rád bych vás zkušené poprosil o radu.
Uvažujeme s přítelkyní nad koupí motorky. Bohužel naše zkušenosti jsou naprosto nulové (zatím nemám ani řidičák). Co se týká silničního provozu - autem jezdím 12 let každý den .
Rádi bychom stroj využívali v 50 - 75% pro jízdu ve dvou. Proto preferujeme pohodlí pro řidiče i spolujezdce. Já jakožto řidič měřím 175 cm, přítelkyně + - stejně. Váhově jsme dohromady mezi 140 - 150 kg. Chtěl bych něco co trošku táhne aby se dalo rozumě předjíždět ale na druhou stranu celkově má stroj sloužit k rekreační/pohodové jízdě. Využívat ho chceme k převážné víkendovým výletům v rozsahu 50 - 300 km (včetně dálnice). Samozřejmé bych rád aby stroj i nějak vypadal Vzhledem k požadavkům se kloním ke kategorii chopper/cruiser (není podmínkou). Cenový strop bych viděl cca 130 tisíc (bazarový stroj).
Za každou radu předem děkuji
Vybíral bych podle toho co se Ti líbí... A pokud rekreační jízda, tak Ti stačí 35kw, ve dvou o trochu víc... Vem si, že poměr výkon váha u 35kw naložené motorky je stejný jako poměr výkon váha třeba u octavky RS230... Jasný, na max ji nedáš ale ve zrychlení 0-100 už budou srovnatelné...
Takže požadavky na rekreační/pohodovou jízdu a rozumné předjíždění splňuje asi každá větší motorka...
2 reakcí na tento příspěvek jaký stroj zvolit
2) I se silnou mašinou můžeš jezdit pomale. Se slabou ale nikdy svižně nezrychlíš.
3) Mám půllitr z er5, jezdím pomale a opatrně (někteří matadoři tohoto fóra by to.hodnotili jako nudnou jízdu, co.nemá koule) a i tak ve dvou mi ten půllitr připadá slabý
4) Pokud seš konzervativní jako já, tak tě výměna mašiny po naučení za silnou bude srát, protože jsi do stávající už dal příliš mnoho péče a budeš si přát, abys býval koupil rovnou silnou.
5) I kdybys koupil nevhodnou mašinu, jejíž potenciál nevyužiješ ani z 10%, ale budeš nadšenej už když na ni koukneš před domem, tak to byla dobrá volba.
Diskutéři nade mnou jsou mnohdy zkušení motorkáři a mají ve spoustě věcí pravdu. Nicméně štěstí je stav mysli, nikoliv stav objektivních skutečností.