globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej 2T
Vysvetli mi nekdo, jakej je rozdil mezi 2T olejem do zahradni techniky, splnujici normy jaso FD a API TC za 100 Kc / litr a olejem stejnych norem jen urceneho treba pro motokrosove motorky za 400 Kc / litr?

Olej 2T

Skvělá odpověď, děkuji! 16.3.2018 v 06:07 | Nahoru | #1
Marketing a nic jinyho! Leta pouzivam ten "za stovku" ve vsech svejch 2T vc. synova hodne zatezovanyho vodnicka (mazu dk bdnzinu) k max.spokojenosti.
A ted me muzete kamenovat!

Naposledy editováno 16.03.2018 06:32:01

Olej 2T

Skvělá odpověď, děkuji! 16.3.2018 v 07:18 | Nahoru | #2
Synovu Cagivu Supercity mažu oleljem Stihl (červený) v poměru 1 : 40 až dejme tomu 50. Dva roky žádný problém.

Olej 2T

Skvělá odpověď, děkuji! 17.3.2018 v 13:37 | Nahoru | #3
Pokud je tato diskuse o olejích pro vysokootáčkové a vysoce výkonné motory, pak je irelevantní jakákoli argumentace nějakou Jawou, která nikdy neběžela víc než minutu v kuse nad 5000rpm.
Dále nemá žádnou váhu klasifikace dle Jaso. Seznam zalistovaných olejů je k dispozici zde:
http://www.jalos.or....e/pdf/2T_EV_LIST.pdf
a skoro všechny oleje mají FC (málo kouří) nebo FD (málo kouří a netvoří usazeniny). Co se týká schopnosti mazat, tak jediné co se uvádí je, že prošly motorovým testem a proti referenčnímu japonskému oleji nebyly horší o více než 5%. Pokud výrobce oleje nedodá výsledky testu (což nedodá, aby se náhodou neodhalil), není možné z nápisů na etiketě nic vyvodit, maximálně obchodní kecy. Je možné dát pouze na rady starších a zkušenějších. Výsledky Jaso testu by měly vypadat asi takhle

V jistých mezích se olej za stovku a olej za pětistovku bude chovat stejně. Je na každém, zda si chce tyto limity otestovat za svoje peníze na svém motoru, nebo raději důvěřovat testům výrobce. Má se to tak: každý moderní 2T olej je směsí minerálních olejů a syntetických esterů (které mají molekuly podobné uhlovodíkovým olejům, jen se do molekulového řetězce sem tam vloudí atom kyslíku, zjednodušeně). Pokud jsou estery ve větším množství a zásadně tak mění vlastnosti, bereme tyto směsi jako syntetické oleje. Oleje obecně jsou uhlovodíky které mají v molekulovém řetězci 26 až 40 atomů uhlíku. Rafinací se snažíme dosáhnout jednak čistoty, jednak toho, aby výsledný základový olej měl co nejvíc shodně uspořádaných molekul. Základové oleje a estery se ve finále namixují do požadované směsi. Rozdíl mezi levným a drahým olejem je v tom, že ten dražší je směsí více unifikovaných a tím i dražších základů. Za určitých podmínek bude levný a drahý olej mazat stejně, jenom ten levnější má větší rozpětí délky a uspořádání molekul. Než jde k zákazníkovi, 2T olej se předředí na požadovanou viskozitu petrolejem.
Po přidání detergentních aditiv to vypadá tak, že FC oleje mají obecně lepší schopnost mazat, než FD. U FD olejů se přidává větší množství detergentů, což je obvykle polybuten, kapalný polymer, laicky jakýsi předstupeň plastu známého jako polyetylen. Polybuten sice zabraňuje úsadám, ale taky odpuzuje molekuly oleje z ploch, které je potřeba mazat. Zajímavá práce na toto téma je zde:
https://global.yamah.../browse/35tr0008.pdf

Naposledy editováno 17.03.2018 13:39:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou opravnou sadu na vidlice Honda CR 250 pospa5 19 4.3.2024 v 14:39 Krautkopf
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Poptávka GO motoru honda cr 250 Honda CR 250 milosxxx 5 27.8.2022 v 10:27 Ariete
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB
Hlinikovy ram vs ocelovy ram [1, 2] Honda CR 250 Milagros 50 29.1.2022 v 19:10 krokoš


TOPlist