Téma: Je opravdu 600 ccm málo ???
18.12.2013 v 14:45
Zdravím všechny normálně diskutující motorkáře a chtěl bych se vás zeptat na váš názor. Když jsem si ve svém pokročilejším věku před dvěma roky kupoval svou první velkou motorku všichni (skoro všichni) kamarádi mi doporučovali abych šel rovnou do litru, že už mám rozum a věk a ušetřím si prodej a kupování další motorky. Když to tak vidím a čtu kolem sebe, hodně lidem to časem přestane stačit a do toho litru jdou. Nějaké zkušenosti z mládí jsem samozřejmě měl, na litru jsem se svezl taky, ale když se nad tím zamyslím, dojdu k tomu že už asi u té mojí malé nedonošené zůstanu. Ani po těch dvou letech a asi 10ti tis. km mě nějaký nedostatek výkonu nechybí, jsem naprosto spokojen a tak přemýšlím jestli to je tím věkem, nebo jestli je ještě šance že mě ten litr začne lákat. Jak jste to měli vy ? Nebo je normální že člověk zůstane a jít výš už ho neláká. Na jednu stranu se bojím, že už bych si tu jízdu na dvou kolech tolik neužíval a na druhou stranu musím pořád přemýšlet nad tím proč teda absolutní většina lidí do toho jde. Abych to zkrátil... Jestli je normální když člověk zůstane u šestikila až do konce svého provozování tohoto koníčka ?

Naposledy editováno 18.12.2013 14:54:29
Anketa: Jak to máte hozený vy ?
Zůstal jsem u šestikila
40%
23
Jedině litr a vejš
39%
22
Ještě nevím jestli mě to zláká
16%
9
Vyser se na ježdění a choď radši na pivo
5%
3

Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 14:49 | Nahoru | #1
neni sestka jako sestka, neni litr jako litr a neni jezdit jako jezdit...

Samozrejme, ze je normalni zustat u sestky. Dokonce jsou lidi (vetsinou tedy okruhari), co jdou z litru na 600cc.

Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 14:54 | Nahoru | #2
"Abych to zkrátil... Jestli je normální když člověk zůstane u šestikila až do konce svého provozování tohoto koníčka ?"
Ne, normální to není, na tvým místě bych se šel rovnou oběsit .
Ale vážně - neřeš to, samozřejmě na něco je ten větší objem lepší - třeba k čopru mi šestikilo moc nesedí , na dálkový cestování ve dvou a s kuframa bude taky lepší hektolitr, ale pro běžný používání a běžnýho řidiče stačí podle mně cokoli od cca 50 koní.Samozřejmě pro toho kdo má motorku na machrování a zvětšování ega je nadlitr naprosto nezbytnej.
Sám jsem downgradoval ze 750 na 600 a nelituju, i když jezdím hlavně off a tam je to ještě něco jinýho.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 15:24 | Nahoru | #3
Pokud chceš aby ti vydržela šestka moc na ní nejezdi, nikoho nevoz a hlavně nesedej na nic jinýho.
Já to měl vždycky tak že na něčem jezdím a po určité době nastanou náznaky toho že v některém směru tomu něco chybí. To překousnu a jezdím dál. Náznaky zesilují a až mi to začne nevyhovovat dívám se po něčem dalším.
Pak je ještě ta obávaná možnost že si půjčíš motorku a zjistíš že tě baví víc než tvoje, proto tohle vřele nedoporučuju, pokud nechceš být notorický měnič motorek.
A není to jen o tom zda jdeš z 600ccm na 1000ccm, já třeba šel z 600ccm na 800ccm ale taky zároveň z 78KW na 37KW.
A to že by ti nějaká motorka vydržela "nadosmrti" je podle mýho nesmysl. Ono to časem přijde ta výměna vždycky. U mě je perioda 4 roky

Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 16:52 | Nahoru | #4
Ja uz mam sestku dve sezony a menit ji nehodlam. Jednak je to kvuli tomu, ze me uz stala dost penez pokud jde o technickej stav, ale v pohode si myslim, ze tech 80 kobyl uplne v pohode staci. Kdyz jedu sam, tak neni problem za ni zatahat a ta motorka je celkem hodna a ve dvou lidech jedu na pohodu. Slysel jsem hodne reci jak ta motorka v horach umre .... misto toho jsem si cestu z Jeseniku do Orlickejch hor (prakticky podel hranic) daval i s kuframa mnohem vic nez kluci na litrech. Stejne tak jsem letos na dovoleny do Chorvatska ve dvou lidech nemel problem ani v Alpach ani nikde cestou a to jsme vsechno jeli po okreskach.

Takze za sebe rikam, ze u ty sestky klidne jeste zustanu a nemam duvod menit.

2 reakcí na tento příspěvek Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 17:29 | Nahoru | #5
Máš něco proti tlouštíkům
My to máme doma rozdělený asi tak že já vážím zhruba půlku toho co moje motorka a moje žena půlku mně a dohromady máme tak asi 400kg

Naposledy editováno 18.12.2013 17:31:31

1 reakcí na tento příspěvek Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 18:38 | Nahoru | #6
Hele já šel po Jawách a MZtách do XTZ 750 (70 koní, 70Nm), potom Caponord (100 koní, 100 Nm), potom XT660Z (48 koní a 58 Nm), pak VN900 Custom (50 koní a 80Nm). Potom ST1300 (127 koní a 122 Nm), potom R1150 GS (85 koní a asi 100 Nm, ale největší nuda, co jsem zažil). Teď mám DL650 (64 koní a 67 Nm) a jsem spokojenej. Mezitím jsem jezdil (ale přímo nevlastnil) hromadu jiných motorek různýho zaměření, obsahu, výkonu a krouťáku a řeknu ti, že třeba takovej Versys (64 koní a +- stejnej krouťák) je tak zábavná motorka, že by tomu jeden, co se na něm nesvezl, nevěřil ...

Prostě - vyser se na drby, klepy, kecy a zvětšováky péra. Jezdi na tom, co je ti příjemný, na tom, co tě baví a vyhráls to - znám spousty lidí, co chtěli "aspoň litra" a ve finále se něm trápili. A když se netrápili, neuměli na něm jezdit tak, aby jeho potenciál využili. Leckdy spráskáš litra i se šestikilem. Já třeba jsem jeden z těch, kterejm to ale vůbec nevadí - nesere mě jestli mě někdo předejede - nejezdim proto abych byl nejrychlejší. Není to výkonu ani o krouťáku. Je to o tom, jestli tě to baví, jestli ti to vyhovuje a o tom, jak si to užiješ. Třeba jízda ne veteránech mě taky naplňuje, i když se "plazíš" ....

Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 20:03 | Nahoru | #7
Po Maraudru (kterej moc nejel, ale i tak mi vydržel první dvě sezóny) jsem hrozně chtěl silničního naháče a zamiloval jsem se do FZ1. 110 kW, letělo to jako šutr, podvozek super, na trojku to jelo po městě i po dálnici, pecka. Ale su prcek a ještě mám problémy s kotníkama, a i když jsem ji nechal snížit, tak mě jednou převážila, párkrát jsem s ní bojoval a jen taktak ji udržel. Za chvíli jsem zjistil, že stejně mám průměrnou kochací - mrdací rychlost 100-140. Ale že nejezdím tak často jak dřív, protože se bojím, že zas někde pořádně nedosáhnu na zem, a že s ní zas budu někde bojovat. Ani ne po roce jsem ji prodal. A koupil sem si "holčičího" Monstera 695. A jezdím častěji a raději jak na tom litru. Průměrnou rychlost mám cca stejnou jak na litru, ale mám o dost lehčí a nižší motorku se kterou se nebojím nikam zajet, nebojím se kdekoliv zastavit. A su spokojenej a tlemím se do helmy

