Několik sezón jsem jezdil na YBR 125, jsem s ní spokojenej, ale nastal čas na něco silnějšího. Původně jsem si chtěl koupit za cca. 50.000 ojetou CBF500 / GS500 / GPZ500 nebo podobně. Chci jí na pár projížděk po okreskách a nemám v plánu jezdit ani moc daleko, ani moc rychle. Pak jsem si ale vzpomněl jak rád jsem s YBR odbočil na polní nebo lesní cestu a drandil jsem si blátem a přestože na to nebyla stavěná, fakt jsem si to užíval (a několikrát se přitom vyklopil)
Otázká zní: dá se vůbec s takovým pětikilem sjet mimo silnici? Nejsou na to ty motorky moc těžký? Přemýšlel jsem i o BMW F650, ale nebude mít zbytečně špatný vlastnosti na silnici?
Bonusová otázka: To vyklápění se mi stávalo docela pravidelně, ale myslím že je to v terénu do jistý míry normální. YBR to snášela relativně dobře, pár škrábanců, občas novej blinkr. Jsou na tom "větší" motorky podobně? Vyplatí se ochranný rám?
Díky :)
co je na tebe velké nebo těžké
Já třeba na jednoválcové enduro nedám dopustit
pokud bych ti mohl s něčím poradit klidně se ptej.
a Pročti si můj profil at zhruba víš o čem mluvím
čau Woky
1 reakcí na tento příspěvek S pětikilem do terénu?
Jde všechno, ale myslím si že pro tvůj účel by bylo lepší nějaký dvouválcový cestovní enduro jako Kawa KLE500, Honda Transalp 600 nebo 650 nebo Yamaha XTZ750 - už proto že v rozměrech kol který tyhle stroje maj je slušnej výběr pneu použitelnejch i v terénu.
Padat budeš v terénu na všem, je potřeba uzpůsobit stroj aby nevznikaly velký škody.
Čau, Tom
Když slezeš ze stopětadvácy,tak bude vše přes 150 kilo těžké a neohrabané.Já se takhle vracel snad třikrát k jednoválci,protože mi dvouvál připadal jako těžká a neohrabaná mrdka.Ten poslední dvouvál mi zůstal déle a zvykl jsem si a připadá mi jeho váha adekvátní.Na druhou stranu,je to dvouvál se psanými 189 Kg suchými,takže žádný těžkotonážník.
Pokud chceš motorku na krátké projížďky v jednom a s občasným středně těžkým terénem,volil bych jednovál,klidně jakýkoliv z těch co doporučují zde.Na druhou stranu,lehký off dáš i se silničním dvouválem(někteří i hard terén,viď Tome ).
V případě tebou uváděného BMW záleží na verzi,F je dost odlišná od GS.Nicméně i ty relativně terénější stroje ukazují své nedostatky na silnici především až při vyšších rychlostech nebo větších vzdálenostech.
Radím každému:Sedni si a vyzkoušej.Každému vyhovuje něco jiného,a při běžném provozování vyhoví jakýkoliv trochu univerzálnější stroj.Já se vždycky cítil jako endurák,ale to co já považuju za terén bych dal snad na čemkoliv.
TomElefant750 píše: Máš pravdu, jsou těžké, ale osobně na něčem podobným už léta jezdím a navíc znám mnoho desítek - od vidění možná stovky - lidí kteří na těhle strojích po lesních cestách i pěšinkách jezděj.
Jen je možná lepší nejezdit na těhle těžkejch strojích do terénu sám - občas se stane že to spadne nebo zapadne v bahně tak že si s tím člověk sám neporadí.
Čau, Tom
cožeco do offroadu s autobusem...proč ne.......obvykle si těch 240kg zvednu sám, ale po 100km už jenom čekám a někdy se mi chce i brečet........
Ale tenpocit, že s autobusem jsem pojezdil občas cesty co by nedali ani na lehkejch...k nezaplacení....
ale jak píše Tom, je to dřina, chce se nebát obout pořádný gumy a půjde to...
Padáky jsou nutnost a rovnám je hooodně často....jinak počítej, že pokud vyjedeš do off,
tak motorku už nikdy jako leštěnku neprodáš, bláto se zažere všude. Ale dodá jí to takovej
ten pravej punc..........
Maty
Naposledy editováno 27.04.2014 22:26:56