globalmoto_kveten





Téma: Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až po Offroa...
26.10.2021 v 10:10
Téma a pohodovej pokec o novinkách, situaci, aktuálním dění či dotazy....
k tratím, Hobby závodění....,Licence, Zranění, dění na MMČR a MXGP...
Pokud je tu někdo kdo pravidelně sleduje.....,má dotaz, či probrat danou situaci ...perte to sem

Naposledy editováno 28.10.2021 08:16:28

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 26.10.2021 v 12:23 | Nahoru | #1

Kohlstein píše: assassin> Hodil jsem jeden článek do překladače z italštiny do angličtiny. Roger de Coster říká něco podobného o třídách 450 a 250 .
- 450 je jenom o kilo nebo dvě těžší proti 250
- v podstatě jakákoliv 450 je na hranici výkonu, který ještě dokáže jezdec zvládat
- 250 dokáže být rychlejší v superkrosu, kde výkon neznamená tolik
- udržovat 250 v kondici je dvakrát dražší, než u 450
- dobrý privátní jezdec na lehce vylepšené 450 má šanci uspět ve velkých mistrovstvích (řekl bych, že je potřeba investovat akorát do podvozku) U 250 jsou nutné úpravy pro mistrovství světa mnohonásobně dražší.

Já osobně si myslím, že 4T 250 je finančně mnohem náročnější, než 2T 125. Jede to plus mínus stejně, ale když na to přijde, u dvoutaktu se dá jednoduše přehodit válec s pístem, občas se dá nová ojnice. Dělat to samé u otáčkama vyhoněného čtyřtaktu, ale plus rozvody, to bych taky nechtěl.



Více na: https://www.motorka.../?t=217077&pgr=1
Copyright © Motorkari.cz
Měl jsem to v clipboardu z jiné diskuse, tak jenom Ctrl+V pro označkování.

Naposledy editováno 28.10.2021 10:25:35

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2021 v 12:21 | Nahoru | #2
Čus zdejší bando, konečně zas vlákno mimo asfaltový ignoranty

A veliká gratulace Jeffreymu trvalo to, ale konečně zase vyhrál ten, kdo je poslední roky z nich absolutně nejrychlejší - ono nebejt tolika zranění, má těch titulů už mnohem víc
a že teď v posledních závodech začal nečekaně chybovat aji tolik padat? Holt jsme viděli, co dokáže nervozita s psychikou i u takovýho mimozemšťana - on ten kluk bude taky jenom člověk
Ale popral se s tím statečně a mistrem je právem. Stejně tak poklona Febvremu i Gajserovi, jak se teď neskutečně rozjeli

A příští roky jsem zvědavej na vývoj asi dalšího létajícího holaňďana, Kay de Wolffa...

PS: a TV si z nás všech dělá prdel nebo co? místo poslední ROZHODUJÍCÍ jízdy, tj. velkýho finále celýho mistrovství zazdít celý odpoledne debilním pinkáním ňákejch mlaďasů?

Naposledy editováno 11.11.2021 12:26:57

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 5.12.2021 v 20:17 | Nahoru | #3
Tak to je špatné, René Hofer byl vynikající terénní jezdec, který byl hodně mladý a už jezdil letos na špici v Mistrovství světa. Jezdil i u nás jako dorostenec třídu 85 ccm, viděl jsem ho několikrát vyhrát v Tanvaldě u Jablonce nad Nisou. Je to smůla, skončit život tak blbě a v tak mladém věku!

Naposledy editováno 06.12.2021 12:13:02

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2021 v 11:26 | Nahoru | #4
Supercross 1992 Paris Bercy, J.M.Bayle

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.1.2022 v 21:53 | Nahoru | #5
Teď mi spadla brada na AMA SX, se jede i MITAS!!!

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2022 v 13:49 | Nahoru | #6
Moooc pěkné video, z "cukrárny" já si totálně naslintal do klávesnice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 31.1.2022 v 09:00 | Nahoru | #7
sirr> oprav si to, Anaheim II, byl už RD4

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 20.2.2022 v 19:12 | Nahoru | #8
"Zaskočím" za Sirra: AMA SX RD7 - Minneapolis



1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 12.5.2022 v 12:29 | Nahoru | #9
Tak jsem po mnoha letech navštívil domácí motokros. Přiznám, že to nebylo ani tak kvůli motokrosu, protože ten mě svojí úrovní nepřekvapil, ale že jsem chtěl vidět, jak se jezdí na mojí kdysi oblíbené trati v Dalečíně, jestli je to jako v dobách, kdy se tam jezdilo mistrovství světa.
Posbíral jsem tam nějaké obrázky, ale je to mizerie, dlouho jsem to neměl v ruce.

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 27.5.2022 v 10:36 | Nahoru | #10
Kdyby se někdo rozhodoval mez GP Španělska a jižníma Čechama:

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2022 v 14:03 | Nahoru | #11
Narazil jsem na pěkný článek z r. 2009, update r. 2019, kde se s MXGP moc nemažou. Oni totiž můžou, protože jsou z Ameriky, a nijak je netrápí, že by jim Giuseppe Luongo třeba nedal akreditace na ten jeho obskurní šampionát.
Stalo se, že Luongova firma Action Group, pořádající různé akce v Itálii, si plácla v roce 1995 s FIM ohledně televizních práv a přenosů. Načež v roce 1997 FIM prodala šampionát kompletně a Action Group se stali promoterem. Následovala epizoda, kdy promoterem byla Dorna (2000-2003) a pak zase Luongo, resp. jeho firma Youthstream (YS), a jestli se něco nezměnilo, tak to tak zůstane do r. 2026. Malé srovnání, jak probíhaly závody před rokem 1997 a jak je to teď.
Pořadatel:
Dřív národní federace zaplatila FIM 15-25 tisíc USD (sanctioning fee) za možnost uspořádat závod. Teď zaplatí pořadatel (trať) v průměru cca 425.000 USD promoterovi YS (tradiční tratě platí míň, aby měl šampionát nějaký lesk, orientálci možná i 2x víc a proto je mají v YS raději).
Dřív pořadatel zaplatil vše, co souviselo s tratí a pořádáním, startovné jezdcům a odměny za umístění, což dělalo asi 70.000 USD pro 42 jezdců. Dnes není startovné a odměny (purse money), ale navíc platí ubytování a diety všem asi 150 lidem od YS (pár desítek tisíc USD).
Dřív měl pořadatel peníze ze vstupenek (gate money), poplatky za stánky (concession stand fees), za reklamy. Dnes má peníze ze vstupného (v Lokti 1M eur z 26k diváků v r. 2018?), stánků, polovinu z reklamy, ale jen tam, kde to YS dovolí, protože YS disponuje polovinou ploch pro jejich vlastní sponzory.
YS se přivalí s časomírou, bannery a stany, kamerami. Kromě výše uvedeného prodává dál televizní práva. Kamery a HD satelitní televize jsou pro pořadatele další zlo, protože proč by se někdo plahočil stovky kilometrů a ještě zaplatil tisíce za upocené nebo propršené odpoledne?

Naposledy editováno 28.06.2022 14:06:28

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 28.6.2022 v 14:06 | Nahoru | #12
Jezdci:
Dřív jezdce nominovala národní federace (na základě výkonnosti, jiných zájmů, atd.) v počtu max. 8, jezdci startovné neplatili. Dnes se může přihlásit každý, kdo má nějakou licenci a zaplatí startovné (entry fee, 1470 USD v r. 2009).
Dřív jezdci absolvovali kvalifikaci, nejrychlejších 40 plus dva náhradníci dostalo startovné (start money) 1160 USD (a jely se samostatné závody 125 / 250 / 500ccm). Do kvalifikace to občas zkoušelo i kolem stovky jezdců. Vítěz jízd si mohl přijít na 1560 USD na odměnách (purse money) a i soukromníci, kteří se pravidelně kvalifikovali a bodovali, se obstojně uživili motokrosem (pokud kočovali pouze po Evropě).
Luongo nevyplácí jezdcům nic, naopak vybírá entry fee jakožto investici do budoucnosti motokrosu. Z těch kteří se nyní objevují pravidelně na startu, jsme ty opravdové profíky, kteří dostávají zaplaceno za závodění, viděli např. v Indonesii, zbytek jezdí v týmech zadarmo a musí si sehnat osobní sponzory nebo jiné zaměstnání. Luongo tvrdí, že jim připravuje ty nejlepší podmínky, aby se sponzoři nemuseli bát, že by statisíce zaplacené jezdcům byly marně vydané. Takže případné startovné jezdcům, např. 40.000 USD ročně, je vlastně zbytečné, když si můžou přijít na mnohem víc díky Luongově investici do budoucnosti ...
Velkým továrním týmům je to jedno, jejich jezdci a stroje se objeví v televizi a jedou v tom společně s YS. Menší týmy a jejich jezdci musí držet huby a krok, jinak už by se nesvezli, takový je Luongo. Privátí jezdci rádi zaplatí startovné, aby se svezli s těma nejlepšíma, a mají téměř jistotu, že na ně zbude místo na roštu.

A novináři? Z webu GP v Lokti: Novinářská akreditace bude udělena POUZE za předpokladu splnění podmínek, které jsou součástí formuláře žádosti. Společně s žádostí zašlete vámi publikovaný materiál z loňského ročníku MS v motocrossu.

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2022 v 22:30 | Nahoru | #13
Video z posledního amerického závodu 2022

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 26.2.2023 v 10:31 | Nahoru | #14
Triple Crown Arlington 250.
S ohledem na krátkost sestřihu doporučuju projít si předem startovní čísla a výsledky. Chvílemi to vypadalo, že se tam snaží natáčet nějakou grotesku.

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 26.2.2023 v 10:34 | Nahoru | #15
Tady je to k vidění komplet: RD - 7 ARLINGTON opět se jel "tripl" tedy 6 finálových jízd, hlavně ve 450 velmi dramatických, s nečekaným rozuzlením

https://www.offroad...on-2023-main-events/

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 30.11.2023 v 23:52 | Nahoru | #16
Už jsme si psali i jinde, že SuperEnduro serie začala i velkou ostudou. Elektrický Stark chtěl nasadit svůj Varg v sedle s Blazusiakem, který byl nedávno odejit od Gasgas. Vše bylo dojednané a odsouhlasené s FIM, Blazusiak ve čtvrtek 23.11. ráno sedl do auta a odjel směr Paříž. A tam ho večer zastihl email z FIM, že jel zbytečně. Tak si s pořadateli jen domluvil pár koleček, aby byla fotka, a to bylo vše:

Nakonec tedy vyhrála Husqvarna, a vše dobře dopadlo...
Tohle se psalo v řádech platných ještě před týdnem ve čtvrtek ráno:





A tohle je znění s datem 23.11.2023, tzv. update ( https://www.fim-mot...ions-update-23112023)










Kdo si dá dohromady jedna a jedna, tak vidí, že až do čtvrtečního večera mohly na SuperEnduru jezdit elektrické mrdky značky Freeride, jen k tomu jaksi nikdo neměl moc odvahu. A že ve Starku jen špatně četli pravidla, když tam to Freeride napsané neviděli, tak jim bylo skrze FIM vysvětleno, že to nejsou jejich závody.
Nebo ještě jinak, konzern zavětřil, že je v tomto pozadu, a FIM vypustila ve čtvrtek večer z pravidel všechna slova, která měla něco společného z elektrikou. Tak prosté to je. A Blazusiak, nedávno odejitý od Gasgas, už se o nich vyjádřil jako o komunistech.
Nějaké oficiálně neoficiální vysvětlení od FIM je, že by tomu Vargu mohla bouchnout baterka a všichni by uhořeli.

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

Skvělá odpověď, děkuji! 29.1.2024 v 21:24 | Nahoru | #17

sirr píše: PETARDAK> ano, sic měl ET štěstí že si Jeff v předposledním kole ustlal....
Navíc jsem teda vůbec nepochopil tu diskvalifikaci JA21,jaká akcelerace? Zkráceni tratě se nekonalo jel vedle rolety a že se nenapojil hned na tu roletu? To v minulosti předvedlo tolik pilotů a nic se nedělo....



Mají v řádech, něco ve smyslu, že pokud se vrací na trať mimo překážky, "nesmí na tom vydělat" a i z videa, je jasně vidět, že akcelerací vedle rolety, snížil ztrátu na jezdce před ním...

m.j. teď jsem se dočetl, že Jetta, při A2, hala 2x vypískala, to musí byt taky nápor na psychiku, jak hovado

Naposledy editováno 29.01.2024 21:25:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist