šlo o tuto baterku: http://www.k2moto.c...ng=1#good_detail=429
Když už se tu píšu s takovým románem tak se rovnou zeptám: Jakou baterku koupit? JMT, Yuasa, Varta?
EDIT: Jenom pro zajímavost dávám naměřený hodnoty:
napětí na prázdno: 12,4V
napětí při zkratování kontaktů kusem drátu: 0,05V
proud protékající multimetrem: 1,5A a pomalu klesá
EDIT 2: Než se toho chytně někdo další,to zkratování baterky kusem drátu omlouvám tím, že jsem doma neměl žádnou žárovku abych změřil baterku zatíženou, a činil jsem tak s vědomím, že baterka je na 99% mrtvá, jenom dodám že když jsem ty kontakty propojil, drát ani nezajiskřil, ani nejevil žádný známky ohřívání...
Ještě dodám, že normálně tak baterky nikdy nezkouším, tohle byla výjimka protože jsem ani nečekal že bych z baterky dostal větší proud než těch zmíněných 1,5A
Naposledy editováno 16.09.2013 12:59:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka
biker_john píše: YFazer6: A ty máš gelovou baterku?
No ale stejnak by to mělo jet, i když je v prdeli ne? Pokud motorka normálně dobíjí, tak by měla jet ne?
Bohužel, nejede, když je v prdeli tak ti ani dobíjení nepomůže. Nemá to přes co projít.
1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka
evil_oko> Zdvojený vázací drát ani pro motobaterku zase taková "brutalita" nebude. Uvažuj, jak silný drát je coby odpor v zátěžáku. Být baterka zdravá, tak ten vázací drát dřív shoří (ba ani shořet nestačí, bo dřív expertoj spálí prsty), než by to baterce ublížilo.
Jinak s tou "simulací odporu" souhlas... před časem mě tady jeden klučina odrovnal termínem "ohmovač" a "bazmek, co dává ohmy", když řešil ochranný odpor ve spínačce u fároše. Podobnou perličkou byl jeden spolužák, jež na dotaz kantora, nechť řekne nějaký zdroj napětí, odpověděl "zásuvka" a druhý, když měl nakreslit na tabuli trafo, označil vývody primáru "+ a -".