1 reakcí na tento příspěvek Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 20:08 | Nahoru | #8
toz Frennky, kroutaky ocpoda a mensi potreba razeni je u Tebe mimo, bo bych u Tebe tim padem cekal multi11 a to se trepe jak drahe pes kdyz neradis a kdo mrmlala na duc tak vi, ze je to skoro jak dvaca co se tyce nizkych otacek. co se tyce objemu,tak ten je vzdycky fajn,ale na druhiu stranu sou dulezitejsi veci. kamos ma doma tuono 06ku a k ni si koupil cx500 veteranka s padesati simlama,pytlem zmiji misto ramu,obuto na galuskach a misto radialnich bremb ma veoredu jednopistek - no proste 100% rozdil a tuono stoji a nejezdi a on je na cx vysmaty... a to je mu min nez pulka Tvych let... proste je to o vic vecech ta spokojenost a ten pocit proc vlastne jezdime. ja mel "velky" dvouval v bmw a byl super, ted mam karbecovo duknu ve ktere tretina koni chybi, kroutak ducatkovy ve stredu a taky je to bomba a dalsi kupim enom at to mam na sli tani v garazi stereo,ne kvuli vykonu... jo a cestovat jde na vsem. ale samozrejme jde i formu. a plazit se na starence je skoro nejvic,ja trebas miluju jezdeni na slabych prckoletech, je to proste vetsi sranda. na penis-growing v zavislosti na poctu kw seru.

Naposledy editováno 18.12.2013 20:10:10

Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 20:41 | Nahoru | #9
Jak už jsem tady jednou psal, tak jsem nikdy dřív nevěřil té omílané frázi "objem ničím nenahradíš"

Postupem let mi ale dochází, že na téhle zažité frázi vážně něco je

Šestku jsem měl 3 sezóny, teď mi začíná 3. sezóna na (paradoxně výkonově slabší) 750 a čas od času se vozím i na litrovym naháči

Ten výkon podle mě takovou roli nehraje, jelikož je na běžné používání dostatečný (ne-li zbytečný) už i u té šestky, natožpak u litra - v čem je asi ten zásadní rozdíl je ta "uhlazenost" výkonu, kdy mašinu nemusíš pro svižnější akceleraci bůhvíjak vytáčet a celkově jsou při dané rychlosti otáčky usazeny níž, čímž se omezují vibrace a zvyšuje se komfort jízdy...

Po šestce se mi už párkrát zastesklo, protože to ve vysokejch otáčkách byla pěkně zlobivá mrška, ale vzhledem k tomu, že jezdím v bandě s lidma co maj litry a vejš, mi ta akcelerace ve spodku fakt chybí (...a při jízdě ve 2 by se mi pár kW navíc taky šiklo )

Já mám tedy jasno - vzhledem k výše napsanému bude moje další motorka s největší pravděpodobností litr - až na tom něco najezdím, tak uvidím, jak mi to sedne, ale ta uhlazenost mě k tomu táhne fakt asi nejvíc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2013 v 21:54 | Nahoru | #10

Frennky píše: zmulin> Do ničeho se nenutím . To víš... je zima, tak se nudim a přemýšlím
(A vlastně Libor mě k tomu donutil zase tou svou poznámkou )



Tak přemejšlej třeba nad tim jak je fajn,když dojedeš do hospody a už máš pivo na stole,protože to stihli objednat litrový rychlíci,který si cestou ani nestihli prohlídnout tolik pěknejch věcí jako ty

Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2013 v 08:16 | Nahoru | #11

A vlastně Libor mě k tomu donutil zase tou svou poznámkou



ty fole Frenky, na toho kokoda seř... ten to nemyslí tak, že by ti 6ka neměla stačit.
Každej tjůning musí přinýst koně ...takže otevřený víko spojky 1-2BHP, krabonový kryty řemenů cca. 1,5BHP, Koncovka bez svodů 18BHP a se svody 35BHP

K tématu ... kdyby na chleba nebylo a já musel prodat RSko, pořídil bych cokoli čemu se točej kola a mám na to peníze. Dnes bych asi šel hlavně po krouťáku a jeho gumovým nástupu (logicky mi vychází anglán z Hinckley, neboo něco po vzoru Lazyfuckera)
Někdo tu píše, jakej je rozdíl při cestování po jedničkách mezi 6kou a litrem v průměru. No pokud pojede na litru aspoň trochu jako člověk, tak vlastně skoro žádnej. I to tankování je podle mě blbost - když se mě někdo bude chtít držet na šestce, tak za 5-6itrů nepojede - to jistě ne(jinak dá se udělat i kilo, ale to už je docela dost o ústa)
Ty přeci, pokud sám netoužíš, nepotřebuješ koně. Tvůj styl jízdy to nevyžaduje. Já vím, že jezdím někdy přesmoc, ale není to tolik, aby se mě Žmulin na svým křizníku nedržel...takže?

Krom toho, na to cestování zase tolik těch hřebců nikdo nepotřebuje. Stovka je až až. Většinou ty namotorovaný střely maj lidi co necestujou vůbec. Jako já. Takže je to vylítnutí a dvou - max třech hodinách průletu a domů s 200km na tachu. A časem taky dozrávám k rozhodnutí koupit D supersport 900 a udělat z něj kafíčko jako Keek. Užít si ten "pomaloběžnej" buchar s dvěma ventily a 80HP.

Myslím, že s tvým přístupem zvětšením objemu na multištrádu litr-11set nic nezkazíš. Otázka zní, zda-li to chceš ... ne zda-li je normální zůstat u šestky... což je samozřejmě zcela normální.

Naposledy editováno 19.12.2013 08:19:37

1 reakcí na tento příspěvek Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2013 v 20:15 | Nahoru | #12
stejně skončíme v 55, nebo v 60 letech na pionýrech

1 reakcí na tento příspěvek Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 20.12.2013 v 18:31 | Nahoru | #13
Mě někdy příjde, že těch 130valachů co "nejede" jsou na moje vodičský umění taková převaha, že je pravděpodobně i velkým dílem štěstí těch pět let s Ducknou bez karambolu. Ač má člověk na motorkách nalítáno hodně přes 70tkm furt si prostě připouštím, že nejsem vždy pánem situace.
Řeči o tom jak dvouvál nejede a je jedno jestli TLko nebo 998, jsou jen holedbáním ještě větších šťastlivců, kteří musí bejt buď absolutně přesvědčení o svém umění a míň jak 160HP jim nedokáže jejich přesvědčení utvrdit, nebo pár jedinců co na to sice mají, ale jen "čekají" na ten neřešitelnej okamžik.
Obávám se, že žádnej opravdovej okruhář a vyježděnej stylař, co si povodí kdejakýho litraře i na vytuněným pětikilu, ohrne nos nad dvouválem či šestikilem s tím " že to NE-JE-DE" ...kór v provozu

2 reakcí na tento příspěvek Je opravdu 600 ccm málo ???

Skvělá odpověď, děkuji! 21.12.2013 v 12:02 | Nahoru | #14
Frennky>

Jeden názor a zkušenost ode mne do mozaiky ostatních:

Jsem zhruba Tvého věku a na pohodové, ale bezpečné ježdění mi vyhovuje to, k čemu jsem se postupem doby dopracoval a na čem jsem se ustálil - dváca Honda CBF125, 250 ccm Yamaha WR250X a 750 ccm čopr Honda VT750 Shadow Spirit. Každý z těchto strojů má hodně co do sebe a jízdu na nich si moc užívám. Je to skvělá věc pro vyčištění hlavy, pro relaxaci a pro bezcílné (toulavě-kochací) i cílené cestování.
Necítím se vůbec omezován nebo snad dokonce nějak méněcenný kvůli tomu, že objemy motorů mých motocyklů jsou "jen" podlitrové. Kdysi jsme jezdili na 250 ccm Jawách (ti šťastnější nebo movitější z nás), a kdo měl "silnou" Jawu 350, byl king...

Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Na to, abych si jízdu užil, nepotřebuju jezdit stylem brzda-plyn a přibližovat se k maximálkám. Prioritou je pro mne relaxační jízda na spolehlivých strojích se snadnou údržbou, na kterých si pohodově zajezdím právě tím stylem, který vyhovuje mým potřebám. A taky bezpečný návrat v pořádku domů k rodině, která mi můj koníček po zatím pozitivních zkušenostech toleruje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist