globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: regulátor dobíjení Virago 535
Ahoj, prosím o názor na měření a dedukce které máme ohledně jednoho Viraga.
Virago při volnoběhu a asi do 2500 ot/min dobíjí správně a perfektně reaguje na zátěž elektrospotřebiči. Jakmile se ale překonají určité otáčky, napětí začne klesat a to jak na výstupu z regulátoru tak i na výstupu z alternátoru.
měřili jsme alternátor:
naprázdno: 10V na volnoběh, při zvyšování otáček až 70V na každé fázi stejně.
se zátěží: 10V na volnoběh, při zvyšování otáček pokles na 5V na každé fázi stejně.
měřili jsme výstup z regleru bez světel a jiných spotřebičů:
na volnoběh 12,8 při zvyšování otáček do cca 2500 ot/min stoupá napětí až k 13,5V s dalším zvyšováním otáček pokles a kolísání kolem 12,4
měřili jsme výstup z regleru se zapnutými světli a výhřevem rukojetí:
na volnoběh 12,6 při zvyšování otáček do cca 2500 ot/min stoupá napětí až k 13,4V s dalším zvyšováním otáček pokles a kolísání kolem 12V a to i na nějakých 11,7V
Proměřovali jsme i ztráty na kabelech a je fakt že se nám na výstupním kabelu z regulátoru k baterce ztrácelo i 0,5V ale stejně je divné že to po překročení určitých otáček přestává dobíjet..
náš názor je špatný regulátor který zřejmě špatně odvádí přebytečný proud do zátěže, respektive odvede do zátěže zbytečně moc proudu.
co myslíte?
ještě by mne zajímalo zda se to dá nějak opravit nebo je to celé zalité v plastu podobně jako snímač na simsonu.

Díky.


1 reakcí na tento příspěvek regulátor dobíjení Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 11.12.2014 v 12:18 | Nahoru | #1
Měření napětí naprázdno moc nevypoví a připojení vadného regleru dokáže napětí na výstupech tak ovlivnit, že výsledky budou úplně zavádějící. Pro zkoušku výkonu je nejlepší vyrobit si forichcuňk-náhradní zátěž, kde se spojí do hvězdy tři série čtyř, nebo pěti žárovek 24V/21W (takže celkem 120/0.8A) - ty by nemělo magneto spálit ani při plných otáčkách. Tak se vytvoří symetrická třífázová zátěž, každé z ramen hvězdy se napojí na jednu fázi z magneta a po nastartování logicky musejí všechny tři série svítit stejně, ale přesnější je udržet stejné otáčky a klešťákem změřit proud v každé fázi. Když zatížené magneto nedá potřebný výkon, může být narušené vinutí některé fáze (přechodový odpor), poškozené železo na některých nástavcích (magnetické zkraty mezi plechy), nebo zkraty ve vinutí. Při symterickém poklesu výkonu mohou být v háji magnety v bubnu, jak psal gugo. Zkrátka bez náhradní zátěže to nepůjde, jinak se nedá zjistit, jestli je v háji magneto, nebo regler.
A ten příznak, kdy při zvyšování otáček napětí paradoxně klesá, obvykle způsobí výpadek jedné, nebo dvou fází (vinutí, konektory, vadné diody v regleru), zkrátka jakkoli "přiškrcený" výkon dobíjecí sestavy. Pokles napětí pak způsobuje vzrůst příkonu zapalování při zvýšení otáček motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) regulátor dobíjení Virago 535

Skvělá odpověď, děkuji! 11.12.2014 v 13:13 | Nahoru | #2
grooll: Změř taky izolační odpor vinutí alternátoru proti kostře - měla by tam být izolace (regler při měření odpoj). Ale podle toho skokového chování to fakt tipuju na regulátor. Ono to u Viraga není žádná výjimka - tím, že je poblíž výfuku, není zrovna nejlépe chlazený a jednou to prostě odejde.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist