globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nefunkční elektroinstalace
Zdravím všechny, mám problém s motorkou a to ten že mi z ničeho nic přestala fungovat veškerá elektronika, startovat lze přes nakopávačku ale svetla blinkry klakson proste nic co se týká elektroniky nefunguje, vím je to čína, dá se čekat ledacos ale u tohohle nevím čím to a nevím si s tím rady, je možné že se to stalo už nekomu i na jiné motorce, podle me z motoru neposílá elektriku ale tak přiznám se že na motorky sem opravdu NEznalec co se týká elektroinstalace tak se chci poradit s vámi co s tím už mají zkušenost.
Díky.
Ješte popřípade jestli nevíte kde se dají koupit náhradní díly přímo na tento motocykl ale vím že s tímhle asi moc nepochodím :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nefunkční elektroinstalace

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 09:50 | Nahoru | #1
Zipooo> Víš ona ta baterka tam být nemusí, ale záleží na pár okolnostech. Popisovat to tady nebudu, nemám čas na romány. Zjednodušeně řečeno, musí se proměřit zapojení dvou drátů když vyndaváš baterku, protože je i typ regulátoru, který nejen hlídá na baterce nabíjení a zbytek hodí do zkratu, ale má ještě jednu zpětnou vazbu. Já bez baterky jezdil 3 roky a kromě občasné vypálené žárovky nebyl problém, ale dal jsem jiný typ regulátoru. Ale opravdu, jak ti tady někdo radí, dej to k elektrikářovi, on to proměří a řekne ti co je potřeba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nefunkční elektroinstalace

Skvělá odpověď, děkuji! 15.12.2013 v 11:09 | Nahoru | #2
Zipooo> Ano, regler je regulátor. Týden to namáhání napěťovými špičkami klidně vydržet mohl a pak až teprve odešel. Baterku tam zpátky nedávej, jelikož jestli je regler vadný tím způsobem, že jen usměrňuje a nereguluje, tak bude přebíjet a baterku tak zničí ("vyvaří" se a může i explodovat) a jestli v něm budou i proražené diody, poznáš to tak, že hned při připojení baterky shoří hlavní pojistka (někdy je samostatně, někdy je v tělese relátka starteru a je zapojena mezi výstupem regleru (zpravidla červený drát) a (+) pólem baterky a slouží právě jako ochrana před zkratem v regleru.
Regler je kovová "krabička" s žebrováním (kvůli chlazení) a vede z ní jeden drát na (+) baterky (přes pojisktu), druhý na kostru a jeden, dva, nebo tři dráty (dle toho, zda je magneto jednofázové, nebo třífázové) do motoru. Když nesvítí ani světla, tak koukni na žárovky jestli budou spálené, je to jasné, že regler "přebíjel". Máš-li a umíš použít voltmetr, nastav jej na rozsah 200V DC, napoj jej na svorky baterky a když po našlápnutí motoru naměříš na volnoběh 20 - 30V a ve vyšších (cca nadpolovičních) otáčkách 50 - 80V, je regler jasně vadný.
Ještě musejí vést z motoru nejméně dva dráty, které povedou na plastovou krabičku a z ní další drát na zapalovací cívku. "Krabička" je zapalovací jednotka a té si nevšímej, když motor běží bez problémů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potřebuji poradit Yuki GY4 125 ST/SM DOUPI 4 2.1.2023 v 12:30 DOUPI
yuki 125 sm náhradní díly Yuki GY3 125 ST/SM, Yuki GY4 125 ST/SM Jakub1234566464646 0 29.6.2022 v 17:27 Jakub1234566464646
Potřebuji poradit Yuki GY4 125 ST/SM DOUPI 6 25.3.2022 v 12:34 DOUPI
Potřebuji poradit Yuki GY4 125 ST/SM DOUPI 8 10.2.2022 v 10:51 combust
Origo karbec sháním Yuki GY4 125 ST/SM DOUPI 5 24.12.2021 v 15:54 DOUPI


TOPlist