globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R1200 RT - na co se připravit
Čau,

v hledáčku se mi ustálila tahle motorka na delší cestování. Za 12 let jsem vystřídal několik Japonců, ale se světem bavorských vdolků jsou zkušenosti nulové.

Pokud vynechám z debaty typický projev boxera a na první pohled nešikovný systém blinkrů, je nějaké další specifikum konkrétně téhle motorky (r.v. do 2010)? V nabídkách je jich plno bývalých policejních a nájezdy jsou často přes 100tis Km, což je při zvyku na japonské nájezdy velká změna.

Jak jsou na tom případné chronické nemoci a servisní síť- nebavím se o Renocaru apod.

Díky za zkušenosti.
Radek







(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 12:19 | Nahoru | #1
ozzman_84> kontrolují to podle VIN a je potřeba to řešit přes oficiálního dealera (Renocar, Stratos, Invelt...)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 15:56 | Nahoru | #2

MarcelTheRevenger píše: Ty chceš vyměnit VFR za takový drahý rumpál? Takže na co se připravit? Nejprve si tedy ujasni, že jdeš jezdi na motorce za 450k a je jedno, žes ji koupil v bazaru za nižší cenu a hochům z autorizovaného servisu, až budeš někde trčet v zahraničí, taky.


Jenže v téhle kategorii motorek, jsou takhle drahé všechny. Ano, za cenu co jsem kupoval ojeté RT jsem mohl jít a koupit si nějakého nového japonce, ale nebyla by to motorka stejné třídy. Člověk si musí ujasnit k jakému účelu ji kupuje. Když jsem měl malé BMW GS jezdil jsem na motorce pouze sám. Pak jsem jednou vzal s sebou na výlet manželku a zjistil jsem že tahle motorka pro cestování ve dvou absolutně nestačí. Jak rozměrově tak výkonem a konstrukcí. Od té doby co mám RT je to přesně naopak. Když pominu cesty do práce a pár jízd které bych spočítal na prstech jedné ruky, jezdíme na výlety společně. Prostě sedneme na ten náš "autobus" a jedeme jedno kam, protože na téhle motorce na vzdálenosti nezáleží. Někdy najedeme jen 300 ale někdy taky 800 km za den, ale ten pocit naprosté pohody pro oba, na motorce která stojí nová 200 tis. nenajdeš. Tady je vše. Pohodlí, slušný výkon, špičková spotřeba, dostatečně velké kufry, podle typu vynikající výbava (ABS, el. plexi, vyhřívané sedačky, rukojeti, tempomat, rádio s CD) a k tomu trocha té jedinečnosti protože zase tak moc RT na silnici nepotkáš.

Ještě jsem minule zapomněl na doporučenou výměnu řemene alternátoru v max. 80 tis km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 22:08 | Nahoru | #3

ozzman_84 píše: Lála> Mozna to klapne casove a na jare se nad ni potkame, pokud budes posilat do sveta



S prodejem mám pořád dilema, je mi jí líto, jsem s ní hodně sžitej, to je jak ženská, ale to K1600 asi přetluče tu bolest... , sere mě jen, že je to už těžší, to RT-čko je hračka a má to i posilovač brz...

Z toho servisu, řekl bych nic zásadního, ložiska v převodovce (originál byly polský), spojka, startér, imobilizér, pak nový repráky (voděodolný) a zesilovač na AUX vstup, jinak spotřebáky...

Je už po záběhu - 141 tis km, ale nějakej ten život japonce ještě vydrží...

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2016 v 23:03 | Nahoru | #4
s

Naposledy editováno 25.08.2020 01:22:20

BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2016 v 10:29 | Nahoru | #5
Taky si přisadím
BMW 1200 RT r.v. 2005 je moje 24. motorka. Kupovaná z Rakouska v 66.000 km. Momentálně mám na ní najeto cca 20.000 km.
Můžu potvrdit všechny výše uvedené kladné ohlasy - spolehlivost, sedlo, pohodlnost cestování, ochrana před deštěm, stabilita, lehkost ovládání, atd...
Zdůraznil bych hlavně, že je to první motorka, na které skoro nepoznám, jestli jedu sám nebo se ženou a se třemi naloženými kufry. Konečně si užívám dovolené i po jezdecké stránce
Taky doporučuju vyhnout se modelu s elektrickým posilovačem brzd (tuším roky 2005-2007). Zatím to funguje bezvadně, ale je to bazmek, co se může porouchat - tak jsem z toho preventivně nervózní. Klasika je holt klasika. I mechanici BMW doporučují se tomu pro jistotu vyhnout. Nebyl to od výrobce dobrý nápad a u žádného dalšího modelu to už nepoužili.
Občas se objevuje námitka, že kvůli teleleveru vepředu není odezva od předního kola. Já bych si dovolil nesouhlasit - odezva je, ale jiná, musíš si zvyknout na jiný pocit odezvy.
S tou možností "sportovního" poježdění to ber trochu s rezervou. Sporťák do drobných serpentin to zrovna není. Ale pod pojmem "sportovní" poježdění si každej představuje něco jiného.
Pokud chceš solidní cesťák, tak můžu jen doporučit

P.S. Budeš si muset zvyknout na pomlouvače BMW - viz tohle vlákno a některé příspěvky typu: "Nikdy jsem na BMW neseděl, ale je to hnusný, pro snoby, trhá se kardan a majitelé znásilňují babičky......"

P.P.S. Jednu zápornou věc vlastně mám - dost debilní vypínání blinkrů (pohyb pravým palcem nahoru). Vadí to dost lidem, jinejm je to zase fuk. Asi zakoupím takové vylepšující udělátko od Wünderlicha

P.P.P.S. O vylítaných policejních jednomístných (!) verzích radši neuvažuj. Leží v inzerátech několik let - stále ty samé - a nikdo to nechce. Mluvil jsem se dvěma lidmi, co se na ně byli juknout a docela hrůza

Naposledy editováno 23.08.2016 11:13:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis BMW R 1200 RT Vlastík.2882 7 25.3.2024 v 19:37 Dr.fík
snímač tlaku pneumatiky BMW R 1200 RT pete47 1 18.1.2024 v 11:29 TomasNBK
Audio na 1200RT / 2006 BMW R 1200 RT Greko 8 29.12.2023 v 22:23 ŠtrychH
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT Redguy 47 29.8.2023 v 11:12 OndraCB
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... StB 19 18.8.2023 v 21:53 StB


TOPlist