Prosím Vás o radu ohľadne axiálnej vôle na kľukovej hriadeli. Mám Boldora F2, ale s menším obsahom 750.
Aká je maximálna akceptovateľná axiálna vôla ? Nameral som 0,3 mm. Hodnota sa nezda až taka velka, ako keď chytím rotor a začnem s ním hýbať.
Myslíte, že by tato voľa mohla ovpylvniť dobíjanie ? Nemam ho funkčné.
Ďakujem
Naposledy editováno 22.06.2014 01:03:45
(reakce na) axialna vôla na klukovej hriadeli
K tomu "vandrování" kliky v rozsahu axiální vůle - není-li li vůle tak velká, že by kotva v krajních polohách dřela o karter, nebo víko se statorem, tak tato vůle na klice kotvu neohrozí. A jak jsem psal výše, jsou-li držáky uhlíků, pružiny,i uhlíky samotné v pořádku. tj. dostatečně dlouhé, pružiny adekvátně silné a uhlíky se v držácích volně pohybují bez váznutí, tak musejí stíhat "vandrování" kliky sledovat a stále přiléhat na kroužky. Leda by klika vandrovala s takovou frekvencí, že by pružiny nestačily uhláky vracet a přitlačovat (stejný princip, jako při vysokých otáčkách už pružiny nestačí spolehlivě zavírat ventily a přichází ke slovu desmodromický rozvod), ale to není moc pravděpodobné.
A jinak ano - vadná kotva může regler zničit... při zkratu ve vinutí kotvy se přetížením může zničit výkonový tranzistor v regleru, spínající napětí na budicí výstup.
A k tomu vypínání motoru klíčem - nemám sice po ruce schéma elektriky na tuto mašinu, ale moc pravděpodobné to není - výkonový výstup alternátoru a regulátoru je snad vždy přes (obvykle) 30A pojistku trvale spojen s (+) pólem baterky a neodpojuje se. Vypnutím spínačky se jen odpojí napájení regulátoru pro prvotní nabuzení (které je u auta vedené přes kontrolku dobíjení) a jeho odpojení za chodu motoru se stejně neprojeví, jelikož alternátor se už potom budí sám vlastním výkonem. Ale odpojit buzení by měl i "chcípák" (nouzový vypínač na pravé rukojeti), aby při zastaveném motoru nebyl stojící alternátor trvale buzen (vybíjelo by to baterku a mohla by se spálit kotva). Takže dobíjecímu okruhu je jedno ,zda se bude motor vypínat "chcípákem", nebo klíčem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Netesne gufero za pastorkem [1, 2] Honda CB900 F2 Bol d'Or | Buttermann | 57 | 8.2.2024 v 20:39 jasot |
tecou karburatory po synchronizaci,... Honda CB900 F2 Bol d'Or | Kilek | 26 | 6.9.2023 v 21:09 Kilek |
Honda CB900 F/F2 1980-2 vše okolo [1 ... 15, 16] Honda CB900 F2 Bol d'Or | Kilek | 472 | 22.7.2023 v 23:37 Kilek |
Nebezi 3 valce ze 4, rano bylo vse ok Honda CB900 F2 Bol d'Or | Kilek | 24 | 21.5.2022 v 06:56 t_freedom |
Střílení do výfuku - Honda CB 900 B... Honda CB900 F2 Bol d'Or | Baggio10 | 11 | 30.9.2021 v 22:52 Baggio10 |