globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit
23.7.2010 v 17:25
Ahoj, vím, že tyhle vlákna tu jsou ve značné míře, čtu to, procházím všemožné články na internetu, ale neumím se sám moc rozhodnout. Obešel jsem si pár prodejen, vyzkoušel různá vybavení k motorkám, ale samozřejmě jsem ještě na žádné nejel.
Jde o tohle, na motorce jsem se chtěl vždy projet, ale rodiče mi nefandí, jak jinak , není to zrovna nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že už jsem tak nějak vyrostl - je mi 24 jsem se rozhodl udělat si řidičák - neomezený.
Příští týden se jdu přihlásit, naježděno autem už pár desítek tisíc km mám, takže co se týče provozu atd .. no problem, za těch 5-6 let co jezdím 0 nehod. Převážně jezdím Prahu, svátečně dálnice. Snažím se předvídat, jezdit předpisově a být opatrný - to samé chci aplikovat v případě motorky. Blbnout tak maximálně na okruhu - ale to je hodně mlhavá budoucnost. Jinými slovy, řidičák bude bez problému očekávám, že motorku snad udržím, když se to povedlo těm přede mnou, tak snad dle dodržování správných zásad nebudou trable .

Tedy resumé - odrostlé poleno, co si to v hlavě srovnalo, není trotl, jezdí bezpečně a má 187 cm a kolem 85 kg chce pomoci při radách na čem jezdit. To že dělám řidičák na neomezenou neznamená, že si hodlám koupit litrovou motorku a podobně, ale byl bych blbec, kdybych si to neudělal na neomezenou, že ano .

Ze začátku jsem uvažoval koupit si 125 a jezdit s tím po městě - na dálnici bych se bál, chci mít vždy rezervu, když je v nouzi třeba zrychlit a tohle se snad ani nedostane na 130, ale nechám si poradit . Uvažuji tedy o něčem silnějším - každý mi doporučuje na začátek 500ku (mně osobně to přijde hodně ... ale třeba mají pravdu ...).
Vzhledem k postavě jsem zjevně zavrhnul supersport - kamarád co je menší mi předpovídal bolesti zad, nepohodlné sezení atd .. při mé výšce 187 cm. Koukal jsem se na naháče a silniční endura - teréní bohužel nemám kde provozovat :( ... jinak bych do ní skočil :) - miluju jízdu na horáku lesem. Tyhle motorky, zvlášť endura jsou docela těžké, nejsem sice vzpěrač a i když mám jen 85 kg, úplná muška nejsem, chodím pravidelně cvičit do fitka (hlavní důvod je diabetes), ale má to i jisté bonusy krom toho .
Takže motorku snad nějak udržím - leč kamarád mi půjčil skůtr a nečekal jsem, že ta mrcha se tak převažuje a musel jsem zabrat, abych se nesvalil - ale to asi neznalost, když to člověk zná ... no problém.

Rozhodnutí je tedy - jakou kubaturu a zda silniční enduro nebo naháče. Paradoxně to jako přibližovadlo ani moc nechci. Po Praze se tím sice svezu, ale nevlezu na to jinak, než v hadrech s chrániči a s tím se docela blbě pak pohybuje v normálu. Až se vyjezdím 1-2 roky, rád bych přešel na "účel" proč motorku chci. Udělat si pěkný výlet - ráno vyjet, večer se vrátit, tedy budou cesty po dálnici/třeba k chatě po méně zpevněné cestě výjimečně. Nebráním se tomu koupit si klidně teď chrchel, co na dálnici nemůže, než to pořádně dostanu do ruky, na dálnici stejně nepáchnu.
Předpokládá se u mne klidnější jízda - předpisová. Jediné, kde bych zato trošku vzal - zaplacená jízda na okruhu, ale tohle je podle mě teď blbost řešit. Nicméně rád bych poradil typ (enduro, naháč) abych se toho držel pokud možno.
Co byste tedy radili vybrat jako první stroj s mými proporcemi, když víte, že jsem opatrný jezdec, co si dá pozor, abys i pokud možno nerozbil kokos a NIKDY ještě na ničem nejel. 1-2 roky převážně či většinový provoz město ... jde tedy o motorku na "naučení" - něco hodného klidného, nepotřebuju pod prdelí 90 Kw ;) ...

Potom, pokud nejsem moc oprsklý - mohu se rovnou zeptat, co radíte za oblečení, helmu atd? Helma mi sedla, zatím jako jedna mála z mnohých" od Nitra - N1610 VN (a to jsem toho ozkoušel v BC hodně … tedy vyjma helem nad 10k). Ta je podle mě dobrá vzhledem na naháče. V případě endura by mé srdce zaplesalo nad nějakou sportovněji laděnou s kšiltíkem, ale samozřejmě plexi nutnost. Nicméně - tato helma - jak se na ni díváte z pohledu bezpečnosti? Vhodnosti naháč/enduro …
Dále oblečení - budu v něm jezdit vždy, když nato vlezu, nepočítám manipulaci po parkovišti ;o), ale i na pár Km nato prostě nevlezu bez ochranných prvků (jo, nejsem adrenalinový jezdec v žabkách a tílku , jak tu občas vídám ...). Radši se zpotím jako prase, než se v případě pádu sedřít jak hovado . Tedy otázka - textilní nebo kožené oblečení - je to věc v kusu nebo se to liší bezpečností?
Boty, rukavice - opět samozřejmost, tak jsem si v obchodě nějakých extra rozdílů nevšiml ... takže asi vybrat ty co sedí ...
Případně dokoupit nějaké extra chrániče - zad, ledvinový pás ... atd. ?

V ideálním případě je můj rozpočet 40+20. 40 na motorku, 20 na oblečení s helmou, když budu muset přitlačit, nějak to udělám ;), ale rád bych se držel této hranice. Myslím, že je zbytečné koupit nový stroj, třeba mě to bude chvíli bavit a pak si řeknu, hm seděla by mi víc silniční mašina/off road mašina ... a budu ji měnit. Takže první motorku zvažuji na dva roky a pak ji vyměním.

Důležitá věc - nastupuju čerstvě do práce (absolvent), takže udělám autoškolu a v práci toho asi budu mít plné kecky, možná i víkendy v tahu - pokud se to tak bude vyvíjet, asi koupím stroj až na jaře ... ale třeba to stihnu, takže proto prudím už teď ;).

Omlouvám se všem otrlým motorkářům - je mi jasné, že jsem z jejich pohledu květinka, co nepatří za řidítka, ale já si umím užít jízdu i když jedu pomalu :) ... každý tak, aby ho to bavilo a neohrožoval ostatní ... moje moto :) ... Já se spokojím s rychlostmi, co jsou předpisové, aspoň budu mít delší život, protože se tak nenervuju ;o).

Děkuji za jakýkoliv podnět, radu, reakci , budu vám vděčný, Aleš.

Uzavřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain

Otevřeno 14.12.2010 v 00:03 uživatelem Breakpain

Uzavřeno 14.12.2010 v 00:04 uživatelem Breakpain
Anketa: Naštval jsem vás tímto "noob" topicem, který je docela častý ...?
Ano
11%
16
Ne
89%
132

1 reakcí na tento příspěvek 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

Skvělá odpověď, děkuji! 25.7.2010 v 21:31 | Nahoru | #1
Breakpain::
Cestovni enduro - rekl by jsi ze enduro , ale na pole se ti s tim nebude chtit :) - nejspis bude mit predni kolo vetsi a celkove vyssi stroj. sedis vzprimene a nemas ani moc ohnute nohy, kdyz to upadne, tak to neni az takovy prus.. jako u ostatnich - manzelka ma pohodli - nemusi se moc mejt :)

Cestak - neco jako přifouklej sport - sice kapoty ale velika potvora, dost casto integrovany kufry - i tady bude mit pohodli manzelka (stoparka) -mel by se mejt

Naháč - klasika - vidis skoro cely motor, misty i ram - proste nahac je motorka bez kapot.- relativne pohodlne sedis tu vic - tu mene vzprimene - ne tak jako u tech dvou ale i tady se jet s ledvinkou - uz toale bude zaviste od modelu

Supersport .. vlastne posrtovni nacini se znackou - lezis jedes 300km/h ale nechce se ti jet v kuse 300km... a kufry se ti tam budou spatne montit - naloz rostenku a doufej ze se udrzi - -pokud tam vubec ma sedlo.

pak je tu samozrejme spousty dalsich skupina ale ty te asi nezajimaji

A pak je mraky motorek co jdounapříč těmito "kategoriemi"...toliko naivni Fish-uv slovnik druhu motorek

(reakce na) 24 letý začátečník - na čem jezdit, v čem jezdit

25.7.2010 v 23:36 | Nahoru | #2
FishX3> Díky, perfektní vysvětlika, sice nevím co znamená to "měla by se mýt/neměla ..." ale jinak fajn. No na supesrport - který jako jediný dobře poznám asi nemám moc šanci dosáhnout, bych se cítil rozulámanej jak z pranýře a prozatím se nechci zabít . Koukám naháč není to samé co cesťák ... to vypadá tedy abych koukal na ty tři kategorie - cesťák, cestovní E a případně naháč ...

Jdu ještě kouknout na ten slovník ... nechápu moc k čemu vlastně je té motorce, že nemá kapotu (cesťák a naháč si budou asi dost blízké ... absence kapoty má asi lepší chlazení .... ale jinak netuším).
Nevím jak dlouhé trasy budu ze začátku podnikat, ale chci se kochat a věřím, že i když koupím enduro, dá se s tím po silnic projet trošku živěji ;o), takže na mé poměry se svezu dobře tak jako tak .. viděl jsem na okruhu lidi i s klasickým endurom do terénu a taky si užili :), takže tohle není limitující ani pro budoucnost ... stejně nejezdím "na hraně" ... takže bych supersport nedokázal využít, to bych si dřív nalámal do kalhot a pak bych se polámal o nějaký sloupek :).

Ale vďaka, tohle je docela dobré srovnání pro amatéra .

tedy jen pro orientaci:
Bandita = cesťák

XJ 600 = naháč

cetovní enduro a supersport je mi už zcela jasné :) ...

Něco mi říká, že nejlíp se mi bude fakt sedět na cestovním enduru :) - ale ohledně vybrací ... to chcete říct, že budu mít rozklepané ruce z endura? I když pojedu po silnici ... jsem myslel, že když je to dělané na terén, tak na silnici to bude nejlépe tlumit a rázy do rukou budou minimální, orptoi ostatním kategoriím ... (jsem zrovna řetl, jak má někdo problémy se zápěstím ... :/ )

Naposledy editováno 25.07.2010 23:44:18
Téma je zamknuto


TOPlist