Ahojte majitelia motocyklov Jawa . Chystám sa na výmenu čapu kyvnej vidlice. Čítal som rôzne príspevky ako na to a mám z toho isté obavy
1. Aký je osvedčený spôsob na vybratie a nalisovanie čapu ?
2. Je potrebné použiť výstružník po nalisovaniu puzdier ?
3. Uvažujem že v mieste napojenia kolienka osadím maznicu , ako to mali staré kyvky a v budúcnosti mazať plastickým mazivom .
Vopred Vám veľmi pekne ďakujem za Vaše rady a skúsenosti
1.vyšroubovat pojistný šroub.
2.čep vyrazit nebo vylisovat pomocí přípravku.
3.to samé platí o pouzdrech.
4.při použití plast.maziva je nutná mazací drážka v pouzdrech(jinak to nejde promazat)
5.před nalisováním se vyplatí proměřit pouzdra (už se mi stalo že měla širší rantlík na okroužek a po nalisování nešla kyvka nasadit na rám)
6.na 99% není výstružník potřeba(pokud jsou pouzdra nalisována šetrně a bez poškození )
7.při montáži kyvky na rám je nutná opartnost na vnitřní okroužky (rádi se střihnou)
8.na novém čepu je třeba označit polohu závrtu na zajištovací šroub.(z čela lehce líznout na brusce)
9.vše řádně namazat a slisovat.
10.doporučuji vyměnit i silentbloky tlumičů.
1 reakcí na tento příspěvek Výmena čapu kyvnej vidlice
A. ." Nech si u soustruznika udelat pripravek na kterej budes mlatit.Zhruba 20 cm dlouhou kulatina o malinko mensi nez je cep "
B. "Já měl na míru stočenou tlustou podložku s dírou na šroub uprostřed.O venek kyvky jsem opřel dostatečně dlouhou tlustou trubku, o čep opřel tu podložku, druhá byla na vnějším konci té trubky, provlíknul jsem šroub, nasadil matici a pak už jen točil "
-Respektíve máte ešte svoj osvedčený návod na sťahováky ?
Nakoniec ešte otázka k Vašemu bodu c. 4 . Je možné zakúpiť púzdra s mazacími drážkami ? Alebo je nutné tkzv. kutilský zázah do púzdier ? Samozrejme plánujem zakúpiť čap s oceľovými púzdrami . V súčasnosti som, musel mazacie kolienko (originál ) odstrániť a vývod zaslepiť , keďže spod motorky bol badať značný únik oleja ! Preto som chcel v rámci výmeny čapu, toto prerobiť na manuálne mazanie plastickou vazelínou cez maznicu , ako to mali staré kyvky .
Veľká vďaka vopred
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výmena čapu kyvnej vidlice
Pouzdra se prodávají jen na mazání olejem a bez drážek.
Ideální je drážka spirála která rozvede vazelínu po celém obvodu.Při troše šikovnosti jde drážka udělat stopkovou frézkou.Hloubka stačí do 0,5mm.
Pokud není fréza,frézka je nouzové řešení vybrousit spirálu na normální brusce přímo na čep ale v obou případech pozor na ostré hrany(dochází k vydírání pouzder)
Pouzdra použít ocelová, páč bronz nebo to co se za něj dneska vydává se za rok vymačká(vlastní zkušenost)
Problém mazání olejem je ten že staré kolínko je vymačkané +ztvrdlé okroužky a nová replika do dvou roků praskne.
Kdysi jsem přemýšlel o navrtání maznice ze spodu do každého oka kyvky ale zavrhl jsem to,protože dírka na mazničku vycházela + - do sváru a přístup na promazání byl taky na pikaču.Proto zůstávám u mazání středovým čepem při použití řidší vazelíny.
Přeji hodně zdaru při opravě a pokud by nastal nějaký problém tak stačí písnout
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ | Jirk_K | 3 | 15.4.2024 v 08:56 Dolin |
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka | Marty634 | 11 | 2.4.2024 v 10:55 Johny_R |
brzdy Jawa 350/360 panelka | petrap | 2 | 1.4.2024 v 20:03 cmiral |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |