Téma: Žárovky Honda Civic
27.10.2013 v 18:01
Zdravím vím že to není sice motorka, ale kdo z nás nejezdí autem, a nepotřebuje ho opravovat....Mám Hondu Civic 1,6 V-Tec rv.2004 (po faceliftu) a cca každý měsíc vyměňuji žárovku v hlavním světlometu (potkávačku) je tam nějaká přechodka která upravuje světlo z neznámé žárovky na H1 (na žárovku při výměně neomatlávám rukama)....dnes mě stavěli policajti že mi nesvítí pravá žárovka, a když jsem otráveným tonem prones že jsem ji měnil před 2ma dny a ať mi daj 5 minut že ji zase vyměním tak mi řekli, že měli takovej problém na fabii a že se prodává nějaký odpor, který se dá před žárovku...takže k dotazu....nemá někdo zkušenosti s tím odporem, nebo neví někdo, jaká žárovka tam původně patří? (auto jsme do rodiny kupovali nová a už s přechodkou) Díky moc

Naposledy editováno 27.10.2013 18:02:31

1 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2013 v 19:31 | Nahoru | #1
U Focuse taky docela praskaj, tam mam teda H7, ale to je jedno. Predradny odpor nepouzivam, ale ten tomu musi pomoct urcite, ale pocitej s mirnym snizenim svitivosti. Dalsi vec je, ze moderni svetlomet je z plastu a nic moc chlazenej. V lete a pri dlouhem stani to zarovce dobre urcite nedela. Tzn. ja treba pri stani v kolone svetla vypnu.
No a posledni, co se mi osvedcilo nejlip, je vhodny vyber zarovek. Tak napriklad Philips Vision +30 vydrzi nekolikrat dele nez to nejlevnejsi ze supermarketu. Na druhou stranu v Lidlu prodavali taky cosi, co melo podnazev LongLive, a ty uz tam mam dost dlouho.

Jo a jeste si zjisti, jestli to je u tveho modelu auta normalni, pokud totiz ne, tak hledej neco, co ti dela napetovy spicky. U focuse to docela normalni je, protoze kvuli vyhrivani celniho skla a rychlejsi obnove baterie po startu dava alternator vyssi napeti nez u jinych aut.

Naposledy editováno 27.10.2013 19:33:47

1 reakcí na tento příspěvek Žárovky Honda Civic

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2013 v 22:42 | Nahoru | #2
Ledkový žárovky do předních světlomětů rozhodně nepatří!!!
Když to vezmu zkráceně, žárovka je bodový zdroj světla, tzn parabola je vypočítána aby odrážela paprsky vycházející z jednoho bodu na přesně stanovená místa. Když se tam dá jiná (ona stačí špatně vyrobená žárovka), nebo i xenonová výbojka, už je problém, není tak velký, ale může to oslňovat, špatně svítit atp.
LEDka je naprosto jiný případ, jelikož jsou stále složené ze spousty malých čipů, jedná se o plošný zdroj světla, kdy jsou parametry mnohem mnohem horší než u HIDů atp. ač to na pohled svítí hezky, neskutečně to oslňuje, na cestu nesvítí vůbec a celkově to dodává menší výkon než ta původní halogenka.

To už je lepší používat denní svícení, z ebay atp. se dá sehnat hezké použitelné i s Ečkem kolem 3-4 stovek, což je cena za 3-4 žárovky (dle kvality) a určitě se to vrátí. Navíc je potom možnost použít výkonější žárovky se zkrácenou životností (třeba nightbreakery), které se tím méně přes den zatěžují. Potom bych zvolil ten transil (případně v kombinaci s výkonovým odporem). Žárovkám převážně vadí napěťové špičky, které se v palubní síti mohou vyskytovat a samotný sériový odpor nic moc nevyřeší (kromě toho, že se část energie pro svícení promění v teplo).

Samozřejmě stejně tak může být závada jinde, třeba v dobíjecím ústrojí.

Žárovky Honda Civic

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2013 v 23:29 | Nahoru | #3
Transil ochrání jen před náhlými napěťovými špičkami, ale ty by musely být zvlášť silné, aby vlákno, kor již nažhavené, ohrozily. Tím "odporem" byl možná myšlen vhodný termistor, předřazený vláknu, omezující proudová náraz při zapnutí - studené vlákno má ca 10x větší příkon, než za provozu a právě při zapnutí často vlákno rupne. Jeden čas byly na trhu "zázračné žárovky" (marketingově nesmyslné označení), kde vtip byl právě v onom termistoru, ukrytém v patici. A pomohlo to sakramentsky - dle zkušeností se potom takové žárovky vyhazují převážně pro pokles svítivosti v důsledku začernání baňky. Připojění prostého odporu pomůže také, ale ten potom zbytečně omezuje příkon žárovky i za provozu (nemluvě o tom, že halogenka pak vůbec nemusí dostat baňku na teplotu, kdy se cyklus rozběhne).

Ohledně legislativy - ne, bohužel to nejde. Svítí-li denní světla vpředu, pak koncová světla (ani přední obrysovky) svítit nesmějí. Prakticky je to pochopitelně nesmysl - nahradí-li se zadní žárovky rovněž LED (a supersvítivé červené dnes stojí pakatel), ušetří se další kus příkonu osvětlení. Bylo by ovšem nutné tak jako tak světelný obvod upravit, aby zase vpředu zbytečně nesvítily obrysovky. Nejsnazší by logicky bylo zavést "denní" světla v červené barvě, určená právě dozadu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist