globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
23.7.2010 v 17:25
Ahoj, vím, že tyhle vlákna tu jsou ve značné míře, čtu to, procházím všemožné články na internetu, ale neumím se sám moc rozhodnout. Obešel jsem si pár prodejen, vyzkoušel různá vybavení k motorkám, ale samozřejmě jsem ještě na žádné nejel.
Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .

Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .

Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.

Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...

Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?

V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.

Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).

Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).

Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.

Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain

Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain

Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
Anketa: Naštval jsem vás tímto "noob" topicem, který je docela častý ...?
Ano
11%
16
Ne
89%
132

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2010 v 18:23 | Nahoru | #1
Saaaaakris chlape V pulce jsem se musel premoct, abych tenhle elaborat docetl az do konce

Jestli Ti to k necemu bude, placnu Ti sem svoji zkusenost. Je mi taky 24, taky jsem s motorkami letos zacal, takze jsem resil spoustu veci co ted Ty. Rozdil je asi jen v tom, ze jsem podstatne mene vyklidneny a uvedomely

Moto - 125 popripade 250 jsem z vyberu vyradil rovnou. Vazim jeste o chlup vic nez Ty a proc nemit po ruce radeji vic vykonu, kdybych potreboval zmizet. 5ti stovka je imho na zacatek dostacujici, byl jsem celkem rozhodnuty jit do Kawy er5 - jezdil jsem na ni cast autoskoly, jevila se i jako mrstna a lehka masinka. Podle toho co rikas by to pro Tebe asi byla idealni volba. Jeeenze... druhou cast autoskoly jsem jezdil na Kawe zr7 - dospelejsi dojem, plynulejsi nastup vykonu, nebo alespon me projev 4valu sedl podstatne vic. Takze nejaka klidna 6ka, popripade ZR-7, nebo nakonec moje GSX 750 mi prisla jako dobra volba (ale jezdim velice casto ve dvou, takze uvita vic vykonu, navic mi prisly 5ti stovky nakonec male)

Obleceni - koupil jsem si celkem kvalitni textil komplet, na cestovni tempo mi kuze moc nesedela. Jak jsem zacal jezdit do prace, navic ve vedrech... moje presvedceni o tom, ze jezdit porad kompletne nabalenej lehce ustoupilo... Prece jenom kdyz prijedu do prace, netouzim byt propocenej jak kdybych skladal uhli... Takze jsem koupil jeste jednu vylozene letni bundu, chranice na kolena, ledvinak. A ve velkem parnu jezdim v tom + rifle a samozrejme helma, boty, rukavice. Nerikam, ze je to spravny, prece jen tim jde bezpeci dost stranou, ale pohodli bohuzel alespon u me hraje obcas prvni housle.

Celkove bych asi hlavne vybiral podle toho na cem (v cem) se budes citit nejlip. Pokud budes vybirat hadry u osvedcenych firem, nemuzes asi moc sahnout vedle, popripade nejdriv vyber co se Ti libi a pak si na foru proklepni, jestli tomu vyrobku muzes verit. Ohledne helem doporucuju overit si je tady

Snad to trochu pomuze. P.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2010 v 18:33 | Nahoru | #2
Breakpain> ještě jedna rada koukni kolem sebe na čem jezdí právě tvý známý s naháčem se např. s čoprákama moc nesvezeš atd a i to je při výběru motky důležitý aby tě to i dál bavilo.

2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2010 v 18:37 | Nahoru | #3
Člověče jako bych viděl sám sebe před rokem

K motorce:
Taky jsem nikdy na ničem nejel a koupil si rovnou šestsetpadinu. Ani ze začátku, ani po tom skoro roce nelitutju. Vypadá to už jako pořádná motorka, nějako se na to i srovnám (185cm 80kg), a pořád má veliký rezervy v tom co mi může nabídnout. Určitě mi ještě nějakej rok vydrží, na novou nemám a ty se zdáš že jseš na tom podobně, takže podle mě hloupost kupovat slabou motorku, která tě za rok přestane bavit. Bude to šlupka za pár kaček který se už těžko zbavíš. Pozor s těma 40 tisícema, určitě se nech rezervu na opravy a údržbu. Já koupil za 50 a dalších 10 v tom zmizelo jako prd během prvních pár měsíců. Nepočítej že koupíš bezporuchovou mašinu v bezvadným stavu za 40 tisíc. Rozhodně si vem někoho zkušenýho k ruce, aby si jí taky projel. Neber to osobně, ale když se na tom projedeš ty tak poznáš velký kulový, vím co říkám. Jak vidno ještě nevíš co chceš za kategorii, takže tím cestovním endurem nebo naháčem nic nezkazíš. Ber určitě něco, co má co nejmíň plastů, abys měl po pádu co nejmenší škody. Namontuj padáky, chrániče na motor a podobný věci a srovnej se s tím, že ti to prostě spadne, takže nevybírej nic u čeho ti bude líto poškrábanýho novýho laku.

K oblečení:
20 tisíc je hafo peněz. Z vlastní zkušenosti bych se asi vyhnul BC, vzal si k ruce někoho koho znám a už pár let jezdí, a společně prošel inzeráty a koupil věci z druhý ruky. Za pár korun seženeš sice třeba trošku ošuntělý, ale za to výrazně kvalitnější oblečení.

Až něco najedeš, nebudeš si plést kvalty a spojku s brzdou, tak se přihlaš na okruhovou motoškolu, výborná věc. Vykašli se na volný jízdy, tam tě akorát budou ostatní děsit a ty se budeš motat jak vítr v bedně. Instruktor na motoškole je nenahraditelnej.

Doufám že jsem tě nevyděsil ani neurazil, ale mluvím z vlastní zkušenosti a nějaký okecávání nemá cenu. Klidně si kup dospělou mašinu, pokud budeš jezdit víc hlavou než koulema tak není problém. Přeju hodně štěstí

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2010 v 20:43 | Nahoru | #4
Breakpain> Ad kuze vs textil: takhle dopadne textil kdyz spadnes ve vyssi rychlosti: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=90287&fid=21 na pristi rok jdu do kuze...

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2010 v 20:52 | Nahoru | #5
Jo a jinak k tomu ježdění dle předpisů...Tuhle jsem chtěl zjistit,kolik mi bude Ninja žrát,když pojedu pomalu,bez vytáčení a jízdy brzda plyn...no a řeknu Ti,je to pěkně o hubu...myslím,že tě z toho vyvede hned autoškola,až se budeš projíždět s autoškolákem nějakou 70desátkou...až tě bude předjíždět auto a proti pojede náklaďák a natlačí tě až do škarpy,tak budeš jezdit taky rychleji ...je to fakt o hubu...Je to jen motorka a kolikrát tě snad lidi ani neviděj....Já jezdím buď stejně rychle,nebo rychleji,než okolní provoz a tak nějaké alibistické sliby o tom,že budeš jezdit pomalu vynech,počkej až budeš mít nějaké zkušenosti,dáš mi za pravdu,že jezdit na motorce a být jeden z nejpomalejších v provozu je nebezpečné a je to blbost...

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2010 v 22:26 | Nahoru | #6
Ahoj, az na to ze mas asi o 5cm vic nez ja je to jak kdybych to pred nedavnem psal ja :D. Zacal bych timhle - letos dodelas autoskolu (ja zacinal taky loni v cervenci), takze nakup motorky budes resit az nejdriv pristi jaro, takze bych to tu nelamal pres koleno a budes mit celou zimu na zkouseni (Ja nakonec dopadl na Ninju 250, koukni do my motodb/do deniku mam tam i srovnani s 125tkou a 500 na kterych sem je), za me urcite nebrat 125, pritelkyni ktera nikdy moc nejezdila ani autem prestala stacit tak po dvou tydnech, ja naopak na 250 mam pocit, ze bych s ni mohl v klidu odjezdit i dalsi sezonu (pocitam ze vykonove bude srovnatelna s nahacema 500).
K obleceni - nejlepsi pristup maj rozhodne v PSI na Zahradnim meste, minimalne kvuli helme (obleceni je dost drahy) tam zajdi, daj ti vyzkouset a maj toho spoustu skladem. Obleceni jsem od PSI textil bundy presel k textil kompletu od Buse, je pohodlnejsi i kdyz bych rekl ze asi min bezpecnej :) (zkouseno kupovano na Holesovicich maxrpm.cz), na bikerscrown kaslat, kupoval sem tam helmu a pak sem toho litoval (v tom smyslu ze za ty prachy sem mohl mit lepci veci).
Snad sem aspon trochu pomohl :)

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 24.7.2010 v 13:03 | Nahoru | #7
Resilo se to tu opravdu morkrat a i ja jsem k tomu psal elaboraty - - tvuj jsem precetl ale vlaknem jsem se neprokousaval - takze 500ccm se vybodni, protoze i kdyz nebudes strelec(a mozna prave proto) je to slaby. Samozrejme ne prvnich 14dni, ale velmi, velmi brzy - ja zacinal na TDM850 (nepocitam li Jawku kdysi davno) a myslim ze to bylo +- akorat. S tvou postavou ER5 budes jako vosa na bonbonu, enduro by asi bylo rozumejsi, kubatura 650 a vyšší - vyšší kubatura znamená vyšší výkon, ale taky větší váhu která se projeví asi hlavně při manipulaci, nebo brždění v zatáčce - na druhou stranu asi víc než váha tě ovlivní kde je těžiště. Mrkni na moje prispevky - nekde jsem to už jednou psal - koupil bych motorku co se mi libi, koukal bych cca 70-90hp. To budou stroje ktere te nevydesi, ale když budeš potřebovat , budeš tam mít rozumný výkon současně tě neunudí a nebudeš za rok kupovat nový (nebo za 3mesice). Nevidel jsem specifikaci ceny - napada mne Transalp, Suzuku V-Strom, maly GS, TDM, Multistrada s tvou výško bych si na to nejdřív sednul - já když jsem jezdil Fazera , vypadal jsem jak idiot (182/95kg).

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 24.7.2010 v 15:48 | Nahoru | #8
Já bych šel do nějaký 600 - 650 Sou to celkem velký mašiny, pokud 4vál, tak do 7tis je to hodný a teprv pak to jede.. v této kategorii je už slušný výběr, mě osobně se půllitry nelíbí (no možná bych snesl gs500F).. Osobně ti doporučím yamahu fazera, hádej proč?? protože ho mám asi měsíc doma a naprosto super.. jinak do ruky mi asi nejlíp sedl šestkovej hornet - je k mání i v polokapotáži
Líbí si mi vzhledem i SV - aj motorově super, ale posez mi natom nesedl, tak sem vzal nakonec Fazera 02

Hlavně si to ošahej, svez se natom a vem si někoho neutrálního s sebou - vím o čem mluvím..

E: a souhlas s DROUDem a hláškou o jawičce 350..

Naposledy editováno 24.07.2010 15:51:33

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 25.7.2010 v 12:33 | Nahoru | #9
Pegaso: Jel jsem na tom, predjet nekoho ve 130 je opruz nejvetsi - kolo s motorem. Jak ti tu už radili - mrkni se po TransAlpu (600 nebo 650) - jede to o dost lip a vypada to jako motorka. Pokud koukas po Pegasu, muzes jit uz rovnou do Freewinda nebo Cagiva Canyon....to jsou stejny j...ky. Neverim tomu ze ti nebude chybet výkon, ted je otazkou KDY. Kupovat litra je nesmysl, ale ER5 nebo tyhle te musi velmu brzy omrzet (samozrejme vychyzim ze svych pocitu a kazdy jsme jiny, jsou lidi co sedej na Viragu 535 a myslej si že maj mega chopper, jenž je vykonem předčí) - ja si myslim ze by jsi mel mit pod rukou výkonovou rezervu. nemusis mit 200hp, ale mit nebo nemit o 25hp víc když chceš už konečně předjet ten podělanej kamion v serpentinach aby jsi se svezl, to je znát. Stejne tak kdyz (vim ze jsi psal ze to nechces) mas nalozenou motku, vzadu ledvinku a mas se skrabet do alpskyho kopce - za mne neco kolem 70koni je rozumny stroj na zacatek....neni to nejak zvlast zle - - ono jde predevsim o tvuj rozum a uvedeomneni si ze to co rozhybes by jsi mel byt taky schopen vcas zastavit....

Pokud sekačku, mas jeste KLE 500 - stejny (ne)motor jako ER5 ale drzi si cenu (nechapu proc) - ta je dost vysoka aby jsi se svou výškou na ni nevypadal jako vosa. Ale pokud vyrazis s kamarady na projizdku, budes litovat - budes se odpichvat nohama.

Jako hodnou motku ktera jede, vypada a je ovladatelna bych treba videl Suzuki V-Strom 650...ale to neni za 40tis. Ovladatelnost jako kolo, na 650 vypada dospěle a z a z pegasa ti udělá jen šmouhu v zrcátku. Lehkej teren taky dáš...ale to jsem daval i ja na TDMu :)

http://www.motorkari...-v-strom-202667.html - to neni doporuceni , jen pro prehled, prijde mi ze je lakovana....

Naposledy editováno 25.07.2010 12:45:59

2 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 25.7.2010 v 19:55 | Nahoru | #10
Ahoj , řešil jsem stejný problém, malé zkušenosti jsem měl,ale nic co by stálo za řeč. Takže taky začátečník.

abych shrnul svoje poznatky po roce "začátečníka"

Koupil jsem BMW 650 gS za super penize a na začátek je to vynikající mašina, její potenciál využívám zatím tak na 40%, proto není důvod k přestupu na silnější. Jsou to držáky, pokud se o ně někod stará tak tě přežijou. Vibrace tam jsou ,ale na začátku máš radost , že jedeš, na parkovišti se dobře otaočíš, polní cestu užiješ a na dálniciu když je třeba 130 taky v poho jede.

Za rok už jsem pár motorek kamarádů zkusil, na supersport R1, GSX-R to je pro sebevrahy na začátek. BMW 1150-1200 to už chce zkušenějšího jezdce.

Pokud rád cestuješ a kocháš se krajinou tak ideální moto na začátek.

Oblečení :černej komplet je krásný,ale jsem debil že jsem si ji koupil.- v 35 stupních zapláčeš

Helma: investice

Boty: koupil jsem draze,ale nelituju už mi zachránili málem zlomený kotník.

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 25.7.2010 v 21:31 | Nahoru | #11
Breakpain::
Cestovni enduro - rekl by jsi ze enduro , ale na pole se ti s tim nebude chtit :) - nejspis bude mit predni kolo vetsi a celkove vyssi stroj. sedis vzprimene a nemas ani moc ohnute nohy, kdyz to upadne, tak to neni az takovy prus.. jako u ostatnich - manzelka ma pohodli - nemusi se moc mejt :)

Cestak - neco jako přifouklej sport - sice kapoty ale velika potvora, dost casto integrovany kufry - i tady bude mit pohodli manzelka (stoparka) -mel by se mejt

Naháč - klasika - vidis skoro cely motor, misty i ram - proste nahac je motorka bez kapot.- relativne pohodlne sedis tu vic - tu mene vzprimene - ne tak jako u tech dvou ale i tady se jet s ledvinkou - uz toale bude zaviste od modelu

Supersport .. vlastne posrtovni nacini se znackou - lezis jedes 300km/h ale nechce se ti jet v kuse 300km... a kufry se ti tam budou spatne montit - naloz rostenku a doufej ze se udrzi - -pokud tam vubec ma sedlo.

pak je tu samozrejme spousty dalsich skupina ale ty te asi nezajimaji

A pak je mraky motorek co jdounapříč těmito "kategoriemi"...toliko naivni Fish-uv slovnik druhu motorek

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 26.7.2010 v 11:12 | Nahoru | #12
Breakpain> No chlape, tohle je ostrý téma. Radit někomu v dnešní době, kdy silnice je jedna velká džungle a nevíš "kdy to přijde" je věc s příhlednutím na zodpovědnost hodně těžká.

Koukám, že většina Ti radí ať jdeš do nějakého šestikila, někteří doporučují půllitr. Pravda, jsou to pohodové motorky, sám jezdím na GSX600F. Nutno ale podotknout, že jezdím od svých patnácti (21 let) a k tomu šestikilu jsem se dostal od fichtla, přes stopětadvácy, třiapůly, pětikila...

Tvé fyzické proporce ukazují na to, že bys něměl mít s nějakým půllitrem problém, šestky jsou už o něco těžší (GSXF váží 208kg suchá).

Osobně bych se nestyděl Ti doporučit následující:
Začni si v klidu na nějaké 125cc, život máš před sebou a k něčemu silnějšímu si dojdeš - budeš-li chtít. Jízda v plechovce a na motorce jsou dvě diametrálně rozdílné věci a spoléhat na to, že ostatní to dali v poho, tak proč bych to neměl zvládnout já, je vcelku nezralé.
Zajezdi si tak 2 sezony, zjistíš jaká hovada se pohybují po silnicích, mnohdy oceníš nízkou váhu při brždění a úhybných manévrech a dostaneš to do ruky. Pokud odjezdíš dvě sezony po řidičáku bez "leteckýho dne", tak uvažuj o koupi něčeho silnějšího.
Co se oblečení týče, rozhodně záleží na přilbě. Kolem 3-4k se dá koupit slušná. Doporučuji bundu a pevné boty. Sám jezdím v textilu, sice méně chrání, ale je lehčí a v létě líp dýchá, ale to už je na osobním výběru.

Postupem času bych Tě viděl na cestovní enduro ve stylu Transalpu.

"Live to Ride, Ride to Live"

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 26.7.2010 v 15:23 | Nahoru | #13

FishX3>Ted´ nevím koho jsi myslela, je nás tady s Kakáčem víc (mladejch kluků)


myslím konkrétně zakladatele tohoto témata....zní velmi rozumně a nehraje si na střelce, když ví, že na to zatím nemá..přemýšlí o tom do čeho jde

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 26.7.2010 v 17:07 | Nahoru | #14
pro něho je nejlepší na začátek samozřejmě něco lehčího, snadněji ovladatelného a slabšího - ne hned litr(ale 125 nebo 250 je pro chlapa moc slabé a zvlášť při takové výšce naprostá blbost) a motorku, která poslouchá a odpouští chybky...

je vidět, že opravdu kluk myslí hlavou a nepotřebuje si honit ego jako spoustu zde se vyskytijících rádoby střelců, co na motorku chtějí balit holku nebo machrovat před kamarády, proto pokud mu to myšlení takhle zůstane i nadále má šanci se to naučit a v klidu jezdit na pohodu a nabírat zkušenosti, já každopádně doporučuju jako další level školu bezpečné jízdy a jízdu na okruhu v Sosnové-naučí to moc:)

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2010 v 00:46 | Nahoru | #15

Black_Shots>Breakpain> No chlape, tohle je ostrý téma. Radit někomu v dnešní době, kdy silnice je jedna velká džungle a nevíš "kdy to přijde" je věc s příhlednutím na zodpovědnost hodně těžká.

Koukám, že většina Ti radí ať jdeš do nějakého šestikila, někteří doporučují půllitr. Pravda, jsou to pohodové motorky, sám jezdím na GSX600F. Nutno ale podotknout, že jezdím od svých patnácti (21 let) a k tomu šestikilu jsem se dostal od fichtla, přes stopětadvácy, třiapůly, pětikila...

Tvé fyzické proporce ukazují na to, že bys něměl mít s nějakým půllitrem problém, šestky jsou už o něco těžší (GSXF váží 208kg suchá).

Osobně bych se nestyděl Ti doporučit následující:
Začni si v klidu na nějaké 125cc, život máš před sebou a k něčemu silnějšímu si dojdeš - budeš-li chtít. Jízda v plechovce a na motorce jsou dvě diametrálně rozdílné věci a spoléhat na to, že ostatní to dali v poho, tak proč bych to neměl zvládnout já, je vcelku nezralé.
Zajezdi si tak 2 sezony, zjistíš jaká hovada se pohybují po silnicích, mnohdy oceníš nízkou váhu při brždění a úhybných manévrech a dostaneš to do ruky. Pokud odjezdíš dvě sezony po řidičáku bez "leteckýho dne", tak uvažuj o koupi něčeho silnějšího.
Co se oblečení týče, rozhodně záleží na přilbě. Kolem 3-4k se dá koupit slušná. Doporučuji bundu a pevné boty. Sám jezdím v textilu, sice méně chrání, ale je lehčí a v létě líp dýchá, ale to už je na osobním výběru.

Postupem času bych Tě viděl na cestovní enduro ve stylu Transalpu.

"Live to Ride, Ride to Live"



Tohle se mi zdá jako asi nejrozumnější příspěvek, který se tady objevil. Samozřejmě záleží na tom, jestli to má člověk v hlavě tzv. srovnané, ale i když se to tady někteří snaží vsugerovat, bohužel to není ta hlavní a zásadní věc pro ježdění na motorce. Tím hlavním jsou zkušenosti, které nelze získat jinak než množstvím najetých kilometrů, nejlépe na motorkách různých kubatur.
Asi každý, kdo začíná jezdit, během chvíle zvládne se rozjet, zastavit, někam dojet a najezdí řádově (několik) tisíc km. Občas mu třeba motorka upadne při manipulaci (zvlášť když začíná na něčem velkém, těžkém a "silném"), ale v podstatě začne mít pocit, že už mu to docela jde. A potom to přijde jako blesk z čistého nebe - první opravdová nepříjemná situace - a on to nezvládne a ustele si (s menšími nebo většími následky). Tohle potká v začátku opravdu skoro každého a potom může být sakra znát, jestli člověk jede "pomalu" na slabé lehce ovladatelné motorce nebo na 220kg šestistovce.
Takže podle mě opravdu není ostuda začít na něčem slabším, třeba na motorce do 20kW (Jawa 350, nebo nějaká 250). Tam je potom předpoklad, že se to člověk naučí, aniž by se válel. Osobně jsem rád, že jsem vyzkoušel kubatury od nejslabší a nikdy jsem neměl pocit, že by mě nějaká omrzela. Mít jako první motorku pětistovku bych nechtěl, nezdá se to, ale docela jedou (0-100 za asi 5s), a výkonově jsou na tom podobně jako 650 cestovní endura. Ale samozřejmě každý jsme jiný.

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2010 v 22:55 | Nahoru | #16
jsi spisovatel a tohle chci v knižní podobě s . věnováním na první stránce. Jinak, pokud máš jasno, nekupuj nic pod 500ccm..vše ostatní Tě bude hned nudit. Pokud máš rozum, jsou ruzný pětikila,který netrhají asfalt ale jedou dobře na začátek .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 29.7.2010 v 22:28 | Nahoru | #17
Breakpain> :) dobrý

k tý 125 vs 250 - -pujde nejen o kubaturu ale o typ motorky. Tj tak jako CBF 250 nejede stejne jako Ninja 250. tezko muzes srovnavat jak by jela 125, pokud se nebudes ptat na konkretni model. Osobne si myslim, ze sam na 125 pojedu lepe nez se 100kg chlapem ba CBF250. Napriklad ja (cca96kg) mastim na mladeho TDR 125 (2 takt 11kW) vcelku svižně cca do nějakých 130km/h - do 120 to plynule zrychluje - jen se musí držet pod krkem (musís ji furt točit od-do, pod tímto spektrem to nejede a nad tím je červené pole. Proti tyhle motorce je např YZF 125 (4takt) absolutne nejede.... a ted se v tom vyznej :)

Bacha "svižně zrychluje" je na 125ccm trosku jiny pojem nez na my motorce ktera ma 11xvetsi kroutak a cca 8x vetsi vykon pri cca dvojnasobne váze .:)

Pokud by jsi chtel literaturu - silne doporučuji knizku Dokonala jizda na motocyklu Je tam hodne uzitecnych rad.

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 29.7.2010 v 23:35 | Nahoru | #18
Breakpain>

Cau, nejakou dobu sleduju tohle vlakno a nedalo mi to. Registrace, tri dny cekani na prvni post a hned roman.

Byl jsem cca ve stejne situaci jako ty. Je mi 30, na aute mam najeto dostatek na to, abych vedel co na cestach muzu cekat a jak predvidat chovani ostatnich. A motorka byl muj sen, ktery byl komplikovany ruznymi vecmi - finance, stehovani, finance, garaz atp atp :)

Nicmene ridicak jsem si udelal asi pred dvemi lety a letos uz jsem zacal vazne uvazovat co si tak koupit. Ve finale to vyhrala FZ6 Fazer (2005), kterou mam od pondelka na papirech. Uz par mesicu jsem sledoval tohle forum, abych nabral teoreticky zaklad.

Takze hned jak jsem dostal papiry, tak jsem si motku nechal pojistit (Kooperativa), nakoupil jsem hadry (velmi vyhodne lonsky model Halvarssons), nejake nezbytnosti.. abych zjistil, ze autoskola opravdu nic moc nenauci a navic jsem brzda nejvetsi.

Takze za prvni tyden s moto mam najeto asi 250km a zatim se jen szivam (a v zatackach bojim). Neni mi zatim zcela jasne, proc ta motorka toci na 14krpm, kdyz ja ji zatim vyuzivam na zlomek vykonu i otacek :)

Nicmene - ani sestistovky se vubec nemusis bat. Urcite si pred koupi nekolik motorek projed a poznas jak dobre se ti naklapi, jak se projevuje vaha a typ motorky (pred koupi jsem jel Z750, versys, CBcko, Fazera a ER-5ku).

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 5.8.2010 v 23:19 | Nahoru | #19
nespechej, udelej papiry, pak se na necem svez, jen klidek pohoda...uvidis co ti sedne. Vstrom 650 je zrovna motroky ktera masivne vypada, ale ma dobre posazene teziste a tak neni tezka, motor tam je klidas, zadny agresor a az se vyjezdis, da se s tim i docela rozumne cestovat. Navic to vypada jako dospela motorka. Jinak samo pokud chces jit od malorazeka a mas na to finance, rpoc ne, ja vychzel z toho, ze prachy nejsou a ze sve zkusenosti jak jsem zacinal sam.lepsi kdyz jdes po mensich nez kdyby jsi se tady ptal na R1....

kdybych mel neco lehciho, pujcil bych .... CB je ale vcelku kus zeleza a docela to i jede :)

vydrz s rozhodnutim po papirech, jeste se x krat zmeni

Naposledy editováno 05.08.2010 23:21:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2010 v 23:24 | Nahoru | #20
Breakpain> Výplety v kolech jsou hezký, jenom se blbě čistí, nějak moc centrovat se to nemusí. Vyšší hmotnost je problém v okamžiku, kdy je potřeba rychle se vyhnout, udělat myšku, srovnat motorku a zase naklopit....prostě obratnost. Těžká motorka má velkou setrvačnost. S instruktorem se do takových situací nedostaneš.
Fakt je, že japonské 250 jsou nekřesťansky drahé i ojeté, proto bych si já osobně koupil nějakou tu Jawu okolo 20000. Např.:
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/441002-350-640.html
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/442518-350-634.html
www.motoinzerce.cz/motorky/jawa/441937-350-632.html
Díly jsou na to levné, v dobrém stavu jsou i spolehlivé. A na ceně už neztrácí. Ledacos si můžeš opravit sám, něco se tím naučíš a to se nikdy neztratí. Když to nabouráš, tak je to zkušenost skoro zadarmo.

Obchody: BC ve Vrbovce a v Hostivicích, Bike-in v Rudné, Yacomi pod Vrbovkou,....

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2010 v 03:12 | Nahoru | #21
Nevim ja jsem taky pred dvema mesici rozhodoval co koupit jestli 125 nebo 500 obsah. A me rozhodnuti padlo na 125. A zmeho hlediska jsem udelal dobre. Je lehka ,jezdi 100km,ma malou spotrebu a je levna a nova. Takze kdyz ji nekde opru tak nebudu fnukat ze nemam na novou a to plati i kdyby me jezdit prestalo bavit.Vazim sto kg a uveze me to. Ano na predjizdeni to neni ale dava mi krasne lekce kde mohu zajit a kde ne.mohu te ubespecit ze na ni jezdim uz mesic cca 1200km a jeste se mi stane ze me vyhodi do protismeru a to jezdim opatrne,nedejboze kdybych sedlal 500-ku . A jestli jsi ubezpecoval na zacatku vlakna ze budes jezdit predpisove tak ti mohu rict ze nebudes . Prave proto jsem si koupil 125-ku. A jak neco najezdim tak mam vyhlidnute ces.enduro chtel jsem aprilli pegaso ale uz se dimam i na hondu dominator nebo suzinu XF frieb... . Ty mota se daji pridit od 40tisic v solidnim stavu. Bavec je hezky ale dost drahy a nejde o prizovaci hodnotu ale o tu servisni.

Co se tyce obleceni tak dvacet papiru je trochu moc ja mam vybavu textil a vysla me cestovni bunda 2500,- kalhoty 2000,- boty 2000,- prilba 2500,- rukavice kuze letni 600,- a letni bunda 2000,- a vse je fungl nove a nepromokave. Takze sumasumarum 12000,- . Ale nez si neco koupis projed se v civilu a pochopis co potrebujes za obleceni. Kupuj to postupne zacni motorkou a prilbou a pak ostatni. Tak jsem postupoval ja. Jinak at se dari ve vyberu.

24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2010 v 10:52 | Nahoru | #22
já mám toto: diadora v mírném dešti zatím nepromokly

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 7.9.2010 v 11:50 | Nahoru | #23
Prušvih s botama je, že pokud zaprší, dostane se na ně voda ze silnice....takže i když se jeden vyhne dešti a jede jen po mokru , ma dost velkou šanci že to právě boty odnesou...

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2010 v 21:28 | Nahoru | #24
Zdá se mi, že na to jdeš zbytečně vědecky. Jestli se ti to oblečení líbí, je ti akorát, cítíš se pohodlně a máš na to (resp. není ti líto peněz), tak to kup. A časem uvidíš, jestli jsi koupil dobře. Osobně bych se poohlédl po něčem levnějším. Ne, že bych na to neměl, ale nejsem si jistý, že dražší je lepší. Když to někam napálíš hlavou, bude jedno, jestli jsi na ní měl helmu za 1000 nebo za 10000. Když spadneš a sklouzneš pár metrů po asfaltu při malé rychlosti, textil i kůže tě ochrání stejně. ale to už jsem psal.

Ještě jedna mylná představa - že budeš 2 roky jezdit hlavně po městě. Ježdění po Praze je přece hnus, když někde spadneš, budeš mluvit o štěstí, když tě nikdo nepřejede. Podle mě z města pryč, někam na okresky, kde nikdo nejezdí.

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 14.10.2010 v 23:31 | Nahoru | #25
Breakpain> Dolíček - jako že bych si tu bradu prostě ubrousil. Podle lidí, co spadli na bradu, je to pecka na uražení čelisti i v integrálce a co teprve bez ní.... A pravděpodobnost, že spadneš ve městě je o dost větší než někde v polích. Takže škoda pěnez do otevřené helmy.
Téma je zamknuto


TOPlist