bude se pořizovat velké enduro. Požadavky: kubatura 600+, jednoválec ani náhodou, žádnou Itálii, Čínu, Němce ani Rakušáka. Ideál s kardanem, ale to není vyloženě podmínka. Cestovní rychlost na dálnici, aby zvládala v klidu 160. Rozpočet zhruba 50 000 čiště na motorku. Zatím nejvíce zaujala Africa 750 i když je dražší, Tiger 900 (starší model) a Super Tenere 750. Která je lepší, zkušenosti majitelů, na co trpí atd? Pokud je ještě jiná varianta splňující požadavky, tak sem s ní. Díky za rady a připomínky.
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Mimochodem:BMW taky nemusím,ale co máš proti Italům?
Naposledy editováno 01.12.2014 19:22:18
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Přístup není zas tak tragickej. No musí něco dolu, nádrž, chladič. Z pár šestek závitů se snad ještě nikdo neposral. Je to jednoduchej stroj a řekl bych že vymakanej. Kdybych jí mohl koupit novou, tak to udělám. Bohužel nemá nástupce. Jezdim víc v offu a k rychlosti na chlupatejch ostrejch se nebudu vyjadřovat. Ve 160 občas předjedu, ale zpět ke 140 max. Tu asii jsme jeli kolem 115-120 a byl to ideál pro naloženou mašinu. 5 kvalt není nijak dlouhej, budeš hledat šestku. Řešej to kluci řetězovkou že přidaj zub na pastorku, pak jseš zase dlouhej v offu.
Tu mojí mrchu jsem v Tájiku proklínal ( vyjebali se komínky a v horách byla bohatá) ale utopenej v Kyrgoši jsem jí byl vděčnej, že s válcema plných bahna mě nenechala. Je to poctivej kus železa bez obsahu kurvítek a chujovin.
Za mě do pade seženeš solidní kus a doporučím.
Naposledy editováno 01.12.2014 21:01:12
Problémy s čerpadlem a elektrikou jsou známé a jednoduše vyřešitelné. S výměnou svíček taky není problém, většinou seřídíš i ventily, takže stejně všechno odstrojíš. (30 min. max) Motor dáš ven snad jen u měnění rozvodů a to je kolem 80 000km. Když spadne tak ji postavíš, narovnáš řídítka a jedeš. To je tak u většiny Endur. Ale nenutím, jen dávám zkušenost po pár letech. Dovezla mě do Maroka, Albánie i na tu Ukrajinu a bez poruchy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Dan-Afrika píše: Anti> Jasný, ale většina závad se projevuje díky množství ujetých km.
Pokud chce cestovat, tak základ je znát svůj stroj
Čím jednodušší tím lepší.
Přesně tak .Člověk který si koupí enduro do 50000Kč.,nemůže na ni sednout a vyjet např.do Albánie.Je potřeba se s motorkou seznámit,naučit se opravovat co nejvíce věcí.Např.já koupil Biga v zoufalém stavu za 27tis.a abych mohl jezdit takové trasy,tak jsem do něj investoval už 100tis.a v pohodě se naloženej vejdu do 5ti litrů.Samozřejmě jsou v tom důležité a méně důležité věci.Teď ale jezdím v relativním klidu i když stát se může ledacos.Každopádně je blbost řešit u těchto motorek rychlost na dálnici.
Nic proti majiteli tohoto příspěvku ale myslím,že po těchto diskuzích moc moudrý není,což se dalo čekat.Většinou každý brání tu svou krásku a ani já nejsem schopen mu říci "tuhle si kup"protože to nedokážu posoudit.Jestli že někomu sedí např.Tenerka,nemusí sedět jinému.Někdo chválí Afriku,jiný na ni nadává.Tím chci říci,že nezáleží na tom co my ostatní mu tady radíme ale důležité je,aby si našel motorku která mu bude sedět a může to nakonec být třeba původně zavrhovaná Italka.
TA do terénu dobrej, na dálnici to dovede valit stabilně a ještě relativně pohodlně 140, ale pak leze spotřeba docela nahoru (u mého až k 6litrům). jinak max. rychlost dle tacho cca 160 - 170. Teď koncem jara jsem koupil tigra 900 1998 což je stará (první) verze, ale ne tak docela. Koupil jsem ho po skoro dvouletým shánění ve Vídni za 50 tis + cca 10 tis na dovežení a přihlášení. V poho hned valil na dovču do Jugoslávie, na tacháči nájezd skoro 100tis a vše ok. Jede to +- jako GS800, spotřeba dle stylu - pohodička lehce přes 4L, kolem 130 na dálnici do 5L. Když člověk valí a pořád předjíždí na silnicích, tak cca 5,5L. Jinak ty problémy s guferem u pastorku se týkají spíš tzv. mezitypu 900i. Max. rychlost je cca 200, není problém jet stabilně těch 160 i s bagáží, ale pak bude spotřeba asi okolo 6L. Zatím jen jezdím. Jo a výhoda je v tom, že je spousta věcí na týhle mašině japonskejch. V terénu se taky neztratí. Aby ses dostal ke svíčkám, tak musí dolů nádrž a ke vzducháči je přístup šílenej, ale zas je pratelnej. Trocha místa pod sedlem na lékárničku a nářadí. Jo a trochu blbá je plastová nádrž, ale na těch 24L se dá dojet dost daleko a skvělá věc excentr na zadním kole a hydraulická spojka. Přední kolo je 19 s dvěma kotouči, který pěkně brzděj, další výhoda je 6ti kvalt a hlavně výkon, teda hlavně oproti tý africe.
Kámoš měl Supertenérku a byl s ní hodně spokojenej, ale ta spotřeba
Asi se mezi těmahle třema špatně nerozhodneš, spíš to bude kus od kusu dle zacházení...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |