globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zaškrcená motorka a dopravní nehoda
27.4.2016 v 21:04
Mám dotaz....když budu mít motorku zaškrcenou una 25 popřípadě 35kw a bude tento výkon zapsán v TP ale jinak bude moto otevřeno na plný výkon a já budu účastníkem dopravní nehody nebudou s tím problémy?já bych řekl že co je v techničáku je svatý ale nevím to takže kdyby měl někdo zkušenosti....díky všem

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2016 v 07:23 | Nahoru | #1
Zaškrcená vs. otevřená motorka. Jediný správný výklad je ten Číkuse. Obecně: Pokud nechceš mít tahanice a dohady s pojišťovnou, tak měj vše v papírech i na motorce v pořádku a budeš mít relativní klid. (Píšu relativní, protože pojišťovny jsou opravdu ...).
Pokud se stane nehoda a bude nesoulad škrcená, ale v reálu otevřená, tak záleží na tom, jestli máš papíry na neomezenou. Pokud ano, hraje se o nesoulad v papírech a pojistce, tam ale je cesta, jak to řešit. Neřeší se to, že bys to neměl řídit.
Pokud máš papíry jen na omezenou: Při menší nehodě to asi nikdo neřeší. Pokud se bude jednat o vetší prachy, nebo zranění osob, tak se budou snažit to určitě na tebe hodit a neplnit. Museli by ale dokázat, že výkon hrál roli při nehodě. Fakticky teda záleží na konkrétním případě, ale určitě to není dobrá výchozí situace a smrdí to tahanicemi.

Zaškrcená motorka a dopravní nehoda

Skvělá odpověď, děkuji! 28.4.2016 v 11:30 | Nahoru | #2
Pánové tak já taky trochu se svou do mlýna. Měla jsem A2 a seškrcenou motorku. Škrtící sadu jsem v mašině nechala, právě kvůli možnosti nehody. Seškrcená potvora se mnou s přehledem jela 180.... Zpětně musím, říct, že to vlastně bylo fajn a opět bych škrtící sadu nechala, neuvěřitelně to začátečníka vyškolí: musíš kurňa přemýšlet jak jet a odpadá hřešení ve stylu: spolehnu se na výkon...
K odpovědi: Bylo to tu již zmíněné: Ano pojišťovna bude hledat škrtící sadu a štítek. Pokud dobře vím, tak například v Praze pojistné události na motorkách řeší Halbich a bylo by divné, kdyby jako jedno z prvního nezkotrolovali seškrcení. Pojišťovna si nenechá líbit ochcávky a pokud nemusí platit, tak platit nebude. Drtivá většina lidí ví, že spousta motorkářů tuto sadu vyhnípne ven a proto je to nejsnadnější cesta jak řidiče nachytat a nic neplatit. A pokud koupíte otevřenou a papírově zaškrcenou, tak opravdu nikoho nebude zajímat, že nemůžete vědět, že je otevřená.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist