předběžně se poohlížím po motorce, kterou bych zařadil do okruhu zájmu. Mám trochu představu, co by se mi líbilo, ale nemám zkušenosti s řízením ani jedné z nich.
Bude to můj úplně první stroj, prodávám jedno z aut a jelikož už ho nechci nahrazovat dalším autem, prostě jsem se rozhodl, že zkusim jednu stopu, poprvé (od toho se taky odvíjí rozpočet). Vlastně mě tak trochu dokopala přítelkyně a já začal zjišťovat, že ač jsem o tom nikdy neuvažoval, místo v srdci pro tuto zálibu mám.
Takže k tématu.
Vyhradil jsem si 15 tisíc na oblečení, 10 na papíry, 10 na servis stroje a zhruba 60 na motorku samotnou. Netíží mě uplně fixní rozpočet, ale nechci utrácet o moc víc.
Chci něco trošku zajímavého, což je pro mne něco nahatého od 400ccm, ne čtyři válce, spíš lehčí a s aspoň trochu možností cestovat, ne však enduro.
Co jsem vymyslel:
Suzuki SV 650 od 2004 - tohle byl můj favorit od začátku, krásná klasika, skvělej motor, lehounká. Ale neustále narážím na připomínky k velikosti. Mám 178cm, vážím kolem 85 kil, mám spíš delší nohy a ruce. Přítelkyně 170cm a 53 kilo, štíhlá, dlouhé nohy. Velikost a posez je asi jediné, co by mne mohlo odradit, zároveň si nejsem jist, jestli je vůbec reálné při výběru mít tak dlouho testovací jízdu, abych to mohl vyzkoušet. Tím spíš, že nechci vozit spolujezdce dokud nebudu mít něco najeto. Dokázal by někdo říct, jestli jsem ještě v mezích?
Cagiva Raptor 650 - to samé jako výš s tím, že prý je podvozkově ještě víc nepohodlná.
BMW R1100R/ R1150R nebo 850R - myslím, že všechno ok, až na to, že bych radši trochu lehčí a mrštnější, každopádně ve výběru je. 850R hrozně nudný zvuk.
Suzuki Gladius 650 - někde doporučovali místo SV, že prý je pocitově trochu ovladatelnější a lepší na posez.
ER6N - taky náhrada za SV, ale tahle motorka se mi tuze nelíbí a není to Včko, fakt je o tolik lepší ?
Triumph Speed Triple - tohle je moje naprostá srdcovka už od dětství, kdy se na ní proháněl Tom Cruise v Mission Impossible a později taky úžasná Lara Croft po Londýně. Láká mne ze všech nejvíc, údajně je pohodlná, cestování bez problému, spolehlivá, nastavitelný podvozek a poslední dobou je první generace na výběr do mé stanovené částky. Jenže už mi není 20 a její výkon mi nezpůsobuje erekci, ale spíš starosti, je mi jasné, že na první motorku je to prostě moc. Co vy na to ? Mám to v hlavě dost srovnaný, ale nařídil jsem se co do počtu dost hodně silných aut a vím, co neustále přítomná výkonová rezerva dokáže s psychikou jedince... Co jí přinejhorším omezit výkon na prvních pár tisíc, než si zvyknu ?
Případně pokud někoho napadá něco, co jsem nezařadil, budu rád.
Předem moc děkuji
TOF
PS: nevím jestli to sem plést, ale je u nás někde nějaká prodejna jetého oblečení, kde by bylo možno si všechno pořádně vyzkoušet, nechat si poradit od zkušené obsluhy a případně vybrat ? Určitě si koupím novou helmu, ale kombinézu bych klidně zkousnul jetou.
Naposledy editováno 31.05.2020 00:40:13
A hlavne si uvedom, ze prvni motorka slouzi mimo jine k tomu, abys ZJISTIL, co te vlastne bude bavit. A mimochodem - obliba cendur ma svuj duvod.
Naposledy editováno 31.05.2020 09:03:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 | Dikobraz | 10 | 20.4.2024 v 20:49 Marty_B |
PRO blaze H sada tašek Suzuki SFV 6... Suzuki SFV 650 Gladius | Beek | 1 | 15.4.2024 v 13:17 jardad |
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... | kokoška. | 4 | 8.4.2024 v 15:18 pepe100 |
Nenabíjí se baterie Triumph Speed Triple | blážič | 11 | 7.4.2024 v 13:49 JMan |