k necemu bude, placnu Ti sem svoji zkusenost. Je mi taky 24, taky jsem s motorkami letos zacal, takze jsem resil spoustu veci co ted Ty. Rozdil je asi jen v tom, ze jsem podstatne mene vyklidneny a uvedomely
Moto - 125 popripade 250 jsem z vyberu vyradil rovnou. Vazim jeste o chlup vic nez Ty a proc nemit po ruce radeji vic vykonu, kdybych potreboval zmizet. 5ti stovka je imho na zacatek dostacujici, byl jsem celkem rozhodnuty jit do Kawy er5 - jezdil jsem na ni cast autoskoly, jevila se i jako mrstna a lehka masinka. Podle toho co rikas by to pro Tebe asi byla idealni volba. Jeeenze... druhou cast autoskoly jsem jezdil na Kawe zr7 - dospelejsi dojem, plynulejsi nastup vykonu, nebo alespon me projev 4valu sedl podstatne vic. Takze nejaka klidna 6ka, popripade ZR-7, nebo nakonec moje GSX 750 mi prisla jako dobra volba (ale jezdim velice casto ve dvou, takze uvita vic vykonu, navic mi prisly 5ti stovky nakonec male)
Obleceni - koupil jsem si celkem kvalitni textil komplet, na cestovni tempo mi kuze moc nesedela. Jak jsem zacal jezdit do prace, navic ve vedrech... moje presvedceni o tom, ze jezdit porad kompletne nabalenej lehce ustoupilo... Prece jenom kdyz prijedu do prace, netouzim byt propocenej jak kdybych skladal uhli... Takze jsem koupil jeste jednu vylozene letni bundu, chranice na kolena, ledvinak. A ve velkem parnu jezdim v tom + rifle a samozrejme helma, boty, rukavice. Nerikam, ze je to spravny, prece jen tim jde bezpeci dost stranou, ale pohodli bohuzel alespon u me hraje obcas prvni housle.
Celkove bych asi hlavne vybiral podle toho na cem (v cem) se budes citit nejlip. Pokud budes vybirat hadry u osvedcenych firem, nemuzes asi moc sahnout vedle, popripade nejdriv vyber co se Ti libi a pak si na foru proklepni, jestli tomu vyrobku muzes verit. Ohledne helem doporucuju overit si je tady
Snad to trochu pomuze. P.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
K motorce:
Taky jsem nikdy na ničem nejel a koupil si rovnou šestsetpadinu. Ani ze začátku, ani po tom skoro roce nelitutju. Vypadá to už jako pořádná motorka, nějako se na to i srovnám (185cm 80kg), a pořád má veliký rezervy v tom co mi může nabídnout. Určitě mi ještě nějakej rok vydrží, na novou nemám a ty se zdáš že jseš na tom podobně, takže podle mě hloupost kupovat slabou motorku, která tě za rok přestane bavit. Bude to šlupka za pár kaček který se už těžko zbavíš. Pozor s těma 40 tisícema, určitě se nech rezervu na opravy a údržbu. Já koupil za 50 a dalších 10 v tom zmizelo jako prd během prvních pár měsíců. Nepočítej že koupíš bezporuchovou mašinu v bezvadným stavu za 40 tisíc. Rozhodně si vem někoho zkušenýho k ruce, aby si jí taky projel. Neber to osobně, ale když se na tom projedeš ty tak poznáš velký kulový, vím co říkám. Jak vidno ještě nevíš co chceš za kategorii, takže tím cestovním endurem nebo naháčem nic nezkazíš. Ber určitě něco, co má co nejmíň plastů, abys měl po pádu co nejmenší škody. Namontuj padáky, chrániče na motor a podobný věci a srovnej se s tím, že ti to prostě spadne, takže nevybírej nic u čeho ti bude líto poškrábanýho novýho laku.
K oblečení:
20 tisíc je hafo peněz. Z vlastní zkušenosti bych se asi vyhnul BC, vzal si k ruce někoho koho znám a už pár let jezdí, a společně prošel inzeráty a koupil věci z druhý ruky. Za pár korun seženeš sice třeba trošku ošuntělý, ale za to výrazně kvalitnější oblečení.
Až něco najedeš, nebudeš si plést kvalty a spojku s brzdou, tak se přihlaš na okruhovou motoškolu, výborná věc. Vykašli se na volný jízdy, tam tě akorát budou ostatní děsit a ty se budeš motat jak vítr v bedně. Instruktor na motoškole je nenahraditelnej.
Doufám že jsem tě nevyděsil ani neurazil, ale mluvím z vlastní zkušenosti a nějaký okecávání nemá cenu. Klidně si kup dospělou mašinu, pokud budeš jezdit víc hlavou než koulema tak není problém. Přeju hodně štěstí
(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
K obleceni - nejlepsi pristup maj rozhodne v PSI na Zahradnim meste, minimalne kvuli helme (obleceni je dost drahy) tam zajdi, daj ti vyzkouset a maj toho spoustu skladem. Obleceni jsem od PSI textil bundy presel k textil kompletu od Buse, je pohodlnejsi i kdyz bych rekl ze asi min bezpecnej :) (zkouseno kupovano na Holesovicich maxrpm.cz), na bikerscrown kaslat, kupoval sem tam helmu a pak sem toho litoval (v tom smyslu ze za ty prachy sem mohl mit lepci veci).
Snad sem aspon trochu pomohl :)
24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Líbí si mi vzhledem i SV - aj motorově super, ale posez mi natom nesedl, tak sem vzal nakonec Fazera 02
Hlavně si to ošahej, svez se natom a vem si někoho neutrálního s sebou - vím o čem mluvím..
E: a souhlas s DROUDem a hláškou o jawičce 350..
Naposledy editováno 24.07.2010 15:51:33
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Pokud sekačku, mas jeste KLE 500 - stejny (ne)motor jako ER5 ale drzi si cenu (nechapu proc) - ta je dost vysoka aby jsi se svou výškou na ni nevypadal jako vosa. Ale pokud vyrazis s kamarady na projizdku, budes litovat - budes se odpichvat nohama.
Jako hodnou motku ktera jede, vypada a je ovladatelna bych treba videl Suzuki V-Strom 650...ale to neni za 40tis. Ovladatelnost jako kolo, na 650 vypada dospěle a z a z pegasa ti udělá jen šmouhu v zrcátku. Lehkej teren taky dáš...ale to jsem daval i ja na TDMu :)
http://www.motorkari...-v-strom-202667.html - to neni doporuceni , jen pro prehled, prijde mi ze je lakovana....
Naposledy editováno 25.07.2010 12:45:59
2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
abych shrnul svoje poznatky po roce "začátečníka"
Koupil jsem BMW 650 gS za super penize a na začátek je to vynikající mašina, její potenciál využívám zatím tak na 40%, proto není důvod k přestupu na silnější. Jsou to držáky, pokud se o ně někod stará tak tě přežijou. Vibrace tam jsou ,ale na začátku máš radost , že jedeš, na parkovišti se dobře otaočíš, polní cestu užiješ a na dálniciu když je třeba 130 taky v poho jede.
Za rok už jsem pár motorek kamarádů zkusil, na supersport R1, GSX-R to je pro sebevrahy na začátek. BMW 1150-1200 to už chce zkušenějšího jezdce.
Pokud rád cestuješ a kocháš se krajinou tak ideální moto na začátek.
Oblečení :černej komplet je krásný,ale jsem debil že jsem si ji koupil.- v 35 stupních zapláčeš
Helma: investice
Boty: koupil jsem draze,ale nelituju už mi zachránili málem zlomený kotník.
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Cestovni enduro - rekl by jsi ze enduro , ale na pole se ti s tim nebude chtit :) - nejspis bude mit predni kolo vetsi a celkove vyssi stroj. sedis vzprimene a nemas ani moc ohnute nohy, kdyz to upadne, tak to neni az takovy prus.. jako u ostatnich - manzelka ma pohodli - nemusi se moc mejt :)
Cestak - neco jako přifouklej sport - sice kapoty ale velika potvora, dost casto integrovany kufry - i tady bude mit pohodli manzelka (stoparka) -mel by se mejt
Naháč - klasika - vidis skoro cely motor, misty i ram - proste nahac je motorka bez kapot.- relativne pohodlne sedis tu vic - tu mene vzprimene - ne tak jako u tech dvou ale i tady se jet s ledvinkou - uz toale bude zaviste od modelu
Supersport .. vlastne posrtovni nacini se znackou - lezis jedes 300km/h ale nechce se ti jet v kuse 300km... a kufry se ti tam budou spatne montit - naloz rostenku a doufej ze se udrzi - -pokud tam vubec ma sedlo.
pak je tu samozrejme spousty dalsich skupina ale ty te asi nezajimaji
A pak je mraky motorek co jdounapříč těmito "kategoriemi"...toliko naivni Fish-uv slovnik druhu motorek
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Koukám, že většina Ti radí ať jdeš do nějakého šestikila, někteří doporučují půllitr. Pravda, jsou to pohodové motorky, sám jezdím na GSX600F. Nutno ale podotknout, že jezdím od svých patnácti (21 let) a k tomu šestikilu jsem se dostal od fichtla, přes stopětadvácy, třiapůly, pětikila...
Tvé fyzické proporce ukazují na to, že bys něměl mít s nějakým půllitrem problém, šestky jsou už o něco těžší (GSXF váží 208kg suchá).
Osobně bych se nestyděl Ti doporučit následující:
Začni si v klidu na nějaké 125cc, život máš před sebou a k něčemu silnějšímu si dojdeš - budeš-li chtít. Jízda v plechovce a na motorce jsou dvě diametrálně rozdílné věci a spoléhat na to, že ostatní to dali v poho, tak proč bych to neměl zvládnout já, je vcelku nezralé.
Zajezdi si tak 2 sezony, zjistíš jaká hovada se pohybují po silnicích, mnohdy oceníš nízkou váhu při brždění a úhybných manévrech a dostaneš to do ruky. Pokud odjezdíš dvě sezony po řidičáku bez "leteckýho dne", tak uvažuj o koupi něčeho silnějšího.
Co se oblečení týče, rozhodně záleží na přilbě. Kolem 3-4k se dá koupit slušná. Doporučuji bundu a pevné boty. Sám jezdím v textilu, sice méně chrání, ale je lehčí a v létě líp dýchá, ale to už je na osobním výběru.
Postupem času bych Tě viděl na cestovní enduro ve stylu Transalpu.
"Live to Ride, Ride to Live"
(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
FishX3>Ted´ nevím koho jsi myslela, je nás tady s Kakáčem víc (mladejch kluků)
myslím konkrétně zakladatele tohoto témata....zní velmi rozumně a nehraje si na střelce, když ví, že na to zatím nemá..přemýšlí o tom do čeho jde
24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
je vidět, že opravdu kluk myslí hlavou a nepotřebuje si honit ego jako spoustu zde se vyskytijících rádoby střelců, co na motorku chtějí balit holku nebo machrovat před kamarády, proto pokud mu to myšlení takhle zůstane i nadále má šanci se to naučit a v klidu jezdit na pohodu a nabírat zkušenosti, já každopádně doporučuju jako další level školu bezpečné jízdy a jízdu na okruhu v Sosnové-naučí to moc:)
(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Black_Shots>Breakpain> No chlape, tohle je ostrý téma. Radit někomu v dnešní době, kdy silnice je jedna velká džungle a nevíš "kdy to přijde" je věc s příhlednutím na zodpovědnost hodně těžká.
Koukám, že většina Ti radí ať jdeš do nějakého šestikila, někteří doporučují půllitr. Pravda, jsou to pohodové motorky, sám jezdím na GSX600F. Nutno ale podotknout, že jezdím od svých patnácti (21 let) a k tomu šestikilu jsem se dostal od fichtla, přes stopětadvácy, třiapůly, pětikila...
Tvé fyzické proporce ukazují na to, že bys něměl mít s nějakým půllitrem problém, šestky jsou už o něco těžší (GSXF váží 208kg suchá).
Osobně bych se nestyděl Ti doporučit následující:
Začni si v klidu na nějaké 125cc, život máš před sebou a k něčemu silnějšímu si dojdeš - budeš-li chtít. Jízda v plechovce a na motorce jsou dvě diametrálně rozdílné věci a spoléhat na to, že ostatní to dali v poho, tak proč bych to neměl zvládnout já, je vcelku nezralé.
Zajezdi si tak 2 sezony, zjistíš jaká hovada se pohybují po silnicích, mnohdy oceníš nízkou váhu při brždění a úhybných manévrech a dostaneš to do ruky. Pokud odjezdíš dvě sezony po řidičáku bez "leteckýho dne", tak uvažuj o koupi něčeho silnějšího.
Co se oblečení týče, rozhodně záleží na přilbě. Kolem 3-4k se dá koupit slušná. Doporučuji bundu a pevné boty. Sám jezdím v textilu, sice méně chrání, ale je lehčí a v létě líp dýchá, ale to už je na osobním výběru.
Postupem času bych Tě viděl na cestovní enduro ve stylu Transalpu.
"Live to Ride, Ride to Live"
Tohle se mi zdá jako asi nejrozumnější příspěvek, který se tady objevil. Samozřejmě záleží na tom, jestli to má člověk v hlavě tzv. srovnané, ale i když se to tady někteří snaží vsugerovat, bohužel to není ta hlavní a zásadní věc pro ježdění na motorce. Tím hlavním jsou zkušenosti, které nelze získat jinak než množstvím najetých kilometrů, nejlépe na motorkách různých kubatur.
Asi každý, kdo začíná jezdit, během chvíle zvládne se rozjet, zastavit, někam dojet a najezdí řádově (několik) tisíc km. Občas mu třeba motorka upadne při manipulaci (zvlášť když začíná na něčem velkém, těžkém a "silném"), ale v podstatě začne mít pocit, že už mu to docela jde. A potom to přijde jako blesk z čistého nebe - první opravdová nepříjemná situace - a on to nezvládne a ustele si (s menšími nebo většími následky). Tohle potká v začátku opravdu skoro každého a potom může být sakra znát, jestli člověk jede "pomalu" na slabé lehce ovladatelné motorce nebo na 220kg šestistovce.
Takže podle mě opravdu není ostuda začít na něčem slabším, třeba na motorce do 20kW (Jawa 350, nebo nějaká 250). Tam je potom předpoklad, že se to člověk naučí, aniž by se válel. Osobně jsem rád, že jsem vyzkoušel kubatury od nejslabší a nikdy jsem neměl pocit, že by mě nějaká omrzela. Mít jako první motorku pětistovku bych nechtěl, nezdá se to, ale docela jedou (0-100 za asi 5s), a výkonově jsou na tom podobně jako 650 cestovní endura. Ale samozřejmě každý jsme jiný.
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
k tý 125 vs 250 - -pujde nejen o kubaturu ale o typ motorky. Tj tak jako CBF 250 nejede stejne jako Ninja 250. tezko muzes srovnavat jak by jela 125, pokud se nebudes ptat na konkretni model. Osobne si myslim, ze sam na 125 pojedu lepe nez se 100kg chlapem ba CBF250. Napriklad ja (cca96kg) mastim na mladeho TDR 125 (2 takt 11kW) vcelku svižně cca do nějakých 130km/h - do 120 to plynule zrychluje - jen se musí držet pod krkem (musís ji furt točit od-do, pod tímto spektrem to nejede a nad tím je červené pole. Proti tyhle motorce je např YZF 125 (4takt) absolutne nejede.... a ted se v tom vyznej :)
Bacha "svižně zrychluje" je na 125ccm trosku jiny pojem nez na my motorce ktera ma 11xvetsi kroutak a cca 8x vetsi vykon pri cca dvojnasobne váze .:)
Pokud by jsi chtel literaturu - silne doporučuji knizku Dokonala jizda na motocyklu Je tam hodne uzitecnych rad.
(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Cau, nejakou dobu sleduju tohle vlakno a nedalo mi to. Registrace, tri dny cekani na prvni post a hned roman.
Byl jsem cca ve stejne situaci jako ty. Je mi 30, na aute mam najeto dostatek na to, abych vedel co na cestach muzu cekat a jak predvidat chovani ostatnich. A motorka byl muj sen, ktery byl komplikovany ruznymi vecmi - finance, stehovani, finance, garaz atp atp :)
Nicmene ridicak jsem si udelal asi pred dvemi lety a letos uz jsem zacal vazne uvazovat co si tak koupit. Ve finale to vyhrala FZ6 Fazer (2005), kterou mam od pondelka na papirech. Uz par mesicu jsem sledoval tohle forum, abych nabral teoreticky zaklad.
Takze hned jak jsem dostal papiry, tak jsem si motku nechal pojistit (Kooperativa), nakoupil jsem hadry (velmi vyhodne lonsky model Halvarssons), nejake nezbytnosti.. abych zjistil, ze autoskola opravdu nic moc nenauci a navic jsem brzda nejvetsi.
Takze za prvni tyden s moto mam najeto asi 250km a zatim se jen szivam (a v zatackach bojim). Neni mi zatim zcela jasne, proc ta motorka toci na 14krpm, kdyz ja ji zatim vyuzivam na zlomek vykonu i otacek :)
Nicmene - ani sestistovky se vubec nemusis bat. Urcite si pred koupi nekolik motorek projed a poznas jak dobre se ti naklapi, jak se projevuje vaha a typ motorky (pred koupi jsem jel Z750, versys, CBcko, Fazera a ER-5ku).
24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
kdybych mel neco lehciho, pujcil bych .... CB je ale vcelku kus zeleza a docela to i jede :)
vydrz s rozhodnutim po papirech, jeste se x krat zmeni
Naposledy editováno 05.08.2010 23:21:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Fakt je, že japonské 250 jsou nekřesťansky drahé i ojeté, proto bych si já osobně koupil nějakou tu Jawu okolo 20000. Např.:
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/441002-350-640.html
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/442518-350-634.html
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/441937-350-632.html
Díly jsou na to levné, v dobrém stavu jsou i spolehlivé. A na ceně už neztrácí. Ledacos si můžeš opravit sám, něco se tím naučíš a to se nikdy neztratí. Když to nabouráš, tak je to zkušenost skoro zadarmo.
Obchody: BC ve Vrbovce a v Hostivicích, Bike-in v Rudné, Yacomi pod Vrbovkou,....
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Co se tyce obleceni tak dvacet papiru je trochu moc ja mam vybavu textil a vysla me cestovni bunda 2500,- kalhoty 2000,- boty 2000,- prilba 2500,- rukavice kuze letni 600,- a letni bunda 2000,- a vse je fungl nove a nepromokave. Takze sumasumarum 12000,- . Ale nez si neco koupis projed se v civilu a pochopis co potrebujes za obleceni. Kupuj to postupne zacni motorkou a prilbou a pak ostatni. Tak jsem postupoval ja. Jinak at se dari ve vyberu.
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
Ještě jedna mylná představa - že budeš 2 roky jezdit hlavně po městě. Ježdění po Praze je přece hnus, když někde spadneš, budeš mluvit o štěstí, když tě nikdo nepřejede. Podle mě z města pryč, někam na okresky, kde nikdo nejezdí.