globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výmena čapu kyvnej vidlice
Výmena čapu kyvnej vidlice JAWA 350/3560 Panelka

Ahojte majitelia motocyklov Jawa . Chystám sa na výmenu čapu kyvnej vidlice. Čítal som rôzne príspevky ako na to a mám z toho isté obavy
1. Aký je osvedčený spôsob na vybratie a nalisovanie čapu ?
2. Je potrebné použiť výstružník po nalisovaniu puzdier ?
3. Uvažujem že v mieste napojenia kolienka osadím maznicu , ako to mali staré kyvky a v budúcnosti mazať plastickým mazivom .
Vopred Vám veľmi pekne ďakujem za Vaše rady a skúsenosti

Výmena čapu kyvnej vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2017 v 20:18 | Nahoru | #1
Není čeho se bát.
1.vyšroubovat pojistný šroub.
2.čep vyrazit nebo vylisovat pomocí přípravku.
3.to samé platí o pouzdrech.
4.při použití plast.maziva je nutná mazací drážka v pouzdrech(jinak to nejde promazat)
5.před nalisováním se vyplatí proměřit pouzdra (už se mi stalo že měla širší rantlík na okroužek a po nalisování nešla kyvka nasadit na rám)
6.na 99% není výstružník potřeba(pokud jsou pouzdra nalisována šetrně a bez poškození )
7.při montáži kyvky na rám je nutná opartnost na vnitřní okroužky (rádi se střihnou)
8.na novém čepu je třeba označit polohu závrtu na zajištovací šroub.(z čela lehce líznout na brusce)
9.vše řádně namazat a slisovat.
10.doporučuji vyměnit i silentbloky tlumičů.

Výmena čapu kyvnej vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 23.10.2017 v 20:55 | Nahoru | #2
V knize Dočkal, Servis a opravy údržba motocyklů jawa je myslím si dobový text k zadní kývne vidlici. Nejlepší je asi olej, ale problém je to, že to nevhodne odkapava, to ví asi všichni. Já to mám zaslepene a 1X ročně striknu Wd, ale jezdím relativně málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výmena čapu kyvnej vidlice

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2017 v 20:23 | Nahoru | #3
Etis> Není nutné kupovat origo stahováky,naprosto stačí šroubovice,podložky,trubka.......pokud neděláš deset kyvek za rok.
Pouzdra se prodávají jen na mazání olejem a bez drážek.
Ideální je drážka spirála která rozvede vazelínu po celém obvodu.Při troše šikovnosti jde drážka udělat stopkovou frézkou.Hloubka stačí do 0,5mm.
Pokud není fréza,frézka je nouzové řešení vybrousit spirálu na normální brusce přímo na čep ale v obou případech pozor na ostré hrany(dochází k vydírání pouzder)
Pouzdra použít ocelová, páč bronz nebo to co se za něj dneska vydává se za rok vymačká(vlastní zkušenost)
Problém mazání olejem je ten že staré kolínko je vymačkané +ztvrdlé okroužky a nová replika do dvou roků praskne.
Kdysi jsem přemýšlel o navrtání maznice ze spodu do každého oka kyvky ale zavrhl jsem to,protože dírka na mazničku vycházela + - do sváru a přístup na promazání byl taky na pikaču.Proto zůstávám u mazání středovým čepem při použití řidší vazelíny.
Přeji hodně zdaru při opravě a pokud by nastal nějaký problém tak stačí písnout
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 11 2.4.2024 v 10:55 Johny_R
brzdy Jawa 350/360 panelka petrap 2 1.4.2024 v 20:03 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist