globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: selkieho SMRádě
Vybráno...SMRádě je doma
Po několikerém shlédnutí, prohlédnutí, vyhlédnutí se stále zdála jako nová, tak sem jí vzal..

Díky PetrS za pomoc
Další díky za společnost a pomoc patří Daartovi, Krejzovi, Pumpimu a JiříkoviM

Teď už jenom doufat, že to moc nerozbiju







Naposledy editováno 14.09.2014 19:50:40

selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2014 v 17:12 | Nahoru | #1
Zaměř se na toto vlákno tam díky bohu chytrolíni jako je saikos nepíšou. Ptej se tam a určitě se ti odpovědi dostane.

při 20 tisících dělat go motoru je nesmysl ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2014 v 19:27 | Nahoru | #2

seikos píše: Napiš Téhle holce Měla rok 2003. Zeptej se konkrétního člověka a vyser se na nějaké chytrolíny jako je třeba Štemby, kterej ti nic neřekne, jen tě odkáže na nekonečný vlákno, které budeš týden studovat



hele ja bych tuhle holku zrovna nezminoval. koupila rozmrdanou sragoru se kterou se jezdil stunt , delala co mohla ale... Mimochodem ten jeji stroj jsem videl, jel jsem na nem a potom co mel novy motor jel vcelku v pohode.

stran lc4 640: pocitej ze tomu odchazej rolny na vahadlech, tak udajne po 20 tkm, na to mym uz vodesly jsou meneny, kdyz to podcenis vypochoduje to hlavou ven.

ostatni zavady, spojka nahovno, blbe konstruovanej spojkovej valec, vydira se ...da se resit bud oberon nebo repase -umim .

zvlastnim zpusobem se me potkal zub od starteru s prevodovym koleckem,, nechapu proc, mozna tam chybel zoubek, nasledky novej setrvak, novej starter, novy kolecko, nova volnobezka. Volnobezka samotna odchazi a 30 tkm.

odesly me civky altiku, slus na kostru .

To vse tak behem 10 tkm, kupovano s najetyma 34 tkm.Ted uz 5 tkm OK (tuk tuk)

Zase ty dily jsou vcelku levny volnobezka nova 1500, starter, lozisko, kolecko, lehce jete 2000 kc, civky jety 1500 kc. Spojku jem repasoval, je to tak na hodku prace, ale vim kde ji sehnat za litr.Komplet motor se da sehnat za 20k.

Resume vibrace delaj sve, na porekadlu kokot tlaci motorku neco je, kdyby natom nebylo takovy svezeni uz je to pryc. Koupil bych si to znovu ? ANO.
A pokud duke, bacha na podsedlak, uz jsem ho celej prevaril z boku 2mm oceli

staci takhle ?

1 reakcí na tento příspěvek selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2014 v 21:34 | Nahoru | #3
Myslim, ze mas docela nerealny pozadavky. 640 lc4 se delala jen do roku 2007, myslim. A do kila 06 - 07 myslim, ze jen tak nesezenes. Ted jsem tady na bazaru videl vonavku, krasnou s najeto nulanula nic za 170 koliku. Ale to uz je zase nesmysl, kazdopadne do kila to bude trochu problem. A co myslis tim "seda" ? Ten motor s high flow hlavou, nebo jako sedou motorku? Ty novejsi kateemky uz se sedy nedelaly.
Jinak zhruba v 15-17 tisicich se menej rolny vahadel, vymenis a jezdis dal. Ja uz lc4 shanim dost dlouho, nejlip 660smc, asi tri uz mi utekly, tak snad co nejdriv. Uz mam abstak

Naposledy editováno 30.08.2014 21:37:22

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 30.8.2014 v 23:49 | Nahoru | #4
selkie>Bude dost záležet od koho to koupíš, jak s tím prasil a staral se o údržbu. S GO motoru na Lc4 počítej po najetí 40-60tis.km, může to být i více. Na 50tis.km by bylo lépe motor komplet rozhodit. Jinak Go motoru cca 50tis.Kč.

2 reakcí na tento příspěvek selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2014 v 11:18 | Nahoru | #5
Představ si, tuhle jsem řešil to samé a výsledek? Jsou jen dva typy motorek, které odpovídají této kategorii střední třídy SM za tyhle peníze: KTM LC4 (a všechny její mutace - 625, 640 a 660) a Huska 610. Nic jiného se ti asi nepodaří :)

LC4 není takový průser, měl jsem 640ku s necelýma 50t km a dělaly se rolny (2x), volnoběžka a dekompresor, preventivně dobré udělat kolečka na olej. čerpadlech (80 Kč)...

Cesta, jak rozšířit výběr:

a) slevit na požadavcích - více kil, méně koní
b) přitlačit na pilu - více peněz = modernější SMC 690
c) ostřejší stroje - výběr širší, ale nevýhody znáš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 31.8.2014 v 23:21 | Nahoru | #6
selkie>Pokud nebudeš muset měnit ozubená kolečka, což většinou dík mohutnosti motoru Lc4 není potřeba, pak je to těch 50táců. Proto spousta lidí neřeší větší opravu a rozprodá to na náhradní díly. To neznamená že motor není dost kvalitní a odolný(viz.úspěchy lc4 na dálkových rallye)Také na nějaké GO motoru nemusí vůbec dojít. Všeobecně u motardu je nejvíce namáhanou součástí motoru klikové ústrojí. Proto kup mašinu, co má méně nalétáno. Při více najetých kilometrech to chce s jistou investicí počítat, minimálně ložiska,vodní pumpa,rolny,atd.
Je to trochu jiné najet tisíce km na dálkových cestách, nebo to najet po městě a na okruhu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 09:46 | Nahoru | #7

selkie píše:
c) zjišťoval jsem jenom info k SMR a když jsem si to jenom zhruba počítal, tak to vycházelo na cca kilo za tři roky a to už se, společně s pořizovací cenou, dost blížim ceně právě nový SMC R



To záleží, kolik s tím nalítáš, ale kilo za tři roky jen na servisu, to už je docela slušná porce motohodin. Navíc, pokud si třeba na sportu najel 7 000 km ročně, tak to určitě neznamená, že to samé najedeš na SM. Tam jsou ty nájezdy výrazně nižší (menší komfort, víc za to taháš, takže tě to daleko dřív unaví, atd.).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 11:26 | Nahoru | #8

selkie píše: mohl by ses, prosím Tě, trochu víc rozepsat? Pár věcí jsem už od Tebe čet, ale kdyby si napsal třeba svoje zkušenosti? Nebo co konkrétně se v kolika mth dělá? A nebo ještě lépe, byl by jsi ochotnej mi to, případně, ukázat? Ventilový vůle, repase podvozku... Prostě to, co bych zvládnul sám...



Motard má výhodu, že je poměrně jednoduchej, takže sám zvládneš více méně všechno, kromě asi repase centrálu, ale to bych ti dal případně kontakt na pána, který to repasuje za dobré peníze kousek za Prahou. Předek si v pohodě uděláš sám s klasickým vercajkem. Akorát si budeš muset vyrobit narážečku gufera, ale to je easy.

Co se týče motoru, tak já dělal co 6-7 mth olej + filtry a ob výměnu oleje ventily. Paradoxně jsem ventily nikdy nastavovat nemusel, protože se za 70 mth, co jsem motorku vlastnil, ani nehnuly. Dále jsem pak musel řešit vymlácené uložení statoru + setrvák, ale to byla chyba předchozího majitele, protože ho špatně dotáhl (nedal na lepidlo). Jinak motor fungoval bezvadně a to měl (snad) lehce přes 100 mth po GO. Pokud by došlo na GO, doporučil bych to hodit Kotrbovi a podle rozsahu poškození počítej tak 15 - 30k Kč. Nájezd mth po GO je hodně sporadický a může to být jak 300 mth, tak třeba jen 100 mth, záleží to na mnoha faktorech.

Co se týče zbytku motorky, je občas potřeba to celé obejít a podotahovat. Vibrace a jízda po jednom kole (předním nebo zadním) tomu dává docela zabrat a tak se všechno povoluje. Jednou jsem zapomněl na dráty a popraskal mi výplet, ale kupodivu to nába i ráfek rozchodil a stačilo to jen přeplést. Paradoxně jsem za celou dobu nemusel měnit ani řetěz.

Pokud máš tak nějak jasno, že chceš ostrého motarda (víc jak o váhu tam jde o to, jak se chová ten motor a to je v porovnání s tupým motardem opravdu velký rozdíl), tak do toho určitě jdi. Já měl SM 510 R cca. 4 roky a na servisu mě to zas tolik nestálo a to jsem dělal komplet repas podvozku (všechna ložiska, aftermarket všechny tři pružiny, repas všech tlumičů, vata ve výfuku, atd.). Většinu věcí jsem navíc dělal jen preventivně, protože mám rád věci v top stavu, takže pro normální provoz to ani nebylo potřeba. Ale je pravda, že jsem zase na tom najel relativně prd, takže přesnou životnost jednotlivých komponent ti nepovím, protože mně osobně neodešlo nic a motorka mě vždycky dovezla.

Pokud tě zajímá něco konkrétního, tak klidně napiš nebo se pak můžeme i potkat, ale v Řepých už nebydlím, takže bychom se museli nějak domluvit. Jinak ta motorka snese opravdu hodně ostré zacházení a na tréninky je super, ale já už bych to nechtěl : ))

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 13:38 | Nahoru | #9

selkie píše: ale zase na druhou stranu, "tupej" motard by měl být, co se týče údržby, přeci jenom trochu vřelejší vůči mojí peněžence...nebo pak teda nechápu, proč se něco jako "tupej" motard dělá



Hlavní rozdíl mezi tupým a ostrým motardem je v tom, že u tupého motardu servisuješ po kilometrech, kdežto u ostrého servisuješ po mth nebo vyjetých nádržích. Já osobně bych ale asi tupého motarda nechtěl. Tenhle typ motorky je podle mě natolik nepoužitelný, že na něm najedeš (v porovnání s jiným typem motorky) tak málo kilometrů, že tě ten krátký servisní interval až tolik netrápí a kupovat si kvůli tomu kompromis, to není nic pro mě.

Je tedy pravda, že neexistuje žádná jiná motorka, s kterou bys byl po městě rychlejší, ale asi taky neexistuje motorka, s kterou by to po městě bylo nebezpečnější : ) Ať už v podobě ztráty papírů nebo zdraví. Takže na zábavu fajn hračka, ale za chvíli zjistíš, že pokud nezačneš jezdit na okruh, tak není s kým jezdit a v jednom je to nuda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2014 v 16:00 | Nahoru | #10

selkie píše: ale zase na druhou stranu, "tupej" motard by měl být, co se týče údržby, přeci jenom trochu vřelejší vůči mojí peněžence...nebo pak teda nechápu, proč se něco jako "tupej" motard dělá



A už jsi jel na tupým motardu typu SMC 625? Dělá se proto, že má pořád ty vlastnosti ostrýho motardu, tj. ovladatelnost, super brzdy, vysoký zdvihy, slušnou akceleraci...jen je všechno o kousek (někdy o kus) prostě posunuté k civilnímu využití...to ale neznamená, že to většině lidí nestačí na to si užít blbnutí po městě, po okreskách mezi vesnicema, v horách nebo sem tam suchou polňačku, atd.

Prostě pořád je to jiná kategorie než enduro nebo naháč.

A vlídnější k peněžence snad je, nebo to ti tady nepotvrdili? :)

Edit: a nemysli si, že by se v Mýtě nebo Sosně takovej "tupej" motard ztratil :)

Naposledy editováno 01.09.2014 16:03:29

selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 2.9.2014 v 07:27 | Nahoru | #11
Ahoj. Když bych si kupoval zase motorku, tak určitě jen Kickstart. Nemám to teda tak dlouho, ale třeba odpadají velké starosti se startérem, pak někdy kvůli kolečku musíš půlit motor a pokud se Ti do toho nechce hned, tak Ti nezbyde nic jiného než to stejnak nakopávat nohou. Lepší na to nakopávání je karburátor Keihin FCR-MX 41, protože má ochuzovač a to se po ulití dost hodí. Teď myslím, že SMC 660 nemá automatický dekompresor, ten se taky dost často opravuje a pak je o starost míň. Nejede to nejhůř a pořád dokáže překvapit. Pokud to chceš do města, tak si myslím, že v letních vedrech se budeš městům hodně vyhýbat, protože se to dost hřeje a pak nepříjemně pálí prdel a rovnější úseky na projížďky jsou fakt nuda. Hlavně pokud nemáš někoho k sobě kdo to bude mít také, přijdeš o spoustu vyjížděk, protože jet 150km někam, tam ještě něco pochodit a pak zpátky a navíc se supersportama je fakt nad rámec možností supermota a nebo ho rychle odrovnáš. Taky nemám s kým jezdit a v jednom je to nic moc, jak už tu někdo psal. Můj názor je, že pokud to nemáš na okruh, tak potenciál ostrého motarda v provozu moc nevyužiješ a hlavně si to ani moc neužiješ, protože těch hezkých míst není tolik a hlavně je to pořád v provozu a to je o hubu, když to nevyjde. Myslím, že LC4 je tak akorát na normální provoz a výlety kolem 100km. Je to ale jen můj názor.

(reakce na) selkieho SMRádě

Skvělá odpověď, děkuji! 8.9.2014 v 20:26 | Nahoru | #12

selkie píše: no, mam z ní stejnej pocit, jako jsem měl před lety z Děfky

v pohode, neni zac
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trénink supermoto v zimě ??? Husqvarna SM 510R Sliders 8 3.1.2022 v 21:28 assassin
Husqvarna SM 510R rozcipany 6 kvalt Husqvarna SM 510R Edgar666 6 4.7.2021 v 15:56 LMgroup
Husqvarna 510 záměna ventilu Husqvarna SM 510R Folby 6 24.6.2021 v 20:46 Folby
Servis Husqvarna Husqvarna SM 510R Coca 6 8.6.2021 v 03:06 LMgroup
husqvarna 2006 polepy Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 250, Husqvarna SM 510... Folby 11 5.1.2021 v 00:48 ondrejsed


TOPlist